Ένα ακόμα, pixel art, indie metroidvania...

Το Chasm είναι ένα από αυτά τα indie platformers που πήραν τον χρόνο τους για να δούμε τελικά την έκδοσή τους -ως ένα άλλο Iconoclasts  που είδαμε στην αρχή του τρέχοντος έτους. Βέβαια, το Chasm δεν έφτασε τα οκτώ χρόνια παραγωγής του τελευταίου, αλλά και τα έξι που χρειάστηκε είναι διόλου ευκαταφρόνητα. Συχνά είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι η πολυετής ανάπτυξη indie παραγωγών -σε αντίθεση με τις περιπτώσεις "ΑΑΑ" παιχνιδιών- μπορεί, έστω συγκρατημένα, να δημιουργεί αισιοδοξίες για ένα φροντισμένο και δουλεμένο παιχνίδι, όπου ο δημιουργός έχει κάτι άξιο προσοχής να προσφέρει, ακόμα και αν υστερεί σε πραγματικά φρέσκιες ιδέες σε επίπεδο gameplay.

Όπως π.χ. συνέβαινε με το Axiom Verge ή  το πιο πρόσφατο Forgotton Anne. Υπάρχουν και περιπτώσεις, φυσικά, όπου βλέπουμε πραγματικά διαμάντια, που πάνε το μέσο ένα βήμα παραπέρα, όπως είχαμε δει να συμβαίνει με την περίπτωση του μοναδικού Hollow Knight, η εξαιρετική ποιότητα του οποίου το βοήθησε στο έπακρο ώστε αργά και σταθερά να κερδίσει ολοένα και περισσότερο την προσοχή του κοινού.

Chasm review 01

Πλησιάζοντας το Chasm δεν μπορούμε να κρύψουμε ότι είχαμε ελπίδες για μία φρέσκια metroidvania εμπειρία. Αυτή η προσέγγισή μας οφειλόταν κυρίως στα έξι χρόνια ανάπτυξης, διάρκεια που μαρτυρά το πείσμα των δημιουργών για την ολοκλήρωση του τίτλου παρά τις καθυστερήσεις (η αρχική ημερομηνία κυκλοφορίας του είχε οριστεί για τα μέσα του 2014) και ως εκ τούτου την πεποίθηση από μέρους μας πως οι δημιουργοί είχαν τα συστατικά για ένα πραγματικά αξιομνημόνευτο εκπρόσωπο του είδους. Και εδώ είναι που το όλο οικοδόμημα συναντάει το βασικότερο μειονέκτημά του. Με λίγα λόγια, το Chasm, παρά το αξιοπρεπές σύνολό του, δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσει από το πλήθος παλιών και νέων metroidvania ή και απλούστερων platformers, παραδίδοντας έτσι μια ιδιαίτερα προβλέψιμη εμπειρία.

Αυτό το βασικό ελάττωμα φαίνεται εξαρχής από το σενάριο. Αν και στα δισδιάστατα platform -και δη των indie εκπροσώπων- την ιστορία την εκλαμβάνουμε ως κάτι εξτρά, ένα συστατικό δηλαδή που δεν ζημιώνει σημαντικά την εμπειρία αν δεν έχει δουλευτεί ιδιαίτερα, στο Chasm αποτελεί ένα δείγμα της κοινότυπης φύσης που επικρατεί και στους υπόλοιπους επιμέρους τομείς. Συνοπτικά, βρισκόμαστε στο μυθικό βασίλειο της Guildea, όπου, παίρνοντας το ρόλο ενός νεοσύλλεκτου στρατιώτη, θα κληθούμε να ερευνήσουμε την εμφάνιση τεράτων στα ορυχεία του χωριού Karthas.

Chasm review 03

Το σύνολο της περιπέτειας θα λάβει χώρα σε έξι μεγάλες περιοχές που βρίσκονται στα έγκατα του Karthas, κάθε μία εκ των οποίων παρουσιάζει, όπως είναι φυσικό, ξεχωριστή θεματική, όπως ορυχεία, κρυμμένα βασίλεια, δασώδεις περιοχές κ.λπ. Σε γενικές γραμμές, η υπόθεση δεν αποτελεί τελικά κάτι περισσότερο από μία δικαιολογία για την αφετηρία μίας metroidvania περιπέτειας, μη μπορώντας να διατηρήσει για πολύ το ενδιαφέρον σχετικά με το μυστήριο βασίλειο που βρίσκεται κάτω από το Karthas.

Το μοναδικό φρέσκο στοιχείο που επιχείρησε να εισάγει η Bit Kid αφορά στη δημιουργία τυχαίας διαρρύθμισης του κόσμου όποτε ξεκινάμε νέο παιχνίδι. Αυτή αποτελεί μία σχεδιαστική επιλογή που την έχουμε δει κυρίως σε roguelike παιχνίδια, αλλά δεν θυμόμαστε αν έχει εμφανιστεί παλιότερα σε δισδιάστατο metroidvania, με σεβαστή διάρκεια που αγγίζει τις οκτώ ώρες. Αν και παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον σαν ιδέα, η άποψή μας είναι πως εξ ορισμού η τυχαία διαρρύθμιση επιπέδων -ή “δωματίων” στη συγκεκριμένη περίπτωση- υπολείπεται του κόσμου που έχει σχεδιαστεί αδιαίρετα στο σύνολό του.

Chasm review 02

Βρεθήκαμε σε ορισμένες παραφωνίες κατά την ενασχόλησή μας με το Chasm, όπου προαιρετικές διαδρομές μάς οδηγούσαν σε ευτελή έπαθλα με την κορύφωση ενός... μπολ σούπας (το πλέον κοινό αναλώσιμο για αναζωογόνηση ενέργειας), που εντοπίσαμε στο τέλος μίας κρυφής περιοχής. Αλλά ακόμα και στις περιπτώσεις που βρίσκαμε κάποιο καινούριο εξοπλισμό ή απαραίτητο αντικείμενο για side (fetch) quest, δεν μπορούσαμε να νοιώσουμε τον οποιονδήποτε ενθουσιασμό, δεδομένου ότι σπάνια εντοπίζαμε κάτι ουσιαστικά πολύτιμο. Συνήθως τα όπλα που βρίσκαμε από κάποιον τυχαίο εχθρό ήταν ήδη ισχυρά ενώ οι ανταμοιβές για την ολοκλήρωση των quests που έδιναν οι χωρικοί ήταν άνευ ιδιαίτερης αξίας.

Γενικά, η ποικιλία του εξοπλισμού δεν διακρίνεται από ιδιαίτερη ισορροπία καθώς, για παράδειγμα, η αμυδρά μεγαλύτερη ισχύς των σπαθιών δεν είναι σε καμία περίπτωση σε θέση να αντισταθμίσει τη μεγαλύτερη ακτίνα επίθεσης που έχουν τα ακόντια ή τα μαστίγια. Ευτυχώς η Bit Kid έδωσε μεγάλη βαρύτητα στην ποικιλία των εχθρών, σχεδιάζοντας περισσότερους από 70, κάτι που φυσικά μεταφράζεται σε έναν άκρως απαραίτητο εμπλουτισμό στο στοιχείο της μάχης, που ειδάλλως θα ήταν αφόρητα πληκτική, ελέω του εντελώς κοινότυπου και περιορισμένου ρεπερτορίου κινήσεων του ήρωα.

Chasm review 04

Ακόμα και το διπλό άλμα το αποκτάμε κατά τα τελευταία στάδια της περιπέτειας, ενώ η πνοή ανακούφισης που φέρνει το σκαρφάλωμα σε τοίχους στα αρχικά στάδιο μάλλον αποτελεί απόδειξη ότι έως εκείνο το σημείο η απλότητα που διακατέχει το platforming κομμάτι έχει ήδη κουράσει. Στο κομμάτι του platforming δεν βοηθάει και η ελλιπής φαντασία σε περιβαλλοντικούς κινδύνους και προκλήσεις. Οι πολυάριθμες περιπτώσεις όπου απλά χρειάζεται να πηδήξουμε πάνω από καρφιά ή δηλητηριώδη νερά δημιουργούν αναμνήσεις από τα πλέον απλοϊκά platformers της οκτάμπιτης εποχής.

Στα του οπτικού τομέα η κατάσταση είναι καλύτερη, χάρη στη δουλεμένη pixel art και την αρκετά καλή δουλειά που έχει γίνει στα animations του ήρωα και των εχθρών. Μπορεί να μην είναι σε θέση να κερδίσει βραβεία, αλλά εκπληρώνει αξιοπρεπέστατα το στόχο της ρετρό αισθητικής. Επιπλέον, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο ευανάγνωστος χάρτης, στα πρότυπα των Super Metroid και Symphony of the Night, σε συνδυασμό με το λειτουργικό fast travel μηχανισμό βοήθησαν τα μέγιστα ώστε το απαραίτητο backtracking και η πλήρης εξερεύνηση του κόσμου να επιτευχθεί απροβλημάτιστα και εν τέλει ευχάριστα, παρά το τετριμμένο περιεχόμενο που αναφέραμε παραπάνω.

Chasm review 05

Σε γενικές γραμμές, το Chasm κινείται περισσότερο απ’ ό,τι θα έπρεπε σε ασφαλή μονοπάτια, ιδίως όταν λάβουμε υπόψη την εξαετή πορεία ανάπτυξής του. Όσοι έχετε ασχοληθεί με δισδιάστατα platformers και -πολύ περισσότερο- με παιχνίδια τύπου metroidvania, θα βρεθείτε μπροστά σε μία ιδιαίτερα προβλέψιμη εμπειρία, ενώ το random στοιχείο δύσκολα θα σας πείσει ότι προσθέτει κάτι ουσιαστικό στο σύνολο. Παρόλα αυτά, η άρτια δουλειά που έχει γίνει, τουλάχιστον τεχνικά, πιθανότατα να πείσει τους φίλους του είδους να εξερευνήσουν και την τελευταία γωνιά των υπόγειων κόσμων του Chasm κι ας γνωρίζουν εξ αρχής ότι έχουν δει πολύ καλύτερα, παλιά και καινούρια, metroidvania.

Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για PC.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, AdventureΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Bit Kid Inc.Ημ. Έκδοσης: 31/07/2018
PEGI: 7Εκδότης: Bit Kid Inc.Πλατφόρμες: PS 4, PC, PS Vita

Θετικά

  • Μεγάλη ποικιλία από εχθρούς.
  • Αρκετά όμορφη pixel art.

Αρνητικά

  • Υπερβολικά προβλέψιμο σε όλους τους τομείς.
  • Η random δημιουργία του κόσμου δεν πιστεύουμε ότι έχει να δώσει κάτι στο είδος.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Δύο demos για το Anthem ετοιμάζει η EA
Στις αρχές του 2019, για κονσόλες και PC.
Νέα laptop από την ASUS
ZenBook 14, και gaming μοντέλα FX505 και FX705.
UK charts: Ρεκόρ πωλήσεων για το Super Smash Bros Ultimate
Το καλύτερο ξεκίνημα τίτλου στο Nintendo Switch.
Νέο trailer για το Anthem από τα Game Awards 2018
Αφιερωμένο στην ιστορία του παιχνιδιού.
Διαστημικές περιπέτειες με το Journey to the Savage Planet
Ώρα για εξερεύνηση στα άστρα...
To 2019 θα κυκλοφορήσει το Psychonauts 2
Για κονσόλες και ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Rage 2
Επίσημη ανακοίνωση από τα Game Awards 2018.
Επίσημο το remake του Crash Team Racing
Ο αγαπημένος ήρωας επιστρέφει!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Ακριβοδίκαιη κριτική. Είναι ωραίο παιχνίδι απλά πολύ basic σε όλα του.

  • Το περίμενα για το vita, γιατί σε μια φορητή κονσόλα είναι πάντα ευπρόσδεκτο ένα καλό metroidvania, αλλά από τα όσα διάβασα θα πρέπει να κοιτάξω αλλού.

Τελευταία Σχόλια

Καλή επιτυχία! party hard 2
Δυστυχως η Sega δεν εχει πια (!?) το source code του Saga, οποτε ειναι αρκετα δυσκολο να κανουν καπο...
Αγαπημένη σειρά βίντεο η Green Light District!!! [Agony UNRATED]
Φαινονται πολυ τουμπανα, μπραβο για την καλυψη GO
Η Sega κάθεται σε ένα θησαυροφυλάκιο νοσταλγίας κι έπρεπε να περάσει τόσος καιρός για να κάνει κάτι ...
Το Saga είναι ένα από τα καλύτερα και πιο σπάνια παιχνίδια του Saturn. Ένα remake αυτού θα ήταν σπου...
Το θέλω πολύ το Pathfinder: Kingmaker αλλά θα περιμένω κι άλλο. Έχουν ανακοινώσει και DLCs, με το τε...
Ωραία τα games (party hard 2)