Hitman Absolution

Η επιστροφή του 47…

Η επιστροφή του 47…

Δεδομένου ότι η σειρά των παιχνιδιών Hitman είναι μία από τις αγαπημένες του υπογράφοντος, δε γινόταν παρά να αποτελεί μία μοναδική στιγμή η ευκαιρία να δούμε –επιτέλους- από κοντά τα νέα “συμβόλαια” του 47. Η σειρά Hitman αναμφίβολα έχει καταφέρει να αποκτήσει πολλούς φανατικούς οπαδούς, χάρη στο ταλέντο της δανέζικης εταιρίας IO Interactive να δημιουργεί εξαιρετικά πειστικούς τίτλους όσον αφορά στην αίσθηση που μας αφήνουν ότι πραγματικά χειριζόμαστε έναν πολύ ικανό εκτελεστή, αλλά και στην ωμότητα και το ώριμο στοιχείο που διακατέχει τον αντιήρωά τους.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι η νέα δημιουργία της IΟ Interactive δείχνει να αποτελεί έναν άξιο συνεχιστή του franchise, έχοντας βελτιώσει σημαντικά διάφορους τομείς, χωρίς ωστόσο να βρίσκεται σε κίνδυνο το γενικότερο ύφος της σειράς, όπως μας είχαν “τρομάξει” διάφορα βίντεο.

Άλλωστε, όπως μάθαμε από σχετική ερώτησή μας στον υπεύθυνο της παρουσίασης στην έκθεση Ε3, θα έχουμε τη δυνατότητα να ολοκληρώσουμε τον τίτλο χωρίς να ρίξουμε ούτε μία σφαίρα, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να εκτελέσουμε όλους τους στόχους μας με τέτοιες μεθόδους, ώστε να φαίνεται πως έχασαν τη ζωή τους λόγω ατυχήματος. Το δίχως άλλο αυτές οι δηλώσεις μάς δημιούργησαν ανακούφιση σχετικά με κάποιο πιθανό –καταστροφικό- πέρασμα της σειράς σε πιο action μονοπάτια.

Εκτός των δηλώσεων όμως, η επίδειξη του ένατου επιπέδου από τους υπευθύνους, κατάφερε να μας πείσει ακόμα περισσότερο πως το Absolution θα αποτελεί μία σημαντική βελτίωση της συνταγής του Blood Money και όχι μία παρέκκλιση από αυτό.

Το ένατο επίπεδο λοιπόν, θα μας τοποθετεί στη Hope, μία επαρχιακή κωμόπολη της Αμερικής με έντονη την 70s αισθητική. Όπως μας είπε ο υπεύθυνος, το μέγεθος κάθε επιπέδου θα αποτελεί ένα μεγάλο Sandbox χώρο, που θα επιτρέπει στην εξερεύνησή του, προκειμένου να βρούμε μεθόδους αποτελεσματικής εκτέλεσης των στόχων μας. Σε αυτήν την αποστολή το συμβόλαιό μας απαιτούσε την εξόντωση τεσσάρων ατόμων, μελών της συμμορίας των Cougars, που έδειχναν σαν να αποτελούν τύπους κολεγιακών ταραχοποιών.

Ξεκινώντας την αποστολή, είδαμε όλους τους στόχους να κάθονται μπροστά από ένα αυτοκίνητο, δίνοντάς μας το ελεύθερο ουσιαστικά να τους εξοντώσουμε άμεσα. Το σημαντικό, όμως, στον τίτλο είναι η επίτευξη “χτυπημάτων” με τέτοιο τρόπο, ώστε να περνάμε απαρατήρητοι, στοιχείο που κάθε φίλος των τίτλων Hitman γνωρίζει ότι κρύβει όλη την ευχαρίστηση της σειράς.

Ακολουθώντας το πρώτο του θύμα, ο 47 βρέθηκε σε ένα μίνι μάρκετ. Εντύπωση προκαλεί η συνεχής απεικόνιση ενδείξεων σε διάφορα σημεία, που μας επιτρέπει ουσιαστικά να αλληλεπιδρούμε με διάφορα αντικείμενα. Ένα από αυτά μας επέτρεπε να ανοίξουμε ένα ραδιοφωνάκι, το οποίο τράβηξε την προσοχή της υπαλλήλου στο ταμείο, επιτρέποντάς μας να ακολουθήσουμε το θύμα μας στον επάνω όροφο. Μετά την απλή εκτέλεσή του με τη χρήση του γνωστού σύρματος, ο 47 είχε την επιλογή είτε να σκοτώσει την ταμία –που στο μεταξύ είχε γυρίσει στη θέση της- είτε να πυροβολήσει με το σιγαστήρα το αυτοκίνητό της, ενεργοποιώντας το συναγερμό και ωθώντας την για άλλη μία φορά στο να αφήσει τη θέση της.

Γενικά, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μία πληθώρα επιλογών για κάθε κατάσταση που θα συναντήσουμε. Προκειμένου να φανεί η επόμενη εξόντωση ως ατύχημα, ο άνθρωπος της IO -αφού σκότωσε το δεύτερο θύμα- έριξε το πτώμα του δίπλα από τις αντλίες ενός βενζινάδικου, προκαλώντας έπειτα έκρηξη και οδηγώντας φυσικά στην αποτέφρωση του στόχου και στην ουσιαστική απόκρυψη του τρόπου εκτέλεσής του.

Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι ο ηχητικός τομέας έκλεψε την παράσταση. Τα επιβλητικά ορχηστικά μουσικά θέματα ακούγονται δυναμικά σε κάθε σκηνή, καταφέρνοντας να προσφέρουν μία ανεπανάληπτη κορύφωση στις διάφορες πράξεις μας. Στην παραπάνω σκηνή λειτούργησε καταλυτικά η εισαγωγή του μουσικού θέματος παράλληλα με την παρακολούθηση των αλλεπάλληλων εκρήξεων του βενζινάδικου, βλέποντας διάφορους πολίτες να τρέχουν έντρομοι ενώ ο 47 περπατούσε με το γνωστό ψυχρό του ύφος.

{PAGE_BREAK}

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει υποστεί σημαντική βελτίωση, με τους Δανούς δημιουργούς να φαίνεται ότι έχουν κάνει σημαντικά βήματα ώστε να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερο αληθοφανείς αντιδράσεις και συμπεριφορές τόσο στους απλούς πολίτες όσο και στους εχθρικούς χαρακτήρες. Σε αντίθεση, λοιπόν, με τα παλιότερα Hitman, όπου με το που κάναμε μία ύποπτη πράξη, βλέπαμε τους αστυνομικούς να ανοίγουν κατευθείαν πυρ, εδώ η αντιμετώπισή μας είναι ανάλογη της κατάστασης. Εάν εισέλθουμε σε έναν απαγορευμένο χώρο, όπως στα ιδιαίτερα ενός μαγαζιού, θα δεχθούμε πρώτα συνεχείς παρατηρήσεις, χωρίς να σημαίνει ότι η κάλυψή μας έχει πάει περίπατο. Επιπλέον, όταν κάποιος αστυνομικός μάς δει με όπλο ή δίπλα σε κάποιο πτώμα, θα στρέψει κατευθείαν το όπλο πάνω μας, ζητώντας μας να παραδοθούμε.

Σε αυτό το σημείο μπορούμε να προσποιηθούμε ότι παραδινόμαστε, προκειμένου να του αρπάξουμε άμεσα το όπλο όταν μας πλησιάσει. Γενικότερα, το melee σύστημα του τίτλου είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, επιτρέποντας στον 47 να χρησιμοποιεί κάθε λογής αντικείμενα του περιβάλλοντος ή και τα γυμνά του χέρια, προκειμένου να εκτελεί άμεσα τα διάφορα θύματά του, είτε αυτά βρίσκονται με γυρισμένη πλάτη είτε μπροστά του.

Οι μεταμφιέσεις, όπως είναι φυσικό, επιστρέφουν, δίνοντάς μας το ελεύθερο να ντυθούμε με οποιαδήποτε ρουχισμό έχει το θύμα που εξοντώσαμε. Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το γεγονός, ότι αν μας δουν άτομα του ίδιου επαγγέλματος με την μεταμφίεση που φοράμε, αρχίζουν να μας υποψιάζονται. Παραδείγματος χάρη, αν ντυθούμε με στολή μηχανικού σε αυτήν την επαρχιακή πόλη, θα δούμε άλλους μηχανικούς να αναρωτιούνται από που ήρθαμε. Η χρήση της λειτουργίας Instinct έρχεται να βοηθήσει σε αυτές τις καταστάσεις, βλέποντας τον 47 να καλύπτει με διάφορους τρόπους το κεφάλι του με τα χέρια του, μειώνοντας την… καχυποψία των ατόμων που έχουν στραμμένη την προσοχή τους επάνω του.

Με την ενεργοποίηση του Instinct θα χρωματίζονται οι στόχοι μας και τα άτομα που μπορεί να είναι επικίνδυνα για την αποστολή μας, βλέποντας επίσης τις αύρες των διαφόρων ατόμων πίσω από τοίχους, ώστε να διευκολυνόμαστε στις κινήσεις μας. Επιπροσθέτως, ως ένα άλλο Splinter Cell, θα έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε το Instinct ώστε να μαρκάρουμε διάφορους στόχους, προκειμένου να τους εξοντώσει αυτομάτως ο 47 χρησιμοποιώντας τα πιστόλια του.

Στην παρουσίαση, συγκεκριμένα, είδαμε το στέλεχος της IO να σκοτώνει άμεσα έως και έξι άτομα, παρακολουθώντας ορισμένες ιδιαίτερα εντυπωσιακές λήψεις για την κάθε σφαίρα που έβρισκε το στόχο της. Η παρουσίαση τελείωνε με τον 47 να μεταμφιέζεται ως κουρέας, φτάνοντας με εκτεταμένο το ξυράφι το τελευταίο του θύμα, το οποίο περίμενε αναπαυτικά το ξύρισμά του… Στη δεύτερη αποστολή του τίτλου, όπου ασχοληθήκαμε οι ίδιοι, έπρεπε να εξοντώσουμε ένα στόχο μέσα σε μία κινέζικη πλατεία, όπου συνολικά είχαμε πάνω από πέντε μεθόδους για να τα καταφέρουμε. Σε αυτό το χώρο ήταν εντυπωσιακό το πολυάριθμο πλήθος που κυκλοφορούσε στον πεζόδρομο, καταφέρνοντας να αποδώσει εύστοχα την ώρα αιχμής της τοποθεσίας.

Κρίνοντας από τα δύο περιβάλλοντα που είδαμε, μπορούμε να πούμε πως η Glacier 2, η μηχανή γραφικών του Hitman Absolution, καταφέρνει να αποδώσει όμορφα περιβάλλοντα, τα οποία σφύζουν από προσωπικότητα, απεικονίζοντας πειστικά –τουλάχιστον- τις δύο τοποθεσίες που μπορέσαμε να δούμε στην παρουσίαση. Οι οπαδοί, λοιπόν, των παιχνιδιών Hitman θα πρέπει να περιμένουν τον μάλλον καλύτερο τίτλο της σειράς -όσον αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη και τον τεχνικό τομέα- ενώ μένει να δούμε τη φαντασία των δημιουργών στα συμβόλαια που θα κληθούμε να εκτελέσουμε.

Νικόλας Μαρκόγλου

{nomultithumb}

Νικόλας Μαρκόγλου
Νικόλας Μαρκόγλου

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από το Atari 2600 που εμφανίστηκε ένα ωραίο πρωινό στο σαλόνι. Έκτοτε, το πάθος για τα βιντεοπαιχνίδια εκτοξεύθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς. Ο κινηματογράφος είναι η δεύτερη αγάπη του και παρακολουθεί συχνά ταινίες από την εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα σύγχρονα blockbusters του Hollywood.

Άρθρα: 1434

Υποβολή απάντησης