
LittleBigPlanet
Οι εντυπώσεις του GameOver από την πρώτη του επαφή με το ξεχωριστό παιχνίδι της Media Molecule
Οι εντυπώσεις του GameOver από την πρώτη του επαφή με το ξεχωριστό παιχνίδι της Media Molecule
Οι εντυπώσεις του GameOver από την πρώτη του επαφή με το ξεχωριστό παιχνίδι της Media Molecule
Μετά από το γενικό άρθρο μας, στο οποίο ασχοληθήκαμε με ορισμένα από τα σημαντικότερα παιχνίδια και τις ανακοινώσεις της PlayStation Day, έφτασε η ώρα να δημοσιεύσουμε το πρώτο εκ των δύο «previews» που σας είχαμε υποσχεθεί. Η λέξη preview μπαίνει σε εισαγωγικά, διότι εδώ στο GameOver εκτιμούμε ότι δύσκολα μπορείς να χαρακτηρίσεις ως τέτοιο ένα κείμενο που προκύπτει μετά από επαφή 15 μόλις λεπτών με έναν τίτλο και ακόμα περισσότερο όταν αυτή η επαφή γίνεται σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον, με δεκάδες δημοσιογράφους να περιμένουν (απειλητικά) πάνω από το κεφάλι σου για να έρθει η σειρά τους… «Hands on» είναι, λοιπόν, ο σωστός ορισμός αυτού του κειμένου, μια μεταφορά εντυπώσεων από τη σύντομη επαφή που είχαμε με το πρωτότυπο, ξεχωριστό και, όπως διαφαίνεται, αριστουργηματικό παιχνίδι της Media Molecule για το PlayStation 3.
Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει την επικαιρότητα των τελευταίων μηνών, αξίζει να αναφέρουμε ότι το LittleBigPlanet ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε για δύο κυρίως λόγους: Τα πανέμορφα γραφικά του και τη δυνατότητα του παίκτη να «χτίσει», πρακτικά, μόνος του το σύνολο του παιχνιδιού. Και φτάνοντας στο χώρο όπου στελέχη της Media Molecule περίμεναν τους…οργισμένους και «πεινασμένους» εκπροσώπους του ευρωπαϊκού Τύπου, διαπιστώσαμε ότι όντως το LittleBigPlanet είναι ένα παιχνίδι που αλλάζει άρδην τα δεδομένα.
Από πλευράς σεναρίου αρχικά δεν υπάρχει καμία απολύτως πρωτοτυπία, ή τουλάχιστον κάτι που να προδίδει την ξεχωριστή φύση του τίτλου. Όλα ξεκινούν σε έναν γαλάζιο και πράσινο πλανήτη, στον οποίο κατοικούν ορισμένοι χαρακτήρες γνωστοί ως Sackboys. Σε αυτόν τον πλανήτη βρίσκονται διασκορπισμένες διάφορες σεναριακές πλοκές, τις οποίες οι παίκτες συλλέγουν για να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία. Όλα ξεκινούν με τη δημιουργία ενός τέτοιου Sackboy, ο οποίος μπορεί να σχεδιαστεί μέσα από τη χρήση εκατοντάδων διαφορετικών αξεσουάρ και αντικειμένων. Πρακτικά, υπάρχουν άπειροι συνδυασμοί που μπορούν να επιτευχθούν, γεγονός που οδηγεί στη δημιουργία ενός απολύτως προσωπικού και ξεχωριστού χαρακτήρα για κάθε παίκτη.
Αυτή η επιλογή γίνεται μέσα από ειδικά «μπαλόνια» που θυμίζουν σκέψεις χαρακτήρων σε κόμικς. Μέσα σε αυτά τα μπαλόνια οι παίκτες βρίσκουν κάθε λογής εργαλεία, όχι μόνο για το σχεδιασμό του Sackboy, αλλά και για το στήσιμο κάθε επιπέδου ξεχωριστά και, συνολικά, ολόκληρου του παιχνιδιού. Και εδώ εντοπίζεται η τεράστια καινοτομία του LittleBigPlanet. Όπως μας απάντησε μια δεσποινίδα που εργάζεται στην ανάπτυξη του τίτλου, θα υπάρχουν μεν μερικές δεκάδες έτοιμα και προκαθορισμένα επίπεδα στην τελική έκδοση του τίτλου, όμως, αυτά τα επίπεδα θα βρίσκονται εκεί μόνο και μόνο για όσους δεν θα έχουν διάθεση να χτίσουν τα δικά τους.
Από εκεί και έπειτα, το LittleBigPlanet εξελίσσεται στην πεμπτουσία του «user generated content» δεδομένου ότι όλα εναπόκεινται στα γούστα του παίκτη. Μαθαίνοντας και χρησιμοποιώντας τις ειδικές δυνάμεις του Sackboy, ο παίκτης αλληλεπιδρά στον υπερθετικό βαθμό με το περιβάλλον, εξερευνεί κρυφά σημεία, συλλέγει νέα αντικείμενα και λύνει γρίφους. Αξίζει να αναφερθεί, ότι το LittleBigPlanet βασίζεται εντόνως στη συνεργασία δύο παικτών (η δοκιμή μας έγινε σε co-op με την προαναφερθείσα developer), όμως και το single player mode ακολουθεί την ίδια ακριβώς πορεία.
Αφού λοιπόν, ο Sackboy έχει εξελιχθεί και έχει μάθει αρκετές ικανότητες, αρχίζει να δίνεται η δυνατότητα αλλαγής του περιβάλλοντος. Τα πάντα μπορούν να αποκολληθούν, να ανασχεδιαστούν και να τοποθετηθούν ξανά σε κάθε επίπεδο –με τη χρήση των ειδικών εργαλείων που παρέχονται- ενώ στη συνέχεια όλα αυτά μπορούν να ανέβουν στο PSN και να μοιραστούν με χιλιάδες άλλους παίκτες. Επίσης -και σε ό,τι αφορά το μοίρασμα του LBP- μας ήρθε στο μυαλό το Animal Crossing, μιας και οι παίκτες μπορούν ανά πάσα στιγμή να προσκαλέσουν τους φίλους τους στον κόσμο που θα έχουν χτίσει και να τους θέσουν προκλήσεις. Το ίδιο φυσικά λειτουργεί και αντιστρόφως.
Μετά την έκπληξη που προκαλείται από το μέγεθος της ελευθερίας που προσφέρει αυτό το παιχνίδι, έρχεται ένα «σοκ» από την ποιότητα των γραφικών του. Υπέροχο animation, σουρεαλιστικά τοπία και χαρακτήρες που νομίζεις ότι μπορείς να απλώσεις το χέρι και να τους αγγίξεις, είναι μόνο λίγα από τα οπτικά στοιχεία του LBP που μπορέσαμε να κρατήσουμε στη μνήμη μας μέσα στον πανικό της έκθεσης. Μπορεί εκ πρώτης όψεως το LittleBigPlanet να φαντάζει ως ένα παραδοσιακό side scrolling παιχνίδι πλατφόρμας, αλλά η αλήθεια απέχει πολύ από αυτό. Το παιχνίδι είναι, πρακτικά, τρισδιάστατο δεδομένου ότι δεν κινούμαστε απλά και μόνο στον οριζόντιο και στον κάθετο άξονα, αλλά και στο βάθος των επιπέδων.
Και αυτή η επιλογή της Media Molecule έχει τεράστιο αντίκτυπο στο gameplay -και, φυσικά, στο σχεδιασμό των επιπέδων- καθώς όλα αλλάζουν όταν υπάρχουν παγίδες που δεν φαίνονται, όταν πρέπει να κινηθείς στο βάθος της οθόνης για να αποφύγεις ένα εμπόδιο ή όταν πρέπει να εκτελέσεις ένα άλμα προς μια πλατφόρμα, όταν όλο το επίπεδο γύρω σου καταρρέει… Όπως διαπιστώσαμε, όλος αυτός ο «ντόρος» των τελευταίων μηνών γύρω από το LittleBigPlanet ήταν πραγματικά δικαιολογημένος. Η Media Molecule αναπτύσσει κάτι πραγματικά ξεχωριστό και καινοτόμο, το οποίο θα μπορούσε άνετα να χαρακτηριστεί ως το πλέον ελπιδοφόρο project της Sony για το τρέχον έτος. Όπως προαναφέραμε, λίγα λεπτά δοκιμών δεν αρκούν για να προσφέρουν στον παίκτη όλο το εύρος αυτών που έχει να προσφέρει το LBP, όμως ήταν αρκετά για να μας κάνουν να αδημονούμε για την έλευση του Οκτωβρίου και την κυκλοφορία του τελικού παιχνιδιού.
Γιώργος Καλλίφας
{nomultithumb}