Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Μια ακόμη interactive ταινία από τον Hideo Kojima; Όχι ακριβώς.

Μια ακόμη interactive ταινία από τον Hideo Kojima; Όχι ακριβώς.

Ένας Snake από τα παλιά

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόνας
Λίγα είναι αυτά που δεν έχουν γραφτεί για τη σειρά Metal Gear Solid. Το πνευματικό τέκνο του Hideo Kojima λατρεύτηκε από πολλούς, αλλά δέχθηκε και πολλά πυρά από αυτούς που έβλεπαν τη σειρά περισσότερο ως μια παρεμβατική κινηματογραφική παραγωγή, παρά ως ένα αμιγές βιντεοπαιχνίδι. To φαινόμενο των παρεμβαλλόμενων κινηματογραφικών σκηνών –που ξεπέρασε κάθε ανοχή στο Metal Gear Solid 2- ήταν το στοιχείο που ενόχλησε πολύ, όμως κατά την άποψή μας αυτό ήταν το χαρακτηριστικό που διαχώρισε τη σειρά από τα υπόλοιπα βιντεοπαιχνίδια της γενιάς της. Είναι γνωστό πως ο Kojima-san «παίζει» παράξενα παιχνίδια με όσους ασχολούνται με τη σειρά και σε κάθε παιχνίδι εσωκλείει σημεία αναφοράς σε ταινίες, πολύ χιούμορ και διάφορα άλλα στοιχεία που μόνο οι θιασώτες της σειράς μπορούν να ανακαλύψουν. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την μοναδική αίσθηση κατασκοπικής ταινίας και τα εξαιρετικά production values που διαθέτουν όλα τα παιχνίδια της σειράς, κάνουν τη σειρά Metal Gear Solid να ορίζει νέους κανόνες και δεδομένα.

Φτάσαμε λοιπόν αισίως στο τρίτο –και τελευταίο για αυτή τη γενιά παιχνιδομηχανών- Metal Gear Solid. Για αυτό το επεισόδιο, ο κ. Kojima αποφάσισε να αφήσει κατά μέρος την υψηλή τεχνολογία -αλλά και τις πολλές φιλοσοφικές ανησυχίες- και να μεταφέρει τον παίκτη στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου. Το σενάριο του Snake Eater ασχολείται με τη διάσωση ενός Ρώσου πυρηνικού επιστήμονα. Φαίνεται πως οι σοβιετικοί –με τη βοήθεια του επιστήμονα Sokolov- έχουν αναπτύξει μια πρωτόγνωρη πυρηνική τεχνολογία και για αυτό οι δυτικές δυνάμεις στέλνουν τον Snake στη Ρωσία για να διασώσει τον επιστήμονα, ο οποίος έχει ζητήσει πολιτικό άσυλο.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΌταν μιλάμε για σενάριο σε παιχνίδι της σειράς Metal Gear Solid, η κατάσταση δεν είναι ποτέ αυτή που φαίνεται. Με εξαιρετικό αφηγηματικό τρόπο, ο σκηνοθέτης και παραγωγός Hideo Kojima αποκαλύπτει μυστικά και εκπλήξεις που μόνο σε ταινίες του Hollywood συναντάμε. Οι ανατροπές στην ιστορία είναι ραγδαίες και αυτούς που ο παίκτης θεωρεί ως φίλους και συμμάχους, μπορεί ξαφνικά να τους αντιμετωπίσει ως τους χειρότερους εχθρούς του.

Η χρήση της ζούγκλας διαμορφώνει νέα δεδομένα

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΑς ξεκινήσουμε από το σκηνικό στο οποίο διεξάγεται η νέα περιπέτεια του Snake. Αντί των στρατιωτικών συμπλεγμάτων του πρώτου τίτλου ή το πλοίο και την πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου του δευτέρου, το Snake Eater θέτει τον παίκτη σε μια πυκνή και γεμάτη κινδύνους ζούγκλα. Για πρώτη φορά σε παιχνίδι της σειράς, ο όρος «επιβίωση» είναι άμεσα συνδεδεμένος με το gameplay. Ο Snake πρέπει να προσαρμοστεί απόλυτα στο περιβάλλον, να μάθει να εκμεταλλεύεται το χώρο προς όφελός του, να χρησιμοποιεί την πανίδα της ζούγκλας για τροφή και γενικότερα να δρα ως ένας πραγματικός καταδρομέας. Είναι αυτονόητο πως σε καμία περίπτωση δε θα τερματίσετε το Snake Eater τρέχοντας και πυροβολώντας απροκάλυπτα κάθε φαντάρο που θα εμφανίζεται στο δρόμο σας. Η απόκρυψη, η χρήση του χώρου για κάλυψη και η προσεκτική προσέγγιση των αντικειμενικών σκοπών, στο MGS 3 παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο από κάθε άλλο παιχνίδι της σειράς.

Μιας και βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του 1960, είναι λογικό η τεχνολογία να είναι πολύ παρωχημένη. Θα ήταν λοιπόν παράδοξο ένας καταδρομέας της εποχής να κάνει χρήση του hi tech ραντάρ που γνωρίσαμε στα δύο προηγούμενα παιχνίδια. Ως αντιστάθμισμα σε αυτή τη λειτουργία, ο Kojima εξόπλισε τον Snake με μερικά πολύ χρήσιμα παρελκόμενα. Σημαντικότερο όλων δεν είναι άλλο από το καμουφλάζ. Κάθε στιγμή του παιχνιδιού, στην επάνω δεξιά οθόνη εμφανίζεται ένα ποσοστό κάλυψης. Κάνοντας χρήση των ειδικών στρατιωτικών στολών και της μπογιάς προσώπου που έχει μαζί του, ο Snake μπορεί να αυξάνει την κάλυψή του και συνεπώς να γίνεται σχεδόν ένα με το περιβάλλον. Αυτή η τακτική είναι εξαιρετικά σημαντική και άκρως απαραίτητη για όσους θέλουν να τερματίσουν το παιχνίδι.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΕκτός του καμουφλάζ, για την αντιμετώπιση κινδύνων υπάρχουν και άλλα αξεσουάρ. Μερικά από αυτά είναι: το sonar, ο ανιχνευτής κίνησης και τα γυαλιά νυχτερινής όρασης, εργαλεία που θα σας φανούν εξαιρετικά χρήσιμα. Το σίγουρο είναι, πως κανένα από τα παραπάνω εργαλεία δεν αντικαθιστά επάξια το ραντάρ των προηγούμενων παιχνιδιών, με συνέπεια το MGS 3 να διαθέτει υψηλότερο βαθμό δυσκολίας από τους προκατόχους του. Αυτός ο βαθμός δυσκολίας οφείλεται και στην παράξενη θέση που έχει η κάμερα. Αυτή η θέση είναι τρίτου προσώπου και βρίσκεται σε ισομετρική άποψη τριών τετάρτων. Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι η δυσκολία στο εντοπισμό των αντιπάλων, που γίνεται ακόμη χειρότερη λόγω της πλούσιας βλάστησης της ζούγκλας. Με τον δεξιό αναλογικό μοχλό υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης της κάμερας για μερικά μέτρα, όμως και πάλι δεν είναι αρκετή για τον ολοκληρωτικό έλεγχο του περιβάλλοντος χώρου. Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Παρά τις δυνατότητες καμουφλάζ, αν οι αντίπαλοι σάς αντιληφθούν, τότε είναι σχεδόν αδύνατο να κρυφτείτε στη βλάστηση και να χαθείτε. Ακόμη και αν αλλάξετε περιοχή και μεταβείτε σε άλλο σημείο, αυτοί θα συνεχίσουν να σας ακολουθούν μέχρι να εξαλείψουν την απειλή σας. Σε αυτό το σημείο πρέπει να κάνετε χρήση της CQC (Close Quarters Combat), μιας τεχνικής μάχης που χρησιμοποιούν οι καταδρομείς για να θέσουν εκτός μάχης τους αντιπάλους, να τους χρησιμοποιήσουν ως ανθρώπινες ασπίδες ή να αποσπάσουν πληροφορίες από αυτούς. 

Ένα σακίδιο που θα σας σώσει τη ζωή

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΜια ακόμη σημαντική καινοτομία στο νέο δημιούργημα του Hideo Kojima, είναι η Survival Viewer. Σε αυτό το μενού θα βρείτε πλήθος επιλογών -όπως ο χρήσιμος χάρτης και το υπομενού καμουφλάζ- αλλά και το πολυτιμότατο backpack. Μέσα σε αυτό το σακίδιο, υπάρχουν όλα εκείνα τα αντικείμενα που θα κριθούν απαραίτητα στην αποστολή του Snake, όπως τροφές, όπλα, κιάλια και τα χάπια θανάτου και ανάνηψης. Ναι, υπάρχουν και τέτοια χάπια που μόνο σε κατασκοπικές ταινίες τα έχουμε συναντήσει. Αν για παράδειγμα ο Snake εντοπιστεί από τους εχθρούς του, μπορεί να πάρει ένα χάπι θανάτου και να προσποιηθεί το νεκρό για λίγη ώρα. Στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιήσει το χάπι ανάνηψης που βρίσκεται στα δόντια του και να επανέρθει στη ζωή.

Λειτουργίες σαν αυτές είναι που διαφοροποιούν και ανανεώνουν σημαντικά το MGS 3 από τις προηγούμενες προσθήκες της σειράς. Είναι χαρακτηριστικό, πως παρά τη γραμμικότητα των αποστολών, η προσέγγιση στην ολοκλήρωσή τους μπορεί να είναι διαφορετική κάθε φορά που παίζετε. Σε αντίθεση με το MGS 2, η ελευθερία που δίνεται στον παίκτη είναι σημαντική. Θα βρείτε λοιπόν τον εαυτό σας να έρπεται κάτω από ηλεκτροφόρα καλώδια, να μεταμφιέζεται ως επιστήμονας για να εισέλθει σε απαγορευμένες περιοχές και να κρύβεται στους βάλτους χρησιμοποιώντας στολή κροκόδειλου για να αποφύγει τους εχθρούς. Τέτοιες, αλλά και άλλες αξιομνημόνευτες στιγμές θα ζήσετε στο Snake Eater.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΜε την αλλαγή του σκηνικού, επήλθε η απαραίτητη μεταβολή στην απεικόνιση των γραφικών. Τα βιομηχανικά και στρατιωτικά συμπλέγματα έχουν δώσει τη θέση τους σε φυσικά τοπία γεμάτα δέντρα, ζώα και πυκνή βλάστηση. Το animation των χαρακτήρων βρίσκεται πολλά βήματα μπροστά, καθώς αυτοί κινούνται με εξαιρετική φυσικότητα και πολύ υψηλά επίπεδα ρεαλισμού. Τα ωραία δεν τελειώνουν εδώ, μιας και η λεπτομέρεια στο περιβάλλον συνεχίζει να είναι εξαιρετική και στους εσωτερικούς χώρους, ενώ υπάρχουν και εναλλαγές ημέρας-νύχτας, οι οποίες δίνουν μια διαφορετική διάσταση στη λέξη «ατμόσφαιρα». Από ένα παιχνίδι Metal Gear Solid δεν περιμέναμε τίποτε λιγότερο από τέλειο ήχο. Πολλά μουσικά θέματα έχουν γραφτεί για μια ακόμη φορά από τον Harry Gregson Williams, ενώ οι φωνές των χαρακτήρων είναι κινηματογραφικού επιπέδου.

Είναι απίστευτο το πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν οι φωνητικές «ερμηνείες» των ηθοποιών στο γενικότερο σύνολο. Οι δεσμοί μεταξύ των χαρακτήρων αποκτούν μεγάλη σημασία, ειδικότερα μεταξύ του Snake και της μέντορός του ονόματι The Boss, αλλά και μεταξύ όλων των χαρακτήρων που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αλληλεπιδρούν στο παιχνίδι.

Και η τελική ετυμηγορία;

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΗ πρώτη σκέψη που ίσως να σας έρχεται στο μυαλό ίσως να είναι η εξής: «Τελικά, το Snake Eater, είναι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς;». Σύμφωνα με τον ίδιο τον Hideo Kojima, είναι. Όμως η δική μας άποψη είναι πιο πολύπλοκη. Πιστεύουμε πως το MGS 3 θα γίνει περισσότερο αρεστό σε αυτούς που λάτρεψαν το πρώτο παιχνίδι και ένιωσαν απογοητευμένοι από το έντονα κινηματογραφικό ύφος του Sons of Liberty. Παρά τις συχνές κινηματογραφικές παρεμβάσεις των πρώτων ωρών, το Snake Eater στην πορεία ακολουθεί ένα πιο δραστικό μονοπάτι και δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα να ρυθμίσει την τύχη του. Όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια, έτσι και εδώ, η ιστορία είναι αυτή που μετράει και το Snake Eater τη διαθέτει και με το παραπάνω. Προσθέστε σε αυτήν το πολύ καλό gameplay και τα έξτρα χαρακτηριστικά –όπως το μίνι παιχνίδι τύπου Ape Εscape ή τις ευρωπαϊκές προσθήκες- και θα διαπιστώσετε πώς αποκτώντας το Metal Gear Solid 3: Snake Eater, θα γίνετε κάτοχοι ενός από τα συναρπαστικότερα παιχνίδια όλων των εποχών.

Widescreen Όχι
Progressive Scan Όχι
PAL 60 Hz Όχι
Ήχος Stereo/ Dolby Surround Pro Logic II

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης