Splinter Cell: Blacklist
Ο Sam Fisher επιστρέφει στην 4th Echelon
Ο Sam Fisher επιστρέφει στην 4th Echelon
Από όσους τίτλους πρόκειται να εκδόσει η Ubisoft το φετινό και ερχόμενο έτος, το Splinter Cell: Blacklist βρίσκεται σίγουρα μέσα στους τρεις πιο αναμενόμενούς της (όσοι διαβάσετε τα υπόλοιπα previews της E3 στο GameOver, σίγουρα θα καταλάβετε ποιοι είναι οι άλλοι δύο). Ο Sam Fisher επιστρέφει λοιπόν δυναμικά στην πρώτη παραγωγή του νεοσύστατου στούντιο της γαλλικής εταιρίας, ονόματι Ubisoft Toronto, σε έναν τίτλο ο οποίος, όπως μας είπαν χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι της εταιρίας, “θα αποτελεί το καλύτερο και μεγαλύτερο Splinter Cell που έχει κυκλοφορήσει ποτέ”.
Χωρίς να δοθούν λεπτομέρειες, έγινε γνωστό πως το ξεχωριστό co-op campaign θα επιστρέψει, ενώ το ίδιο θα γίνει και για το δημοφιλές multiplayer mode Spies Vs Mercenaries. Όπως κάθε τίτλος που φέρει το βαρύγδουπο όνομα του Tom Clancy και “σέβεται τον εαυτό του”, δε γίνεται παρά να περιστρέφεται γύρω από την απειλή τρομοκρατών. Το σενάριο εδώ θα επικεντρώνεται σε ένα νέο τρομοκρατικό δίκτυο, το οποίο ουσιαστικά στοχεύει όλη τη Γη.
Αυτή η νέα απειλή θα ωθήσει τον αμερικανό Πρόεδρο στην στρατολόγηση του Sam Fisher, αλλά και την επανένταξή του στην μυστική υπηρεσία της 4th Echelon. Το demo που παρακολουθήσαμε (και ίσως είδατε στη συνέντευξη Τύπου της Microsoft) έβρισκε τον Fisher στα σύνορα Ιράν-Ιράκ, έχοντας ως σκοπό να εντοπίσει και να ανακρίνει έναν συγκεκριμένο τρομοκράτη σχετικά με το μέρος που βρίσκεται η πολύτιμη blacklist (μαύρη λίστα ελληνιστί). Με την αρχή της παρουσίασης είδαμε την επιστροφή του μηχανισμού της ανάκρισης, που είχαμε πρωτοδεί με το Conviction, όπου έχοντας ήδη καρφώσει το μαχαίρι στον ώμο ενός τρομοκράτη, μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε τον αναλογικό μοχλό ώστε να του προκαλούμε πόνο.
Στο τέλος, και αφού αποσπάσαμε τις πληροφορίες που θέλαμε, είχαμε την επιλογή να τον σκοτώσουμε ή να τον αναισθητοποιήσουμε, επιλογή η οποία θα μας δίνει ανάλογα “πόντους ηθικής” (moral points) όπως μας είπε ο υπεύθυνος της παρουσίασης, αν και δεν δόθηκαν περαιτέρω εξηγήσεις ως προς το τι θα επηρεάζουν οι εν λόγω πόντοι.
Βγαίνοντας στον εξωτερικό χώρο και παρακολουθώντας το πανέμορφο θέαμα –τεχνικά- του καταυλισμού στην έρημο, ο εκπρόσωπος της Ubisoft δεν έχασε ευκαιρία να τονίσει πως το μαχαίρι επιστρέφει ως εργαλείο αλλά και θανατηφόρο όπλο του Sam Fisher, κάτι που δεν αργήσαμε να διαπιστώσουμε. Η δυνατότητα να σκίζουμε τα φύλλα των σκηνών επιστρέφει, επίδειξη η οποία οδήγησε και στην πρώτη βίαιη και ψυχρή εκτέλεση ενός ανυποψίαστου τρομοκράτη.
Η ιδιαίτερα εντυπωσιακή ικανότητα του Sam Fisher να μαρκάρει στόχους φυσικά επανέρχεται, έχοντας δεχτεί μάλιστα σημαντική βελτίωση στην υλοποίησή της. Πλέον, θα μπορούμε να μαρκάρουμε στόχους εν κινήσει, αλλά και να τους εκτελούμε χωρίς να σταματάει το τρέξιμό του ο Sam Fisher, δίνοντάς του μάλιστα το ελεύθερο να χρησιμοποιεί εντυπωσιακές εκτελέσεις με το μαχαίρι αντί για το πιστόλι σε περίπτωση που είναι κοντά σε κάποιον στόχο.
Η επίδειξη αυτής της ανανεωμένης ικανότητας ήταν άκρως εντυπωσιακή, καταφέρνοντας να περάσει μοναδικά την αίσθηση πως ο Sam Fisher αποτελεί από μόνος του ένα θανατηφόρο όπλο. Φυσικά, ένας τίτλος της Ubisoft δε γίνεται πλέον να υφίσταται αν δεν προσφέρει εξαιρετικής ποιότητας animations. Ο Fisher θα μπορεί να περιφέρεται με μοναδική ευκολία στον χώρο, πηδώντας με χάρη πάνω από κάθε εμπόδιο και σκαρφαλώνοντας με ταχύτητα σε κάθε τοίχο και επιφάνεια, με τα animations -όπως φαίνεται- να έχουν εμπλουτιστεί επιπλέον με ανάλογες αντιδράσεις όταν βρίσκεται κοντά σε εκρήξεις και άλλους κινδύνους.
Δεδομένου ότι ο Sam Fisher επιστρέφει στην 4th Echelon θα έχει διάφορα σύγχρονα gadgets στην κατοχή του καθώς και εναέρια βοήθεια. Στην παρουσίαση που παρακολουθήσαμε ο Fisher είχε τη δυνατότητα (σε συγκεκριμένο σημείο του τίτλου) να πάρει απευθείας τον έλεγχο των όπλων ενός εναέριου αυτοκινούμενου οχήματος, κάτι που θα μας επιτρέπει να χρησιμοποιήσουμε το πολυβόλο και τις ρουκέτες του για να σημαδέψουμε κάθε λογής εχθρών μέσα από το κλασσικό ασπρόμαυρο φίλτρο εικόνας.
Η παρουσίαση τελείωσε με την ανάκριση του στόχου μας, ο οποίος έφτασε στο σημείο να αυτοπυροβοληθεί, σκηνή η οποία έδειξε με μεγάλη λεπτομέρεια το τρεχούμενο κόκκινο αίμα στο πρόσωπό του, προδίδοντας έτσι πως το Blacklist μάλλον θα αποτελεί το πιο βίαιο κεφάλαιο της σειράς. Η Ubisoft Toronto φαίνεται πως έχει κατανοήσει τη φύση του Splinter Cell και ετοιμάζει ένα νέο κεφάλαιο με δικό του χαρακτήρα, που σίγουρα θα ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα cover based shooters.
Νικόλας Μαρκόγλου
{nomultithumb}