Ο "Xbox Lead" για την αγορά της Μεσογείου απαντά στις ερωτήσεις μας.

Μια ακόμα ευκαιρία να συνομιλήσουμε με έναν άνθρωπο της βιομηχανίας που “κινεί τα νήματα” στην αγορά μας είχαμε στο πλαίσιο της έκθεσης Ε3 2018. Για περίπου 10 λεπτά, με απολύτως χαλαρό ύφος και καθισμένοι έξω από το Microsoft Theater (δίπλα από το εκθεσιακό κέντρο του Los Angeles, όπου η Microsoft είχε στήσει το δικό της χώρο) μιλήσαμε με τον Cedric Mimouni, τον άνθρωπο που εδώ και λίγους μήνες έχει αναλάβει το ρόλο του “Xbox Lead” για την περιοχή της Μεσογείου, μια περιοχή που, φυσικά, περιλαμβάνει και την αγορά της Ελλάδος. Πρακτικά, ο Cedric Mimouni είναι ο άνθρωπος που παίρνει τις αποφάσεις -πάντα σε συνεργασία με τη Microsoft Hellas- σε ό,τι αφορά τις κινήσεις που γίνονται στη χώρα μας για το Xbox. Συνεπώς, η συζήτηση μαζί του είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Με το δεδομένο ότι ο Cedric Mimouni είναι ένας πολύ απλός και προσιτός άνθρωπος, η συνέντευξη μαζί του ξεκίνησε περισσότερο ως μια φιλική συζήτηση. Έτσι, μας ρώτησε πόσα χρόνια είμαστε στο χώρο, και όταν του απαντήσαμε ότι περάσαμε την εικοσαετία, απάντησε ότι και εκείνος έχει παρόμοια... χιλιόμετρα στο κοντέρ, αφού άγγιξε πλέον τα 14 χρόνια εργαζόμενος στη βιομηχανία των videogames. Ξεκίνησε την εργασία του στην Electronic Arts, όπου για οκτώ χρόνια ήταν υπεύθυνος για τη σειρά FIFA, στη συνέχεια πέρασε στον τομέα Xbox της Γαλλίας, έχοντας υπό το έλεγχό του τα παιχνίδια στην εν λόγω περιοχή, ενώ τρεις μήνες πριν ανέλαβε τα ηνία όλης της Μεσογείου για το Xbox, μια αγορά που, όπως ο ίδιος λέει, έχει προκλήσεις και συνεχώς ανακαλύπτει για αυτήν νέα πράγματα, ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην αγορά της Ελλάδας, που ο Cedric Mimuni τη χαρακτηρίζει ως μια “παθιασμένη” αγορά.

interview cedric mimouni

GameOver – Μιας και μιλάτε για την αγορά της Ελλάδας, πού τοποθετείται το Xbox αυτή τη στιγμή στην αγορά της χώρας μας, αλλά και γενικότερα στη νότια Ευρώπη;

Cedric Mimuni - Για το Xbox ο στόχος είναι ίδιος παγκοσμίως και δεν αλλάζει από περιοχή σε περιοχή. Ο στόχος αυτός είναι να είμαστε καινοτόμοι στην τεχνολογία, να επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες, να φέρνουμε πολύ, νέο και αποκλειστικό περιεχόμενο, αλλά και να εξερευνούμε νέους τρόπους διανομής των παιχνιδιών. Και αυτό δεν αφορά αποκλειστικά στην αγορά της Ελλάδας. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι για να πετύχεις πρέπει να έχεις πολύ καλό hardware, που το προσφέρουμε με το Xbox One X και το Xbox One S, και να έχεις αποκλειστικό περιεχόμενο, το οποίο παρουσιάσαμε στη συνέντευξη Τύπου της E3 με την εξαγορά τεσσάρων στούντιο και τη δημιουργία ενός ακόμα, από το μηδέν, εδώ στη Santa Monica. Έτσι, η προσέγγισή μας στην ελληνική αγορά είναι ίδια όπως παντού: Funds όπου χρειάζονται, αποκλειστικό περιεχόμενο και καινοτόμα τεχνολογία.

GameOver – Βλέπουμε ότι ο ανταγωνισμός του Xbox στην Ελλάδα κάνει σημαντικές κινήσεις σε ό,τι αφορά το localization. Είδαμε ελληνικά μενού στο hardware και μεταγλωττίσεις σε πολλά “ΑΑΑ” παιχνίδια. Έχετε πλάνα για κάτι παρόμοιο σε ό,τι αφορά το Xbox;

Cedric Mimuni – Στην παρούσα φάση δεν έχω κάποια πληροφορία για αυτό. Όπως πάντα, επιδιώκουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για το Xbox σε κάθε περιοχή, αλλά αυτή τη στιγμή, λυπάμαι, αλλά δεν έχω κάποια συγκεκριμένη πληροφορία να σας δώσω.

Game Pass

GameOver – Αναφερθήκατε πιο πριν στα τέσσερα στούντιο που αποκτήσατε και που ανακοινώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου της Ε3. Είναι αυτός ένας τρόπος παραδοχής από τη Microsoft ότι έκανε λάθος που παραμέλησε τα 1st party παιχνίδια το τελευταίο διάστημα;

Cedric Mimuni – Όχι, δεν θα το έθετα έτσι. Θα έλεγα ότι με τη στρατηγική αυτή δηλώνουμε πως θέλουμε πλέον ο κάτοχος του Xbox να έχει περισσότερα. Συνεπώς, έχουμε ορισμένα -προσφάτως φέραμε το Sea of Thieves για παράδειγμα- αλλά χρειαζόμαστε περισσότερα. Και με το δεδομένο ότι έχουμε το Xbox Games Pass, θέλουμε να το αναπτύξουμε περαιτέρω. Έτσι, η απόφαση για την εξαγορά των στούντιο πάρθηκε ώστε να προσφέρουμε περισσότερα. Επιπροσθέτως, ανακοινώσαμε την επιστροφή γνωστών μεγάλων σειρών μας -ανακοινώθηκε νέο Halo, νέο Gears και νέο Forza Horizon- οπότε δεν θα έλεγα ότι μιλάμε για παραδοχή αμέλειας, αλλά για προσπάθεια να φέρουμε περισσότερα στον gamer.

GameOver – Περνάμε στο Game Pass, το οποίο είναι -κατά κοινή ομολογία- μια εξαιρετική πρόταση για τους gamers. Ωστόσο, δείχνει να δημιουργεί κάποια τριβή με τους retailers. Ποια είναι η θέση σας επάνω σε αυτό;

Cedric Mimuni – H απάντηση είναι πολύ απλή. Δίνουμε στους fans ένα νέο σημείο εισόδου στο οικοσύστημα του Xbox. Ταυτόχρονα, δεν θα σταματήσουμε ποτέ να παράγουμε παιχνίδια σε “κουτί”. Δεν θα σταματήσουμε ποτέ να παράγουμε controllers. Ως εκ τούτου, όσο περισσότερο κόσμο φέρνουμε στο Xbox με το Game Pass, τόσο περισσότερες κάρτες Xbox Live, περιφερειακά και κονσόλες θα μπορούμε να πωλούμε από τα καταστήματα. Έτσι, το βλέπουμε ως ευκαιρία ανάπτυξης και για τους retailers. Και πρέπει να πούμε ότι οι retailers μπορούν επίσης να πωλούν κάρτες Game Pass. Τη δεδομένη στιγμή δεν γνωρίζω πώς ακριβώς είναι η κατάσταση στην Ελλάδα, γιατί μόλις πρόσφατα ανέλαβα τη θέση μου, αλλά γενικά εκτιμώ ότι όλοι κερδίζουν.

Το Game Pass είναι μια κίνηση διαφοροποίησης της πλατφόρμας, μια κίνηση που θα φέρει περισσότερο κόσμο... να σας δώσω ένα παράδειγμα: Πριν από μερικές ημέρες κυκλοφόρησε το State of Decay 2. Ας υποθέσουμε ότι δεν είναι ένα παιχνίδι για εσάς, ότι δεν σκοπεύατε να το αγοράσετε. Όμως, την ίδια στιγμή είστε κάτοχος Game Pass. Οπότε, μπορείτε να το δοκιμάσετε δωρεάν. Έτσι, φέρνουμε περισσότερο κόσμο στο παιχνίδι...

GameOver – Ακολουθείτε δηλαδή μια λογική “Netflix”...

Cedric Mimouni – Ναι. Στο τέλος είναι μια ευκαιρία για όλους. Κάθε αλλαγή πρέπει να εξηγείται, πρέπει να δίνεται μια απάντηση για αυτήν, και πιστεύω ότι το Game Pass είναι μια ευκαιρία για όλους, gamers και retailers.

Xbox One X

GameOver – Ας περάσουμε στο Xbox One X. Είναι αναμφισβήτητα ένα πανίσχυρο και εξαιρετικό hardware. Πιστεύετε, ωστόσο, ότι βρήκε τη θέση του στην αγορά;

Cedric Mimuni – Ναι. Γνωρίζαμε ότι το Xbox One X σχεδιάστηκε για τους “core gamers”, δηλαδή εκείνους που αναζητούν τη μέγιστη απόδοση, τη μέγιστη ανάλυση και την μέγιστη σταθερότητα στα παιχνίδια. Αλλά γνωρίζαμε ταυτόχρονα ότι δεν θα μπορούσαν να το αγοράσουν όλοι. Για αυτό έχουμε το -επίσης πανίσχυρο- Xbox One S. Έτσι, έχουμε και τα δύο μοντέλα στην αγορά και είμαστε πολύ χαρούμενοι με τις επιδόσεις και των δύο συστημάτων, αφού καλύπτουν όλο το φάσμα αναγκών των gamers.

GameOver – Βλέπετε το μοντέλο της “mid-gen” αναβάθμισης στο hardware να συνεχίζεται και στο μέλλον;

Cedric Mimuni – Δεν έχω ιδέα για αυτό, αλλά αυτό που γνωρίζω είναι ότι ο κόσμος θέλει να κρατάει τα παιχνίδια του. Για αυτό εκτιμούμε ότι η backwards compatibility είναι τόσο σημαντική. Δεν ξέρω πώς θα εξελιχθεί η αγορά, αλλά πιστεύω ότι η “κληρονομιά” των παιχνιδιών και των αξεσουάρ πρέπει να είναι θεμελιώδης αρχή σε ό,τι αφορά το επόμενο hardware.

Xbox Cloud

GameOver – Μια ερώτηση, που αφορά στο μέλλον της διανομής των παιχνιδιών, το cloud gaming. Γνωρίζουμε καλά ότι η Microsoft έχει πλάνα σχετικά με αυτό. Πιστεύετε ότι αυτό θα επηρεάσει την “ιδιοκτησία” των παιχνιδιών; Διότι υπάρχουν πολλοί που το βλέπουν ως ένα δυσοίωνο μέλλον.

Cedric Mimuni – Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε. Γιατί αυτό που έχουμε μοιραστεί ήδη με το κοινό είναι ένα όραμα, ένα όραμα για το gaming, ένα όραμα για τις τεχνολογίες που αναπτύσσουμε, την Α.Ι., το streaming. Είναι δύσκολο να πεις πώς θα εξελιχθεί. Απλά, σε αυτή τη φάση πιο πολύ επιβεβαιώνουμε στο κοινό ότι το Xbox είναι σήμερα εδώ και θα είναι εδώ και αύριο, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, επενδύοντας στο cloud gaming. Και νομίζω ότι είναι ένα θετικό μήνυμα.

GameOver – Η τελευταία μας ερώτηση αφορά στις κινήσεις που έχετε προγραμματίσει για το Xbox στην Ελλάδα. Γνωρίζουμε ότι διοργανώνετε το Xbox Arena Festival. Υπάρχει κάτι άλλο στα πλάνα σας ως επένδυση και επέκταση του Xbox στην Ελλάδα;

Cedric Mimuni – Ναι, το Arena είναι ένα δυνατό παράδειγμα. Για εμάς στόχος είναι να απαντήσουμε στις απαιτήσεις των οπαδών μας. Η Ελλάδα είναι μια σημαντική αγορά, με παθιασμένο κόσμο, οπότε αναζητούμε τρόπους για να δημιουργήσουμε περιεχόμενο και όταν τους βρούμε, σίγουρα θα το κάνουμε.

GameOver – Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας.

Cedric Mimuni – Εγώ σας ευχαριστώ!


 

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Νομίζω η πρώτη απάντηση τα λέει όλα γιατί το Xbox πατώνει παγκοσμίως. Γενικά η όλη συνέντευξη μου βγάζει μια αδιαφορία και απαγγελία ενός ποιήματος από τον Mimuni. Καλά για την τελευταία απάντηση γελάνε και οι πέτρες, αναζητούνε τρόπους να δημιουργήσουν περιεχόμενο για την εγχώρια αγορά ενώ ο ανταγωνισμός έχει βρει ήδη και επιτυχημένο μάλιστα. Το να κάνεις ένα festival προσκαλώντας τον κάθε δήθεν celebrity μαϊντανό δεν θεωρείται επένδυση στο κοινό και σωστή προώθηση ενός gaming brand. Αυτές είναι τακτικές δεκαετίας '90.

    Λάθος άτομα σε καίριες θέσεις, νομίζω ότι όσο βγαίνουν στο προσκήνιο συνεντεύξεις και από άλλα κεφάλια από το Xbox Team πλην του Spencer γίνεται πιο διακριτή η γενικότερη αδιαφορία και η λάθος στρατηγική που ακολουθούν. Μετά απορούν γιατί είναι τελευταίοι και καταιδρωμένοι όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 εβδομάδες από Erebus
  • Erebus

    :):p Πες και αλλά έχεις πλάκα

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 εβδομάδες από TheJunk1Monkey
  • Erebus

    Καλώς τον. Καταρχή είναι "site" και όχι sait. Εν συνεχεία κόμπλεξ, μίσος και φανμποισμό βγάζει η υπέροχη απάντηση που έγραψες με το καλημέρα. Αλλά βεβαίως όταν η κριτική ενοχλεί γίνεται αυτόματα κόμπλεξ και μίσος, κλασική Ελληνική νοοτροπία.

    Όσον αφορά την "Σονάρα" μάλλον δεν σε "βολεύει" να διαβάσεις και τα υπόλοιπα άρθρα ή σχόλια ή τις άσχημες κριτικές που γίνονται και για την "Σονάρα" είτε σε σχολιασμό από χρήστες στα άρθρα είτε στο φορουμ. Εγώ ο ίδιος μάλιστα στην συνέντευξη που έδωσε η Laporte της Sony σχολίασα ότι οι πωλήσεις του Pro μόνο επιτυχία δεν μπορείς να τις πεις τόσο χαμηλές που είναι, χώρια το θάψιμο που έριξα στην Ε3 για την απαράδεκτη παρουσίαση της Sony. Αλλά μάλλον σε εκείνες τις περιπτώσεις δεν πρόκειται για κομπλεξ ή μίσος αλλά "σωστές" απόψεις γιατί σε "βολευουν". Είναι που μπαίνεις και αρκετά συχνά στο site και διαβάζεις και τα σχόλια κατα τ'αλλα.

    Από την στιγμή λοιπόν που ενοχλείσαι τόσο από τους κομπλεξικούς σχολιαστές μην τους διαβάζεις απλά πράγματα. Σε ένα site υποτίθεται ότι έρχεσαι για τα άρθρα και όχι για να φιμώσεις την κάθε άποψη των σχολιαστών που σε "χαλάει". Με το να πετάς ατάκες του στυλ κόμπλεξ, μίσος, να κλαίγεστε τα fanboy και λοιπά ανέκδοτα δεν καταφέρνεις να φιμώσεις καμία κριτική, εκτός κι αν έχεις την εντύπωση ότι απευθύνεσαι σε τίποτα 12χρόνα.

    Στην τελική μπορείς και να μπλοκάρεις και users, να μην χαλιέσαι από άλλες απόψεις, κριτικές και σχόλια που πάνε ενάντια στο στενό πλαίσιο στο οποίο προφανώς προτιμάς να κινείσαι.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 εβδομάδες από Erebus
  • Erebus

    Τι έγινε πιθηκάκι κάναμε edit το σχόλιο μετά από 100 χρόνια; Πήγαινε αγόρι μου να παίξεις αλλου το comment section εδώ δεν απευθύνεται σε άτομα χαμηλού νοητικού κ πολιτισμικού επιπέδου. :p

  • Ωραία συνέντευξη με μπόλικο ζουμί, (όπως και της SONY φυσικά) ωστόσο η MS εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να είναι εντελώς αλλού ντα λου για τα δικά μου γούστα και θέλω δυστυχώς!!:(:(

    @Erebus! Αν και είσαι πολύ αυστηρός φίλε με τη MS γενικά, δεν μπορώ παρά να μην συμφωνήσω μαζί σου.

  • Μάκης81

    Ναι είμαι αυστηρός με την Microsoft αλλά για έναν απλό λόγο. Μια εταιρεία με τόσο χρήμα και με τόσα ταλέντα στο ευρύτερο δυναμικό της θα έπρεπε να κοντράρει την Sony στήθος με στήθος και όχι να παραιτείται. Είμαι υπέρ του ανταγωνισμού, θεωρώ ότι έτσι επωφελείται ο καταναλωτής και σε αυτή την γενιά δυστυχώς η Microsoft έχει κρεμάσει παπούτσια χωρίς λόγο.

  • "Δεν θα σταματήσουμε ποτέ να παράγουμε controllers."
    Κονσόλες; ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ!

  • Πως τα εχει "καταφέρει" ετσι το xbox κύριε Μιμουνι μου απορώ ......... αυτές οι απαντήσεις ειναι λιγο σαν δελτίο τύπου για να λεμε την αλήθεια.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 εβδομάδες από Hillmaster
  • ".....Ταυτόχρονα, δεν θα σταματήσουμε ποτέ να παράγουμε παιχνίδια σε “κουτί”....." :p:p:p

    Αφιερωμενο!
    https://www.youtube.com/watch?v=_hmjiBlftpI&feature=youtu.be&t=64

    "....Έτσι, το βλέπουμε ως ευκαιρία ανάπτυξης και για τους retailers. Και πρέπει να πούμε ότι οι retailers μπορούν επίσης να πωλούν κάρτες Game Pass....." :p:p:p x2

    Μεχρι εκει αντεξα να διαβασω (χωρις να θελω να σπασω την οθονη του PC).....πραγματικα ο ανθρωπος χαραμιζεται....ως stand up comedian θα εκανε παταγο! ;)

    Αυριο κι ολας τρεχω να ανοιξω νεο λογαριασμο σε τραπεζα για να καταθεσω τα απιστευτα κερδη που θα βγαζουμε απο τις καρτες Gamepass (1-2 ευρω/καρτα)!!

    Γεια σου ρε MS με τα χουβαρνταλικια σου!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 εβδομάδες από Amiga500
  • Κύριε Mimuni, η αλήθεια είναι ότι τα έχετε κάνει λίγο ''muni'' με το ΧΒ1 γενικότερα γιατί όλα αυτά τα χρονιά στηριζόσασταν στα multiplatform κυρίως παιχνίδια και υπηρεσίες. Κανένας λόγος επενδύσεων για first party exclusives πέρα από Forza-Gears-Halo. Ελπίζω στην επόμενη γενιά να βελτιωθούν πολλά από τα λάθη του παρελθόντος, διότι όπως βλέπετε ο ανταγωνισμός πηγαίνει σφαίρα.

  • tolis1981

    Και ελεγα ενας δεν θα το πει :p :p :p

  • tolis1981

    mimuni capelo!

  • tolis1981

    Οπωσδήποτε στο επερχόμενο webcast πρέπει να μας πει ο Γιώργος δυο λόγια ακόμα για τη συνέντευξη με τον Κο. Mimouni.

  • Θα συμφωνήσω με τον Erebus. Θα προσθέσω επίσης ότι κατά τη γνώμη μου οι συνεντεύξεις με στελέχη (ή ανώτατους υπαλλήλους) μεγάλων εταιριών δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα ύπαρξης πέρα από το να προσδίδουν γόητρο στο gameover γιατί αυτοί οι άνθρωποι μιλάνε πάντοτε politically correct με λόγια που ήδη έχουν συμφωνηθεί τα οποία προφανώς και εγκωμιαζουν την εταιρία αφού όπως λέει και η παροιμια "άμα δε παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει". Η πραγματικότητα φαίνεται από τα γεγονότα, τα στατιστικά και τις επιλογές της εταιρίας όχι από τα λόγια των εκπροσώπων της. Εγώ προσωπικά το βρίσκω κοροϊδία μπροστά στα μουτρα μας να μιλάει τόσο ξύλινα και αυτός της xbox και η άλλη της Sony σε προηγούμενο άρθρο. Για αυτό και χαίρομαι πραγματικά τους συντάκτες του site που τα λένε όλα έξω από τα δόντια στα webcast.
    Αυτή είναι η γνώμη μου

Τελευταία Σχόλια

Μαρκόγλου είσαι τσιράκι του Ζούκερμπεργκ, της νέας τάξης των πραγμάτων και των σαυρανθρώπων. Α και ε...
Θα αναρτηθεί κι εδώ φυσικά αλλά στο Facebook θα βγούνε τα πιο αυθόρμητα βίντεο και φωτογραφίες
Γιατί στο Facebook, εδώ δε μας κάνει να αρνατηθεί το event ;
Το περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον. Μακάρι να είναι καλό.
Τέλεια, μπισκότα μην ξεχάσετε!
Άψυχολόγητη τελείως η Sega εδώ, συμφωνώ Άκη!
Θα ήθελα πάρα πολύ να δω σωστά remakes των Commandos, και φυσικά έναν καινούργιο τίτλο. Μήπως το Sh...
Το πόσο θα ήθελα να κυκλοφορούσε για switch δεν περιγράφεται! Ίσως θα ήταν και ο μόνος τρόπος να ασχ...
πολυ καλο αφιερωμα, θα το τιμησω στο ps4 (εν ετη 2018)!