Metroid Prime Trilogy

Ένα αριστουργηματικό ταξίδι στα βάθη του διαστήματος...

Ένα αριστουργηματικό ταξίδι στα βάθη του διαστήματος…

Το παράδοξο στοιχείο στο συναρπαστικό κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, είναι αυτό που κάνει ορισμένα από αυτά να ξεχωρίζουν ανάμεσα στο πλήθος. Όχι γιατί “δε μοιάζουν” με κανένα άλλο παιχνίδι, αλλά γιατί καταφέρνουν να έχουν ένα μοναδικό χαρακτήρα, να δημιουργούν ένα είδος από μόνα τους. Κάτι τέτοιο μπορούμε να πούμε ότι ισχύει για τη σειρά Metroid, η οποία μετράει περισσότερα από 20 χρόνια ζωής. Οι πρώτοι τίτλοι της σειράς –Metroid, Metroid II: Return of Samus, Super Metroid- δεν διέφεραν σε τίποτα από τα υπόλοιπα 2D action side-scrollers της εποχής. Ωστόσο, παρέδιδαν μία εντελώς διαφορετική εμπειρία, που δε μπορούσε να συγκριθεί με οτιδήποτε άλλο.

"Το Metroid Prime Trilogy είναι εδώ, έτοιμο να μας χαρίσει το σκοτεινότερο και πιο επικίνδυνο ταξίδι που κάναμε ποτέ στο διάστημα"

Ταξιδεύοντας λίγα χρόνια πίσω και συγκεκριμένα στο 2002, συναντάμε το Metroid Prime. Ένας τίτλος που κυκλοφόρησε στο GameCube και αποτέλεσε το έναυσμα του πόλεμου μεταξύ των οπαδών της σειράς. Μία μεγάλη μερίδα παικτών διαφωνούσε με τη μετάβαση από τις δύο στις τρεις διαστάσεις και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο τίτλος θα άνηκε στην κατηγορία των first-person shooters.

Τελικώς, ο Νοέμβριος του προαναφερθέντος έτους έφτασε και το Metroid Prime “ανέβηκε” στα ράφια των καταστημάτων. Ο τίτλος της, νεοσυσταθείσας τότε, Retro Studios, απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και δικαίως χαρακτηρίζεται ως ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του GameCube. Η συνέχεια ήρθε δύο χρόνια αργότερα με το σκοτεινό και καταθλιπτικό Metroid Prime 2: Echoes (GameCube), ενώ η σειρά Prime ολοκληρώθηκε με τα Metroid Prime Hunters (2006) και Metroid Prime 3: Corruption (2007), για DS και Wii αντίστοιχα.

Η εμπειρία που προσέφερε το Metroid Prime 3, όμως, με την καινοτομία του Wii Remote έδωσε την ιδέα στη Nintendo και στη Retro Studios να κυκλοφορήσουν ένα τριπλό πακέτο, το οποίο θα περιλάμβανε τα δύο πρώτα Metroid Prime του GameCube, καθώς και το τελευταίο επεισόδιο του Wii. Όλα αυτά, με το χειρισμό και τα χαρακτηριστικά της νέας κονσόλας της Nintendo.

Το Metroid Prime Trilogy είναι εδώ, έτοιμο να μας χαρίσει το σκοτεινότερο και πιο επικίνδυνο ταξίδι που κάναμε ποτέ στο διάστημα. Πίσω από το κράνος της γοητευτικής, αλλά συνάμα μελαγχολικής, Samus Aran, θα ταξιδέψουμε μαζί της σε ερημωμένους πλανήτες με αφιλόξενα περιβάλλοντα, θα έρθουμε αντιμέτωποι με γιγάντια θηρία γεμάτο θυμό και θα τη βοηθήσουμε να εξοντώσει “αυτούς” που κατέστρεψαν τη ζωή της. Όλα αυτά, με κοινό παρονομαστή την εκδίκηση.

"Ταξίδι στο διάστημα": Το σενάριο

Η ιστορία του Metroid Prime ξεκινάει με την Samus να ερευνά ένα σήμα κινδύνου που προέρχεται από το διαστημικό σταθμό των Space Pirates, ονόματι Orpheon. Ο σταθμός ήταν το εργαστήριο διεξαγωγής των πειραμάτων τους, που ήθελαν τη μετάλλαξη κάποιων μικρών μορφών ζωής σε πανίσχυρα όντα. Τα πειράματα πήγαν πολύ στραβά και σκότωσαν ολόκληρο σχεδόν το πλήρωμα. Η ηρωίδα κατευθύνεται προς τον πλανήτη Tallon IV, ο οποίος φιλοξενούσε τα ερείπια του πολιτισμού των Chozo -εξωγήινοι με μορφή πουλιού, που εκπαίδευσαν την ορφανή Samus, για να γίνει η φύλακας του γαλαξία. Εκεί, θα ξεδιπλώσει το κουβάρι της παράξενης ιστορίας και θα σταματήσει τα απαίσια σχέδια των Space Pirates.

"Επιπροσθέτως, τα δύο πρώτα Metroid Prime, υποστηρίζουν πλέον παρουσίαση σε ευρεία οθόνη (widescreen 16:9) και “τρέχουν” σε ανάλυση 480p"

Μετά την εξόντωση όλων των μεταλλαγμένων του Tallon IV, ο παίκτης μεταφέρεται στο Metroid Prime 2: Echoes. Στο δεύτερο μέρος, η Samus ταξιδεύει στο σκοτεινό και θυελλώδη πλανήτη Aether. Εκεί ανακαλύπτει ότι ένα μετεωρίτης εμπλουτισμένος με Phazon (μεταλλαξιογόνα μορφή ενέργειας) απομόνωσε τον πλανήτη από τον έξω κόσμο και δημιούργησε μία εναλλακτική, σκοτεινή πραγματικότητα, τον Dark Aether. Σε αυτήν την επικίνδυνη “πλευρά”, υπήρχαν εγκλωβισμένοι οι Luminoth -γηγενής κάτοικοι- και κινδύνευαν να σφαγιαστούν από τη φρικτή φυλή των Ing.

{PAGE_BREAK}

Το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας του Dark Aether, είναι καλυμμένο από δηλητηριώδη αέρια, που η πανοπλία της Samus δεν είναι σε θέση να την προστατέψει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη γρήγορη και προσεκτική μετακίνηση του παίκτη από περιοχή σε περιοχή, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση πρόκλησης. Τα πράγματα χειροτερεύουν με την εμφάνιση της μυστηριώδους Dark Samus, μίας σατανικής φιγούρας που κυνηγάει με λυσσασμένη μανία την Samus και κάνει τη ζωή της στον πλανήτη ακόμη πιο δύσκολη. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας, στο Metroid Prime 3: Corruption, η αποστολή του παίκτη είναι να εξοντώσει την Dark Samus και τους Space Pirates, πριν αυτοί “μολύνουν” ολόκληρο το γαλαξία.

"Σημαντικές αλλαγές υπέστησαν μόνο τα δύο πρώτα και παλαιότερα παιχνίδια της σειράς, μιας και το τρίτο μέρος έχει μείνει, δικαιολογημένα, ανέπαφο"

Η ιστορία ξεκινά με μία συνάντηση της Samus με την Galactic Federation και τρεις ακόμα bounty hunters. Εκεί παίρνει διαταγή να μεταβεί στον πλανήτη Norion και να ενεργοποιήσει το αμυντικό του σύστημα, προκειμένου να τον προστατεύσει από μια επίθεση των Space Pirates.

"Όχι απλά ένα fps": Το gameplay

Πέρα από ένα πολύπλοκο και καλογραμμένο σενάριο και οι τρεις τίτλοι προσφέρουν συναρπαστική δράση σε πρώτο πρόσωπο. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι τα παιχνίδια της Retro Studios διαφέρουν αισθητά από τα υπόλοιπα first-person shooters, μιας και το shooting στοιχείο παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Καθ’ όλη τη διάρκεια της περιπέτειας ο παίκτης θα κληθεί να λύσει γρίφους, ενώ το platform στοιχείο κάνει έντονη την παρουσία του. Επίσης, όπως συμβαίνει σε όλα τα Metroid, η πανοπλία της Samus είναι εξοπλισμένη με δεκάδες λειτουργίες, των οποίων τα εξαρτήματα βρίσκονται διάσπαρτα στους πλανήτες, είτε σε κομβικά σημεία, είτε σε κρυφές τοποθεσίες. Αυτό δημιουργεί την τάση για εξερεύνηση και ανταμείβει τον παίκτη με την αίσθηση της ολοκλήρωσης.

Πρωταγωνιστής στο ταξίδι της Samus, είναι η μοναξιά. Τα μελαγχολικό και αφιλόξενο περιβάλλον, οι σκοτεινοί και απρόβλεπτοι διάδρομοι και τα μυστηριώδη εχθρικά πλάσματα, συνθέτουν ίσως την πιο άβολη ατμόσφαιρα που έχει εμφανιστεί σε βιντεοπαιχνίδι. Τα πάντα στον κόσμο των Metroid μπορούν να βλάψουν. Από ένα φυτό στο βυθό μίας λίμνης, ως το μικροσκοπικό ζωύφιο που περπατάει στην άκρη ενός βράχου.

Οτιδήποτε εμφανίζεται στην οθόνη, κρύβει μία ιστορία και έχει λόγο ύπαρξης. Αυτό αποδεικνύεται μέσω του Scan Visor με το οποίο είναι εξοπλισμένο το κράνος της Samus. Τα ευρήματα που προέρχονται από το scanning των αντικειμένων και των πλασμάτων, είναι πολύ σημαντικά, καθώς αποτελούν την κύρια πηγή πληροφόρησης για το σενάριο της σειράς –αξίζει να αναφερθεί πως τα εκτενές cutscenes απουσιάζουν. Εκτός αυτού, πολλές φορές θα βοηθήσει τον παίκτη να λύσει κάποιον γρίφο ή να ανακαλύψει την “αχίλλειο πτέρνα” κάποιου γιγάντιου πλάσματος, από τα πολλά που θα κληθεί να αντιμετωπίσει υπό τη μορφή boss fights.

"Πέρα από ένα πολύπλοκο και καλογραμμένο σενάριο και οι τρεις τίτλοι προσφέρουν συναρπαστική δράση σε πρώτο πρόσωπο"

Μοναδικός “σύντροφος” της Samus είναι το σκάφος της, που της παρέχει τα κατάλληλα εφόδια, αλλά αποτελεί και ένα από τα λιγοστά σημεία που μπορεί ο παίκτης να σώσει την πρόοδό του στο παιχνίδι (save). Δεν υπάρχουν checkpoints, ούτε κάποιο σύστημα autosave. Ο έννοια του save δε φεύγει ποτέ από το μυαλό του παίκτη και σε ορισμένες δύσκολες καταστάσεις ο φόβος του “game over” γίνεται ο χειρότερος εφιάλτης.

"Extreme Makeover": Οι βελτιώσεις και οι αλλαγές

Σημαντικές αλλαγές υπέστησαν μόνο τα δύο πρώτα και παλαιότερα παιχνίδια της σειράς, μιας και το τρίτο μέρος έχει μείνει, δικαιολογημένα, ανέπαφο. Η σημαντικότερη προσθήκη είναι η πλήρης μετατροπή του κλασσικού συστήματος χειρισμού του GameCube, σε αυτόν του Wii. Τα Wii Remote και Nunchuck, έδωσαν στα δύο πρώτα Metroid Prime το στοιχείο της αλληλεπίδρασης και την ακρίβεια που πάντα επιθυμούσε ο παίκτης. Πλέον, το gameplay δεν εξαρτάται στο σύστημα lock –αν και υπάρχει επιλογή ενεργοποίησης στο μενού του παιχνιδιού- αλλά είναι πιο απελευθερωμένο, επιτρέποντας κινήσεις που ήταν αδύνατον να εκτελεστούν στο παρελθόν. Να τονίσουμε ότι το motion control του Wii λειτουργεί, χωρίς διακρίσεις, άψογα και στα τρία παιχνίδια της τριλογίας.

{PAGE_BREAK}

Επιπροσθέτως, τα δύο πρώτα Metroid Prime υποστηρίζουν πλέον παρουσίαση σε ευρεία οθόνη (widescreen 16:9) και “τρέχουν” σε ανάλυση 480p, κάνοντας τους τίτλους του GameCube να λάμπουν πιο πολύ από ποτέ. Βελτίωση παρατηρείται και στις υφές (textures) των μοντέλων και των αντικειμένων, ενώ υπάρχουν κάποιες μικρές αλλαγές στο HUD. Τέλος, ευχάριστη προσθήκη στα δύο πρώτα παιχνίδια είναι το σύστημα επιβράβευσης του Metroid Prime 3: Corruption, όπου για κάθε τι σημαντικό που πράττει η Samus, επιβραβεύεται με tokens, τα οποία ξεκλειδώνουν διάφορα χαρακτηριστικά στο μενού των έξτρα περιεχομένων (μουσικά κομμάτια, concept art κ.α.).

"Αθάνατη ομορφιά": Ο τεχνικός τομέας

Τα γραφικά του Metroid Prime Trilogy, μπορεί να μην αγγίζουν την ποιότητα άλλων οπτικά άρτιων παιχνιδιών του Wii, όπως είναι το The Conduit, παραμένουν όμως πανέμορφα και στέκονται επάξια. Εκπληκτικά εφέ φωτισμού ντύνουν τις άγριες τοποθεσίες των πλανητών, ακολουθώντας πιστά τη μουντή διάθεση των τίτλων. Θα μπορούσαμε, όμως, να πούμε ότι το Metroid Prime, σε κάποια σημεία, δείχνει την ηλικία του, που ούτε λίγο, ούτε πολύ, κλείνει τα επτά χρόνια. Οι βελτιώσεις που υπέστη ο τίτλος του 2002 δεν είναι αρκετές ώστε να μπορέσει να συγκριθεί, οπτικά, με τα δύο νεότερα παιχνίδια.

"Το Metroid Prime Trilogy απευθύνεται σε όλους του κατόχους Wii, ακόμη και σε αυτούς που έχουν ασχοληθεί στο παρελθόν με τους τίτλους του GameCube"

Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τον εκπληκτικό ηχητικό τομέα της τριλογίας. Οι μουσικές επιλογές, βγαλμένες από το πεντάγραμμο του Kenji Yamamoto, δένουν με το ύφος των παιχνιδιών, που άλλοτε βαριές και άλλοτε βασανιστικά έντονες, χαρίζουν πολλά θετικά στοιχεία στην ατμόσφαιρα. Τα ηχητικά εφέ των όπλων, οι περιβαλοντικοί ήχοι ή οι κραυγές των πλασμάτων, συμφωνούν απόλυτα με την “εικόνα” που δέχονται τα μάτια του παίκτη και αντικατοπτρίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη ζωντάνια αυτού του παράξενου κόσμου.

{VIDEO_1}

Ένα υποτυπώδες multiplayer mode υπάρχει στο Metroid Prime 2: Echoes, το οποίο όμως συμβιβάζεται σε τοπικό slit-screen παιχνίδι μεταξύ τεσσάρων παικτών. Δεν είναι όμως ικανό να απασχολήσει τον παίκτη για αρκετές ώρες, μιας και η φύση των τίτλων της Retro Studios δε βοηθάει στην ύπαρξη ανταγωνιστικού παιχνιδιού.

"Perfect": Συνοψίζοντας

Εν κατακλείδι, το Metroid Prime Trilogy αποτελεί μία από τις καλύτερες “συμφωνίες” στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών, μιας και σε μόνο ένα DVD περιέχονται τρεις ολόκληροι αριστουργηματικοί τίτλοι, που είναι σε θέση να προσφέρουν περισσότερες από 100 ώρες παιχνιδιού -και μάλιστα σε τιμή χαμηλότερη του ενός. Ο άψογος χειρισμός του Wii και στους τρεις τίτλους, η παρουσίαση σε ευρεία οθόνη 16:9, η υποστήριξη ανάλυσης 480p και η οπτική βελτίωση των Metroid Prime και Metroid Prime 2: Echoes, δικαιολογούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την κυκλοφορία αυτού του συλλεκτικού πακέτου.

Το Metroid Prime Trilogy απευθύνεται σε όλους του κατόχους Wii, ακόμη και σε αυτούς που έχουν ασχοληθεί στο παρελθόν με τους τίτλους του GameCube. Ένα πακέτο που δεν πρέπει να χάσετε…

Σάκης Καρπάς

BraVeHeart
BraVeHeart
Άρθρα: 951

Υποβολή απάντησης