Metal Gear Ac!d 2

Οι πρώτες μας εντυπώσεις από την επάνοδο του Snake στο PSP. Αυτή τη φορά, παίζουμε σε 3D Cel Shading!

Οι πρώτες μας εντυπώσεις από την επάνοδο του Snake στο PSP. Αυτή τη φορά, παίζουμε σε 3D Cel Shading!

Snaaaaake!!

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΌσοι περίμεναν εναγωνίως την εμφάνιση του θρυλικού καταδρομέα/ μυστικού πράκτορα Solid Snake στο PSP μετά την ανακοίνωση της φορητής κονσόλας από τη Sony, μάλλον απογοητεύθηκαν από την άφιξη του Metal Gear Ac!d. Αυτή η απογοήτευση δεν οφειλόταν σε κακή ποιότητα ή σε προβλήματα του παιχνιδιού, αλλά στην εντελώς διαφορετική, από τα συνηθισμένα, φύση του. Το να περιμένεις ένα έπος όπως ήταν τα Metal Gear Solid 2 και 3 και τελικά να καταλήγεις έχοντας στα χέρια σου ένα Card Battle παιχνίδι σίγουρα δεν είναι ό,τι καλύτερο. Παρόλα αυτά, το πρώτο Metal Gear Ac!d ποτέ δεν προσπάθησε να μιμηθεί τα μεγάλα «αδελφάκια» του και σύντομα απέκτησε το δικό του –αν και περιορισμένο- κοινό.

Άλλωστε το γεγονός πως σε λιγότερο από ένα χρόνο από την κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού, η Konami και οι Kojima Productions, μας προσφέρουν ένα νέο παιχνίδι βασισμένο στις ίδιες card battle μηχανικές, δεν μπορεί παρά να προδίδει την επιτυχία που σημείωσε το πρώτο παιχνίδι. Σε λίγες εβδομάδες λοιπόν θα διατεθεί στην Ευρώπη το Metal Gear Ac!d 2, ένα παιχνίδι που κατά 80% παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο με τον προκάτοχό του, αλλά που μέσα στο 20% της διαφορετικότητάς του κρύβει ορισμένα αξιοπρόσεχτα στοιχεία. Εμείς δοκιμάσαμε μια ημιτελή έκδοση του MGA 2 και σας μεταφέρουμε τις αρχικές μας εντυπώσεις.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΣτο νέο Metal Gear Ac!d, βρίσκουμε τον Snake να επιστρέφει στην Αμερική αεροπορικώς μετά από μια επιτυχημένη αποστολή κατά ενός λατινοαμερικάνου δικτάτορα. Στις πρώτες κινηματογραφικές σκηνές (οι οποίες είναι σε ύφος κόμικ) που ξεδιπλώνουν την ιστορία, μαθαίνουμε ότι ο Snake ανήκει πλέον σε μια ομάδα μισθοφόρων, που πριν από καιρό του έσωσαν τη ζωή. Τώρα, υποφέροντας από αμνησία, εκτελεί αποστολές σε συνεργασία με αυτήν την ομάδα, μέχρι να έρθει η ώρα να ανακαλύψει το παρελθόν του. Φτάνοντας στις Η.Π.Α., ο Snake και οι συνεργάτες του συλλαμβάνονται από κάποιους που ισχυρίζονται πως είναι πράκτορες του FBI και πως εκτελούν εντολές της κυβέρνησης.

Η δικαιολογία για τη σύλληψή τους; Ο δικτάτορας κίνησε νήματα και ζήτησε την έκδοσή του Snake και της ομάδας του στη χώρα του, κάτι που κατά συνέπεια θα οδηγήσει στο θάνατό τους. Ο αρχηγός της ομάδας που συνέλαβε τον Snake αποφασίζει να του δώσει μια ευκαιρία, ζητώντας φυσικά και το ανάλογο αντάλλαγμα. Αν ο Snake καταφέρει να φέρει εις πέρας μια σειρά από αποστολές για λογαριασμό του FBI (αν και είναι προφανές από την αρχή πως το πραγματικό FBI λίγο έχει να κάνει με τον άνθρωπο που συνέλαβε τον Snake), τότε ο διάσημος καταδρομέας και οι συνεργάτες του θα αφεθούν ελεύθεροι.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΜην μπορώντας να κάνει διαφορετικά, ο διάσημος ήρωας του Kojima αποδέχεται την «πρόταση» και ξεκινά να κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα από όλους, δηλαδή τη μυστική διείσδυση σε εχθρικά εδάφη. Για όσους δεν είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το πρώτο παιχνίδι, η Konami έχει προσθέσει στο MGA 2 ένα άκρως κατατοπιστικό, ως προς τις μηχανικές του gameplay και τον τρόπο ανάπτυξης της δράσης του, πρόγραμα εκπαίδευσης. Όπως προαναφέραμε, η σειρά Metal Gear Ac!d χαλαρούς δεσμούς έχει με την αντίστοιχη «Solid», δεσμοί που περιορίζονται μόνο στη θεματολογία. Από εκεί και έπειτα, η σειρά Ac!d χαρακτηρίζεται από ένα tun based gameplay που βασίζεται στη χρήση καρτών. Ο παίκτης ελέγχει τον Snake (και αργότερα την Venus) μετακινώντας τους σε έναν τρισδιάστατο χάρτη, αλλά με αριθμό βημάτων και κινήσεων που περιορίζονται σε έναν αριθμό που προκύπτει από την εκάστοτε κάρτα που χρησιμοποιούμε.

Το σύστημα λειτουργεί εξαιρετικά και παρόλο που αρχικά φαντάζει δύσκολο, είναι αρκετά απλό και φιλικό προς το χρήστη. Πριν από κάθε κίνηση που θα κληθούμε να κάνουμε, στην οθόνη εμφανίζονται -με τυχαία σειρά- επτά κάρτες, οι οποίες μας προσφέρουν έναν αριθμό κινήσεων. Επιλέγοντας μια από αυτές, μπορούμε να κινηθούμε στο χώρο, να κρυφτούμε, να χρησιμοποιήσουμε όπλα ή να «ξυλοφορτώσουμε» έναν αντίπαλο. Μόλις ολοκληρώσουμε τις κινήσεις μας, η σειρά μας λήγει, αναμένουμε τις κινήσεις το εχθρού και μόλις αυτές γίνουν συνεχίζουμε.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΕπάνω σε αυτό το πλαίσιο είναι χτισμένο και το MGA 2, αλά αυτή τη φορά -όπως άλλωστε προστάζει ο νόμος των sequels- έχουμε πολλά περισσότερα πράγματα να κάνουμε. Στο MGA 2, ο αριθμός των καρτών αυξήθηκε κατακόρυφα και από τις 200  του πρώτου παιχνιδιού, φτάσαμε αισίως στις 500. Επίσης, σημαντική καινοτομία για τη σειρά είναι η δυνατότητα ελέγχου του χαρακτήρα που έχουμε υπό την κατοχή μας σε πραγματικό χρόνο, κάτι που στο προηγούμενο παιχνίδι δεν ήταν δυνατό. Αυτές οι ενέργειες διευρύνουν δραματικά τις πιθανότητες ανάπτυξης στρατηγικής που έχει να προσφέρει το παιχνίδι, καθώς έχουν προστεθεί κινήσεις της σειράς Solid, οι οποίες απουσίαζαν από το πρώτο Metal Gear Ac!d.  Ανανεώσεων συνέχεια με τη δυνατότητα αναβάθμισης συγκεκριμένων καρτών, οι οποίες αποκτούν σαφώς μεγαλύτερη ισχύ και σημασία μέσα στο παιχνίδι, αλλά και με τα δύο νέα modes (Arena και Link) με το πρώτο να θυμίζει τα Boss Battles της σειράς Metal Gear Solid και το δεύτερο να δίνει τη δυνατότητα miltiplayer μαχών χρησιμοποιώντας τις ασύρματες λειτουργίες του PSP.

Ωστόσο, η μεγάλη διαφορά που εντοπίσαμε σε αυτήν την πρώτη μας επαφή με το νέο πόνημα των Kojima Productions έχει να κάνει με τα γραφικά και τη χρήση ενός ιδιόμορφου περιφερειακού. Η κλασική πολυγωνική αισθητική που χρησιμοποιήθηκε στο προηγούμενο παιχνίδι αποτελεί πια παρελθόν, μιας και οι Kojima Productions προτίμησαν τη χρήση ενός cel shaded ύφους. Πλέον, τα γραφικά του Metal Gear Ac!d 2 θυμίζουν έντονα τα αντίστοιχα της σειράς X-Men Legends της Activision και οι χαρακτήρες που παρελαύνουν από το παιχνίδι μοιάζουν να ξεπήδησαν από τις σελίδες κάποιου κόμικ.

Αν και το τελικό αποτέλεσμα αυτής της σχεδιαστικής επιλογής αρχικά ξενίζει, δεν χρειάζεται πολύ ώρα για να συνηθίσεις την τεχνοτροπία των γραφικών και να νιώσεις την ψευδαίσθηση πως όλα τα Metal Gear που προηγήθηκαν του Ac!d 2 χρησιμοποιούσαν παρόμοια γραφικά. Ένα άκρως σημαντικό στοιχείο του MGA 2, το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα προαναφερθέντα Cel Shaded γραφικά, είναι το περιφερειακό «Snake Eye». Αυτά τα «κυάλια», που συνδέονται στη USB θύρα του PSP, όταν χρησιμοποιούνται από τον παίκτη και σε συνδυασμό με τα Cel Shaded γραφικά, βοηθούν στην απόδοση μιας «πραγματικής» 3D αίσθησης. Ατυχώς, η preview έκδοση που δοκιμάσαμε δεν συνοδευόταν από αυτό το ξεχωριστό περιφερειακό, συνεπώς θα αναμένουμε μέχρι την τελική έκδοση του παιχνιδιού για να το δοκιμάσουμε και να εκφέρουμε μια ασφαλή γνώμη. Περισσότερα για τις νέες περιπέτειες του Snake θα διαβάσετε στο GameOver περί τα τέλη Μαΐου.

Κυκλοφορία Μάιος 2006

{nomultithumb}

Νικολέττα Παπατόλη
Νικολέττα Παπατόλη
Άρθρα: 101

Υποβολή απάντησης