Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness
Θα εξελίξει σωστά τη σειρά;
Θα εξελίξει σωστά τη σειρά;
Αν και το launch του Heroes VI βρέθηκε αντιμέτωπο με μεγάλο σκεπτικισμό του κοινού των turn based strategy παιχνιδιών, είναι γεγονός πως αποτέλεσε μια σημαντική εμπορική επιτυχία για την Black Hole Entertainment. Σίγουρα είχε κάποιες ελλείψεις και απλοποιήσεις σε σύγκριση με τα παλαιότερα και έπασχε από αρκετά μικροπροβλήματα και bugs, αλλά πκατάφερε να επαναφέρει στη σειρά το ύφος που είχε στην παλιά καλή εποχή των ΙΙ και ΙΙΙ.
Με την εταιρία να υποστηρίζει συνεχώς το παιχνίδι και την πλειονότητα των bugs να έχει πλέον διορθωθεί, ομολογουμένως η είδηση πως θα κυκλοφορήσει σύντομα το πρώτο κανονικό expansion έχει οδηγήσει σε υπερδιέγερση πολλούς… σιελογόνους αδένες. Η αρχή είχε ήδη γίνει το περασμένο καλοκαίρι με το adventure pack “Pirates of the Savage Sea”, ένα πολύ ωραίο mini expansion, το οποίο λάμβανε χώρα ένα χρόνο μετά τα γεγονότα του αρχικού τίτλου και συνέχιζε την ιστορία του. Αυτό, όμως, αποτελούσε μονάχα μια σταγόνα στον ωκεανό, καθώς το Shades of Darkness είναι ένα κανονικό stand alone expansion, που υπόσχεται πολύ μεγάλη διάρκεια και μπόλικο νέο υλικό.

Η ιστορία θα εξελίσσεται περίπου 100 χρόνια μετά το VI και θα ακολουθεί μια πιο σκοτεινή γραμμή γύρω από τη σχεδόν κατεστραμμένη Cult of the Spider Queen, τους λαούς που ζουν ενάντια στο φως, αλλά και θα ενώνει ιστορικά το παιχνίδι με τα γεγονότα που είδαμε στο V. Το Shades of Darkness, λοιπόν, θα έχει δύο ολόκληρα campaigns γύρω από την ιστορία του Necropolis και την ιστορία του Dungeon. Το τελευταίο είναι το faction των Dark Elves, ένας νέος λαός για το Heroes VI με το δικό του, ιδιαίτερα διαφορετικό gameplay.
H βασική του ιδέα είναι πως βασίζεται στην υπεκφυγή, την ενέδρα και τις ύπουλες τακτικές, έτσι ώστε να εξαντλήσει τον αντίπαλο πριν του δώσει το αστραπιαίο και θανάσιμο χτύπημα. Παραδείγματα του νέου αυτού gameplay είναι η δυνατότητα να γίνουν stealth όλα τα units πριν μία μάχη, για να στήσετε ενέδρα σε κάποιον ή με το racial ability σας να κρύψετε κάποια units εντός μάχης, έτσι ώστε να χτυπήσουν τον αντίπαλο εκεί που δεν το περιμένει.

Ένας τέτοιος λαός βέβαια είναι επόμενο πως δεν μπορεί να παιχθεί από έναν αρχάριο παίκτη, καθώς απαιτεί βαθιά γνώση του gameplay της σειράς και πολλή εξάσκηση, έτσι ώστε να εκμεταλλευτείτε σωστά αυτές τις δυνάμεις και να κρύψετε τις αδυναμίες σας. Το πρόβλημα εδώ έχει να κάνει με το ότι το Dungeon είναι αρκετά αδύναμο στην αρχή και επειδή βασίζεται σε assassination tactics θα πρέπει να προσέχετε πολύ το πώς θα αντιμετωπίσετε έναν αντίπαλο ήρωα ή μια επίθεση σε ένα κάστρο.
Από την άλλη, αυτή η διαφορετικότητά τους είναι ένα καλοδεχούμενο νέο gameplay στοιχείο στο παιχνίδι και θα προσφέρει νέες τακτικές στη σειρά. Το expansion, όπως είναι αναμενόμενο, φέρνει μαζί του μια πλειάδα νέου και χορταστικού υλικού για τους gamers. Τα νέα αντικείμενα, οι ήρωες, τα abilities και τα achievements είναι πολλά και δείχνουν καλοδουλεμένα, ενώ το νέο Dungeon faction συνοδεύεται από τα δικά του επτά νέα units, πόλεις και κτίρια. Και ναι, απ’ όσο έχουμε δει, θα υπάρχουν και μαύροι δράκοι αυτή τη φορά!
Στον τεχνικό τομέα, από όσα έχουμε δει ως τώρα στο preview build, τα πράγματα δείχνουν καλύτερα από ποτέ. Ναι, έχουμε να κάνουμε με την ίδια μηχανή γραφικών με αυτή του 2011, αλλά έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις, με νέα ή βελτιωμένα εφέ, ακόμα πιο σύνθετους χάρτες και ορισμένες μικρές μα όμορφες βελτιώσεις στο animation της μάχης. Αν και δεν εντυπωσιάζει για τα σύγχρονα δεδομένα, είναι σίγουρα το πιο όμορφο παιχνίδι της σειράς.
Εξίσου καλή δουλειά δείχνει να έχει γίνει αυτή τη φορά και στον τομέα των bugs, καθώς οι βελτιώσεις που έγιναν στο πρωτότυπο παιχνίδι δείχνουν να έχουν περάσει και εδώ. Έτσι, κατά την ενασχόλησή μας με το preview build, δεν παρατηρήσαμε παρά ελάχιστα glitches και σκεπτόμενοι πως το build είναι αρκετά παλιό και δεν δείχνει την τελική εικόνα του τίτλου, θέλουμε να πιστεύουμε πως θα δούμε ένα καλοζυγισμένο τελικό αποτέλεσμα.
Το Shades of Darkness, λοιπόν, φαίνεται να έχει όλα τα στοιχεία που μπορούν να το κάνουν επιτυχημένο. Μπόλικο νέο υλικό, νέο faction, νέο gameplay και διάφορες μικρές και μεγάλες βελτιώσεις στον τεχνικό τομέα, δείχνουν πως το παιχνίδι έχει δουλευτεί σωστά από τους δημιουργούς του. Με τα δύο campaigns να προσθέτουν πολλές δεκάδες ώρες νέας ιστορίας στη σειρά και το γεγονός ότι μπορείτε να το παίξετε δίχως να έχετε εγκατεστημένο το πρωτότυπο Heroes VI, καθίσταται ως ένα ιδιαίτερα θελκτικό αγοραστικό στόχο για τις 3 Μαΐου, όπου και θα κυκλοφορήσει επισήμως στην αγορά.
Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος
{nomultithumb}