Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Το Final Fantasy που ξαναβρίσκει το δρόμο του
Το Final Fantasy που ξαναβρίσκει το δρόμο του
O γραφών δεν έχει ασχοληθεί με το ενδέκατο επεισόδιο της σειράς. Έχει παίξει όλα τα υπόλοιπα κύρια κεφάλαια και θεωρεί ως τελευταίο μεγάλο Final Fantasy το XII του PS2. Επίσης, δεν είχε τη τύχη να ασχοληθεί με τη πρώτη έκδοση του XIV, εκείνη με τα χίλια δυό πρόβλήματα, που τελικώς βυθίστηκε στη λήθη, επανασχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου και παρουσιάζεται στη δεύτερη έκδοσή του ως “A Realm Reborn”.
Λίγο ο κλειστός τρόπος σκέψης που έγνεφε, δίχως να το καλοσκεφτεί, αρνητικά στην ιδέα και μόνο ενός Final Fantasy σε online περιβάλλον, λίγο η πτώση στην ποιότητα και η φθορά που έχει αγγίξει τη σειρά ετούτη τη γενιά, λίγο το άσχημο όνομα του πρώτου XIV ως “epic fail”, ο προβληματισμός έδινε και έπαιρνε τη θέση του στην προσμονή κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης του client.

Αυτό που ακολούθησε δύσκολα περιγράφεται με λόγια. Είναι εκείνο το ζεστό, οικείο συναίσθημα για κάτι που εκτιμάμε, για κάτι που μας έχει μαγέψει και ταξιδέψει, μια γλυκιά ανάμνηση που ακολουθεί παράλληλα τη ζωή μας από τα χρόνια της εφηβείας ακόμα, και πλέον είχαμε απωλέσει. Πόσο ανεκτίμητο είναι να το ξαναβρίσκουμε πάλι.
Το σημαντικότερο στην όλη ιστορία είναι ότι έχουμε να κάνουμε με το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της σειράς. Μόνο που αυτή τη φορά η σειρά βάζει εμάς ως πρωταγωνιστές, καλώντας μας πλάι σε άλλους παίκτες να σώσουμε τον κόσμο. Η μετάβαση από offline σε online περιβάλλον παντρεύει το Final Fantasy με τον κόσμο των online RPGs και παραδίδει μια αυθεντική εμπειρία για τα δεδομένα της σειράς, επαναφέροντας τη περιπέτεια στο προσκήνιο, με ανοιχτούς κόσμους, γεματούς μυστήριο, που σε προκαλούν να τους ανακαλύψεις, gameplay που παρουσιάζει σταδιακά το βάθος των μηχανισμών του και μια αισθητική που θα κάνει τους φίλους της σειράς να νιώσουν σαν το σπίτι τους.
Ύστερα από δύο γεμάτα τριήμερα στη τρίτη φάση της beta, η λύση πίσω από το γρίφο αρχίζει να διαγράφεται ανάγλυφα. Το ΧΙV είναι το Final Fantasy που έχασε το δρόμο του ύστερα από το ΧΙΙ. Αισθάνεσαι στο στομάχι σου την πρόκληση για περιπέτεια, τις μαγικές ώρες εξερεύνησης στους παράξενους κόσμους που ξανοίγουν μπροστά σου, τις επικές μάχες που θα δώσεις με… "Υπερτούμπανους Κακούς", το νέο σύστημα μάχης που έχεις να μάθεις, τα τερτίπια των νέων gameplay συστημάτων και την εμπειρία μιας ιστορίας πάντα «larger than life», όπου το φανταστικό υπερισχύει της πραγματικότητας.
Γραφικά, ήχος, ιστορία και gameplay θολώνουν τα όρια μεταξύ των κανόνων δύο διαφορετικών κόσμων. Παίρνοντας σημειώσεις από το World of Warcraft, το questing αποτελεί τον κύριο μοχλό κίνησης πίσω από κάθε δραστηριότητα, παρουσιάζοντας ομάλα και σταδιακά τους gameplay μηχανισμούς με έναν τρόπο που αβίαστα φέρνει στο νου τα εκτεταμένα tutorials των offline τίτλων. Αντίθετα με τα όσα συμβαίνουν στο είδος των MMORPG, κόντρα στην τάση που θέλει γρήγορα, action συστήματα μάχης, με το περιεχόμενο να καταβροχθίζεται ώστε να επιτευχθεί ο αυτοσκοπός του end-game, το Final Fantasy XIV ARR διατηρεί αναλλοίωτο το DNA του, κρατώντας ένα πιο συνετό, χαμηλών τόνων προφίλ, που ευννοεί τον ενδελεχή τρόπο παιχνιδιού.

Ο ρυθμός στο gameplay είναι ένα εκ των δύο βασικών συστατικών που θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην εμπλοκή ή μη του παίκτη. Η μετάβαση σε αυτό ύστερα από τριβή με τίτλους όπως τα Guild Wars 2 και Neverwinter, τίτλοι που ακολουθούν τις νέες τάσεις στο είδος, φαντάζει δυσκολοχώνευτη. Το chat στέκεται αδιάψευτος μάρτυρας, με ερωτήσεις που συχνά πυκνά κάνουν την εμφάνισή τους για το πότε θα αρχίσουν επιτέλους οι μάχες. Το γεγονός ότι τα πρώτα 5 levels επιτυγχάνονται μέσα στην αρχική πόλη, μαρτυρούν ότι ο τίτλος δεν φοβάται να πάρει το χρόνο του να παρουσιαστεί στον παίκτη, να τον κάνει να νιώσει οικεία με το περιβάλλον γύρω του, να τον εμπλέξει ενεργά στα τεκταινόμενα του κόσμου.
{PAGE_BREAK}
Κοιτώντας το μονομερώς, υπό την οπτική ενός ακόμα MMORPG, το XIV ΑΡΡ είναι ένα εξαιρετικά καλοφτιαγμένο ΜΜΟ, που δε προσπαθεί να φέρει τίποτα νέο στο τραπέζι. Οι σχεδιαστικές επιλογές και η ποιότητα με την οποία αυτές παρουσιάζονται είναι στοιχεία που θα εκτιμηθούν ίσως από μεγάλη μερίδα βετεράνων παικτών, που ψάχνουν φρέσκιες εμπειρίες ανάλογες των Everquest και World of Warcraft, μακριά από τις σύγχρονες προτάσεις του είδους. Τη διαφορά εδώ κάνει το ίδιο το Final Fantasy.
To δεύτερο, και κύριο, συστατικό είναι ότι ο τίτλος πρόκειται για ένα Final Fantasy παιχνίδι περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Αν δεν σας αρέσουν οι ιαπωνικές RPG προτάσεις της σειράς, αν έχετε θέμα με τις anime φυσιογνωμίες, αν τα chocobos και τα moogles δεν σας λένε απολύτως τίποτα, τότε το πιθανότερο είναι να μη σας κρατήσει ο τίτλος. Για τους φίλους, όμως, της σειράς, το A Realm Reborn αποτελεί την απόλυτη σύμπλευση αγαπημένων χαρακτηριστικών, δωσμένα σε ένα νέο για τη σειρά τοπίο.

Ο ήχος στέκεται αγέρωχος οδηγός κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Μοναδικές μελωδίες που ντύνουν με προσωπικότητα όλες τις περιόχες θα κολλήσουν στο μυαλό κάθε λάτρη της σειράς. Το μοτίβο της νίκης, απευθείας παρμένο από τα VI και VII, κάνει την εμφάνισή του ύστερα από κάθε νέο Level Up. Η μελωδία καβαλώντας ένα chocobo είναι αυτή ακριβώς που περιμένετε. Summons, moogles, cactuars, crystals, materia, limit breaks και κάθε λογής γνωστή ορολογία και στοιχείο χαρακτηριστικό των Final Fantasy βρίσκουν το δρόμο τους σε αυτή τη πρωτόγνωρη, τεραστίων διαστάσεων περιπέτεια.
Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν θετικό πρόσημο για το (ανανεωμένο) 14ο κεφάλαιο της σειράς. Σε άρθρο που θα ακολουθήσει μετά το πέρας και της τρίτης φάσης, πριν η beta γίνει διαθέσιμη προς όλους όλους, θα δούμε αναλυτικά τι προσφέρει ο τίτλος μέχρι και το 20ο level, όπου και σταματά το questing για τις ανάγκες της beta. Για την ώρα θα σας αφήσουμε με τη μαγευτική μελωδία της Gridania και μια γλυκιά προσμονή για την ώρα που θα ανοίξουν ξανά οι πύλες της Eorzea.
Οδυσσέας Γιαννιώτης
{nomultithumb}