
Wii: Το GameOver απαντά
Οι συντάκτες του GameOver απαντούν στις ερωτήσεις των επισκεπτών του για το σύστημα της Nintendo
Οι συντάκτες του GameOver απαντούν στις ερωτήσεις των επισκεπτών του για το σύστημα της Nintendo
Οι συντάκτες του GameOver απαντούν στις ερωτήσεις των επισκεπτών για το επερχόμενο σύστημα της Nintendo
Τόσο ο αρχισυντάκτης του GameOver, Γιώργος Καλλίφας, όσο και ο συντάκτης Παύλος Παπαπαύλου, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε εκτενή επαφή με το Wii της Nintendo κατά την διάρκεια της Ε3 2006, αλλά και στα πλάισια του Leipzig Games Convention. Αν και μέχρι την πλήρη αποκάλυψη όλων των στοιχείων για το νέο οικιακό σύστημα ψυχαγωγίας της ιαπωνικής εταιρίας δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα και να γίνει μία εμπεριστατωμένη ανάλυση, οι βασικές ερωτήσεις μπορούν να απαντηθούν. Για να μην παρερμηνευθεί κάτι από αυτά που ακολουθούν, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στους φίλους του GameOver ότι η άποψη που εκφέρουμε έχει να κάνει με αυτά που έχουμε δει μέχρι στιγμής και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν το τελικό μας συμπέρασμα για την κονσόλα.
Ερώτηση Βλέποντας την κονσόλα live, τι αίσθηση αφήνει; Είναι τόσο minimal όσο δείχνουν και οι εικόνες ή είναι ακόμα μικρότερη;
Απάντηση Το Wii είναι ένα πραγματικά μικρό σύστημα. Έχοντας συνηθίσει το μάτι μας συστήματα όπως το PlayStation 2, το Xbox και το Xbox 360, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κατά πολύ μικρότερο.
Ε Το Wii Remote και το Nunchuck είναι εύκολα στο κράτημα; Γλιστράνε; Από άποψης βάρους ζυγίζουν τόσο ώστε να κουράζουν τα χέρια ή είναι απλά τόσο βαριά όσο χρειάζεται για να σταθεροποιούνται στα χέρια; Το υλικό κατασκευής αφήνει την αίσθηση του πλαστικού;
Α Τα δύο μέρη του χειριστηρίου της κονσόλας είναι αρκετά εργονομικά και σχεδιασμένα έτσι όπως ακριβώς θα έπρεπε. Το υλικό κατασκευής είναι αρκετά καλό (αν και, φυσικά, πλαστικό) και δεν αφήνει σε καμία περίπτωση την αίσθηση μιας φθηνής κατασκευής. Όσον αφορά τώρα στο βασικό ερώτημα αν κουράζει στο κράτημα, τα πράγματα είναι ακόμα θολά. Αυτό, αναφέρεται για τον απλούστατο λόγο του ότι, τόσο στην Ε3, όσο και στο LGC, ο εκάστοτε δημοσιογράφος δεν είχε στη διάθεσή του πάνω από 10 λεπτά για να έρθει σε επαφή με το σύστημα. Δεν μπορούμε να ξέρουμε λοιπόν αν το σύστημα μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα στα χέρια του παίκτη τον κουράζει. Στα 10 λεπτά χρήσης πάντως, δεν εμφανίστηκε σε κανέναν από τους δύο το φαινόμενο της κούρασης.
Ε Το ηχείο του χειριστηρίου λειτουργεί σωστά; Έχει ένταση και ποιότητα; Χρησιμοποιείται αρκετά, έστω στα παιχνίδια που είδατε;
Α Δυστυχώς κι εδώ, οι συνθήκες που επικρατούσαν τόσο στο Λος Άντζελες όσο και στη Λειψία δεν επέτρεψαν σε κανέναν από τους δύο συντάκτες να έχουν μία σαφή εικόνα για την λειτουργικότητα του ηχείου. Αυτό που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι ότι με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, αν υπάρχει θόρυβος στο χώρο δεν ακούγεται δυνατά το ηχείο.
Ε Αληθεύει ότι άλλαξαν ελαφρώς οι «σκανδάλες» του nunchuck σε σχέση με το μοντέλο της Ε3;
Α Ναι, όντως, η Nintendo διαφοροποίησε προς το καλύτερο τις «σκανδάλες», έτσι ώστε να γίνουν πιο εργονομικές για τα δάχτυλα του χεριού.
Ε Πως ακριβώς δουλεύει η στόχευση, τι περιορισμούς έχει;
Α Αυτό είναι ένα θέμα που άπτεται του developer. Στο Red Steel για παράδειγμα υπάρχει ο κλασικός σταυρός και έτσι ο παίκτης βλέπει που δείχνει το Wii Remote. Στο Rayman αντίστοιχα, υπάρχει μία πολύ μικρή τελεία, καθώς δεν απαιτείται τόσο μεγάλη ακρίβεια. Το μοναδικό μεμπτό σημείο σημειώθηκε στο Red Steel, όπου και όταν ο παίκτης κινούσε το Wii Remote εκτός οθόνης, ο χαρακτήρας στο παιχνίδι έδειχνε να χάνει τον προσανατολισμό του. Όπως μας τόνισε η Ubisoft, κάτι τέτοιο δεν θα εμφανίζεται στον τελικό κώδικα, κάτι το οποίο θα διαπιστώσουμε όταν κυκλοφορήσει ο τίτλος. Κάτι που αξίζει να σημειώσουμε είναι το πως λειτουργεί το χειριστήριο στο Wii Sports: Golf. Ο παίκτης μπορεί να κάνει οποιαδήποτε κίνηση υπό την μορφή προπόνησης κινώντας απλά το Wii Remote. Αν όμως θέλει να πραγματοποιήσει ένα χτύπημα, πρέπει να κρατάει πατημένο και το πλήκτρο Α. Αυτό αποτελεί μία πολύ καλή λύση για τα παιχνίδια που θέλουν λεπτομέρεια και ο παίκτης χρειάζεται να αφήσει για λίγο το παιχνίδι χωρίς να χάσει τον προσανατολισμό του. Φανταστείτε να παίζετε Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent και να χτυπήσει το τηλέφωνο την ώρα που προσπαθείτε να κάνετε μία λεπτομερή κίνηση για το άνοιγμα μιας κλειδαριάς. Αν για παράδειγμα υπάρχει η δυνατότητα μη καταγραφής των κινήσεων, αν δεν πιέζεται παράλληλα ένα πλήκτρο, θα είναι μία πολύ χρήσιμη λύση.
Ε Χρειάζεται συνοδευτικό hardware για την τηλεόραση έτσι ώστε να καταγράφεται η στόχευση; Χρειάζεται ειδικό calibration κι αν ναι σε κάθε παιχνίδι ή στο «μπουτάρισμα» της κονσόλας; Η συνδεσμολογία είναι εύκολη;
Α Ναι, απαιτείται μία ειδική μπάρα 20 εκατοστών, η οποία θα παρέχεται με το σύστημα. Αυτή, τοποθετείται είτε πάνω είτε κάτω από την τηλεόραση, έτσι ώστε να μπορεί να καταγράφει την κατεύθυνση του Wii Remote. Όσον αφορά τώρα στο θέμα του calibration και της συνδεσμολογίας, δυστυχώς δεν μας επετράπη σε κανένα σημείο να δούμε πως ξεκινάει το σύστημα να μπαίνει σε λειτουργία. Απ’ όσο μπορούμε να φανταστούμε πάντως, το calibration θα γίνεται μία φορά και αν απλά για κάποιο λόγο χαθούν οι ρυθμίσεις, ο χρήστης θα μπορεί μέσα από το βασικό menu να ξαναδώσει τις σωστές συντεταγμένες στα άκρα και το κέντρο της οθόνης (όπως συμβαίνει στο Nintendo DS).
Ε Οι μπαταρίες που χρησιμοποιεί το χειριστήριο είναι κανονικές εμπορίου ή κάποια επαναφορτιζόμενη;
Α Άλλο ένα θέμα που χρειάζεται να ξεκαθαρίσει η Nintendo μέσα στις επόμενες ημέρες είναι και αυτό της μπαταρίας. Δεν έχει γίνει κάτι γνωστό και δεν μας επετράπη να επεξεργαστούμε το χειριστήριο. Ως πιο λογικό πάντως, φαντάζει το ενδεχόμενο μιας αλκαλικής μπαταρίας (ή περισσότερων) στο πακέτο αγοράς και η παράλληλη διάθεση (ξεχωριστά) μίας επαναφορτιζόμενης μαζί με τη βάση της.
Ε Σας έγινε κάποια επίδειξη συνδεσιμότητας ανάμεσα σε Wii και Nintendo DS;
Α Δυστυχώς όχι καθώς δεν υπήρχε κάποιος τίτλος διαθέσιμος για κάτι τέτοιο.
Ε Σχεδιάζονται άλλα add-ons για το Wii Remote πέραν του nunchuck;
A Απ’ όσα καταφέραμε να ανακαλύψουμε ψάχνοντας σε διάφορα σημεία του περιπτέρου της Nintendo στην Ε3, ετοιμάζονται νέα περιφερειακά τόσο από την ίδια την ιαπωνική εταιρία όσο και από τρίτες εταιρίες παραγωγής. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι αν και πρωτοφανές για την πολιτική της εταιρίας, η Nintendo θα δώσει όλη την τεχνογνωσία σε εταιρίες παραγωγής περιφερειακών για το Wii, με αποτέλεσμα ίσως στο τέλος του 2007 να έχουμε στις προθήκες των καταστημάτων πολλά και διάφορα περιφερειακά.
Ε Μπορείτε να κάνετε ένα πρώτο σχόλιο για τα γραφικά (καταγραφή εντυπώσεων) και σύγκριση με τα γραφικά των τωρινών και των συστημάτων επόμενης γενιάς;
Α Αυτό που μπορεί κανείς να πει με τα δεδομένα που έχουμε στα χέρια μας μέχρι στιγμής είναι ότι τα γραφικά του Wii δεν είναι next-gen και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν με όσα έχουμε δει από το PS3 και το Xbox 360. Υπάρχει όμως μία πολύ διαφορετική οπτική υπό την οποία μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τα γραφικά του συστήματος της Nintendo. Σε περιπτώσεις παιχνιδιών όπως το Rayman Raving Rabbids, όπου τα γραφικά είναι σαφώς υποδεέστερα από τα ανταγωνιστικά συστήματα, αλλά το gameplay είναι άρτια προσαρμοσμένο στα δεδομένα του Wii, ο χρήστης δεν προσέχει την ποιότητα της εικόνας. Σε περιπτώσεις που το gameplay είναι αρκετά προβληματικό (όπως στην περίπτωση του Red Steel), το μάτι του παίκτη πηγαίνει κατευθείαν στα γραφικά και εντοπίζει τις διαφορές από τα PS3 και Xbox 360.
{PAGE_BREAK}
E Τα παιχνίδια αντιπροσωπεύουν το όραμα της Nintendo;
Α Αυτή είναι ίσως μία ερώτηση που μόνο κάποιος Product Manager της Nintendo θα μπορούσε να απαντήσει και σίγουρα θα έδινε θετική απάντηση. Από αυτά που είδαμε μέχρι στιγμής είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι, αλλά θα πρέπει να αποφύγει σίγουρα η ιαπωνική εταιρία την εύκολη λύση των mini-games collections. Έχει στα χέρια της franchises αρκετά δυνατά που μπορούν να κάνουν την διαφορά, αρκεί να τα εκμεταλλευτεί ανάλογα.
Ε Υπάρχει αμεσότητα στις κινήσεις του Wii Remote και στο αποτέλεσμα στην οθόνη;
Α Θα επαναλάβουμε αυτό που είπαμε παραπάνω. Σε περιπτώσεις καλού προγραμματισμού από την εκάστοτε ομάδα, ο χειρισμός δεν παρουσιάζει προβλήματα. Στο Red Steel για παράδειγμα, το Wii Remote έχανε αρκετές από τις κινήσεις του παίκτη, ιδιαίτερα σε φάσεις όπου ο πρωταγωνιστής κρατούσε το σπαθί. Από την άλλη, σε τίτλους όπως το Rayman το χειριστήριο δούλεψε άριστα.
Ε H online υπηρεσία Virtual Console θα λειτουργεί από την πρώτη ημέρα;
Α Για κάτι τέτοιο έχει δεσμευτεί η Nintendo σε όλο τον κόσμο, αλλά είναι κάτι που μένει να δούμε, αφού δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση.
Ε Τα παιχνίδια του GameCube θα επωφελούνται σε κάποιο βαθμό από το ανώτερο τεχνικά hardware του Wii;
Α Αυτό δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα. Είναι αρκετά δύσκολο να δούμε σε ένα τίτλο του GameCube που θα αναπαράγεται στο Wii διαφορές σε επίπεδο gameplay, αλλά δεν αποκλείει κανείς να μπορεί το σύστημα να κάνει μία έστω μικρή βελτίωση σε επίπεδα απεικόνισης. Είναι κι αυτό ένα από τα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει η Nintendo.
Ε Ο χρήστης μπορεί να είναι καθισμένος, όρθιος ή απαιτείται μία συγκεκριμένη στάση ανάλογα με τις απαιτήσεις του παιχνιδιού;
Α Δεν υπάρχει επίσημη απάντηση σε αυτό το θέμα, αλλά απ’ όσο καταφέραμε να μάθουμε ρωτώντας τα στελέχη της εταιρίας, σκοπός των δημιουργών είναι να προσφέρουν μία διαφορετική εμπειρία ανά τίτλο. Αυτό σημαίνει ότι σαφώς ο χειρισμός δεν θα απαιτεί μία συγκεκριμένη στάση, αλλά το Wii θα προσφέρει την απόλυτη απόλαυση όταν ο παίκτης έχει «στήσει» το σώμα του ανάλογα. Για παράδειγμα, είναι σαφές ότι στο Wii Sports Golf ή στο Wii Sports Tennis ο παίκτης θα μπορεί να κάθεται σε πολυθρόνα ή ακόμα και στο πάτωμα, αλλά δεν θα ευχαριστιέται τον τίτλο το ίδιο με το αν θα ήταν όρθιος παίρνοντας στάση τενίστα ή παίκτη του γκολφ.
Ε To Wii Remote είναι ακριβές στις κινήσεις ή απλώς καταγράφει κατά προσέγγιση τις κινήσεις των χεριών του παίκτη;
Α Η απάντηση κι εδώ είναι ότι εξαρτάται από τον τίτλο και την ομάδα προγραμματισμού. Για να είμαστε και ακριβείς, το GameOver δεν κατάφερε να έρθει σε επαφή με κάποιο τίτλο που να απαιτεί μεγάλη ακρίβεια στις κινήσεις και γι’ αυτό σε όλα τα παιχνίδια -πλην του Red Steel- δεν συνάντησε πρόβλημα με κάποιο τίτλο. Σε όλα τα άλλα software που δοκιμάσαμε το Wii Remote συμπεριφέρθηκε άψογα και κατέγραφε όλες τις κινήσεις.
Ε Το καλώδιο που ενώνει τα δύο τμήματα του χειριστηρίου είναι τόσο μακρύ ώστε να μην κινδυνεύει με μία απότομη κίνηση να φύγει από τα χέρια του παίκτη;
Α Από τα λεπτά που ασχοληθήκαμε μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι δεν υπήρξε σε κανένα σημείο κάποιο τέτοιο πρόβλημα. Το ενδιάμεσο καλώδιο που συνδέει τα δύο τμήματα είναι ελαστικό με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίπτωση να εντοπιστεί φαινόμενο σαν αυτό που αναφέρεται παραπάνω. Το μήκος του καλωδίου δε, είναι αρκετά ικανοποιητικό και για μεγαλύτερους σε ηλικία χρήστες (με δυνατότητα τοποθέτησης των δύο τμημάτων σε μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους).
Ε Τα παιχνίδια του GameCube θα είναι συμβατά με το Wii; Αν ναι, πως θα τοποθετούνται στην κονσόλα εφόσον το Wii δεν έχει πορτάκι ή κάποια παρόμοια υποδοχή;
Α Το μπροστινό μέρος του συστήματος φέρει υποδοχή ενός κανονικού drive. Στο drive αυτό θα τοποθετούνται τόσο τα παιχνίδια του Wii όσο και αυτά του GameCube.
Ε Το χειριστήριο του Wii πιστεύετε ότι θα διευκολύνει τον τρόπο που παίζονται τα FPS;
A Tα first person shooter παιχνίδια είναι μία ιδιαίτερη κατηγορία τίτλων που απαιτούν απόλυτη λεπτομέρεια στην κίνηση. Σαφέστατα και το Wii προσφέρει τις απαραίτητες συνθήκες για την καλύτερη δυνατή απόλαυση ενός Metroid Prime για παράδειγμα, αλλά είναι πολύ σημαντικό και για τον χρήστη να συνηθίσει αρχικά το βάρος του χειριστηρίου και να εξοικειωθεί με το μηχάνημα πριν δοκιμάσει ένα τίτλο αυτής της κατηγορίας.
Ε Έχετε δει καθόλου το dashboard του Wii; Γνωρίζεται αν θα συνδέεται ο χρήστης online και θα μπορεί να δει τη λίστα των φίλων του, ένα αντίστοιχο Marketplace ή αν θα προσφέρεται η δυνατότητα chat; Μήπως το online τμήμα θα επιτρέπει την σύνδεση ανάμεσα σε παίκτες μόνο μέσα στα παιχνίδια;
Α Από αυτά που έχει πει η Nintendo μέχρι σήμερα θα ακολουθήσει και στο Wii μία πολιτική friend codes. Ωστόσο δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα πλήρως το πως θα λειτουργεί η online υπηρεσία της.
Ε To σύστημα θα μπορεί να αναπαράγει DVD;
Α Σύμφωνα με τη Nintendo, θα μπορεί να αναπαράγει ταινίες DVD με την προϋπόθεση ότι ο χρήστης θα αγοράσει άλλο ένα έξτρα περιφερειακό που θα ενεργοποιεί αυτή τη δυνατότητα (κάτι ανάλογο με το αντίστοιχο προϊόν του αρχικού Xbox).
Ε Τι θα περιλαμβάνει το βασικό πακέτο αγοράς;
A Επειδή κι εδώ δεν υπάρχει επίσημη απάντηση από την Nintendo ακόμα, εικάζουμε ότι εκτός από την κονσόλα θα περιλαμβάνει και τα απαραίτητα περιφερειακά για τη λειτουργία της (τροφοδοτικό, καλώδιο για τηλεόραση, ένα Wii Remote με το nunchuck και την ειδική μπάρα που «διαβάζει» τις κινήσεις του χειριστηρίου).
Ε Σε επίπεδο τηλεόρασης τι απαιτήσεις θα έχει το σύστημα; Ρωτάω γιατί έχω μία παλαιότερη και δεν ξέρω αν θα έχω πρόβλημα…
A Η ιαπωνική εταιρία έχει δηλώσει ότι το Wii θα συνεργάζεται ακόμα και με τηλεοράσεις παλαιότερης τεχνολογίας. Για να δεις απλά αν θα είναι συμβατό με την τηλεόρασή σου, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε και τα καλώδια για την εικόνα που θα κυκλοφορήσουν.
Παύλος Παπαπαύλου
[email protected]
Γιώργος Καλλίφας
[email protected]
{nomultithumb}