Chrono Trigger

Αξίζει να ερωτευτούμε ξανά, αυτό το διαμάντι ηλικίας 13 χρονών;

Αξίζει να ερωτευτούμε ξανά, αυτό το διαμάντι ηλικίας 13 χρονών;

Ένα από τα καλά που έφερε η κυκλοφορία του Nintendo DS, είναι το “κίνημα” remake και επανακυκλοφοριών που ακολούθησε. Εκμεταλλευόμενοι τον ξεχωριστό χειρισμό του συστήματος, πολλοί developers αναβίωσαν αρκετά παιχνίδια του παρελθόντος – άλλες φορές με άκρως θετικά, και άλλες με απογοητευτικά αποτελέσματα. 13 χρόνια μετά τη κυκλοφορία του πρωτότυπου Chrono Trigger στο θρυλικό SNES, η Square Enix επαναφέρει τον Chrono και την παρέα του στο προσκήνιο, για να διδάξει στους νέους τη μορφή ενός παραδοσιακού RPG, αλλά και να κάνει τους παλιούς να νοσταλγήσουν.

Όλα ξεκινούν στο βασίλειο της Guardia. Το ξημέρωμα σηματοδότησε μια ιστορική μέρα, καθώς η μέρα που ξεκινά η περιπέτεια του Chrono, είναι και η ημέρα εορτασμού της έναρξης μιας νέας χιλιετίας. Το παιχνίδι ξεκινά με τις αχτίδες του ήλιου να ξυπνούν τον ήρωα μας. Οι εορτασμοί έχουν ξεκινήσει και η μητέρα του τον προτρέπει να επισκεφτεί το τοπικό πανηγύρι. Εκεί, τον περιμένει η πανέξυπνη και δημιουργική Lucca, την οποία, που τη χάνεις που τη βρίσκεις, είναι με ένα κατσαβίδι στο χέρι.

"Το Chrono Trigger είναι μια σύνθεση εξαιρετικού σεναρίου, σοφής σχεδίασης, επιβλητικής μουσικής και gameplay"

Στη διαδρομή προς την κεντρική ατραξιόν των διοργανώσεων, ο Chrono σκοντάφτει επάνω σε μία άγνωστη σε αυτόν κοπέλα, που ακούει στο όνομα Marle. Αν και δεν το γνωρίζουν, ο σπόρος για μια φανταστική φιλία, έχει ήδη φυτευτεί. Εν τέλει, ο Chrono επισκέπτεται το χώρο όπου προβάλλεται η νέα εφεύρεση της Lucca και του πατέρα της, πάντα υπό τη συνοδεία της Marle. Το μενταγιόν που φορά η Marle, δημιουργεί μια βλάβη στη συσκευή, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα χάσμα στο χωροχρόνο, σχηματίζοντας έτσι μια πύλη. Αποδίδοντας φόρο τιμής στα cliché των Role Playing Games, η πύλη ρουφά την Marle, μεταφέροντας την σε μια άλλη εποχή. Έτσι, ο Chrono, οπλισμένος μόνο με ένα ξύλινο σπαθί και επικίνδυνα…μυτερή κόμμωση, δεν έχει άλλη επιλογή από το να σπεύσει στη σωτηρία της νέας του φίλης. Κάπως έτσι, ξεκινά μια από τις πιο μαγευτικές εμπειρίες στην ιστορία των videogames.

Αυτό που αρχικά φάνταζε ως ατύχημα, στην πραγματικότητα αποτέλεσε το ξεκίνημα μιας επικής περιπέτειας. Στην πορεία τους μέσα στο χρόνο, ο Chrono, η Marle και η Lucca, θα συναντήσουν έναν ικανοποιητικό αριθμό συμμάχων, οι οποίοι θα προστεθούν με τη σειρά τους στο cast των χαρακτήρων που ελέγχει ο παίκτης. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τον Frog, έναν ηρωικό ιππότη, ο οποίος έχει μετατραπεί σε βάτραχο από τον αρχηγό των Fiends, τον Robo, ένα ανδροειδές από το μέλλον και την Ayla, την εξαιρετικά δυναμική αρχηγό μιας προϊστορικής φυλής. Όλοι μαζί, αυτοί οι ταξιδευτές του χρόνου, θα κληθούν να τα βάλουν με μία στρατιά από εχθρούς, με απώτερο σκοπό την αποτροπή του τέλους του κόσμου από μία διαβολική οντότητα, με το όνομα Lavos.

Από την αρχή μέχρι το τέλος, ο ξεχωριστός συνδυασμός της εξιστόρησης των γεγονότων και της ανάπτυξης των χαρακτήρων, δημιουργεί μια γοητευτική και συνάμα νοσταλγική αίσθηση, που λίγα παιχνίδια έχουν καταφέρει να επιτύχουν. Υπάρχουν στιγμές στο παιχνίδι που ο παίκτης θα έλθει σε επαφή με γεγονότα, τα οποία θα αγγίξουν την ευαίσθητη πλευρά του. Αυτό είναι που κάνει και το Chrono Trigger μία από τις πιο εντυπωσιακές gaming εμπειρίες. Με τα 14 (ναι, 14) πιθανά τέλη του, το απίστευτο βάθος στο σύστημα μάχης και το συναισθηματικό δέσιμο με τους χαρακτήρες, δικαίως χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών.

Ας εστιάσουμε όμως στις προσθήκες και στα νέα χαρακτηριστικά της νέας αυτής έκδοσης για το σύστημα της Nintendo. Από πλευράς νέου περιεχομένου, το Chrono Trigger προσφέρει ένα ολοκαίνουργο τέλος, νέα dungeons προς εξερεύνηση, νέες αποστολές (αν και επαναλαμβανόμενες), αντικείμενα που δεν ήταν παρόντα στην αρχική έκδοση και, τέλος, ένα εντελώς νέο feature, τη Monster Arena. Εκεί, ο παίκτης θα έχει την ευκαιρία να προμηθευτεί ένα τέρας και να το εκπαιδεύσει σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, στέλνοντας το σε διάφορες εποχές. Αν και αποτελεί μια πρωτότυπη προσθήκη, η Monster Arena δεν καταφέρνει να “δέσει” με το όλο ύφος του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα να ξενίζει.

"Οι μακρότατοι χρόνοι φόρτωσης που μάστιζαν την έκδοση για PS απουσιάζουν, σε σημείο που ο παίκτης αναρωτιέται αν όντως υπάρχουν χρόνοι φόρτωσης"

Στον τομέα του gameplay, παρατηρούνται αλλαγές, εναρμονισμένες με τα χαρακτηριστικά του DS. Η πιο βασική διαφορά, είναι η αξιοποίηση του stylus. Πλέον, κάποιος μπορεί να παίξει αποκλειστικά με αυτό. Η κίνηση των χαρακτήρων, η πλοήγηση στα menus, η διεξαγωγή των μαχών, όλα μπορούν να ελεγχθούν μέσω του stylus. Παρά την καλή πρόθεση της ομάδας ανάπτυξης να λύσει τα χέρια των παικτών, η αποκλειστική χρήση της γραφίδας δεν είναι και ο πιο βολικός τρόπος να παίξει κανείς το Chrono Trigger. Το πιο πιθανό (και το πιο βολικό) είναι να καταλήξει ο παίκτης στην κίνηση των χαρακτήρων με το D-pad και όλες τις υπόλοιπες ενέργειες να τις εκτελεί με το stylus. Στις μάχες από την άλλη, η χρήση οποιουδήποτε άλλου κουμπιού πέρα της γραφίδας, είναι το λιγότερο περιττή.

Οι επιλογές κατά τη διάρκεια της μάχης “σπάζουν” σε τρεις κατηγορίες, τις Attack, Combo και Item. Αν  και η κατηγορία Combo θα μπορούσε κάλλιστα να λέγεται "Magic", κάτι τέτοιο δεν θα ταίριαζε με το σενάριο του παιχνιδιού, μιας και οι χαρακτήρες δεν έχουν εξ αρχής πρόσβαση στη μαγεία. Επιπρόσθετα, ένα μεγάλο μέρος των κινήσεων βασίζεται στη συνεργασία δύο ή περισσότερων παικτών – εξού και η λέξη “Combo”.

{PAGE_BREAK}
Μέσα από την απλότητα των τριών βασικών κατηγοριών που προαναφέραμε, αναδύεται ένα εξειδικευμένο σύστημα διπλών η τριπλών μαγικών επιθέσεων, που, εάν τελειοποιηθεί, δύσκολα ο παίκτης θα πέσει σε κάποια μάχη. Κάθε χαρακτήρας έχει κλίση προς ένα μαγικό στοιχείο. Ο Chrono για παράδειγμα, κατέχει το στοιχείο του κεραυνού. “Διαβάζοντας” τις αδυναμίες κάθε εχθρού, ο παίκτης μπορεί να συνδυάσει τα διάφορα στοιχεία κάθε χαρακτήρα, για να δημιουργήσει καταιγιστικές συνεργατικές επιθέσεις. Αυτή η τακτική θα αποτελέσει και ένα από τα κυριότερα όπλα εάν κάποιος επιθυμεί να ολοκληρώσει το παιχνίδι χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Ίσως η σημαντικότερη προσθήκη στην έκδοση του DS, είναι το αποκαλούμενο DS Mode, το οποίο εντοπίζεται στις ρυθμίσεις του παιχνιδιού.

"Η κίνηση των χαρακτήρων, η πλοήγηση στα menus, η διεξαγωγή των μαχών, όλα μπορούν να ελεγχθούν μέσω του stylus"

Η χρήση του προαναφερθέντος mode (αν και είναι ήδη προεπιλεγμένο) επιτρέπει στο παίκτη να ελέγχει κάθε έναν από τους τρεις χαρακτήρες του στη μάχη, αυτόνομα. Ως αποτέλεσμα, η αναμονή και η χρήση γύρων καταργείται, δίνοντας έτσι μια πολύ πιο έντονη αίσθηση ταχύτητας και αμεσότητας στις μάχες.

Όταν κάποιος προμηθευτεί το παιχνίδι και εισάγει το cartridge στη θύρα της φορητής κονσόλας του, πρέπει να κρατήσει στην άκρη του μυαλού του πως το Chrono Trigger δεν παύει να είναι ένα σχετικά ηλικιωμένο παιχνίδι. Μιας και η Square Enix έκρινε σωστό να μην προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του οπτικού τομέα -πράγμα που έγινε στο Final Fantasy IV- αυτοί που το έχουν παίξει θα βρεθούν σε γνώριμα λημέρια. Οπτικά, το Chrono Trigger του DS έχει περισσότερες ομοιότητες με την έκδοση για PlayStation, παρά με αυτή του Super Nintendo. Τα anime cutscenes, τα ανασχεδιασμένα menus, τα βελτιωμένα γραφικά, τα πιο καθαρά χρώματα και η μεγαλύτερη ευκρίνεια προσδίδουν έναν άνεμο ανανέωσης, φέρνοντας το έτσι πιο κοντά στα σημερινά δεδομένα των παιχνιδιών του DS.

{VIDEO_1}

Οι μακρότατοι χρόνοι φόρτωσης που μάστιζαν την έκδοση για PS απουσιάζουν, σε σημείο που ο παίκτης αναρωτιέται αν όντως υπάρχουν χρόνοι φόρτωσης. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων είναι σαφώς πιο λεπτομερής, με ακόμα και τα χαρακτηριστικά του προσώπου να γίνονται αντιληπτά. Επίσης, τα bosses διακρίνονται για τη λεπτομερή σχεδίαση τους, με τα μεγαλύτερα σε μέγεθος (κάποια καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της οθόνης) να ξεχωρίζουν. Τα περιβάλλοντα σπάνια επαναλαμβάνονται, μην κουράζοντας έτσι το μάτι του παίκτη. Τέλος, τα effects αντανάκλασης σε επιφάνειες όπως ο πάγος και το νερό είναι πανέμορφα, με τα ξόρκια να ολοκληρώνουν την πανδαισία των χρωμάτων.

"Ο ξεχωριστός συνδυασμός της εξιστόρησης των γεγονότων και της ανάπτυξης των χαρακτήρων, δημιουργεί μια γοητευτική και συνάμα νοσταλγική αίσθηση"

Πίσω στο 1995, το Chrono Trigger κατάφερε να καθηλώσει τους παίκτες με το φανταστικό ηχητικό του σύνολο. Ακόμα και σήμερα, οι διαχρονικές μελωδίες του Yasunori Mitsuda και του Nobuo Uematsu δένουν άψογα με το υπόλοιπο σύνολο. Μάλιστα, εάν ασχοληθείτε με το παιχνίδι, είναι πολύ πιθανό να πιάσετε τον εαυτό σας να σιγοτραγουδάει κάποιες από τις φανταστικές αυτές μελωδίες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Χωρίς αμφιβολία, το ηχητικό κομμάτι του παιχνιδιού είναι ένα από τα καλύτερα δείγματα ποιότητας που έχει να προσφέρει το Nintendo DS.

Το Chrono Trigger είναι μια σύνθεση εξαιρετικού σεναρίου, σοφής σχεδίασης, επιβλητικής μουσικής και gameplay που κατάφερε να αντέξει στο πέρασμα του χρόνου. Παρότι το επιπλέον περιεχόμενο δεν καταφέρνει να κρύψει το γεγονός πως πρόκειται για ένα port, το Chrono Trigger στο DS αποτελεί την απόλυτη επανέκδοση ενός αριστουργήματος, την οποία κανείς φίλος των RPGs δεν πρέπει να χάσει.

Δημήτρης Μπάνος

Δημήτρης Μπάνος
Δημήτρης Μπάνος
Άρθρα: 400

Υποβολή απάντησης