Resident Evil 5

Με λίγα λόγια, πως θα αντέξουμε μέχρι τον Μάρτιο του 2009;

Με λίγα λόγια, πως θα αντέξουμε μέχρι τον Μάρτιο του 2009;

Πρωταγωνιστής του νέου τίτλου είναι ο γνωστός Chris Redfield, ο οποίος πλέον ανήκει στην ομάδα BSAA και βρίσκεται σε αποστολή στην Αφρική για να εξερευνήσει ένα φαινόμενο γενετικής. Η απεικόνιση γίνεται κλασικά από κάμερα τρίτου προσώπου, σε λίγο πιο κοντινή απόσταση απ’ ότι στο προηγούμενο μέρος της σειράς, ενώ και το σύστημα στόχευσης ακολουθεί τον προκάτοχο. Βοηθός του Chris σε αυτή την περιπέτεια είναι η Sheva Alomar, η οποία ελέγχεται είτε από το ΑΙ, είτε από το δεύτερο παίκτη και βοηθάει τον πρωταγωνιστή στην αντιμετώπιση των εχθρών και στην επίλυση γρίφων.

Το demo που δοκιμάσαμε περιελάμβανε δύο επίπεδα. Το πρώτο από αυτά έχει την ονομασία Assembly Place και αφού μας εξήγησε μέσα από απλές οδηγίες τον τρόπο χειρισμού, μας τοποθέτησε στο πεδίο της μάχης. Οι Chris και Sheva βρίσκονται σε μία μικρή πόλη με χωμάτινους δρόμους και μετά από ένα μικρό δρομάκι, καταλήγουν μέσα σε ένα σπίτι γεμάτο με power-ups.

Σε αυτό το σημείο ο μηχανισμός συνεργασίας κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του, αφού ο παίκτης μπορεί να δώσει στην Sheva την εντολή να πάρει εκείνη ένα αντικείμενο από το έδαφος αντί για τον πρωταγωνιστή. Λίγα δευτερόλεπτα μετά την συλλογή των αντικειμένων, ένα cutscene μαρτυρά πως τα πράγματα δε θα πάνε το ίδιο καλά στη συνέχεια. Μια ομάδα αφρικανών που έχουν προσβληθεί από έναν ειδικό ιό, αρχίζει την προσπάθεια εισόδου στο σπίτι και οι δύο χαρακτήρες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν όλα τα πυρά που έχουν στη διάθεσή τους.

Υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης προκαθορισμένων αντικειμένων (όπως μια ντουλάπα/βιβλιοθήκη) για να φραγούν κάποιες είσοδοι, κάτι που σίγουρα σε συγκεκριμένα επίπεδα θα φανεί απόλυτα χρήσιμο. Αφού ξεμπερδέψαμε με την πρώτη ομάδα, μια δεύτερη έκανε επίθεση από τον επάνω όροφο και αντιμετωπίστηκε με τον ίδιο τρόπο. Οι εχθροί γενικά κινούνται άμεσα προς το μέρος μας όταν μας εντοπίσουν στο οπτικό τους πεδίο, αν και εντοπίσαμε μερικές φορές που σταματούσαν απότομα το τρέξιμο όταν βρίσκονταν σε κοντινή απόσταση από το… στόχο τους.

Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Chris έχει εκτός από τα όπλα και ένα μαχαίρι στη διάθεσή του και με αυτό μπορεί να αντιμετωπίσει αρκετά αποτελεσματικά τους εχθρούς. Πολύ σημαντική είναι και η βοήθεια που προσφέρει ο ένας στον άλλο χαρακτήρα όταν κάποιος βρίσκεται σε κίνδυνο (υποστηρίζεται και η ανταλλαγή πυρομαχικών και όπλων). Μάλιστα, ο Chris έχει πέντε τελειωτικές κινήσεις που απλά εξοντώνουν τους εχθρούς και τους εκτοξεύουν αρκετά μέτρα μακριά, ενώ η Sheva έχει μια ένεση αδρεναλίνης που μπορεί να επαναφέρει τη μπάρα ενέργειας του πρωταγωνιστή σε φυσιολογικά επίπεδα. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι ο παίκτης χάνει ακόμα και αν πεθάνει η Sheva… Σε αρκετά σημεία της πόλης υπήρχαν βαρέλια με πετρέλαιο που φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα στο να «ζεστάνουμε» την ατμόσφαιρα. Το δεύτερο από τα διαθέσιμα επίπεδα ήταν αρκετά πιο δύσκολο και ονομάζεται Shanty Town.

Σε αυτό, αφού διασχίσαμε αρκετά μέτρα, δρομάκια και πόρτες, φτάσαμε στον τρίτο όροφο ενός κτιρίου, στο οποίο βοηθήσαμε τη συμπρωταγωνίστρια να περάσει στο απέναντι κτίριο δίνοντάς της ώθηση με τα χέρια για άλμα (το πλάνο που προβλήθηκε στη συνέντευξη Τύπου της Microsoft). Βρισκόμενοι από την απέναντι πλευρά με ένα sniper rifle στα χέρια προσπαθήσαμε να τη βοηθήσουμε να εξοντώσει όσους εχθρούς πήγαν να της προκαλέσουν ζημιά και να παρακολουθούμε προσεκτικά την πορεία της προς την πόρτα στην είσοδο του κτιρίου που βρισκόμασταν. Τα δύο μέλη της ομάδας συναντώνται λίγα λεπτά αργότερα και αφού ξεμπερδέψαμε με μια ομάδα εχθρών, κατευθυνθήκαμε προς μια πόρτα στο τέλος μιας σκάλας. Τα πράγματα άρχισαν να γίνονται δύσκολα…

Ένα cutscene έφερε στο προσκήνιο έναν ισχυρό αντίπαλο που κρατούσε αλυσοπρίονο στα χέρια και εξαπέλυσε αμέσως επίθεση εναντίον μας. Η μάχη μαζί του ήταν αρκετά δύσκολη, κυρίως γιατί κινείται αρκετά γρήγορα και το πεδίο δράσης είναι περιορισμένο από διάφορα εμπόδια. Τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερο επίπεδο έδειξαν ότι η ομάδα ανάπτυξης έχει κάνει αρκετά καλή δουλειά, ενώ και το συνεταιρικό παιχνίδι με το αρκετά καλό ΑΙ δίνουν στο Resident Evil 5 αρκετούς ακόμη πόντους. Ο τομέας του ελέγχου είναι λίγο-πολύ ίδιος με αυτόν του Resident Evil 4, ενώ ο μηχανισμός της δόνησης δούλεψε αρκετά καλά στο gamepad του Xbox 360 (όταν πχ. ένας μολυσμένος αφρικανός μας έπιανε από το λαιμό και έπρεπε να κινήσουμε απότομα δεξιά κι αριστερά τον αριστερό αναλογικό μοχλό). Τα γραφικά δείχνουν εκπληκτικά και σίγουρα όχι πολύ μακριά από αυτά του trailer, καθώς η Capcom έχει εφαρμόσει μια ρεαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση.

Τα χρώματα είναι όσο «ξεθωριασμένα» και θαμπά χρειάζεται και η παλέτα δένει άψογα με την έντονη ηλιοφάνεια που δημιουργεί μοναδικές αντανακλάσεις παντού. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι αρκετά λεπτομερή και καλοσχεδιασμένα (μέχρι και τις φλέβες στα χέρια του Chris μπορούμε να δούμε με άνεση), ενώ και το περιβάλλον ακολουθεί τα πρότυπα της σειράς, προσθέτοντας απλά ελάχιστα παραπάνω στοιχεία που δύναται να καταστραφούν.

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης