A pirate's life.

Η πειρατική θεματολογία είναι ένα είδος που πραγματικά σπανίζει στις μέρες μας. Η προηγούμενη γενιά μεγάλωσε μέσα από συναρπαστικά μυθιστορήματα, comics, βιβλία και ταινίες, αλλά για κάποιον ανεξήγητο λόγο, παρέα με τα western, η μπογιά τους άρχισε να ξεφτίζει και σχεδόν εξαφανίστηκαν από το προσκήνιο. Και παρόλο που τα western έχουν κάνει ορισμένα θεαματικά βήματα επιστροφής, το πειρατικό σκηνικό τα τελευταία 25 χρόνια, με εξαίρεση τους Πειρατές της Καραϊβικής, είδε ελάχιστες προσπάθειες για αναβίωση. Ακόμα και στα video games, συγκριτικά με τις θεματολογίες που πιάνει συνέχεια η βιομηχανία, η πειρατική πρέπει να βρίσκεται μάλλον στον πάτο του κουβά.

Δεν είναι περίεργο όμως; Ειδικά για RPGs, η όλη ιδέα του να είσαι ελεύθερος να χτίσεις το θρύλο σου και να ζήσεις περιπέτειες στις θάλασσες φαντάζει σχεδόν ιδανικό ταίριασμα, με το χαρακτήρα σας να αρμενίζει τα πέλαγα πάνω σε μία φρεγάτα, ανακαλύπτοντας θησαυρούς, πολεμώντας πειρατές και γλεντώντας την καθημερινότητά του. Όμως, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων -όπως των Risen 2-3 (που ήταν μέτρια), Age of Pirates (που ήταν συμπαθητικά), Skies of Arcadia (υπέροχο αλλά όχι ακριβώς όπως θα θέλαμε τους πειρατές)- το είδος δείχνει να έχει χαθεί μέσα σε έναν κυκεώνα δυστοπικού μέλλοντος και Τολκιενικών αντιγράφων.

Pillars of Eternity 2 review 01

Μέσα, λοιπόν, σε αυτή τη νηνεμία και λίγο πριν πάθουμε σκορβούτο, είδαμε από μακριά τα πανιά της σωτηρίας μας να πλησιάζουν, υπό τη μορφή μιας καραβέλας με τη σημαία της Obsidian, της μεγάλης κυράς των κλασικών RPG. Ιαχές χαράς από το πλήρωμα, δάκρυα ευτυχίας από τους απανταχού κουρσάρους και μετά από ατελείωτο καιρό στα πέλαγα, τα σκουριασμένα σπαθιά άρχισαν και πάλι να γυαλίζονται εν μέσω τραγουδιού και μπόλικου grog. Άλλωστε, μιλάμε για την Obsidian, την εταιρία που κατάφερε να δώσει εξαιρετικές ιστορίες, περιπέτειες και κόσμους σε κάθε ένα παιχνίδι της από το 2004 μέχρι σήμερα, αλλά και την εταιρία που κατάφερε στο πρώτο Pillars of Eternity, όχι μόνο να εκσυγχρονίσει τους μηχανισμούς των Dungeons & Dragons στη νέα εποχή αλλά και να τους βελτιώσει σε τόσο μεγάλο βαθμό, που μάλλον έκανε πολλούς στην Wizards of the Coast να κοκκινίσουν.

Με τόσο δυνατό βιογραφικό αλλά και τόσο θεαματικά βήματα μπροστά στα τελευταία της παιχνίδια, ήταν δυνατόν να μην περιμέναμε όλοι το ταξίδι μας στο αρχιπέλαγος του Deadfire; Φανταστείτε λοιπόν την έκπληξή μας όταν εν τέλει η καραβέλα πλαγιοδέτησε στη μαούνα μας και για πρώτη φορά την είδαμε από κοντά. Ζημιές από κανονιοβολισμούς, άσχημα μανταρισμένα πανιά και πλήρωμα σε εμφανέστατα ταλαιπωρημένη κατάσταση. Ναι, το καράβι παρέμενε ένα πανέμορφο και γερό σκαρί, γεμάτο χάρη και στυλ, αλλά ήταν εμφανές ότι κάτι του συνέβη εκεί έξω, στην ανοιχτή θάλασσα. Το τι, μπορούμε μόνο να το εικάσουμε αλλά τουλάχιστον, θα μπορέσουμε να σας περάσουμε τις δικές μας εντυπώσεις μετά από μια σχεδόν 100% ολοκλήρωση αλλά και αρκετά reloads και new game trials.

Pillars of Eternity 2 review 02

Η ιστορία του Deadfire εξελίσσεται λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου Pillars of Eternity και ξεκινάει στο κάστρο όπου είχε γίνει λόρδος ο χαρακτήρας μας. Ο θεός Eothas αποφασίζει να επιστρέψει πίσω στον κόσμο των θνητών και μεταφέρει την υπόστασή του στο άγαλμα που βρισκόταν κάτω από το κάστρο. Το άγαλμα ξυπνάει, το κάστρο καταστρέφεται και εσείς γλιτώνετε με την παρέμβαση των άλλων θεών. Στόχος τους, να σας αναγκάσουν να κυνηγήσετε τον νεκραναστημένο θεό και να ανακαλύψετε και σταματήσετε τα σχέδιά του πάση θυσία. Κάπως έτσι, λοιπόν, ξεκινάει και η περιπέτειά σας στο αρχιπέλαγος του Deadfire, στο κατόπι ενός γιγάντιου θεού που μπορεί να σας εξαφανίσει με μια του σκέψη, οπλισμένοι με ένα μικρό πλοίο και πλήρωμα.

Κατά τη διάρκεια των 50 με 60 ωρών της περιπέτειάς σας, θα έρθετε αντιμέτωποι με διαφορετικούς πολιτισμούς, φυλές, μυστηριώδη νησιά, στοιχειωμένα σπήλαια και μια πληθώρα περιοχών και σκηνικών, που είναι σαφέστατα επηρεασμένη από πολλούς, παλιούς πειρατικούς θρύλους αλλά και από την εξαθλίωση των ντόπιων πολιτισμών από τους Ευρωπαίους και τις διάφορες κόντρες που συνόδευσαν τη χρυσή εποχή του εμπορίου αλλά και της πειρατείας στα μέσα του 17ου αιώνα στην Καραϊβική. Θα πρέπει να παραδεχθούμε πως για άλλη μια φορά, η Obsidian παρέδωσε έναν πολύ όμορφα δημιουργημένο κόσμο, φρεσκότατο σε σχεδιασμό και καθολικά διαφορετικό από τον, εκ Forgotten Realms αντιγραμμένο, κόσμο του Pillars of Eternity.

Pillars of Eternity 2 review 03

Καλογραμμένο script με συζητήσεις που βγάζουν πραγματικό νόημα, quests γεμάτα από τους εφιάλτες του Μαυρογέννη, και ένας κόσμος ολότελα διαφορετικός και φρέσκος από αυτόν που ξέραμε από το προηγούμενο παιχνίδι. Αυτό λειτουργεί ευεργετικά για τους νέους παίκτες, που δεν χρειάζεται στην ουσία να έχουν δει το πρώτο παιχνίδι, αλλά και για τους παλιούς, μιας και τους δίνει κάτι το νέο και πραγματικά φρέσκο αντί για μια "γύρα από τα ίδια". Επειδή όμως μια ψυχή που είναι να βγει, πρέπει να βγει (in-game joke!), θα πρέπει να παραδεχθούμε πως η βασική ιστορία του Deadfire είναι, απλά, απογοητευτική και μας θύμισε το επιφανειακό πασάλειμμα του Oblivion και όχι τα εξαίσια δείγματα που έχει δώσει μέχρι σήμερα η εταιρία.

Ζήτημα να αποτελεί το 5% της διάρκειας του τίτλου, βγάζει λίγο νόημα σε ροή-σύσταση-τέλος, σχεδόν πετάει στον κάλαθο των αχρήστων το ότι ο χαρακτήρας είναι ένας Watcher (κάποιος που μιλάει σε πνεύματα) και, στην ουσία, λειτουργεί απλά σαν ένα δεκανίκι ώστε ο χαρακτήρας να ταξιδέψει σε μερικά μέρη του Deadfire και λίγα πράγματα παραπάνω. Αυτό το πρόβλημα εικάζουμε πως πηγάζει από μία πολύ σημαντική διαφοροποίηση του παιχνιδιού σε σχέση με τον προκάτοχό του: το ότι ο κόσμος του είναι στην ουσία ένα open world αρχιπέλαγος. Και στα χαρτιά, αυτή η τολμηρή επιλογή της Obsidian φαντάζει ιδανική για ένα παιχνίδι με πειρατική θεματολογία.

Pillars of Eternity 2 review 04

Μπορείτε από την πρώτη στιγμή να πλεύσετε όπου θέλετε, να επιτεθείτε σε εμπορικά και μη καράβια, να εξερευνήσετε ερημονήσια, να ανακαλύψετε χαμένους θησαυρούς αλλά και να πολεμήσετε μαζί ή εναντίον διαφόρων ομάδων που προσπαθούν να αποκτήσουν τον κυρίαρχο ρόλο γύρω από το εμπόριο αλλά και την γη του Deadfire. Και από πλευράς gameplay αυτό δουλεύει -ως επί το πλείστον- πολύ όμορφα. Το ταξίδι σας στον κόσμο γίνεται real time, με ένα πλοίο επάνω σε έναν μεγάλο world map, όπως σε πάρα πολλά JRPG, και βοηθάει πολύ στο συναίσθημα της εξερεύνησης ενώ η πληθώρα νησιών, εκπλήξεων και quest σάς κρατάνε πάντα σε εγρήγορση αλλά και σε όμορφη διάθεση όσο ανακαλύπτετε περισσότερα για το παρελθόν του πολιτισμού που ζούσε εκεί αλλά και για τις μηχανορραφίες αυτών που ζουν εκεί τώρα.

Αυτά όλα είναι καλά και όμορφα, όμως η open world λογική στα περισσότερα παιχνίδια, συνοδεύεται συχνά και από ένα τουρλουμπούκι ροής και υλικού, το οποίο δυστυχώς είναι ιδιαίτερα εμφανές σε αυτό το παιχνίδι. Το πρώτο δείγμα το αναφέραμε ήδη, με το βασικό σενάριο που σχεδόν ξεχνάτε την ύπαρξή του, αλλά και τη γενικότερη ροή αυτού και των διαφόρων quests, που πάει πάνω κάτω σαν... γιο-γιο. Το δεύτερο έχει να κάνει με το σχεδιασμό αρκετών quests και σπάει σε δύο υπό-προβλήματα: αυτά του backtracking και κακού quest log και των bugs/ κακού σχεδιασμού questing. Το backtracking σάς χτυπάει γιατί θα πάρετε 50 side quests, τα οποία όμως δε θα μπορείτε να βγάλετε ανά περιοχή, γιατί πολύ συχνά το level σας δεν είναι κατάλληλο. Έτσι, μπορεί να πάτε ξανά και ξανά σε παρόμοιες περιοχές μέχρις ότου να τα βγάλετε όλα, και με το quest log να έχει ένα κάκιστο sorting system, θα κάνετε πολλά πισωγυρίσματα.

Pillars of Eternity 2 review 05

Tα broken/ bugged quests όμως, δε σώζονται εύκολα. Λόγω της open world φύσης, είναι πολύ πιθανό να βρεθείτε σε ένα σημείο πριν την ώρα σας, με αποτέλεσμα να μπουρδουκλώσετε μέχρι και main paths από το βασικό quest. Ή να βρεθείτε κατά τύχη στην τέταρτη περιοχή από ένα quest και αυτομάτως το log να γεμίσει από πράγματα που υποτίθεται κάνατε για να βρεθείτε εκεί. Και τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα όταν αρκετά από αυτά τα quests γίνονται bugged και απλά δεν μπορείς να τα προχωρήσεις παρακάτω. Είπαμε στην αρχή ότι καταφέραμε σχεδόν 100% ολοκλήρωση, και αυτό γιατί τρία μεγάλα side quests απλά δεν προχωρούσαν ενώ άλλα 4-5 αναγκαστήκαμε να κάνουμε tricks για να τα ξεμπλοκάρουμε, για το story και όχι με τον τρόπο που θέλαμε να τα λύσουμε (συχνά σκοτώναμε κάποιον για να ξεμπλοκάρει η ιστορία ως failed quest ή evil solution).

Τα πρώτα patches δεν έχουν φέρει κάποια ουσιαστική βελτίωση και περιμένουμε το πρώτο μεγάλο patch τον Ιούνιο για να διορθωθεί λίγο η κατάσταση. Γενικά, η απειρία της Obsidian σε open world παιχνίδια αλλά και η ίδια η φύση του ανοιχτού σκηνικού, δημιούργησε κάποια προβλήματα που δε περιμέναμε να δούμε, ειδικά μετά τα Tyranny και Pillars of Eternity. Τουλάχιστον τα bugs περιορίζονται στο questing και ο τεχνικός τομέας παραμένει άσπιλος. Με εξαίρεση ενός crash από ένα patch αλλά και ορισμένα frame drops σε συγκεκριμένες μάχες, το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα σταθερό και, όπως το προηγούμενο, παραμένει εξαιρετικά ελαφρύ σε απαιτήσεις, ένα στοιχείο που δυστυχώς το άλλο πρόσφατο isometric θηρίο, το Divinity Original Sin 2, δε κατάφερε να αποφύγει.

Pillars of Eternity 2 review 06

Και αυτό είναι προς τιμήν της Obsidian αλλά και της εξαιρετικής μηχανής γραφικών που έχει φτιάξει για τα παιχνίδια της. Όχι μόνο είναι ελαφριά, αλλά πλέον προσφέρει και πολύ ταχύτερο loading αλλά και πολύ πιο εντυπωσιακά εφέ, φωτισμούς και σκιάσεις. Η βελτίωση σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι είναι εμφανέστατη και γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή όταν την βλέπεις μέσα από φοινικόδεντρα και καταγάλανα νερά, ενώ το animation στην κίνηση και στις μάχες έχει γίνει πολύ πιο φυσικό, σπάζοντας επιτέλους το παλιό, ρομποτικό καλούπι του Baldur’s Gate. Η μεγαλύτερη έκπληξη, όμως, δεν είναι άλλη από την εισαγωγή voice acting σε σχεδόν όλες τις ομιλίες του παιχνιδιού.

Έχει γίνει εξαιρετική εργασία (πλην ίσως της αφηγήτριας, που είναι εντελώς εκτός τόνου), η οποία όχι μόνο αναβαθμίζει το παιχνίδι σε ατμόσφαιρα και ποιότητα, αλλά ταυτόχρονα βοήθησε στο να συμμαζέψουν λίγο το πάρα πολύ κείμενο του πρώτου τίτλου σε αρκετά πιο φυσιολογικά μεγέθη. Ποιοτικότατη δουλειά έχει γίνει και στον τομέα του gameplay, με το παιχνίδι να πατάει επάνω στη βάση του τελευταίου balancing που είχε γίνει στο Pillars of Eternity, προσφέροντάς μας έτσι ένα εξαιρετικό pause & play cRPG με σωρεία προσθηκών, βελτιώσεων και ρυθμίσεων. Για τους νεότερους το σύστημα είναι ιδιαίτερα πλούσιο και περίπλοκο για να το αναλύσουμε σε αυτό το κείμενο, θα πούμε απλά πως είναι ένα real time σύστημα μάχης στο οποίο ελέγχουμε μια ομάδα πέντε ατόμων, και στο οποίο μπορείτε πολύ εύκολα να αυξήσετε/ μειώσετε (νέο bullet time mode) ή παγώσετε το χρόνο ανά πάσα στιγμή ώστε να κάνετε τις κατάλληλες στρατηγικές κινήσεις. Για τους παλαιότερους, οι διάφορες προσθήκες (όπως το πλούσιο AI control system) αλλά και αλλαγές (πλέον δε χρειάζεσαι rest για ανάκτηση των spells σου) έχουν κάνει το παιχνίδι αρκετά πιο βατό και προσβάσιμο, αλλά ταυτόχρονα ακόμα πιο σύνθετο και βαθύ. Όπως προαναφέραμε, το Pillars of Eternity έχει ξεπεράσει τον εαυτό του στο σχεδιασμό των μηχανισμών του και είναι δείγμα της μεγάλης εμπειρίας της Obsidian στο RPG στερέωμα.

Pillars of Eternity 2 review 07

Βέβαια, δεν είναι όλα άριστα, και πρέπει κάπου εδώ να επιστρέψουμε και στο μπουρδούκλωμα που αναφέραμε πιο πριν. Σε μια ανάγκη να δώσει «παραπάνω υλικό» στους παίκτες, η Obsidian έπεσε στην παγίδα πολλών open world τίτλων και το παράκανε λιγάκι. Είναι ωραία τα bounties θρυλικών πειρατών, αλλά όταν είναι καμία εικοσαριά, χάνουν το νόημά τους. Είναι υπέροχο που επιτέλους υπάρχουν αρκετά καλά όπλα, αλλά δεν υπήρχε κανένα λόγος να μπει ένα τεράστιο σύστημα crafting/ cooking/ alchemy που σχεδόν ποτέ δε θα χρειαστείτε. Είναι καλό που το level cap πήγε στο 20, αλλά επειδή (δίχως εξήγηση για όλους πλην τον πρωταγωνιστή) ξεκινάτε από το level 1, τα levels περνούν τόσο γρήγορα, που δε θα προλάβετε να μάθετε τα μισά skills σας. 

Η ιδέα του relationship συστήματος ήταν πολύ ωραία, (τα μέλη της ομάδας σας θα είχαν μια οργανική σχέση που θα οδηγούσε σε φιλίες, ερωτικές σχέσεις, κόντρες, μάχες κ.λπ.), αλλά όταν είναι σχεδόν καθολικά broken και έχεις σημαντικές εναλλαγές σε χρόνο "dt" ενώ τα companion quests απλά δε βγαίνουν, πιστεύουμε ότι χρειαζόταν κάποιο συμμάζεμα. Και η ιδέα του να έχεις ναυμαχίες, μιας και έχεις real time κίνηση, ήταν εξαιρετική, αλλά το να την κλείσουν σε ένα απλοϊκό text based σύστημα αντί σε ένα σύστημα τύπου Pirates (έστω πολύ απλοϊκού), την καθιστά κουραστική αρκετά γρήγορα.

Pillars of Eternity 2 review 08

Με το Pilars of Eternity 2: Deadfire η Obsidian εξ αρχής είχε έναν πολύ δύσκολο στόχο μπροστά της: να ξεπεράσει την μεγάλη επιτυχία του πρώτου παιχνιδιού και να δώσει ένα ακόμα δυνατότερο, πλουσιότερο και επικότερο παιχνίδι, όπως κατάφεραν στο παρελθόν τα Baldur’s Gate 2, Fallout 2 και Divinity: Original Sin 2. Έχοντας περάσει εβδομάδες στον κόσμο του, με λίγο πόνο θα πρέπει να παραδεχθούμε πως δεν κατάφερε να πιάσει αυτά τα επίπεδα. Το παιχνίδι έχει μια ελαφρά κρίση ταυτότητας, που ήρθε από την ανάγκη για μεγαλύτερο και ανοιχτό κόσμο και οδήγησε σε θέματα στη ροή, bugs σε quest αλλά και σε ορισμένους μηχανισμούς που ή δεν τους σκέφτηκαν αρκετά και δείχνουν πρόχειροι ή απλά "φούσκωσαν" το υλικό δίχως ουσιαστική χρηστικότητα.

Παρόλα τα προβλήματά του, όμως, η γενικότερη ποιότητα του Deadfire είναι τόσο ψηλή που παραμένει ένα πάρα πολύ σημαντικό role playing παιχνίδι και ένα από τα καλύτερα των τελευταίων ετών. Πανέμορφα σχεδιασμένο, με ένα εξαιρετικό σύστημα μάχης, ποιοτική γραφή αλλά και μάλλον τον καλύτερο pirate themed κόσμο και σκηνικό που έχουμε δει σε Δυτικό RPG, αποτελεί μια αξιόλογη αγορά για κάθε λάτρη του είδους. Αν, δε, περιμένετε και μερικούς μήνες μήπως και φτιαχτούν τα bugs και γίνει καλύτερο balance στη δυσκολία και στα ανώτερα levels, τότε θα δείτε έναν ακόμα καλύτερο τίτλο.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: RPGΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Obsidian EntertainmentΗμ. Έκδοσης: 08/05/2018
PEGI: 12Εκδότης: Versus EvilΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Θετικά

  • Ίσως το ομορφότερο isometric RPG που έχει κυκλοφορήσει.
  • Μεταφέρει πολύ καλά την αίσθηση της εξερεύνησης σε έναν πραγματικά πλούσιο, πειρατικό κόσμο.
  • Εξελίσσει ακόμα περισσότερο τους μηχανισμούς gameplay και μάχης από το πρώτο παιχνίδι και δίνει ένα στιβαρότατο και άκρως διασκεδαστικό αποτέλεσμα.
  • Σωστή ισορροπία σε διάρκεια ομιλιών και συζητήσεων, με σχεδόν άριστο voice acting.

Αρνητικά

  • Αρκετά bugs σε διάφορα quests και στο relationship system.
  • Επιφανειακή κεντρική ιστορία με απότομο τέλος.
  • Μια γενικότερη κρίση ταυτότητας σε πολλά σημεία του τίτλου, ίσως λόγω της open world φύσης του.

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

PUBG: Σύντομα διαθέσιμος ο νέος χάρτης Sanhok
Μικρότερος στα βήματα του Fortnite, ενώ ο τίτλος φτάνει τις 50 εκ. πωλήσεις και τους 400 εκ. χρήστες!
Επιβεβαιώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Valkyria Chronicles 4
Έρχεται το φθινόπωρο ο νέος τίτλος της σειράς.  
Διαθέσιμο το War Thunder για το Xbox One
Αρκεί να αγοράσετε ένα από τα Founder’s Packs.
Ανακοινώθηκε η Headline έκδοση του F1 2018
Με δυο κλασσικά μονοθέσια.
Νέος τίτλος "Tales of" είναι στο στάδιο της ανάπτυξης
 Νέες πληροφορίες από τη Bandai Namco.  
Πρώτη γέυση από το Hitman 2
Ο Agent 47 στο Miami  εν ώρα δράσης.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Weigh anchor, hoist the sails, cruisin' for booty on watery trails! :)
    Θα το τιμήσω, φυσικά, όταν θα έχουν κυκλοφορήσει και τα expansions του.
    Για καλή πειρατική σειρά δείτε Black Sails. ;)

  • imortalicus

    Μιας κ δε το έγραψα, θα το αναφέρω εδώ. Το παιχνίδι ΔΕΝ θα έχει μεγάλο expansion οπως το PoE1. Αντιθετως θα έχει καμια δεκαριά mini DLCs (μερικα οπλα/πλοία/χαρακτήρες/μικροπροσθηκούλες) που θα δωθούν δωρεάν σταδιακά μεσα στο χρόνο, και τρία μεγάλα DLC (λογικα μερικες ωρες το καθενα) με νεο υλικο/περιοχη/quests, εμβόλιμα στην ιστορία.

  • imortalicus

    Το γνωρίζω αλλά καλά κάνεις Άλεξ και το αναφέρεις. Προσωπικά δεν μπορώ να ευχαριστηθώ οποιοδήποτε εμβόλιμο story-DLC αν έχω ήδη ολοκληρώσει το παιχνίδι. Προτιμώ οτιδήποτε έχω να δω από τον τίτλο να το δω σε ένα ενιαίο playthrough. Kαι στο PoE, και στο Tyranny, περίμενα καρτερικά να κυκλοφορήσουν όλα τα DLCs για να ασχοληθώ.

  • Αααα περίμενα αυτο το ριβιου καιρό για να κάνω αυτη την ερώτηση!!! :p:p
    Επειδή εχω πέσει από το ενα jrpg στο άλλο τωρα τελευταία και επειδή με στενεύει και ο χρόνος γενικά..ποιο να αρχίσω πρωτα...Divinity 2 ή pillars 2 ????
    Ποιο ειναι καλύτερο κατα τη γνώμη σας???

  • quabakos

    Βασική ερώτηση ειναι, έχεις παιξει τα πρώτα; Αν οχι, γιατι δε ξεκινας από εκει μιας κ εκεινα ειναι εξαιρετικα (το PoE1 θα πω πως ειναι καλυτερο απο το PoE2 κιολας).

    Τωρα για μεταξύ τους, οσο έχουν ομοιότητες, άλλο τόσο έχουν διαφορές κ εχουν πολυ διαφορετικο κοινο.
    ναι ειναι isometric και τα δύο αλλά το gameplay τους ειναι πολυ διαφορετικο και το quest system επίσης.

    Το PoE κυλάει πιο εύκολα και άνετα μιας κ το real or pause time system βοηθαει στο να προχωράνε οι μαχες πολυ πιο γρήγορα, ενώ το questing του ειναι αρκετά πιο ξεκαθαρο στο που να πας κ τι να κανεις. Ειναι πιο ομορφος ο κόσμος του και εχει μια χαρα στο exploration και στους χαρακτηρες του.
    Στο DoS, η διαρκεια ειναι διπλάσια γιατι με το turn based system, καθε μαχη κραταει πολυ πολυ ώρα, ενώ τα quest ειναι hardcore oldschool σχεδιασμου με πολυ λιγη πληροφορία. Ειναι ενα πολυ πιο συνθετο παιχνιδι, με παρα πολυ στρατηγικη στο συστημα μαχης του.

    Σε γενικες γραμμές, θα ελεγα πως το καθενα εχει τις χαρες του αλλα το DoS2 ειναι καλύτερο ως παιχνιδι μιας κ ειναι αρκετα πιο πλούσιο σε gameplay, πιο εξυπνο στα quest κ ακομα πιο μπροστα σε μηχανισμούς. Αλλα το turn based δεν ειναι για ολους, οπότε πράτεις ανάλογα :)

  • quabakos

    Ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση!!!
    Δεν εχω πρόβλημα με δυσκολία και διάρκεια...ειμαι old school!!!!
    Δεν θα μπορούσα και διαφορετικά λόγω ηλικίας....αγαπώ μέχρι βλακείας baldurs gate από τότε...όπως και dragon age origins...
    Επίσης εχω φάει τοσο jrpgολικι οποτε ολα καλά!!!
    Συν κατι ατέλειωτες ώρες χάσματος στα soulsborne οποτε και από υπομονή κατι γίνεται!!!
    Η πρώτη αλήθεια ειναι οτι όχι δεν εχω παίξει τα πρωτα αλλα θα ήθελα μιας και έχουν βγει αυτα να παίξω κατι στην ώρα του για αρχή και μετα πάω προς τα πίσω....μην παίζω μόνο μπαγιάτικα!!!:p:p
    Η δεύτερη αλήθεια ειναι οτι δεν με τρελαίνει το πειρατικό σετινκ σε αυτο το είδος...εκτός και αν σε λένε monkey island όπου ειναι και άλλο είδος....αλλα επουδενί δεν ειναι και αποτρεπτικό...
    Καλύτερη ιστορία ποιο εχει???
    Εχω καταλάβει επίσης οτι το πρώτο poe ειναι καλύτερο από το δεύτερο..

  • quabakos

    Γενικα δε θα έλεγα τα PoE1 και DoS1 μπαγιάτικα, στέκονται το ίδιο καλα με τα σημερινα, άσε που θα μάθεις πολυ καλύτερα τον κόσμο τους γιατι στα 2 καινούργια, το lore ειναι πολυ επιφανειακό κ στο background για να μη στο ξαναμαθένει. +Οτι θα τα δεις σε αψογη κατασταση, με ολα τα bugs στρωμένα και ολο το extra υλικό τους.

    Πάντως Αν αγαπάς τα Baldur’s Gate, τα Pillars of Eternity ειναι οτι κοντινότερο έχει βγει σε αυτά.
    Τα DoS είναι κάπου ανάμεσα σε Fallout 2-Baldur’s Gate-Arcanum ;)

    Για το θεμα ιστορίας, μιλώντας εντελώς προσωπικά, θα τα έβαζα έτσι:
    Από άποψη κεντρικής ιστορίας: PoE1 >>>>>>>> DoS2 >> DoS1 > PoE2
    Aπό άποψης lore: PoE1 >>>>>>>> DoS1 >>>> PoE2 = DoS2
    Aπό άποψης γραφής: PoE1 >>>>>> PoE2 >>> DoS2 >>>> DoS1

    Τελος, ναι θα πω πως το πρώτο PoE ειναι καλύτερο από το δεύτερο σε πολλά σημεία κ ειναι πιο ολοκληρωμένο και πλήρες παιχνιδι. Το 2 εχει μπολικες βελτιώσεις κ προσθήκες αλλά ειναι λίγο ανάστατο και δε δένει τοσο καλα το γλυκό.

  • quabakos

    Ναι νομίζω πιο αναλυτικά δεν πάει!!!
    Τοσο που μπορει να μπερδεύτηκα και περισσότερο!!
    Για εδω τουλάχιστον!!
    Δεν το εννοούσα μπαγιάτικα με την κακή έννοια...απλα για να παίξω και κατι από αυτα την ώρα που βγήκε το είπα...μπάς και δεν τα έπαιζα ολα ετεροχρονισμένα..
    Αλλα θα το ξαναδώ μαλλον....και θα αποφανθώ!!

  • Φοβόμουνα ότι το open world στοιχείο θα αποδυνάμωνε το main quest, ως συνήθως. Αλλά το ότι θα θεωρούσαμε το questing του Divinity 2 καλύτερο από του Poe 2 ήταν εκτός radar :o Περιμένω να δω από κοντά πόσο πολύ έχουν βελτιωθεί τα ήδη φανταστικά isometric γραφικά :D

  • mifune

    η γραφή των quest ειναι συχνα καλύτερη στο PoE2 αλλά η ποικιλία, η φρεσκάδα και η ευρηματικότητα σε λύσεις του DoS2 είναι απλά σε άλλο επίπεδο εντελώς.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 εβδομάδες από Sky333
  • Διαβάζω κάποιες χτυπητές αδυναμίες στο παιχνίδι. Αυτό ειδικά με την ανούσια ιστορία δεν μου άρεσε καθόλου, διότι και στο προηγούμενο pillars η ιστορία και η εξέλιξη μου φάνηκαν πολύ βαρετές.
    Το άλλο με τα bugs στα quest ελπίζω να βελτιωθεί με κάποια patch.
    Επίσης από το προηγούμενο παιχνίδι δεν με είχε τραβήξει πολύ το όλο σύστημα, γιατί το βρήκα κάπως υπερβολικά πολύπλοκο και φορτωμένο. Φαντάζομαι ότι δεν έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές και στο 2.
    Κρατάω το ότι σαν εμπειρία και σαν ταξίδι φάνηκε πως σου άφησε πολλά θετικά.

    Θα το κοτάξω κάποια στιγμή όταν θα το συμαζέψουν λίγο και αφού ξεμπλέξω πρώτα με το Witcher 3...

  • DAM

    κοιτα, αν βρηκες την ιστορια κ την εξελιξή της στο 1ο βαρετα, εδω θα σηκώσεις τα χερια ψηλα. οι επι μερους ιστορίες σε side quests εχουν ενδιαφερον αλλα το main ειναι ρηχο.
    Για τα bugged quests, σιγουρα θα διορθωθούν γιατι ειναι το νο1 πραγμα που συζητάει ο κόσμος στα forums της Obsidian και εχω πλέον βρει ολα τα bugs που επεσα να τα αναφέρουν αρκετοι, οπότε απλα υπομονή.

    Για το σύστημα, θα πω πως εδώ ειναι πιο πολύπλοκο και πιο φορτωμένο, μιας κ έπρεπε να δώσουν "κιαλλο" σε σχέση με πριν, οντας sequel. εχει σιγουρα σημαντικες βελτιώσεις σίγουρα που εχουν κανει καποια πραγματα πιο απλα (δε χρειαζεσαι rest ή να γράφεις το δικό σου spell book σαν mage, πολυ καλο AI management system, εχεις 5 αντι 6 χαρακτήρες) αλλά ως επι το πλείστον εγινε πιο πολύπλοκο (multiclasses, παραπάνω levels κ άρα spells/abilities, παραπάνω εξοπλισμοι, crafting κλπ).
    Ακομα κ για τα δικά μου δεδομένα, νομίζω οτι ισως το παραμπούκωσαν σε ορισμένα πραγματακια που δε χρειαζονταν. Αν δε, δεν εισαι hardcore rpg-ας που παίζει τετοια games, ισως ζαλιστείς με το ποσα πολλα εχει να δεις κ να μαθεις. Κ το οτι δεν υπάρχει κ πολυ βοήθεια στο να μάθεις πως δουλεύει τι περα απο τα βασικα, για εναν αρχαριο το παιχνιδι μπορει κ να φανει βουνο..

    Αλλα ναι, η γενικη εμπειρία κ το ταξίδι ειναι ωραία, αλλωστε η Obsidian ξερει όσο πολύ λίγοι το πως να στήνει κόσμους κ να τους κάνει ιδιαίτερους!
    οπότε θεωρω οτι σε μερικους μηνες που θα εχει στρωσει στα bugs αλλα κ θα εχει γινει πολυ πιο balanced στα builds κ στους μηχανισμους (ηδη εκαναν πολυ σημαντικες αλλαγες που δεν ηταν στο week 1 build) θα γινει πολυ καλυτερο.
    ολα στρωνουν, μονο το αδειο main campaign θα μεινει στο τελος.

  • DAM

    Να φαναταστείς ότι γενικά μου αρέσει η πολυπλοκότητα στα rpg, αλλά το σύστημα του pillars μου φάνηκε όπως το είπες, μπουκωμένο.

Τελευταία Σχόλια

μετα την απίστευτη απογοήτευση του Valkyria Revolution, ελπίζω να σοβαρευτηκαν λιγο εκει στη Sega κ ...
καλά τώρα το "ενημερωμένα" ας μην το πιάσουμε καλύτερα γιατί γελάνε και οι πέτρες με αυτά που ακούω ...
μήπως λέω μήπως ήρθε η ώρα να σκάσουν ένα γερό πακέτο στον Sakaguchi να επιστρέψει να τους βάλει σε ...
Πάμε μωρή Sega
Τέλεια νέα. Το παιχνίδι αν δεν αυτοκτονησουν πάει για σίγουρη αγορά.
Φαίνεται πλέον ότι θα βγει μαζί (ή στην αρχή κυκλοφορίας) με το PS5, λογικά το 2020. Το είχα πει και...
Φαντάζομαι όλες οι αλυσιδες και μόλις ξεστοκαρουν και τα μικροτερα λογικα θα τα φερουν και αυτα
Γνωρίζετε ποια είναι τα "ενημερωμένα καταστήματα λιανικής"? ...να πάμε μια βόλτα?
Yakuza 0 απο εμενα. Περιμενα να πεσει στα 20 ευρω.