The Tomb Raider Trilogy
Τρία σε ένα, νοικοκυρεμένα
Τρία σε ένα, νοικοκυρεμένα
Επειδή το παρόν άρθρο δημοσιεύεται μέσα στη Μεγάη Εβδομάδα, ύστερα από παράκληση του αρχισυντάκτη, καλό θα είναι να αποφύγουμε γλυκόλογα για τη Λάρα και τη σειρά Tomb Raider, κάτι που σημαίνει ότι στις επόμενες παραγράφους δε θα διαβάσετε για το πόσο υπέροχη είναι η Βρετανίδα, πόσο όμορφη, κ.λπ. Πριν από πέντε χρόνια λοιπόν, η λαίδη Croft έκανε την τελευταία της προσπάθεια να επανέλθει στο gaming στερέωμα. Η Core Design, έχοντας προσφέρει τα δύο χείριστα Tomb Raider (Chronicles και Angel of Darkness), έδειξε ότι δεν μπορεί πλέον να κουβαλήσει το βάρος της σειράς κατά την μετάβασή της στις νέες γενιές, κάτι που ώθησε την Eidos να εμπιστευθεί την Crystal Dynamics για να φέρει εις πέρας αυτή την τόσο σημαντική αποστολή.
Η ιστορία της «επιστροφής της βασίλισσας»
Η CD σεβάστηκε απόλυτα την ιστορία της σειράς και θέλησε να προσφέρει μια Croft που θα μπορούσε να σταθεί επάξια στα δεδομένα των νέων εποχών. Προκειμένου να επιτύχει σε μεγάλο βαθμό αυτή την αποστολή, έπεισε τον πατέρα της Lara Croft, Toby Gard, να ξανασχοληθεί με τη σειρά μετά την αποχώρησή του πριν ξεκινήσει η παραγωγή του δεύτερου μέρους πίσω στο 1997.
Κατά γενική ομολογία, η δημιουργός εταιρία ολοκλήρωσε με επιτυχία αυτό το δύσκολο έργο και μπορούσε πλέον να ασχοληθεί με τα Tomb Raider αποφορτισμένη από το άγχος της επανόδου της σειράς. Κάπως έτσι, λοιπόν, ξεκίνησε η νέα γενιά της επιτυχημένης σειράς. Την επόμενη χρονιά, η CD -προκειμένου να γιορτάσει με τους φανατικούς οπαδούς της miss Croft τα δέκατα γενέθλια της σειράς- δημιούργησε ένα εξαιρετικό remake του πρώτου Tomb Raider, με τους μηχανισμούς που είχαν χρησιμοποιηθεί στο Tomb Raider Legend.
Η Crystal Dynamics, έχοντας δείξει πολύ καλά δείγματα γραφής με αυτά τα δύο Tomb Raider, προσέφερε την νεότερη περιπέτεια της λαίδης με υπότιτλο “Underworld” το 2008. Βελτιωμένοι μηχανισμοί gameplay, εξερεύνηση, γρίφοι, ελάχιστες μάχες και μια πανέμορφη Lara Croft συνέθεσαν το καλύτερο Tomb Raider της νέας εποχής.
Αυτά τα τρία παιχνίδια της νεότερης γενιάς, μαζί σε ένα πακέτο, έχουν την ευκαιρία να παίξουν οι κάτοχοι PS3. Από τη νέα μόδα που θέλει παλιά παιχνίδια του PS2 να επανακυκλοφορούν στην νεότερη κονσόλα της Sony με «φινιρισμένα» γραφικά HD, δε θα μπορούσαν να λείπουν και τα παιχνίδια Tomb Raider. Έτσι λοιπόν, έχουμε δύο παιχνίδια (Tomb Raider: Legend, Tomb Raider: Anniversary) τα οποία έχουν δεχθεί ένα όμορφο lifting στον τεχνικό τομέα και άλλο ένα (Tomb Raider: Underworld) το οποίο συμπεριλήφθηκε απλώς για να «κλείσει» η τριλογία παιχνιδιών που δημιούργησε η αμερικανική εταιρία.
Αξίζει τελικά;
Στο πακέτο λοιπόν περιλαμβάνονται οι δύο εκδόσεις του PS2, με βελτιωμένο τεχνικό τομέα και το τρίτο μέρος αυτούσιο, όλα μαζί σε ένα Blu-ray δίσκο. Επιπλέον, υπάρχουν μερικά δωράκια, όπως ένα θέμα ή κάποια development videos από την παραγωγή των τίτλων. Τέλος, η Crystal Dynamics δε φαίνεται διατεθειμένη να προσφέρει τα δύο DLCs που κυκλοφόρησαν για το Tomb Raider: Underworld. Φυσικά, το ερώτημα που καλούμαστε να απαντήσουμε σε τέτοια πακέτα, είναι αν αξίζει η αγορά τους από τους χρήστες. Για να δούμε…
Αυτό για το οποίο προωθούνται κυρίως αυτές οι επανακυκλοφορίες, είναι η ικανότητά τους να στέκονται τεχνικώς δίπλα στα σύγχρονα παιχνίδια. Άλλες το έχουν καταφέρει και άλλες όχι. Το συγκεκριμένο πακέτο, ανήκει στην πρώτη κατηγορία καθώς η CD έδειξε ότι δούλεψε επάνω στα παιχνίδια και έκανε ένα σωστό remaster σε υψηλές αναλύσεις. Τα Tomb Raider Legend και Anniversary ήταν αποδέκτες σημαντικών βελτιώσεων. Τα γραφικά δε θυμίζουν σε τίποτα προηγούμενη γενιά και στέκονται επάξια δίπλα στα «μεγάλα αδελφάκια» -Xbox 360 και υπολογιστές.
Σε ορισμένα σημεία, μάλιστα, δίνουν την ψευδαίσθηση ότι είναι ομορφότερα από τις παραπάνω εκδόσεις, όπως στο σχεδιασμό της ίδιας της Λάρα και στα εφέ φωτισμών, αλλά σε γενικότερες γραμμές, οι διαφορές ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις γίνονται δύσκολα αντιληπτές. Από την άλλη, όμως, οι υφές του περιβάλλοντος φαίνονται πιο θολές, με αποτέλεσμα να «μαρτυρούν» την ηλικία των παιχνιδιών (κυρίως του Legend), κάτι που δημιουργεί μια αρνητική εντύπωση σε σύγκριση με το γενικότερα καλό οπτικό αποτέλεσμα.
{PAGE_BREAK}
Πέρα από τα γραφικά και ορισμένες ηχητικές βελτιώσεις, τα δύο παιχνίδια παραμένουν αυτούσια, ενώ το gameplay είναι εντελώς διαφορετικό από αυτά που είχαμε δει στα παιχνίδια της Core. Η Lara κινείται πλέον στο περιβάλλον χωρίς τα άλματα μαθηματικών συνδυασμών, ενώ η προστέθηκε και ο γάντζος, ο οποίος μεταλλάσει προς το καλύτερο το gameplay. Οι τελευταίες ελπίδες που είχαμε σχετικά με την βελτίωση της απαράδεκτης A.I. εξανεμίστηκαν με την ενασχόλησή μας με την τριλογία. Όσοι δεν έχετε παίξει κάποιο από τα τρία παιχνίδια, ετοιμαστείτε για πολλά… γέλια καθώς θα βλέπετε τους εχθρούς να μην επιτίθενται ή να κολλάνε σε αντικείμενα του περιβάλλοντος.
Όσον αφορά το Underwlord, όσοι το έχετε στην κατοχή σας, θα το προσπεράσετε με άνεση. Το τρίτο μέρος της τριλογίας, μεταφέρθηκε αυτούσιο από την ήδη υπάρχουσα έκδοση του τίτλου για το PS3. Η ενσωμάτωσή του στο πακέτο είναι φανερό ότι έγινε για να δικαιολογηθεί η «τριλογία» της Crystal Dynamics, αλλά ίσως ήταν καλό να διαθέσουν λίγο χρόνο και σε αυτό το παιχνίδι. Η διόρθωση μερικών bugs, η καλύτερη κάμερα ή η βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης δε φαντάζουν τόσο περίπλοκα. Αυτή η αδιαφορία είναι επιζήμια για την ίδια την εταιρία αφού μειώνει το πολύ καλό αποτέλεσμα που επήλθε από την ενασχόλησή της με τα άλλα δύο μέρη της σειράς.
Ναι, αξίζει!
Όπως αναφέραμε και μέσα στο κείμενο, η απάντηση για την ερώτηση «αξίζει τελικά να το αγοράσω;», θα είναι για άλλη μια φορά η τυπική. Ναι, η αγορά του The Tomb Raider Trilogy αποτελεί μονόδρομο για όσους δεν είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με τα Tomb Raider Legend και Anniversary. Η Crystal Dynamics έκανε πολύ καλή εργασία στην ανανέωση των γραφικών από το PS2, καθώς το γενικότερο οπτικό αποτέλεσμα φαίνεται πανέμορφο.
Ο πυρήνας του gameplay έχει παραμείνει αναλλοίωτος, κάτι που σημαίνει ότι πολλά bugs και η κακή A.I. μεταφέρθηκαν «αυτούσια», όπως το ίδιο συνέβη και με το Underwold, το οποίο δε δέχθηκε την παραμικρή βελτίωση, πράγμα που σημαίνει ότι αν το έχετε στην συλλογή σας, δε χρειάζεται να ασχοληθείτε ξανά μαζί του.
Αυτό που σίγουρα κρατάμε, είναι ότι η Crystal Dynamics αγαπά και σέβεται αυτό που κάνει και δε θέλει να κοροϊδέψει το κοινό που ακολουθεί τη lady Croft με remakes της "κακιάς ώρας". Η εταιρία εργάζεται πλέον -εδώ και τρία χρόνια- σε ένα νέο Tomb Raider, το οποίο θα φέρει μια νέα πνοή στη σειρά, οπότε όσοι δεν έχετε δει τη Lara Croft με τη μορφή που την αγαπήσαμε, καλό είναι να ρίξετε μια ματιά σε αυτό το πακέτο (που διατίθεταιι και σε προσιτή τιμή), γιατί μάλλον θα κάνουμε καιρό να την ξαναδούμε σε ανάλογες περιπέτειες.
Γιάννης Σκουλουδάκης