Ξεσκονίστε τα Aim Controllers!

«Όσο ζεις μαθαίνεις» λένε, κάτι που στην περίπτωσή μας εύκολα παραφράζεται σε «όσο παίζεις μαθαίνεις». Και πώς θα μπορούσε άλλωστε να ήταν διαφορετικά, όταν το Firewall: Zero Hour διασκεδάζει τόσο πολύ έναν gamer με εκ διαμέτρου αντίθετο προφίλ από εκείνο που προσφέρει ο τίτλος της First Contact Entertainment. Ο αποκλειστικός τίτλος του PSVR είναι εκείνος που περίμενε ο σύγχρονος gamer όταν αγόρασε το Aim Controller. Mε λιτό παρουσιαστικό, που αρχικά παραπλανεί για μικρής εμβέλειας παραγωγή, το Firewall: Zero Hour είναι ένα tactical shooter σε online περιβάλλον, που ξεδιπλώνει τις PVP αρετές του στα πεντάλεπτα 4 εναντίον 4 ματσάκια που προσφέρει.

Οι solo δραστηριότητες εξαντλούνται σε modes που σκοπό έχουν την εξοικείωση του παίκτη τόσο στο gameplay του παιχνιδιού όσο και στην αποστήθιση των εννέα διαφορετικών επιπέδων όπου εξελίσσονται οι αναμετρήσεις. Γρήγορα τα πράγματα γίνονται πολύ βαρετά παίζοντας με την Α.Ι., μιας και το ζουμί του τίτλου βρίσκεται στο Contracts mode.

Firewall Zero Hour review image 2

Εκεί, δύο αντίπαλες ομάδες των τεσσάρων λαμβάνουν τυχαία το ρόλο των attackers ή defenders . Στη πεντάλεπτη διάρκεια κάθε αναμέτρησης, οι attackers πρέπει να βρουν και να απενεργοποιήσουν δύο firewalls, όπου στη συνέχεια θα αποκαλύψει τη θέση του laptop που πρέπει να χακάρουν για να κερδίσουν. Οι defenders, από τη μεριά τους, πρέπει να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να το αποτρέψουν αυτό.

Η ιδέα ίσως ακούγεται απλή. Ενδεχομένως μπορεί να χαρακτηριστεί και ως ελλιπής, μιας και το παιχνίδι σίγουρα σηκώνει και άλλα modes. Φυσικά, είναι η αίσθηση του χώρου αλλά και των όπλων μέσω του Aim Controller οι παράγοντες εκείνοι που ανεβάζουν την εμπειρία. Κάθε χάρτης προσφέρει μοναδικό layout, με σημεία κάλυψης διάσπαρτα παντού, ανοιχτούς και κλειστούς χώρους, διαφορετικά σημεία προσέγγισης και κάθετο σχεδιασμό, που δίνει το πλεονέκτημα. Ο σχεδιασμός των επιπέδων δεν γίνεται ποτέ κουραστικός λόγω μεγέθους. Αντίθετα, προσφέρει ευκαιρίες στον παίκτη να ξεδιπλώσει την τακτική του, επιλέγοντας τον τρόπο που θα κινηθεί στο χώρο, εκμεταλλευόμενος όσο καλύτερα γίνεται το περιβάλλον την κάθε δεδομένη στιγμή.

Firewall Zero Hour review image 3

Το gameplay ξεδιπλώνεται μεθοδικά, σε αργό ρυθμό, με τις ομάδες να απλώνονται στο χάρτη αθόρυβα. Ο αντίπαλος δεν είναι ποτέ ορατός στο mini-map, παρά μόνο εάν τρέξει ή πυροβολήσει με όπλο χωρίς σιγαστήρα. Η συσσωρευμένη ένταση που δημιουργεί η προσμονή της εμπλοκής, τεστάρει την ψυχραιμία και το σημάδι του παίκτη όταν αυτή τελικά συμβαίνει. Το Aim Controller ίσως να μην προσφέρει την απόλυτη ακρίβεια ενός Farpoint, σε καμία περίπτωση όμως δεν απογοητεύει.

Το VR φυσιολογικά ενδυναμώνει την εμπειρία. Η αίσθηση της κίνησης στο χώρο σε ομάδες, με κάποιον να ανιχνεύει μπροστά, άλλον να φυλάει τα νώτα, η αίσθηση να κρύβεσαι σε γωνίες και να γέρνεις προσεκτικά το κεφάλι, η αίσθηση να κρύβεσαι και να βαράς σε τυφλά σημεία είναι μερικά στοιχεία που μόνο το VR μπορεί να προσφέρει τόσο «ζωντανά». Η επικοινωνία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το gameplay. Αν και νωρίς για να υπάρχει μεγαλύτερη τριβή, το ποια ομάδα επικοινωνεί ή όχι φαίνεται ξεκάθαρα στο παιχνίδι. Παίζοντας με άτομα κυριολεκτικά από όλες τις γωνιές του πλανήτη, έστω και με αγγλικά με περίεργες προφορές, αρκούν ως βοήθεια από το να μη βγάζει κανείς άχνα.

Firewall Zero Hour review image 5

Συν τοις άλλοις, είτε λόγω τύχης είτε λόγω εγκατεστημένης βάσης, το επίπεδο των συνομιλητών δεν έβγαινε ποτέ εκτός ορίων. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις υπήρχαν πολύ σοβαρά groups που έκαναν χρήση μιλιταριστικής ορολογίας ενώ, στη χειρότερη, ομάδες που δεν μίλησαν ποτέ έχασαν εν ριπή οφθαλμού. Το παιχνίδι είναι έτσι στημένο που κάθε απώλεια θεωρείται μόνιμη μέχρι το τέλος της αναμέτρησης. Δεν υπάρχουν respawns. Ένα μικρό παράθυρο μόνο για resurrect σε κάποιον πεσμένο σύμμαχο, αλλά και αυτό με τον κίνδυνο να εκθέσουμε τη θέση μας. Ακόμα και έτσι όμως, ο συμπαίκτης μας δεν βγαίνει τελείως εκτός παιχνιδιού. Μπορεί να βοηθήσει ενεργά χρησιμοποιώντας τις διάσπαρτες κάμερες που υπάρχουν σε κάθε χάρτη, προειδοποιώντας ή καθοδηγόντας την ομάδα του.

Το τυράκι για να παίζεις ξανά και ξανά το ίδιο mode, πέραν της διασκέδασης που προσφέρει, είναι τα ranks που ανεβαίνεις. Κάθε αγώνας προσφέρει XP και χρήματα, με τα οποία ξεκλειδώνεις ένα τσουβάλι πράγματα, από νέα όπλα και modifications μέχρι cosmetics και στολές για τους χαρακτήρες. Είναι ένας τρόπος να κρατηθεί ζωντανό το ενδιαφέρον μέχρι να εισαχθούν νέα modes στο παιχνίδι, κάτι που μόνο από ανοησία θα μπορούσε να μην γίνει.

Firewall Zero Hour review image 4

Το Firewall: Zero Hour σίγουρα θα μπορούσε να προσφέρει κάποιες καλύτερες ανέσεις στον παίκτη. Τα 60 δευτερόλεπτα αναμονής στο lobby και η ενδιάμεση loading screen πριν την έναρξη είναι μαχαίρι στην καρδιά για τους ανυπόμονους. Η πεντάλεπτη διάρκεια των αναμετρήσεων είναι καλή, θα μπορούσε όμως να δίνεται μια επιλογή για ένα δεύτερο γύρο με ίδιους ή διαφορετικούς ρόλους σε επίθεση και άμυνα. Τα custom loadouts θέλουν μια επιλογή για εισαγωγή ονομασίας από ένα ξερό “Custom 4” που είναι τώρα. Τα δε unlockables δε κρύβουν την grinding φύση τους, αλλά μάλλον αυτό είναι δεδομένο από τη στιγμή που ο τίτλος κάνει δειλά βήματα πρωτοεμφανιζόμενου.

Η αποδοχή που έχει δεχτεί, μαρτυρά τη δίψα του κόσμου για ένα τέτοιο παιχνίδι. Για πολλούς ήταν ίσως ο λόγος κατοχής VR και Aim Controller. Το lobby γεμίζει σχεδόν ακαριαία εκτός από κάποιες βάρβαρες, μεταμεσονύχτιες ώρες, που ακούς χασμουρητά στα ακουστικά. Οι ελλείψεις θεωρούμε θα καλυφθούν εν καιρώ, αδιαμφισβήτητα πάντως είναι ο καλύτερος συμβατικός FPS τίτλος σε VR αυτή τη στιγμή για να παίξεις με παρέα.

VR Χαρακτηριστικά

  • Θέση gaming: Όρθια / Καθιστή
  • Χρήση Controllers: Aim Controller / Dual Shock 4
  • Επίπεδο Ναυτίας: Μηδενικό

To “επίπεδο ναυτίας” είναι υποκειμενικό, έχει να κάνει με την αίσθηση που αποκόμισε από το παιχνίδι ο εκάστοτε συντάκτης και μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: FPSΔιάθεση: Sony Hellas
Αριθμός παικτών: 1-8Ανάπτυξη: First Contact EntertainmentΗμ. Έκδοσης: 28/08/2018
PEGI: 16Εκδότης: SIEEΠλατφόρμες: PS 4

Θετικά

  • Το καλύτερο online FPS στο PSVR.
  • Aπολαυστική χρήση του Aim Controller στους shooting μηχανισμούς.
  • Eξαιρετικό gameplay τακτικής και ομαδικότητας.
  • Ποικιλία σε χάρτες και unlockables.
  • Ώριμη κοινότητα παικτών.

Αρνητικά

  • Πλούσιο μενού, ένα μόνο mode στην πραγματικότητα.
  • Το grinding για τα unlockables είναι ολίγον τι βάναυσο.
  • Χρόνος αναμονής σε lobby.

Βαθμολογία

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Δύο demos για το Anthem ετοιμάζει η EA
Στις αρχές του 2019, για κονσόλες και PC.
UK charts: Ρεκόρ πωλήσεων για το Super Smash Bros Ultimate
Το καλύτερο ξεκίνημα τίτλου στο Nintendo Switch.
Νέο trailer για το Anthem από τα Game Awards 2018
Αφιερωμένο στην ιστορία του παιχνιδιού.
Διαστημικές περιπέτειες με το Journey to the Savage Planet
Ώρα για εξερεύνηση στα άστρα...
To 2019 θα κυκλοφορήσει το Psychonauts 2
Για κονσόλες και ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Rage 2
Επίσημη ανακοίνωση από τα Game Awards 2018.
Επίσημο το remake του Crash Team Racing
Ο αγαπημένος ήρωας επιστρέφει!
The Outer Worlds ονομάζεται το νέο παιχνίδι της Obsidian
Με κυκλοφορία εντός του 2019 για κονσόλες και PC.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Παιχνίδι αποκάλυψη για εμένα, αποτελεί λόγο να αγοράσει κανείς VR ειδικά αν είναι οπαδός των tactical shooters. Το καταευχαριστιέμαι μια και έχει πολύ ώριμη (no griefing) κοινότητα.

  • koumparosSTORM

    Με ψήνει άσχημα Δημήτρη:):).
    Το μόνο κακό είναι πως μου αρέσει το Forsaken τωρα, αλλά δε με βλέπω να το αποφεύγω!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 μήνες από DrWho?
  • koumparosSTORM

    Είτε το δεις τώρα (που είναι hot)είτε αργότερα που θα εχει πάρει patches και νεα modes συμφωνα με τους devs, θα αξίζει το χρόνο σου! Θα σε συμβούλευα να παρεις το bundle με το aim controller (αν δεν το εχεις ηδη :p)

  • koumparosSTORM

    To aim το έχω από το farpoint...:)

  • Εντυπωσιακό και τρανή απόδειξη πως μόνο το gameplay μετράει. Εάν ήταν πιο τολμηροί κι έβγαζαν τα see through walls χρώματα των συμπαικτών σου θα απογειωνε περισσότερο το immersion.
    Κάνει το Farpoint να μοιάζει παιχνιδάκι Νηπιαγωγείου με Nerfs.
    Όσοι πιστοί, προσέλθετε!

    Νίκο, όρμα!

  • όπως γραφει και στο εξαιρετικα γραμμένο review ειναι must buy για εμας τους PSVR και αφoρμή για αγορά του συστήματος για όσους εδιαφέρονται να μπουν στον κόσμο του VR αλλά έχουν ενδοιασμούς. Tο AIM ειναι ένα από τα καλύτερα περιφερειακά ever, θα περιμένω να βάλουν κανα mode ακόμα κ θα το τιμήσω γιατι έχω κ ενα Skyrim VR στην μέση.

  • πολυ ομορφα πράγματα κ χαιρομαι που υπαρχουν κ ορισμενοι devs που περνουν πιο σοβαρα το VR.
    μακαρι να παει καλα αλλά βλέποντας την σχεδον μηδενικη προώθησή του (αλλά κ τον σχεδόν ενοχλητικά generic τίτλο κ εξωφυλλό του), δε βλεπω πολλα. Ελπιζω ομως γιατι τετοια παιχνιδια θελουμε να βλεπουμε για το VR ;)

  • Sky333

    Το word of mouth κάνει καλά τη δουλειά του. Μακάρι να την έκαναν και περισσότερα gaming sites.

  • Sky333

    αυτό λέω κι εγώ βρε Sky, η Sony κάνει κακό marketing στο PSVR χωρίς λόγο και αιτία, δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό.

Τελευταία Σχόλια

Αρκετό γέλιο στο 13o GLD
- Agony: Unrated
Καλή επιτυχία! party hard 2
Δυστυχως η Sega δεν εχει πια (!?) το source code του Saga, οποτε ειναι αρκετα δυσκολο να κανουν καπο...
Αγαπημένη σειρά βίντεο η Green Light District!!! [Agony UNRATED]
Φαινονται πολυ τουμπανα, μπραβο για την καλυψη GO
Η Sega κάθεται σε ένα θησαυροφυλάκιο νοσταλγίας κι έπρεπε να περάσει τόσος καιρός για να κάνει κάτι ...
Το Saga είναι ένα από τα καλύτερα και πιο σπάνια παιχνίδια του Saturn. Ένα remake αυτού θα ήταν σπου...
Το θέλω πολύ το Pathfinder: Kingmaker αλλά θα περιμένω κι άλλο. Έχουν ανακοινώσει και DLCs, με το τε...