
Ace Combat 6: H συνέντευξη
O παραγωγός του νέου Ace Combat για το Xbox 360 απαντά στα ερωτήματα που του τέθηκαν από το XCN
O παραγωγός του νέου Ace Combat για το Xbox 360 απαντά στα ερωτήματα που του τέθηκαν από το XCN
O παραγωγός του νέου Ace Combat για το Xbox 360 απαντά στα ερωτήματα που του τέθηκαν από το XCN
Μια ακόμα συνέντευξη έφτασε πριν από λίγες ημέρες στο inbox του GameOver από το XCN, το δίκτυο ιστοσελίδων που διαθέτει σημαντικά προνόμια σε ό,τι αφορά σημαντικές αποκλειστικότητες σχετικά με την κονσόλα της Microsoft. Αυτή τη φορά, στις ερωτήσεις του XCN απάντησε ο Hiroyuki Ichiyanagi, υπεύθυνος παραγωγής του νέου και, όπως μπορείτε να διαβάσετε στο review μας, πολύ καλού επεισοδίου της σειράς Ace Combat. Ας δούμε τι έχει να μας πει.
Η σειρά Ace Combat ήταν πάντοτε μια αποκλειστικότητα του Playstation. Γιατί αποφασίσατε να αλλάξετε πλατφόρμα;
Η αρχική ιδέα πίσω από το Ace 6 υπήρχε για αρκετό καιρό πριν ακόμα ξεκινήσει η ανάπτυξη. Ως εκ τούτου, το να κάνουμε τον τίτλο διαθέσιμο όσο το δυνατό γρηγορότερα, ήταν η πρώτη μας προτεραιότητα που είχε σαν αποτέλεσμα να κυκλοφορήσει στο 360.
Σε επίπεδο γραφικών το παιχνίδι δείχνει συναρπαστικό και εύκολα χαρακτηρίζεται σαν το ομορφότερο του είδους για οποιαδήποτε πλατφόρμα. Πως επιτύχατε τα περιβάλλοντα να δείχνουν τόσο όμορφα, τόσο από απόσταση όσο και από κοντά;
Είναι θαυμάσιο να ακούς τέτοιες φιλοφρονήσεις. Στην προσπάθεια να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου δύο τεράστιες δυνάμεις συγκρούονται κατά την διάρκεια μιας αποστολής, σκοπός μας ήταν να μην περιοριστούμε απλά στο να φτιάξουμε αεροπλάνα και σκηνικά HD ποιότητας. Τα visuals και τα εφέ που αντανακλούν το πολεμικό κλίμα που μεταβάλλεται συνεχώς ήταν επίσης πολύ σημαντικά. Λόγω της φύσης του παιχνιδιού, απαιτήθηκε να φτιάξουμε σκηνικά που απλώνονται μέχρι τον ορίζοντα αλλά είναι γεγονός πως οι περισσότεροι πόροι δαπανήθηκαν στα visuals και τα εφέ που αντανακλούν την μεταβαλλόμενη κατάσταση του πολέμου, για να είναι οι παίκτες ενήμεροι για τα πάντα τριγύρω τους. Το να διατηρήσεις ένα σταθερό frame rate τείνει να γίνει μια πρόκληση όταν αρχίζεις και προσθέτεις ολοένα και περισσότερα στοιχεία τα οποία συντελούν σε όμορφα γραφικά, αλλά είμαστε σίγουροι πως επιτύχαμε τον σκοπό μας στο Ace 6 από αυτήν την άποψη.
Το Ace Combat ήταν πάντοτε ένα παιχνίδι όπου ο ρεαλισμός και ευκολία στον χειρισμό πήγαιναν μαζί. Το ACFOL ακολουθεί την ίδια οδό;
Χάρη στις έξοχες δυνατότητες των γραφικών, τώρα μπορείς να πετάξεις μέσω φωτορεαλιστικών περιβαλλόντων που δεν ήταν εφικτά στο παρελθόν. Παράλληλα πιέζοντας τις δυνατότητες του hardware, μπορέσαμε να αναπαραστήσουμε μια μεγάλης έκτασης πολεμική ζώνη, μέσα από την οπτική ενός πιλότου.
Το επίπεδο δυσκολίας στο demo ήταν αρκετά εύκολο. Έχετε μειώσει το επίπεδο δυσκολίας σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους;
Ενδιαφέρον σημείο αλλά δεν σχεδιάζαμε να μεταβάλλουμε την δυσκολία στο Ace 6. Ωστόσο αφού γεμίσαμε με όσο το δυνατό περισσότερες μονάδες την αποστολή του demo, ούτως ώστε ο καθένας να μπορεί να δει πόσο μεγάλη σκοπεύουμε να κάνουμε την κλίμακα των αποστολών, μεταβάλλαμε την εχθρική ΑΙ για να βεβαιωθούμε πως δεν θα τρομάξουμε κάποιον με το επίπεδο δυσκολίας. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος για μερικούς που το επίπεδο δυσκολίας μπορεί να μοιάζει αλλαγμένο, αλλά τέτοιες επισημάνσεις είναι πάντοτε καλοδεχούμενες καθώς είναι πολύτιμες πληροφορίες για εμάς, όταν αρχίζουμε να μελετούμε μελλοντικούς τίτλους.
Από μια οπτική γωνία φαίνεται πως το Ace Combat 6 ωθεί το Xbox 360 στα όριά του. Πόσο καλά ξέρουν οι developers το hardware; Μπορούμε να περιμένουμε να δούμε πως θα το ξεπεράσουν ή το hardware έχει φτάσει ήδη στα όριά του;
Μιας και οι προηγούμενες δημιουργίες μας είχαν στηριχθεί στο Playstation, ήταν η πρώτη φορά για εμάς όπου αναπτύξαμε έναν τίτλο βασισμένο σε DirectX engine. Οι ανανεώσεις της μηχανής αυτής είναι αρκετά συχνές κατά την ανάπτυξη και αυτό δημιουργεί συνεχώς νέες ελπίδες και προκλήσεις για τους προγραμματιστές. Από αυτή τη άποψη, μάθαμε την δύναμη του 360 καθώς η ανάπτυξη προχωρούσε. Από την εμπειρία μας, είναι λογικό να βλέπεις τον χρόνο παραγωγής να αυξάνεται καθώς νέα στοιχεία προστίθενται, στην προσπάθεια να βελτιώσεις τα γραφικά, αλλά ήταν σίγουρα μια έκπληξη όταν οι προγραμματιστές κατάφεραν να μειώσουν δραματικά τον χρόνο ανάπτυξης, μετά από λίγο καιρό. Αυτό δείχνει πόσο ευέλικτο είναι το hardware του 360 αλλά παράλληλα μας κάνει να ξανασκεφτούμε την προσέγγισή μας στο στάδιο του development σε συνάρτηση με το μέγεθος χρόνου. Με βάση τα παραπάνω, αισθάνομαι πως μπορούμε να πάμε πέρα από το Ace6 σε επίπεδο γραφικών στο μέλλον, αν σκοπεύουμε να κάνουμε κάτι.
Τα νέα online modes είναι φανταστικά. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στο να φέρετε το Ace Combat σε επίπεδο online μέσω του Xbox LIVE;
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν αναρίθμητες μιας και ήταν η πρώτη φορά που επιχειρήσαμε να εισάγουμε online αναμετρήσεις στην σειρά. Τα πάντα γινόντουσαν για πρώτη φορά, από το επίπεδο του βασικού προγραμματισμού μέχρι την εκτέλεση της σωστής διαδικασίας σε ότι έχει να κάνει με τις αποσυνδέσεις, καθώς δημιουργούσαμε το περιεχόμενο του παιχνιδιού με σκοπό να παρέχει την απαιτούμενη πρόκληση για τους παίκτες. Παρόλα αυτά είμαστε πεπεισμένοι πως με το συνολικό online πακέτο και με την εμπειρία που αποκομίσαμε, μπορούμε να συνεχίσουμε μπροστά με μελλοντικά projects.
Είναι δύσκολο να ελέγχεις το αεροπλάνο κάνοντας χρήση του Flight Stick; Σχεδιάστηκε για hardcore παίκτες; Είναι η εμπειρία πολύ καλύτερη;
Κάνοντας χρήση του flight stick, δημιουργείται αρχικά η αίσθηση του αφύσικου, αλλά από την στιγμή που ο παίκτης αντιληφθεί την γενικότερη ιδέα, είναι πολύ εύκολο στον χειρισμό του. Η ευκαμψία του καθώς και οι μεγάλες κλίσεις επιτρέπουν στον παίκτη να εκτελέσει τις μανούβρες όπως ακριβώς αυτός θέλει. Παράλληλα το γκάζι δίνει την δυνατότητα του ακριβούς ελέγχου της ταχύτητας, κάτι που σίγουρα προσθέτει στον ρεαλισμό κατά την διάρκεια μας αποστολής. Είναι πραγματικά κρίμα που δεν μπορέσαμε να το διαθέσουμε στην Ευρώπη.
Σκοπεύετε να διαθέσετε περισσότερες παραλλαγές για τα αεροπλάνα; Μπορούμε να περιμένουμε νέες αποστολές, χάρτες και αεροσκάφη σαν downloadable content;
Περισσότερα αεροσκάφη βρίσκονται καθοδόν, με υψηλότερες απαιτήσεις στον χειρισμό και διαφορετικό οπλισμό. Επίσης νέες αποστολές θα είναι διαθέσιμες τόσο για online όσο και offline play.
Ήταν δύσκολο να εισάγετε το online co-op mode στο Ace Combat 6;
Το online ήταν κάτι νέο για εμάς οπότε ήταν σίγουρα μια τεράστια πρόκληση. Η σωστή ισορροπία για τις αποστολές ήταν ακόμα ένας αγώνας για εμάς μιας και έπρεπε να σκεφτούμε όλους τους παίκτες σε σχέση με το πώς θα αντιδράσουν σε συγκεκριμένα περιστατικά, σε αντίθεση με την αντίδρασή τους ενάντια στην ΑΙ.
Αισθάνεστε πως έχετε κάνει το ένα βήμα παραπέρα από τους υπόλοιπους που έχουν κυκλοφορήσει τίτλους αυτού του είδους;
Ο καθένας ξέρει πόσο δύσκολο είναι να γίνει πιλότος στην πραγματική ζωή και επίσης ο καθένας γνωρίζει πως ένα αεροσκάφος δεν μπορεί να μεταφέρει έναν τόσο μεγάλο αριθμό πυραύλων που είναι διαθέσιμοι σε μια αποστολή του Ace 6. Παρόλα αυτά ο καθένας τείνει να ξεχάσει αυτά τα στοιχεία από την στιγμή που θα μπει στον κόσμο του Ace Combat. Αυτή η σωστή ισορροπία μεταξύ πραγματικότητας και gameplay είναι κάτι μοναδικό για την σειρά Ace Combat που προσωπικά πιστεύω την ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστικούς τίτλους
{PAGE_BREAK}
Είστε ικανοποιημένοι από το παιχνίδι σας και καταφέρατε να προσθέσετε όλα τα χαρακτηριστικά που θέλατε; Και αν όχι, τι αφήσατε έξω;
Είμαστε σίγουρα ικανοποιημένοι από την ποιότητα που το Ace 6 επέτυχε. Παρόλα αυτά, νέες ιδέες ερχόντουσαν συνεχώς κατά την διάρκεια της ανάπτυξης και ήταν τόσες πολλές που τελικά έπρεπε στο τέλος να τις απορρίψουμε. Ελπίζω αυτές οι ιδέες να προμηθευτούν μέσω download ή σε κάποια sequel που μπορεί να αναπτυχθούν στο μέλλον.
Τι είδους αλληλεπίδραση έχετε εισάγει με τα περιβάλλοντα (π.χ. σχηματισμός κυμάτων ή κούνημα δέντρο όταν πετάμε χαμηλά);
Υπάρχει αλληλεπίδραση κατά κάποιον τρόπο με το νερό όπως αναφέρατε, αλλά δεν προχωρήσαμε σε τέτοιο επίπεδο λεπτομέρειας, όπως καταστροφή κατασκευών (κτίρια). Ελπίζουμε να επιτύχουμε κάτι τέτοιο στο μέλλον.
Το gameplay των flying τίτλων ακολουθεί πάντα την ίδια βασική φόρμουλα του lock on και shoot – πόσο δύσκολο είναι να σταματήσει αυτό και να εισαχθούν νέες ιδέες; Σε αυτό το επίπεδο τι κάνει το AC6 διαφορετικό από τα υπόλοιπα flying games;
Το timing καθώς και η σωστή τοποθέτηση είναι σημαντικά, οπότε παρόλο που δεν είναι εύκολα αντιληπτό το Ace 6 κάνει ένα βήμα παραπέρα από την παραδοσιακή φόρμουλα όπως έχει αυτή οριστεί. Με το συνηθισμένο lock on & shoot που απαιτεί ένα ακριβές κλείδωμα του αντιπάλου, οι παίκτες τώρα μπορούν να σημαδέψουν μπροστά από το αντίπαλο αεροσκάφος, μαντεύοντας την πορεία του. Παράλληλα οι πύραυλοι είναι σε θέση να εκραγούν κοντά σε κάποιον αντίπαλο, προκαλώντας του κάποια βλάβη. Επίσης “παρών” δηλώνουν και αρκετά special weapons με διαφορετικά χαρακτηριστικά, οπότε πιστεύω πως το Ace 6 αποτελεί κάτι το διαφορετικό από πολλές απόψεις.
Πολλοί άνθρωποι συμφωνούν πως το Gears of War είναι το καλύτερο από άποψη εμφάνισης παιχνίδι του Xbox 360 – κατά την γνώμη σας πιστεύετε πως το Ace6 το ξεπερνά;
Συμφωνώ με το γεγονός πως το Gears of War είναι το ομορφότερο game μέχρι σήμερα. Είναι σίγουρα ένα βήμα μπροστά από όλα τα υπόλοιπα όταν αναφερόμαστε στα visuals και τα εφέ που έχουν δημιουργηθεί για τα περιβάλλοντα. Το Ace Combat είναι μοναδικό μιας και επιδεικνύει μια οπτική μέσα από τους ουρανούς, η οποία απαιτεί την δημιουργία σκηνικών που φθάνουν μέχρι τον ορίζοντα. Με έναν αριθμό από περιοχές στις οποίες έχουν βασιστεί οι αποστολές, σε συνδυασμό με τα αναρίθμητα εφέ που χρησιμοποιούνται κατά την πτήση, αισθάνομαι πως το Ace Combat έχει τα καλύτερα visuals αυτή την στιγμή.
Flight simulations όπως τα Blazing Angels I και II καθώς και το Over G Fighters είναι ήδη διαθέσιμα για το Xbox 360. Σε τι ξεχωρίζει το Ace Combat 6 από αυτά;
Το Ace6 είναι μοναδικό μιας και προσφέρει την εμπειρία του να είσαι ένας πιλότος-άσσος, που κινείται μέσα σε φωτορεαλιστικά περιβάλλοντα. Αισθάνεσαι πραγματικά πως πετάς στους ουρανούς. Η κοινή λογική λέει ποιες είναι οι δυσκολίες στο να γίνεις ένας πραγματικός πιλότος, αφήνοντας στην άκρη τον μεγάλο αριθμό πυραύλων που μεταφέρει το αεροσκάφος κατά τις αποστολές. Παρόλα αυτά, ο καθένας τείνει να ξεχάσει αυτά τα γεγονότα καθώς εισέρχεται στον κόσμο του Ace Combat. Αυτή η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην πραγματικότητα και στο gameplay είναι κάτι το μοναδικό στην σειρά Ace το οποίο έχω την αίσθηση πως διαφοροποιεί την σειρά από τους υπόλοιπους ανταγωνιστικούς τίτλους.
Τι τεχνικά οφέλη καταφέρατε να επιτύχετε σε αυτό το next gen sequel που δεν μπορούσατε με τις προηγούμενες γενιές;
Τα γραφικά είναι οπωσδήποτε ένα από τα σημεία κλειδιά όταν μιλάμε για το Ace6. Η ορατή περιοχή στις αποστολές έχει αυξηθεί δραματικά πάντα σε συνάρτηση με την ποιότητα και την απόσταση που μπορεί να δει κανείς. Η ρεαλιστική όψη των σύννεφων και τα ίχνη των πυραύλων, παράλληλα με τα καιρικά εφέ είναι μερικά ακόμα από τα προνόμια των γραφικών.
Η κλίμακα των μαχών είναι το άλλο σημείο αναφοράς όπου ο πόλεμος εξελίσσεται σε πραγματικό χρόνο και σε πολλές περιοχές ανά αποστολή. Αυτό ήταν εφικτό λόγο των δυνατοτήτων του hardware του 360 και ελπίζω όλα τα παραπάνω να καταφέρει να τα δει το μάτι του παίκτη.
Τι είναι τα υπέρ-όπλα (Superweapons) και τι κάνουν;
Πέρα από τους απλούς πυραύλους και τα όπλα που είναι διαθέσιμα σε κάθε αεροσκάφος, έχετε την επιλογή να διαλέξετε ένα όπλο ειδικά σχεδιασμένο για το κάθε αεροσκάφος. Η επίδραση αυτού του όπλου διαφέρει μιας και δίνει την επιλογή στο να τοποθετηθούν πύραυλοι μεγάλου βεληνεκούς, επίγειοι πύραυλοι και πολλοί άλλοι.
Το Ace Combat 6 έγινε μεγάλη επιτυχία στην Ιαπωνία και ώθησε τις πωλήσεις του Xbox 360 με την κυκλοφορία του. Αυτό πως σας κάνει να αισθάνεστε;
Είναι συγκινητικό να βλέπεις τέτοια ανταπόκριση και αυτό απλά επιβεβαιώνει την ισχυρή παρουσία του Ace Combat στην gaming κοινότητα της Ιαπωνίας. Εύχομαι κάτι ανάλογο να συμβεί και στην Ευρώπη στις μέρες που έρχονται.
{nomultithumb}