FIFA 08: Developers’ Blogs

Aναδημοσιεύουμε τις ιδέες και τις σκέψεις των δημιουργών του FIFA 08 όπως τις κατέγραψαν στα επίσημα blogs τους

Aναδημοσιεύουμε τις ιδέες και τις σκέψεις των δημιουργών του FIFA 08 όπως τις κατέγραψαν στα επίσημα blogs τους

Aναδημοσιεύουμε τις ιδέες και τις σκέψεις των δημιουργών του FIFA 08 όπως τις κατέγραψαν στα επίσημα blogs τους

Με τη νέα έκδοση της σειράς FIFA, το FIFA 08, να βρίσκεται λίγες μόλις εβδομάδες πριν την κυκλοφορία της, αποφασίσαμε να αναδημοσιεύσουμε τα blogs των δύο σημαντικότερων στελεχών της ομάδας ανάπτυξης. Μέσα σε αυτά τα blogs θα διαβάσετε σημαντικές πληροφορίες για την ανάπτυξη του τίτλου και για τις νέες προσθήκες που ετοίμασαν οι δημιουργοί του.

Joe Booth
Lead Producer

Καλωσήλθατε στο επίσημο blog του FIFA Soccer 08 για τα PS3 και Xbox 360. Σαν οπαδός της Leeds United ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για εμάς και για την ομάδα μου. Ευτυχώς, η κατασκευαστική ομάδα του FIFA πέρασε μια φανταστική χρονιά. Πολλοί από εμάς μετακομίσαμε από όλο τον κόσμο στο Βανκούβερ του Καναδά για τη δημιουργία του παιχνιδιού. Προκαλέσαμε τους εαυτούς μας στο να ξαναδημιουργήσουμε μια νέα ποδοσφαιρική εμπειρία με στόχο να γίνει το παιχνίδι μας όσο πιο διασκεδαστικό και ρεαλιστικό γίνεται και απαιτούν όλοι οι φίλοι της σειράς μας. Σαν βασικός παραγωγός του FIFA Soccer 08 θέλω να κάνω τη δημιουργία του παιχνιδιού πιο ανοιχτή και μέσω αυτού του forum να μπορώ να συζητώ το τι θα αντιμετωπίσετε αυτή τη χρονιά από το παιχνίδι και να σας δίνω καλύτερη εικόνα σχετικά με το πως κατασκευάζουμε το FIFA για τις κονσόλες της νέας γενιάς.

Πολλοί παραγωγοί από την ομάδα μας θα χρησιμοποιούν αυτή τη σελίδα με σκοπό να συζητούν μαζί σας για διάφορα θέματα του παιχνιδιού. Ο πρώτος από αυτούς θα είναι ο Kaz Makita, ο οποίος είναι ο αρχιτέκτονας της νέας μηχανής του παιχνιδιού και ο καθοδηγητής της ανάπτυξης του. Πρίν τρία χρόνια η EA Sports αποφάσισε να κάνει τη μεγάλυτερη επένδυση στην ιστορία της όταν αποφασίσαμε να να χτίσουμε μια νέα μηχανή από την αρχή για τις κονσόλες νέας γενιάς και η οποία θα χρησιμοποιούσε εξ ολοκλήρου τη δύναμη των επεξεργαστών για την καλύτερη δυνατή εξομοίωση του πραγματικού ποδοσφαίρου. Η νέα μηχανή gameplay χρησιμοποιεί 35 φορές περισσότερη δύναμη του επεξεργαστή σε σχέση με τις κονσόλες της προηγούμενηες γενιάς.

Έπρεπε να ξεκινήσουμε τα πάντα από την αρχή. Αυτό που είδατε στο FIFA 07 γαι το  Xbox 360 ήταν η πρώτη έκδοση του πλάνου μας, στο οποίο υπήρχε η πρώτη διαφοροποίηση σχετικά με το animation της μπάλας και το διαχωρισμό της από τους παίχτες. Αυτή τη χρονιά έχουμε επικεντρωθεί στο να θέσουμε τις βάσεις του gameplay μας. Έχουμε συγκεντρώσει τις προσπάθειές μας σε πράγματα όπως το περιεχομένο και το βάθος του A.I. και η αίσθηση του “εγκεφάλου” του παίκτη να λειτουργεί με πολύ μεγαλύτερη συνέπεια από οποιαδήποτε άλλη φορά με κάθε CPU brain να παίρνει χιλιάδες εντολές και αποφάσεις το δευτερόλεπτο.

Ένα ακόμη στοιχείο του φετινού παιχνιδιού είναι η ιδέα της έκφρασης. Έχουμε δημιουργήσει ένα χαρακτηριστικό, το οποίο επιτρέπει στους παίκτες να κάνουν κινήσεις μέσα στο γήπεδο μέσω ενός οργανικού building block συστήματος, έτσι ώστε να μπορείτε να εκφράζετε τον εαυτό σας με ένα τέτοιο τρόπο που δεν έχει γίνει ξανά σε ποδοσφαιρικό παιχνίδι στο παρελθόν. Για να το χρησιμοποιήσετε δεν αρκεί μόνο να αντιγράφετε αυτά που κάνει ο Ronaldinho στην πραγματικότητα. Έχουμε διασπάσει αυτή τη διαδικασία σε ένα αριθμό από building blocks όπου στη συνέχεια έχετε τη δυνατότητα να αναπαράγετε τα κόλπα που κάνει ο Ronaldinho. Θα αφήσω όμως τον Kaz και την ομάδα του να σας δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Είμαι μεγάλος φαν του online. Την περασμένη χρονιά έχτισα το Interactive Leagues για το FIFA 07. Κάθε εβδομάδα πηγαίνω σε ένα studio και ηχογραφώ ένα podcast το οποίο αυτομάτως παίζεται κάθε φορά που φορτώνετε το FIFA στο PS2, στο Xbox ή στο PC σας – συγκρίνουμε τα interactive leagues με τα αληθινά πρωταθλήματα και απαντάμε σε ερωτήσεις από το community σχετικά για το gameplay και το μέλλον του παιχνιδιού. Θεωρώ πως είμαστε οι μόνοι παραγωγοί που κάνουμε κάτι τέτοιο. Αυτό ίσως δείχνει το πόσο πολύ παθιασμένος είμαι με την online κοινότητα. Για το FIFA 08 φέρνουμε το Interactive Leagues στο PS3 και στο Xbox 360. Επίσης, διαθέτουμε ένα νέο χαρακτηριστικό που ονομάζεται Online Leagues, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να δημιουργούν γκρούπ μέχρι και 32 ατόμων και να φτιάχνουν το δικό τους πρωτάθλημα.

Και νιώθω πολύ ενθουσιασμένος που μοιράζομαι μαζί σας τα σχέδια που έχουμε ώστε να μπορείτε να ανεβάζετε τα καλύτερά σας videos. Αυτό θα συμβαίνει από το instant replay menu και είναι πάρα πολύ απλό στο να το κάνει κάποιος. Τέλος, θα μπορείτε να πηγαίνετε στο website και να το μοιραστείτε με τους φίλους σας, ενώ θα έχετε τη δυνατότητα να το τοποθετήσετε στο διαγωνισμό για το καλύτερο γκολ του μήνα.  Επισκευθείτε τη σελίδα μας συχνά στο μέλλον για να δείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα pro skill moves, το shooting, το AI, το Be A Pro, το online play, τις Interactive Leagues και άλλα πολλά. Για οτιδήποτε θέλετε να μάθετε ή να ρωτήσετε σχετικά με το παιχνίδι μπορείτε να μας δημοσιεύσετε τις απορίες σας στο forum στη σελίδα www.easports.com/fifa

– Joe

{PAGE_BREAK}

Kaz Makita
Παραγωγός Gameplay

Υπάρχει συγκεκριμένη φιλοσοφία και τρόπος σκέψης όταν δημιουργούμε το FIFA. Δεν κοιτάζουμε πως θα φτιάξουμε το παιχνίδι για αυτή τη χρονιά μόνο, αλλά το βλέπουμε μακροπρόθεσμα. Αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό για εμάς και για το γενικό πλάνο του σχεδιασμού. Σαν παράδειγμα, ο λόγος που δημιουργήσαμε την μηχανή next-gen ήταν να χρησιμοποιήσουμε τις δυνατότητες αυτών των κονσολών με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται η διαφορά που υπάρχει συγκριτικά με τις current-gen κονσόλες. Το FIFA 07 ήταν η πρώτη χρονιά της νέας μηχανής και τώρα έπειτα από ένα χρόνο, δουλεύοντας σε αυτό, πιστεύουμε πως θα διαπιστώσετε τη διαφορά μέσα σε πέντε λεπτά. Πέρσι επικεντρωθήκαμε στην τεχνολογία της νέας μηχανής ώστε να αυξήσουμε τις μακροπρόθεσμες δυνατότητες της και να θέσουμε γερές βάσεις.

Αυτή τη χρονιά θα επικεντρωθούμε στο να κάνουμε το παιχνίδι πιο εντυπωσιακό και ελκυστικό. Η νούμερο ένα προτεραιότητά μας για να θεσπίσουμε το gameplay μας ήταν η μηχανή κίνησης. Αυτή αποτελείται από τις πάσες, το shooting, τις ντρίμπλες το positioning κλπ. Όλα αυτά τα στοιχεία πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο σταθέρα και καθαρά γίνεται έτσι ώστε να δημιουργούν μια εξαιρετική εμπειρία.

Ξοδεύουμε αρκετό από το χρόνο μας σε αυτό και έχουμε ξαναεπεξαργαστεί τα γραφικά μας στο παιχνίδι ώστε να συλλάβουμε τον ρεαλισμό του ποδοσφαίρου και να ρυθμίσουμε την ισορροπία μεταξύ της ανταπόκρισης και του τι  βλέπετε στην οθόνη. Αυτομάτως, θα παρατηρήσετε τη διαφορά όταν θα δείτε τα σούτ ή τις κεφαλιές. Θα νιώσετε τη διαφορά στο τρόπο που αλληλεπιδρούν ο παίκτης και η μπάλα και θα δείτε ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα στην κίνηση, δίνοντάς σας καλύτερη αντίδραση μέσα από το χειριστήριό σας. Ουσιαστικά, κίνηση είναι το πως κινείται ο παίκτης και με τι ταχύτητα κινείται από το ένα σημείο στο άλλο. Η μηχανή του παιχνιδιού κάνει σίγουρο το γεγονός ότι ο παίκτης είναι ικανός να μετακινηθεί σε αυτό το σημείο και το A.I. τον διατάζει να εκτελέσει αυτήν την κίνηση.

Ως πρώτο μας μέλημα σε αυτή τη βάση που δημιουργήσαμε είναι η σχετική συνειδητοποίηση. Εργαστήκαμε πάνω στη μηχανή κίνησης έτσι ώστε οι παίκτες να αποκτούν συνείδηση στο τι βρίσκεται γύρω από αυτούς και να ανταποκρίνονται στο τι συμβαίνει. Προσθέσαμε περισσότερες σχετικές καταστάσεις στη μηχανή για να αξιολογεί (π.χ. όταν ένας παίκτης παίρνει τη μπάλα η μηχανή θα υπολογίζει τη γωνία που βρίσκετε η μπάλα, την ταχύτητα, την τροχιά, την θέση των συμπαικτών και των αντιπάλων κ.ο.κ.), τα οποία όλα βοηθούν στο να καθοριστεί η επιτυχία ή η αποτυχία της συγκεκριμένης κίνησης που κάνει ο παίκτης. Αυτό δίνει στο παιχνίδι πολύ μεγαλύτερο βάθος. 

Το AI είναι απίστευτα πολύπλοκο. Το σύστημα λειτουργεί μέσω μιας μηχανής αποφάσεων 35 σημείων πριν αποφασίσει για ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει για κάθε frame σε κάθε αγώνα. Υπάρχουν 1.000 δυνατές επιλογές και αντιδράσεις για κάθε δευτερόλεπτο. Το αποκαλούμε “Threat Map” που σημαίνει πως το παιχνίδι θα παρουσιάζει το πιο πιθανό ρεαλιστικό αποτέλεσμα. Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις στα forums σχετικά με την εκδόση του παιχνιδιού στο PS3 και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε αυτές τώρα. Η δομή του hardware μεταξύ PS3 και Xbox 360 είναι εντελώς διαφορετική, όμως το γνωρίζαμε αυτό από την αρχή και σχεδιάσαμε τη μηχανή έτσι ώστε να εκμεταλεύεται τα προτερήματα της κάθε κονσόλας ξεχωριστά. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουμε δύο παρόμοιες εμπειρίες με μόνη διαφορά το χειρισμό.

Στην ομάδα του gameplay έχουμε μια λίστα με χαρακτηριστικά που έχουμε ταξινομήσει με σειρά προτεραιότητας για τα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια, η οποία συνεχώς αξιολογείται. Αφού είχαμε ολοκληρώσει το FIFA 07, ανατρέξαμε στη λίστα για να δούμε ποιά από τα στοιχεία είχαμε επιτύχει και στη συνέχεια αναθεωρήσαμε σχετικά με τις ανταποκρίσεις που είχαμε από τα forums και από το δικό μας σύστημα αξιολόγησης. Από τη στιγμή που έγινε αυτό, ξεκινήσαμε να βάζουμε σε προτεραιότητα τα χαρακτηριστικά για το FIFA 08 και ξεκινήσαμε τη καινούργια εργασία. Η μεγαλύτερη ανταπόκριση που είχαμε ήταν σχετικά με τη βελτίωση των skill moves, οπότε, αυτομάτως το θέσαμε ως πρώτο στοιχείο στη λίστα προτεραιοτήτων για το FIFA 08. Όταν πρόκειται για κάτι, στο οποίο το κοινό μας είναι πραγματικά ενθουσισμένο για αυτό, τότε βάζουμε τα δυνατά μας ώστε να τους δώσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Αυτή τη χρονιά είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το pro skills moves. Είναι ένα πλήρως αναπτυγμένο σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί μια νέα μέθοδο που επιτρέπει στους παίκτες να μπορούν να συνδυάζουν διάφορα κόλπα και ντρίμπλες με τη μπάλα. Οι κινήσεις δημιουργούνται μέσω της μηχανής dribbling, η οποία μας δίνει τη δυνατότητα να διακόπτουμε την κίνηση ανα πάσα στιγμή και να δημιουργούμε μια νέα κίνηση όπως ακριβώς θα έκανε και ένας ποδοσφαιριστής στην πραγματικότητα. Το νέο σύστημα σάς δίνει τον απόλυτο έλεγχο των κινήσεων – είναι διαισθητικό και σας δίνει την ελευθερία να παίξετε όπως θέλετε με το παιχνίδι να ανταποκρίνεται ανάλογα. Σε προηγούμενα παιχνίδια τα skill moves απαιτούσαν το συνδιασμό δυο κουμπιών για να επιλέξετε πια ντρίμπλα θα κάνατε, αλλά στο FIFA 08 τα skill moves είναι απλά θέμα συγχρονισμού. Με το νέο σύστημα μπορείτε να συνδυάζετε κινήσεις και να δημιουργήσετε το δικό σας μοναδικό στυλ. Θα νιώσετε τη διαφορά αμέσως και συνεχώς θα βελτιώνεστε όσο περισσότερο παίζετε το παιχνίδι. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο να εξελίσεται όσο εσείς βελτιώνεστε.

Καθώς αναπτύσαμε τα skill moves θέλαμε να είμαστε σίγουροι ότι υπήρχε ακόμα η σωστή ισορροπία στο σύστημα του παιχνιδιού. Ένας τρόπος στον οποίο δουλέψαμε, ήταν να μειώσουμε τις ταχύτητες στις οποίες πραγματοποιούνται οι ντρίμπλες. Το μόνο για το οποίο πρέπει να έχετε υπόψην σας όταν κάνετε ντρίμπλες, είναι ότι αυτό μπορείτε να το κάνετε μόνο όταν ο παίχτης τρέχει με κανονική ταχύτητα και όχι όταν αναπτύσσει ταχύτητα, κάτι αντίστοιχο, δηλαδή, με την πραγματικότητα. Θέλαμε να αντιγράψουμε τον τρόπο με το οποίο οι παίκτες επιταχύνουν και επιβραδύνουν το τρέξιμό τους κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και τη στιγμή που ντριμπλάρουν.

Εκτός από τα skill moves, ένα από τα κυριότερα στοιχεία στο οποίο εργαστήκαμε σκληρά είναι να εξασφαλίσουμε το γεγονός ότι το gameplay είναι απρόβλεπτο και ποτέ δεν επαναλαμβάνεται. Δε θέλαμε ένα προκαθορισμένο παιχνίδι και έτσι αποφύγαμε να χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένο σενάριο. Όταν χρησιμοποιείς σενάριο, άσχετα με το πόσες διαφορετικές παραμέτρους έχει, σε κάποια σημεία αρχίζει να επαναλαμβάνεται. Οι κονσόλες νέας γενιάς είναι τόσο ισχυρές, που μας επέτρεπαν να κάνουμε τόσους πολλούς υπολογισμούς για κάθε διαφορετική κατάσταση ώστε να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό gameplay με τα skill moves να αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Εάν μπορείτε να συνδυάζετε κινήσεις ταυτόχρονα, έχετε τη δυνατότητα να δημιουργείτε πολλούς διαφορετκούς τρόπους να νικάτε τους αντιπάλους σας.

Από τη σκοπία του gamer πιστεύω πως αυτό που σε συναρπάζει περισσότερο, εκτός από το gameplay, είναι το νέο mode “Be a Pro”, το οποίο περιέχει ένα εντελώς διαφορετικό στυλ ποδοσφαιρικού παιχνιδιού. Σε αυτό το mode παίζεις σαν ένας παίκτης σε ολόκληρο τον αγώνα και χρησιμοποιώντας το χειριστήριο ώστε να ζητάς τη μπάλα από τους συμπαίχτες σου. Η οπτική γωνία της κάμερας του παιχνιδιού είναι εντελώς διαφορετική από ό,τι είχατε ζήσει μέχρι τώρα στο FIFA. Δίνει στο παιχνίδι μια διαφορετική αίσθηση και, έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε το skill move, παρέχεται περισσότερο βάθος καθώς έχετε τη δυνατότητα για περισσότερα “τετ-α-τετ” με τους αντιπάλους σας καθώς και τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε τις ντρίμπλες σας εναντίον των αντίπαλων αμυντικών. Είναι μια μοναδική και καταπληκτική εμπειρία.

Ελπίζω πως είστε το ίδιο ενθουσιασμένοι όσο και εγώ. Θα χαρώ να ακούσω τα σχόλιά σας σχετικά με τα όσα προανέφερα όταν παίξετε το παιχνίδι.

Kaz

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης