Remember Me
Η Nilin μπορεί να κλέβει αναμνήσεις, μπορεί όμως να κλέψει και την παράσταση;
Η Nilin μπορεί να κλέβει αναμνήσεις, μπορεί όμως να κλέψει και την παράσταση;
Η έλλειψη νέων IP, δηλαδή τίτλων που δεν αποτελούν συνέχεια κάποιας σειράς, αλλά είναι καινούργιες παραγωγές με μία φρέσκια κεντρική ιδέα, είναι ένα φαινόμενο που συζητείται αρκετά στη γενιά που διανύουμε -παρόλο που φτάνουμε στο τέλος της. Μεγάλα ονόματα της gaming βιομηχανίας βασίζονται ακόμα και σήμερα σε ήδη υπάρχοντα franchises για να εξασφαλίσουν τα έσοδά τους, διότι η κυκλοφορία ενός νέου IP είναι ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη -από οικονομικής άποψης πάντα.
Η Capcom, μία εταιρία που δεν συνηθίζει να ρισκάρει, έχει στη λίστα της για το 2013 το Remember Me, έναν action-adventure τίτλο, που μετά τη μεταφορά της ημερομηνίας κυκλοφορίας παιχνιδιών όπως το Grand Theft Auto V και το The Last of Us από το Μάιο, φαίνεται να έχει καλύτερη τύχη. Το GameOver είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει την PlayStation 3 έκδοση του Remember Me, μετά από πρόσκληση της CD Media στα γραφεία της.
Στον preview κώδικα που παίξαμε, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε μόνο τις δύο πρώτες αποστολές του Remember Me. Για αυτό ακριβώς το λόγο, το μεγαλύτερο κομμάτι ήταν περισσότερο καθοδηγητικό, κάτι που σημαίνει ότι ήμασταν περιορισμένοι σε ό,τι αφορά τη δράση, καθώς το παιχνίδι -ακόμα και στη δεύτερη αποστολή- μας παρουσίαζε tutorials. Παρόλα αυτά, το Remember Me κατάφερε να μας κρατήσει καθηλωμένους και έδειξε πως τα επόμενα επίπεδα που θα μπορέσουμε να βιώσουμε το Μάιο, θα είναι -το λιγότερο- ενδιαφέροντα.
Ο preview κώδικας ξεκίνησε με την Nilin, την πρωταγωνίστρια του Remember Me, να βρίσκεται μέσα σε ένα φέρετρο, το οποίο ήταν το μέσο που χρησιμοποίησε για να ξεφύγει από τη φυλακή της Βαστίλης με τη βοήθεια του φίλου της, που ακούει στο όνομα "Edge". Η Nilin είναι μία κυνηγός αναμνήσεων, η οποία έχει αμνησία και για αυτό ευθύνεται η εταιρία Memorise, για την οποία δούλευε παλαιότερα.
Στόχος μας στο παιχνίδι είναι να μάθουμε γιατί η Memorise διέγραψε τις μνήμες της Nilin και πως θα καταφέρουμε να τις ανακτήσουμε. Το φέρετρο, στο οποίο βρισκόταν μέσα η ηρωίδα, κατέληξε στους υπόνομους του Slum 404, μία περιοχή του μελλοντικού Παρισιού (2084), στο οποίο ζει η κατώτερη κοινωνική τάξη εκείνης της εποχής, ονόματι "Leapers". Δυστυχώς, η πρώτη επαφή μας με τους Leapers δεν ήταν και τόσο ευχάριστη, καθώς μας επιτέθηκαν, αλλά μέσω αυτής της επαφής μάθαμε περισσότερα για το Combo Lab, το οποίο αποτελεί κομμάτι του Sensen Menu.
Το Combo Lab είναι ένα σύστημα που επιτρέπει στους παίκτες να δημιουργήσουν τα δικά τους combos με βάση τρεις κατηγορίες: Damage, Regeneration και Cooldown Reduction. Για την κάθε κατηγορία υπάρχει και ένα διαφορετικό pressen, το οποίο αντιστοιχεί σε ένα από τα X, Τετράγωνο ή Τρίγωνο. Τα pressens είναι κινήσεις, τις οποίες ξεκλειδώνει η Nilin μαζεύοντας PMP (Procedural Mastering Points).
Οι συνδυασμοί που μπορούν να προκύψουν είναι πολλοί. Για παράδειγμα, μπορούμε να έχουμε ένα Τρίγωνο της κατηγορίας Regeneration συνδυασμένο με ένα Χ του Cooldown Reduction. Στη συνέχεια, ο συνδυασμός που έχουμε δημιουργήσει μετριέται σε αριθμούς για το πόσο αποτελεσματικός είναι. Με λίγα λόγια, μπορούμε να επενδύσουμε σε μία κατηγορία και να κάνουμε ένα combo, το οποίο θα είναι πολύ δυνατό σε ό,τι αφορά τη δύναμη που θα ασκήσει ή ένα combo που θα αναπληρώνει αρκετό ποσοστό από την υγεία της Nilin.
Σε ό,τι αφορά τις ειδικές δυνάμεις της πρωταγωνίστριας, αυτές ονομάζονται S-Pressens και ενεργοποιούνται μέσω του Sensen Fury, στο οποίο κάνουμε ανελέητο button mashing. Το σύστημα μάχης του Remember Me θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτό του Arkham City -λόγω του υποτυπώδους lock-in στους εχθρούς- αλλά και του θαυμαστικού που εμφανίζεται όταν πρόκειται να μας επιτεθούν, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε dodge. Η δράση μπορούμε να πούμε ότι ήταν ιδιαίτερα ομαλή και αυτό βέβαια οφείλεται -εκτός από το σύστημα μάχης- και στο εξαιρετικό animation της Nilin.
{PAGE_BREAK}
Συνήθως, το μεγαλύτερο αρνητικό στο σύστημα μάχης ενός action τίτλου τείνει να είναι το button mashing. Στο Remember Me, όμως, συναντήσαμε έναν πολύ καλό τρόπο με τον οποίο το button mashing δεν χρησιμεύει και τόσο, εκτός και αν ενεργοποιήσουμε το Sensen Fury, μία από τις ειδικές δυνάμεις της Nilin, όπως προείπαμε. Για να εκτελέσουμε σωστά διάφορα combos, θα χρειαστεί να συγχρονίσουμε το ρυθμό μας μαζί με μία μπάρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.
Όταν ξεκινήσουμε ένα combo, τότε θα εμφανιστεί το χρωματικό περίγραμμα (Damage=κόκκινο, Regeneration=πορτοκαλί, Cooldown Reduction=μωβ) του επόμενου κουμπιού που πρέπει να πατήσουμε και με αυτόν τον τρόπο θα ξέρουμε πως να δράσουμε. Αν πατήσουμε πολύ γρήγορα τα κουμπιά, το combo δεν πρόκειται να εκτελεστεί, κάτι που περιορίζει σε τεράστιο βαθμό το button mashing, διότι οι επιθέσεις μας είναι πιο αδύναμες αν δεν εκτελούμε combos.
Επιπροσθέτως, πέρα από τις μάχες, πρέπει να σημειώσουμε πως κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού η Nilin θα κληθεί να σκαρφαλώσει στις οροφές του Neo-Paris, που σημαίνει ότι το Remember Me έχει μερικές στιγμές platforming, αλλά τα πρώτα δύο κεφάλαια υπέδειξαν πως είναι αδύναμες. Εκτός των άλλων, διάσπαρτα στα επίπεδα θα υπάρχουν τα λεγόμενα mnesists, τα οποία είναι collectibles που περιέχουν πληροφορίες για το κόσμο του Remember Me. Από τα πρώτα videos που είχαν κυκλοφορήσει για το Remember Me, είχε φανεί πως ο τίτλος θα έχει ένα αυστηρά linear gameplay και το επιβεβαιώσαμε μετά τη δοκιμή του preview κώδικα.
Στην περίπτωση που ο παίκτης σταματήσει να παίζει, το παιχνίδι θα εμφανίσει πορτοκαλί ενδείξεις, οι οποίες θα του δείξουν την τοποθεσία του objective. Βέβαια, δεν πιστεύουμε πως όταν κυκλοφορήσει ο τίτλος θα υπάρχουν αρκετοί παίκτες που θα ψάχνουν το επόμενο objective, αλλά σίγουρα το Remember Me θα ακουστεί σε μία συζήτηση σχετικά με το αν το linear gameplay είναι θετικό στοιχείο ενός τίτλου ή όχι.
"Memory Remix" – Τροποποιήστε τις αναμνήσεις άλλων ανθρώπων
Ο τίτλος του Remember Me δεν δικαιολογείται μόνο από το σενάριο, αφού σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού θα έχουμε τη δυνατότητα να “επέμβουμε” στις αναμνήσεις σημαντικών χαρακτήρων και να αλλάξουμε την τροπή των γεγονότων. Συγκεκριμένα, στον preview κώδικα τροποποιήσαμε την ανάμνηση της Olga, μίας επικίνδυνης κυνηγού αναμνήσεων, η οποία ήθελε να σκοτώσει την Nilin και ο μοναδικός τρόπος για να το αντιστρέψουμε αυτό ήταν να μπούμε στο μυαλό της.
Το παιχνίδι μας μετέφερε σε μία σκηνή, όπου η Olga βρισκόταν στην κλινική της Memorise και έδινε μερικές από τις καλές αναμνήσεις της στο σύντροφο της. Εμείς έπρεπε να βρούμε μερικά στοιχεία στη σκηνή, τα οποία θα μας βοηθούσαν στο να τον σκοτώσουμε. Αυτά τα στοιχεία ονομάζονται "glitches", εμφανίζονται στην οθόνη πιξελιασμένα και μπορούμε να τα βρούμε με το να κάνουμε rewind και forward τη σκηνή.
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του Remember Me ονομάζεται Memory Remix. Με πιο απλά λόγια, σε κάθε memory remix -από τα τέσσερα συνολικά του παιχνιδιού- η Nilin θα έχει ένα συγκεκριμένο στόχο και θα πρέπει να τον επιτεύξει αλλάζοντας στοιχεία σε κάθε σκηνή. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι υπάρχει μία λύση, αλλά οι πολλαπλές προσπάθειες για την εύρεση αυτής της μίας λύσης οδηγούν σε συνδυασμούς που αποκαλύπτουν κάποια πράγματα για την ιστορία του τίτλου.
Το Memory Remix ως ιδέα είναι πολύ καλή, αλλά χάνει λίγο στην υλοποίηση λόγω του ότι η εμφάνιση των στοιχείων μέσω του πιξελιάσματος κάνει την όλη διαδικασία αρκετά εύκολη -αλλά σίγουρα θα είναι ένα καλό διάλειμμα από τη δράση.
{PAGE_BREAK}
Αν και δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη άποψη από έναν preview κώδικα, το Remember Me τα πάει ικανοποιητικά σε ό,τι αφορά τα γραφικά του. Η επιτυχημένη απεικόνιση ενός μελλοντικού Παρισιού και η καλλιτεχνική προσέγγισή του, σε συνδυασμό με το sci-fi κομμάτι, προσθέτουν πόντους στο σύνολο καθώς η μέτρια ποιότητα των textures ήταν κάτι που μας προβλημάτισε και ελπίζουμε να έχει λυθεί στο τελικό προϊόν.
Εν τέλει, το Remember Me μάς άφησε θετικές εντυπώσεις, και μετά την αρνητική ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε το χειμώνα γύρω από το όνομα της Capcom, με την κυκλοφορία του Resident Evil 6, φαίνεται πως η Dontnod Entertainment ίσως καταφέρει να αντιστρέψει το κλίμα…
Δημήτρης Τσορβάς
{nomultithumb}