
Super Mario 64 DS
H Nintendo ρίχνει τα μεγάλα όπλα στη μάχη των φορητών παιχνιδομηχανών.
H Nintendo ρίχνει τα μεγάλα όπλα στη μάχη των φορητών παιχνιδομηχανών.
Ο Mario επιστρέφει και φέρνει μαζί την παρέα του
Τα πολλά λόγια περιττεύουν όταν έρχεται η ώρα να μιλήσουμε για το Mario 64. Μετά την παρουσίαση αυτού του πρωτοφανούς παιχνιδιού το 1996, η κατάσταση στα παιχνίδια τριών διαστάσεων άλλαξε άρδην και μέχρι σήμερα όλα τα 3D platformers χρωστούν την ύπαρξή τους στο δημιούργημα της Nintendo. Εκτός των άλλων, το Mario 64 ήταν η αιτία του εξαιρετικού ξεκινήματος του Ν64 στην αγορά, όταν το PlayStation ήδη σάρωνε τα πάντα στο πέρασμά του. Δεν είναι σύμπτωση λοιπόν που η Nintendo επέλεξε αυτό το παιχνίδι ως τη ναυαρχίδα της για την επικείμενη «μάχη» των φορητών παιχνιδομηχανών. Το ευχάριστο είναι πως η έκδοση αυτού του κλασικού παιχνιδιού στο DS δεν είναι μια απλή μεταφορά του πρωτότυπου κώδικα, αλλά διαθέτει σωρεία ανανεώσεων και προσθηκών, ειδικά προσαρμοσμένων στις δυνατότητες του DS. Το βασικό σενάριο πίσω από το gameplay παραμένει το ίδιο, με την πριγκίπισσα Peach να προσκαλεί τον Mario στο κάστρο της και τον κακό Bowser να την απαγάγει. Από εδώ και πέρα αρχίζουν οι διαφορές της έκδοσης DS, οι οποίες αγγίζουν και την ίδια την κεντρική ιστορία.
Σε αντίθεση με το αρχικό παιχνίδι, στην έκδοση DS, μαζί με τον Mario, επίσκεψη στο κάστρο κάνουν και οι Luigi και Wario. Όμως χάνονται και αυτοί μαζί με την πριγκίπισσα και εναπόκειται πλέον στο μικρούλη Yoshi να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Αυτός θα είναι ο χαρακτήρας με τον οποίο θα ξεκινήσει η περιπέτεια, αν και στη συνέχεια, στη διαθεσιμότητα του παίκτη θα τεθούν και οι υπόλοιποι.
Για αρχή θα ασχοληθούμε με την κυρίως περιπέτεια του Mario 64 DS και στη συνέχεια θα δούμε τις προσθήκες που έχουν γίνει σε αυτή τη νέα έκδοση. Το βασικό gameplay παραμένει άθικτο, με τον κεντρικό χαρακτήρα να κινείται σε τρεις διαστάσεις και να προσπαθεί να συλλέξει τα άστρα που κρύβονται σε κάθε επίπεδο. Το κάστρο λειτουργεί ως portal, μέσα στο οποίο υπάρχουν πολλές πόρτες που οδηγούν σε διάφορους κόσμους. Για να ανοίξει η κάθε πόρτα, είναι απαραίτητο να συλλεχθεί ένας συγκεκριμένος αριθμός άστρων, ο οποίος διαφέρει από πόρτα σε πόρτα. Η περιπέτεια ξεκινά απλά, με το βαθμό δυσκολίας να βρίσκεται χαμηλά και να ανεβαίνει σταδιακά με απόλυτη λογική. Το κυριότερο χαρακτηριστικό του Mario 64 είναι η απόλυτη ελευθερία κινήσεων που δίνει στον παίκτη. Αφού διανυθούν τα πρώτα απαραίτητα επίπεδα, ο τρόπος με τον οποίο ο κάθε παίκτης θα προσεγγίσει τα διαθέσιμα επίπεδα επαφίεται στην κρίση του. Άλλωστε, υπάρχει η δυνατότητα επίσκεψης του κάθε επιπέδου περισσότερες από μια φορές, έτσι ώστε να συλλεχθούν όλα τα άστρα που κρύβονται μέσα του. Αυτή η ελευθερία κινήσεων μπορεί να οδηγήσει στη λήξη του παιχνιδιού και στην τελική μάχη με τον Bowser, ακόμη και αν έχει επέλθει ολοκλήρωση του 70 με 80% της περιπέτειας.
Εξαιρετικό gameplay, μέτριος χειρισμός
Όσον αφορά στο κυρίως gameplay, αλλά και στον χειρισμό, η κατάσταση είναι λίγο περίπλοκη. Είναι γνωστό πως ο πρωτοποριακός -για την εποχή- αναλογικός μοχλός του Ν64, είχε κατασκευαστεί με γνώμονα το Mario 64. Αυτός ο μοχλός απουσιάζει αισθητά από το DS, αν και οι προγραμματιστές βρήκαν έναν τρόπο να παρακάμψουν αυτό το μειονέκτημα. Στο Mario 64 DS, η αναλογική κίνηση του χαρακτήρα έχει αποδοθεί στην οθόνη αφής. Ο χαρακτήρας επιταχύνει ανάλογα με το πόσο θα σπρώχνει ο παίκτης το δάχτυλό του στην οθόνη, ενώ με παρόμοιο τρόπο εκτελείται η ρύθμιση της κάμερας. Παρά την πρωτοτυπία αυτής της λειτουργίας, το αποτέλεσμα δεν είναι πολύ καλό και σε καμία περίπτωση ο έλεγχος του χαρακτήρα δεν είναι τόσο ομαλός και «γλυκός» όσο στην έκδοση Ν64. Καλύτερα να μη μιλήσουμε για τη δυνατότητα χειρισμού με τον σταυρό κατεύθυνσης, γιατί είναι εξαιρετικά μη λειτουργικός.
Εκτός από τις διαφορές στην κυρίως περιπέτεια -που έχουν να κάνουν και με την γενικότερη εξέλιξή της- διατίθεται μια σωρεία από αποκλειστικές στο DS επιπρόσθετες λειτουργίες. Αυτά τα έξτρα χαρακτηριστικά διαφαίνονται ακόμη και από την οθόνη του κυρίως μενού, η οποία λειτουργεί ως καμβάς. Επάνω σε αυτόν τον καμβά, ο παίκτης μπορεί να σχεδιάσει διάφορες φιγούρες παίζοντας με το stylus της κονσόλας και περνώντας ευχάριστα την ώρα του. Αυτή η εφαρμογή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, μιας και μέσω της επιλογής Rec Room θα αποκτήσετε πρόσβαση σε μερικές δεκάδες μίνι παιχνιδιών, τα οποία είναι συνδεδεμένα με την κυρίως περιπέτεια και ταυτίζονται με ορισμένους χαρακτήρες. Αρχικά, τα περισσότερα από αυτά είναι κλειδωμένα, όμως όσο προχωράτε στο κυρίως παιχνίδι, ανοίγουν νεότερα και καλύτερα. Αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε αυτά τα παιχνίδια, θα λέγαμε πως μοιάζουν με τα αντίστοιχα της σειράς Wario Ware. Είναι όλα πολύ μικρής διάρκειας, φτιαγμένα με φαντασία και προορισμένα να προκαλούν απεριόριστο εθισμό. Η μηχανή γραφικών Mario 64 DS είναι παρόμοια με αυτή του Mario 64. Τα γραφικά είναι όμοια με αυτά της αρχικής έκδοσης, αν και σε ορισμένα σημεία κάνουν την εμφάνισή τους λίγα pixels. Σε γενικές γραμμές, το οπτικό αποτέλεσμα είναι ευχάριστο στο μάτι και ο συνδυασμός των δύο οθονών (η επάνω απεικονίζει τη δράση και η κάτω έναν χάρτη του επιπέδου) ιδιαίτερα λειτουργικός.
Το Mario 64 DS είναι μια εξαιρετική μεταφορά του πρωτότυπου τίτλου. Οι περιορισμοί της φορητής κονσόλας (κυρίως η έλλειψη αναλογικού μοχλού) μειώνουν την υπέροχη αίσθηση του χειρισμού που νιώσαμε στο αρχικό παιχνίδι. Παρόλα αυτά, αν είστε από τους πρώτους που θα προμηθευτούν ένα DS, το Mario 64 θα πρέπει να είναι στην κορυφή των επιλογών σας.