Total War: Rome II

Hands on και συνέντευξη κατευθείαν από την Αιώνια Πόλη

Hands on και συνέντευξη κατευθείαν από την Αιώνια Πόλη

Audentis Fortuna iuvat! Ή, αλλιώς, η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς. Τα αθάνατα λόγια αυτά του Virgil, από το θρυλικό επικό ποίημα Aeneid, είναι αυτά που ταιριάζουν πιο σωστά για να περιγράψουν το πόνημα της Creative Assembly, καθώς μόνο τολμηρός θα πρέπει να θεωρηθεί κάποιος που προσπαθεί να δώσει συνέχεια στο πιο αγαπητό και επιτυχημένο παιχνίδι της σειράς Total War. Το πρώτο Rome Total War είχε κυκλοφορήσει το 2004, και πατώντας επάνω στα θεμέλια του πρώτου Shogun, συγκλόνισε το κοινό με δραματικές μάχες, τεράστιους χάρτες, αχανείς στρατούς και μοναδικό ρεαλισμό για την εποχή του.

Τα δε expansions που ακολούθησαν, προσέφεραν νέους λαούς, ιστορίες και προοπτικές, και ανέβασαν ακόμα περισσότερο τον ενθουσιασμό του κοινού. Το να σχεδιάζεις sequel για ένα από τα πιο επιτυχημένα strategy παιχνίδια όλων των εποχών είναι, λοιπόν, μια δύσκολη και δύσβατη διαδρομή, γεμάτη παγίδες από λογικές και παράλογες απαιτήσεις των οπαδών, υπερχρονισμένες αναμνήσεις και επικίνδυνα σύγχρονα trend.

Για αυτό, λοιπόν, το λόγο, η Creative Assembly αποφάσισε να διοργανώσει μια πολύ ιδιαίτερη παρουσίαση του παιχνιδιού στην οποία είχαμε την τιμή να παρευρεθούμε και, εν τέλει, να εντυπωσιαστούμε. Στα πλαίσια του Ρωμαϊκού theme του παιχνιδιού, η παρουσίαση αυτή έγινε μέσα τα θρυλικά στούντιο της Cinecittà στη Ρώμη, στούντιο στα οποία γυρίστηκαν ταινίες όπως οι: Ben Hur, Cleopatra, Gangs of New York, καθώς και η σειρά Rome του BBC, μέσα στα σκηνικά της οποίας μας δόθηκε η ευκαιρία να περπατήσουμε περικυκλωμένοι από ηθοποιούς ντυμένους σαν αρχαίοι Ρωμαίοι πολίτες και λεγεωνάριοι.

Μετά τη συναρπαστική μας ξενάγηση αλλά και μια παρουσίαση της ρωμαϊκής στρατιωτικής μηχανής, οδηγηθήκαμε σε μία μεγάλη σκηνή που είχε στηθεί ανάμεσα στους ναούς της σειράς, όπου θα γινόταν και η παρουσίαση του παιχνιδιού.

Έπειτα από ένα εντυπωσιακό trailer, που έδειχνε την εισαγωγή του παιχνιδιού και μια περιγραφή γύρω από τους νέους μηχανισμούς του, ελευθερωθήκαμε σαν… άγρια λιοντάρια στη stage αρένα, όπου μπορέσαμε να ασχοληθούμε hands on για μερικές ώρες με τη beta του Rome II, αλλά και να μιλήσουμε τετ α τετ με τους δημιουργούς (μπορείτε να δείτε τη συνέντευξή μας με τον Pawel Wojs – Lead Battle Artist στο ένθετο video που βρίσκεται στην τελευταία σελίδα του άρθρου).

Κατά τη διάρκεια των εβδομάδων που ακολούθησαν είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε πολύ περισσότερο με την preview έκδοση του τίτλου και πλέον, έχοντας κερδίσει την ελευθερία μας μονομαχώντας στο Κολοσσαίο της CA, μπορούμε από σήμερα να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Αρχίζοντας από το campaign map, είναι άμεσα ευδιάκριτο το πόσο μεγαλύτερο έχει γίνει το σύμπαν του Rome. Με το χάρτη να είναι τετραπλάσιος σε μέγεθος από το Shogun 2, o κόσμος του εξαπλώνεται από το μακρινό βορά της Ευρώπης μέχρι τη Βόρεια Αφρική και από την Πορτογαλία μέχρι το σημερινό Αφγανιστάν, το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε 57 επαρχίες 173 περιφερειών και πολλών δεκάδων λαών. Αλλάζοντας τα δεδομένα, όπου στο προηγούμενο παιχνίδι μπορούσατε να χειριστείτε μόνο το λαό της Ρώμης, αυτή τη φορά ο παίκτης θα έχει τη δυνατότητα να ασχοληθεί με πολλούς playable λαούς.

Roman Republic, Carthage, Macedon, Iceni, Arverni, Suebi, Parthia και Egypt είναι οι playable λαοί, με τους οποίους θα έρχεται αρχικά το παιχνίδι, ενώ θα μπορείτε να κατεβάσετε από την πρώτη ημέρα δωρεάν και τον Ελληνιστικό λαό Pontus.

Εδώ να προσθέσουμε πως ένα παράπονο που ίσως θα έχει το ελληνικό κοινό, είναι πως ενώ υπάρχουν ακόμα τρεις playable λαοί, οι Athens, Epirus και Sparta, αυτοί θα είναι σε μορφή "Day 1 DLC", αλλά θα είναι δωρεάν μόνο για όσους έχουν προ-παραγγείλει το παιχνίδι. Προσπαθήσαμε να μάθουμε το τι μπορεί να οδήγησε σε μια τέτοια απόφαση την Creative Assembly, αλλά τα σχόλια που λάβαμε ήταν αντιφατικά.

Το «Ή θα το βγάζαμε ως DLC ή δεν θα το βγάζαμε λόγο έλλειψης χρόνου» δεν λύνει το πρόβλημα πως οποιοδήποτε δεν έχει κάνει preorder θα πρέπει να πληρώσει για ένα DLC της πρώτης μέρας. Είναι λίγο στενάχωρο να βλέπουμε τέτοιες τακτικές από μια τόσο μεγάλη εταιρία.

{PAGE_BREAK}

Το θετικό της υπόθεσης είναι πως ακόμα και αν δεν αγοράσετε αυτά τα states, δεν θα μείνετε παραπονεμένοι από τα υπάρχοντα. Σε αντίθεση, λοιπόν, με όλα τα προηγούμενα Total War, όπου ο κάθε λαός είχε μικρές διαφορές μεταξύ του και η ποικιλία των units ήταν αρκετά περιορισμένη, αυτή τη φορά μας υποσχέθηκαν πως ο κάθε playable λαός θα έχει εντελώς διαφορετικά units, τόσο σε δυνάμεις και εξοπλισμό όσο και σε παρουσιαστικό και σχεδιασμό, δίνοντας επιτέλους μια ξεχωριστή εικόνα σε κάθε πεδίο μάχης.

Για να καταλάβετε καλύτερα αυτή τη διαφορά, αρκεί να σας πούμε πως υπάρχουν περίπου 700 διαφορετικά units, ενώ το Shogun 2 είχε μόλις 50! Οι στρατιές αυτές δημιουργούνται πλέον με μεγαλύτερη πυκνότητα ως ολόκληρες λεγεώνες και πρέπει να βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο κάποιου στρατηγού.

Οι αλλαγές στο gameplay εδώ είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσες, καθώς πέρα από το level up των στρατηγών, τώρα και τα κανονικά units κερδίζουν experience points και μπορούν να παραμετροποιηθούν τόσο στο σχέδιο και τα χρώματά τους όσο και στον οπλισμό που φέρουν, επιτρέποντάς σας έτσι να χτίσετε το στρατό σας με πολύ μεγαλύτερη άνεση και ακρίβεια στις ανάγκες σας.

Προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο νέο army cap που έχει θεσπιστεί. Πλέον, ο αριθμός του στρατού που θα μπορείτε να επιστρατεύσετε είναι ανάλογος με τις περιοχές που έχετε υπό την κατοχή σας, προσθέτοντας έτσι ένα στοιχείο ρεαλισμού, καθώς μια μικρή επαρχία δεν θα μπορεί να προσφέρει μεγάλο στράτευμα.

Η έμφαση στο ρεαλισμό δείχνει να έχει περάσει και στα υπόλοιπα στοιχεία του gameplay, όπως το diplomacy, τις διαφορετικές επιλογές εξέλιξης του campaign, τους μηχανισμούς μάχης, τις πολιορκίες κλπ. Για το diplomacy δεν μπορούμε να πούμε πολλά, καθώς δεν είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά, αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενα των δημιουργών, όλο το diplomacy system έχει ξανασχεδιαστεί από το μηδέν έτσι ώστε να βελτιωθεί η A.I. και να δοθούν πολύ περισσότερες δυνατότητες στον παίκτη.

Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι το feature όπου πλέον θα μπορείτε να παρακολουθείτε το ιστορικό σας με κάθε λαό, να βλέπετε τι συμπαθούν και τι αντιπαθούν σε εσάς και να μπορείτε έτσι να ρυθμίσετε τη συμπεριφορά σας. Όσον αφορά την ιστορία του campaign, όπως και στο Shogun 2 έτσι και εδώ, κάθε τόσο θα μπορείτε να ρυθμίσετε τη ροή των γεγονότων, λαμβάνοντας κάποιες σημαντικές αποφάσεις που θα αλλάζουν σημαντικά το μέλλον του λαού σας ή και του υπόλοιπου κόσμου.

Για τη βελτίωση δε της δημόσιας διοίκησης του λαού σας, οι περιφέρειές ελέγχονται από την πρωτεύουσα της εκάστοτε επαρχίας και μπορείτε από εκεί να θεσπίσετε τη νομοθεσία σας με μεγαλύτερη επιρροή και ευκολία. Το campaign map έχει και αυτό δεχθεί σημαντικές αλλαγές και προσθήκες. Έτσι, πρέπει να πούμε πως οι μεγάλες πολιορκίες περιορίζονται μόνο σε πρωτεύουσες επαρχιών και κρατών ούτως ώστε να μπορέσει η κάθε μία να έχει το δικό της χαρακτήρα, αλλά και να δοθεί το περιθώριο για περισσότερα είδη μαχών.

Έτσι, πέρα από τις τρομερές πολιορκίες και τις τυπικές μάχες σε ανοιχτά λιβάδια, θα μπορέσετε να δείτε και αρκετές άλλες, όπως settlement battles (μάχες γύρω και μέσα σε μικρές πόλεις δίχως τείχοι), encampment battles (μάχη σε εχθρό που αμύνεται και μπορεί να χτίσει μικρό οχυρό, palisades κλπ), river battles (μάχη για τη διάβαση ενός ποταμού), ambushes (θα μπορείτε να κρυφθείτε για να αιφνιδιάσετε έναν αντίπαλο, έχοντας προετοιμάσει παγίδες όπως βράχους, φλεγόμενους κυλίνδρους, spikes), supply train battles (επίθεση σε στρατό που κάνει forced march και πρέπει να κλέψετε το supply train του), port sieges (επίθεση σε παραθαλάσσια πόλη και απόβαση στρατού) και, τέλος, μάχες με συνδυασμό ναυτικού/ ξηράς.

Ναι, σωστά διαβάσατε, καθώς πλέον θα μπορείτε να έχετε και ναυτικό και στρατό ξηράς σε κάποιες μάχες, αυξάνοντας το δείκτη ρεαλισμού, στρατηγικής αλλά και δυσκολίας και πολυπλοκότητας κατακόρυφα. Για καλύτερο έλεγχο του πεδίου της μάχης, ο παίκτης έχει πια τη δυνατότητα να κάνει zoom out και να δει όλο το χάρτη από επάνω, βλέποντας το κάθε unit με το σύμβολό του και έτσι να έχει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα.

{PAGE_BREAK}

Πολύ καλές και ενδιαφέρουσες οι νέες προσθήκες, αλλά υπάρχει και μία η οποία δυστυχώς για άλλη μια φορά έλαμψε διά της απουσίας της. Βλέπετε, για ακόμα μια φορά τα battle formations είναι αρκετά δύσχρηστα για να χρησιμοποιούνται δίχως συνεχείς αλλαγές εν μέσω μάχης και οι αιτήσεις ενός custom formation που ζητάει το κοινό εδώ και πολλά επεισόδια Total War δυστυχώς δεν βρήκαν αντίκρισμα. Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε πως η preview έκδοση έπασχε από αρκετά desktop crashes, κολλήματα και glitches σε πολλούς τομείς του παιχνιδιού, γεγονός που έκανε την εμπειρία μας κάπως αγχωτική.

Παρόλα αυτά, η Creative Assembly έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι κυκλοφορεί τα παιχνίδια της με αρκετά καλά στημένο build και τα υποστηρίζει συνεχώς με νέα updates και patches. Έτσι, είμαστε αισιόδοξοι πως η πλειοψηφία αυτών των προβλημάτων θα έχει λυθεί μέχρι την τελική κυκλοφορία του παιχνιδιού. Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα τώρα, το αποτέλεσμα που αντικρίσαμε ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό. Η Warscape Engine δείχνει να έχει υποστεί πολύ σημαντικές βελτιώσεις και το τελικό αποτέλεσμα να είναι καλύτερο από ποτέ.

Χάρτες με υπέροχη λεπτομέρεια και σχεδιασμό, πόλεις σχεδιασμένες pixel pixel με περισσή έμφαση στη λεπτομέρεια και ακριβή ρεαλισμό τόσο τοπογραφικά όσο και αρχιτεκτονικά. Εξίσου όμορφο είναι το τελικό αποτέλεσμα του πολυδιαφημισμένου lighting/shadow συστήματος, καθώς ουδέποτε είχαμε ξαναδεί την ιταλική εξοχή να δείχνει τόσο ζωντανή. Εκεί, όμως, που το παιχνίδι πραγματικά εντυπωσιάζει είναι στο animation και το σχεδιασμό των διάφορων units.

Πατώντας επάνω στα χνάρια του Shogun 2 όπου δόθηκε αρκετή ποικιλία στο ξεχωριστό animation του κάθε στρατιώτη μιας μονάδας, το Rome 2 πάει ένα σκαλί παραπέρα, δίνοντας ακόμα περισσότερες επιλογές, facial animations που αλλάζουν ανάλογα με τις συνθήκες μιας μάχης αλλά και ένα εκπληκτικό unit cam, το οποίο μεταφέρει την κάμερα εντελώς μέσα στο πεδίο μιας σύρραξης και σας επιτρέπει να κάτσετε με… έναν κουβά ποπ κορν και να χαζεύετε το έπος που εξελίσσεται μπροστά σας.

Εξίσου εντυπωσιακή δουλειά δείχνει να έχει γίνει και στον ηχητικό τομέα, όπου μια επική ενορχήστρωση από τη συμφωνική ορχήστρα της Μπρατισλάβας συνοδεύει το παιχνίδι σε κάθε στιγμή, ενώ εξαιρετικό voice acting πλαισιώνει όλους τους βασικούς αλλά και δευτερεύοντες χαρακτήρες.

Το preview build περιείχε τον πρόλογο του παιχνιδιού, τρία chapters τα οποία οδηγούσαν σιγά σιγά στην ίδρυση της Ρωμαϊκής Δημοκρατίας, αλλά και στη σταδιακή εισαγωγή μας στους περισσότερους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Μπορεί να έπασχε από ορισμένα προβλήματα, αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο μπροστά στον ενθουσιασμό μας με τη γενική εικόνα του παιχνιδιού. Το Rome II δείχνει καλύτερο από ποτέ, αφού διαθέτει περισσότερες επιλογές, μεγαλύτερη ποικιλία, καλύτερη Α.Ι. και ισχυρότερη ατμόσφαιρα από κάθε άλλο Total War παιχνίδι.

Αν το τελικό αποτέλεσμα είναι όσο εντυπωσιακό και συγκινητικό όσο αυτός ο πρόλογος, τότε το Total War: Rome ΙΙ είναι βέβαιο πως θα κυνηγήσει με… μένος τον τίτλο του Game of the Year για το 2013. Υπομονή τώρα μέχρι τον Σεπτέμβριο, κάνοντας πολλές βουτιές σε κρύες θάλασσες για να πνίξετε λιγάκι τη λαχτάρα σας.

Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος

{nomultithumb}

Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος
Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος

Ειδικός αρχιτεκτονικής και συντήρησης ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας gaming εμπειρίας. Με gaming backstory από τα 80s και τον C64, λατρεία για Sci-Fi και απαιτήσεις για ποιοτική γραφή και γριφους, καραδοκεί πάντα για αξιόλογα νεα adventures, RPGs & strategies.

Άρθρα: 438

Υποβολή απάντησης