GRID Autosport

GRID Online


GRID Online


Η εμφάνιση του GRID Auτοsport στην αγορά κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο είναι μια κίνηση της Codemasters που από μόνη της δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Λογικά, η εταιρία θέλησε να ικανοποιήσει την ήδη ισχυρή εγκατεστημένη βάση χρηστών των κονσόλων της προηγούμενης γενιάς, αποφεύγοντας το ρίσκο αλλά και το κόστος να κάνει το μεγάλο βήμα εμπρός, εκμεταλλευόμενη την απουσία ανταγωνισμού. Η αλήθεια είναι πως ακόμα και μέχρι σήμερα, μόνο το Forza 5 κατάφερνει να δικαιολογήσει την αγορά μιας νέας κονσόλας για τους φίλους των racing προτάσεων και από εκεί και πέρα το χάος. Οπότε, εύλογα αναρωτιέται κανείς τι σκεφτόταν η αγγλική εταιρία όταν παρέδιδε στην αγορά το νέο μέλος της γνωστής της σειράς.

Το GRID Autosport δεν δημιουργεί αυταπάτες και ξεκαθαρίζει από το πρώτο κιόλας λεπτό πως σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί το τρίτο επεισόδιο της αγωνιστικής οικογένειας. Μάλιστα, θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως ο τίτλος απλά προσπαθεί να συμμαζέψει… τα ασυμμάζευτα κατόπιν των όσων προσέφερε το δεύτερο μέρος, το οποίο δεν κρίθηκε σε τομείς που αφορούν την ποιότητά του αλλά το ύφος του. Γενικότερα, η Codemasters αρέσκεται στους πειραματισμούς –άσχετα από τις αντιδράσεις του κοινού- και παρόλο που η νέα πρόταση είχε αφήσει υποσχέσεις για ένα νέο TOCA ή τουλάχιστον ένα καλογυαλισμένο Race Driver, τελικά για ακόμα μια φορά πρόκειται για κάτι “άλλο”.

grid-autosport-review-01

Σε γενικές γραμμές η νέα αυτή δημιουργία αποφεύγει τις υπερβολές και τα ασταμάτητα drift του δεύτερου μέρους και προσπαθεί να επιστρέψει στη γενικότερη φιλοσοφία του αρχικού GRID. Όμως, για κάποιο μυστήριο λόγο, το Autosport δείχνει υπερβολικά φτωχό σε επίπεδο περιεχομένου, ενώ ακόμα χειρότερα, και για πρώτη φορά στην ιστορία της Codemasters, το offline τμήμα δείχνει ιδιαίτερα παραγκωνισμένο αλλά και φτωχό σε σχέση με το αντίστοιχο online.

Κατόπιν της σύντομης εγκατάστασης των απαραίτητων δεδομένων στο σκληρό δίσκο του PlayStation 3 –η δοκιμή βασίστηκε στην κονσόλα της Sony- ο παίκτης μεταφέρεται στο κεντρικό μενού επιλογών. Η αρχική εντύπωση πως τα πάντα δείχνουν φτωχά δυστυχώς δεν ανατρέπεται όσο καλά και να ψάξει κάποιος για περαιτέρω modes, με το Autosport να μην πρωτοτυπεί σε κανέναν τομέα. Για ακόμα μια φορά το career mode είναι αυτό που προσπαθεί να κρατήσει τους παίκτες κοντά του, αλλά για τους μοναχικούς παίκτες η κατάσταση δεν είναι και τόσο θετική. Οι αγώνες χωρίζονται σε αγωνιστικές σεζόν, όπου με τη σειρά τους η κάθε μία προσφέρει μια αποδεκτή ποικιλία αγώνων. Από Touring και Endurance, μέχρι Open Wheel, Tuner και Street, η επιλογή καριέρας δείχνει αρκετά πλούσια, αν και από ένα σημείο και έπειτα είναι βαρετή και επαναλαμβανόμενη.

grid-autosport-review-02

Τα άσχημα σχεδιασμένα μενού ενημερώνουν τον παίκτη πως πρακτικά θα πρέπει να συμμετέχει στους αγώνες που του παρέχονται, συγκεντρώνοντας  πόντους εμπειρίας, κατόπιν να λαμβάνει μέρος στο GRID series στο τέλος κάθε σεζόν και με απλές διαδικασίες να μεταβεί στην επόμενη. Το χειρότερο είναι πως τις περισσότερες φορές το εκάστοτε όχημα θα είναι προεπιλεγμένο, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο τις επιλογές του παίκτη, ενώ η διαθέσιμη λίστα με αυτοκίνητα είναι δυστυχώς αρκετά περιορισμένη.

Το προβληματικό career mode μαστίζεται και από άλλες επιλογές που δεν δείχνουν να έχουν λόγο ύπαρξης, όπως για παράδειγμα η παρουσία ενός team mate. Πέρα από το γεγονός πως θα βρίσκεται σχεδόν πάντα στον πάτο της κατάταξης, ο τίτλος αποτυγχάνει να δημιουργήσει την αίσθηση πως ο παίκτης αποτελεί μέλος μια ομάδας, γιατί πολύ απλά τα πάντα εμφανίζονται μέσω στατικών εικόνων, με στατιστικά και άλλα σχετικά με τους αγώνες στοιχεία. Το ίδιο συμβαίνει και με τους χορηγούς, που απλά και μόνο θέτουν κάποιους συγκεκριμένους στόχους, που αν τελικά επιτευχθούν θα προσφέρουν περισσότερους βαθμούς εμπειρίας. Φυσικά, όπως συνέβαινε και με το αρχικό GRID, όσο περισσότερες βοήθειες στην οδήγηση είναι απενεργοποιημένες, τόσα περισσότερα XP αποκτά ο παίκτης, αν και δυστυχώς το πρόβλημα δεν βρίσκεται στις ικανότητες του παίκτη αλλά στην προβληματική ΑΙ.

grid-autosport-review-03

Μεταφερόμενοι στην πίστα και ξεμπερδεύοντας με όλα τα παραπάνω κουραστικά χαρακτηριστικά, το πρώτο δυσάρεστο χαστούκι έρχεται από τον τεχνικό τομέα. Μπορεί η απερχόμενη γενιά hardware –τουλάχιστον στα χαρτιά- να έχει περάσει στο περιθώριο, αλλά δημιουργίες όπως οι Gran Turismo 6 και Forza 4 απλά εκθέτουν την Codemasters. Η οπτική μετριότητα θα κάνει τους πάντες να τρίβουν τα μάτια τους, μιας και τα αυτοκίνητα διακρίνονται για τα ασαφή τους περιγράμματα, για τα θολά textures και το ανύπαρκτο εσωτερικό τους. Μια ματιά στην κάμερα οδήγησης πρώτου προσώπου είναι αρκετή για να πειστεί ο καθένας πως ο χρόνος ανάπτυξης δεν ήταν ο απαιτούμενος, με το blur effect να χρησιμοποιείται παντού και πάντα.

Έχοντας δει στο παρελθόν τις δυνατότητες της EGO engine, το GRID Autosport απλά απογοητεύει, αλλά από την άλλη αφήνει και πολλές υπόνοιες για το πώς σκέφτεται η Codemasters. Από τη μία αποφεύγει να δαπανήσει λεφτά στην ανάπτυξη μιας νέας μηχανής γραφικών και από την άλλη το κύρος της μάλλον δεν της επιτρέπει να προβεί στην αγορά άλλης μηχανής. Όλα αυτά και πάντα κατά την προσωπική μας άποψη, οδηγούν στο συμπέρασμα πως η εταιρία στηρίχθηκε στο ήδη πολυπληθές κοινό της, το οποίο σαφέστατα και θα την στηρίξει, άσχετα αν η νέα αυτή πρόταση αγγίζει τα όρια της… αρπαχτής. Αυτή είναι μια λέξη που ποτέ μας δεν πιστεύαμε πως θα ξεστομίζαμε για μια τόσο ιστορική εταιρία.

grid-autosport-review-04

Επιστρέφοντας στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, το δεύτερο δυνατό χαστούκι έρχεται από τη συμπεριφορά των αντιπάλων. Καταρχάς διακρίνονται για την εξυπνάδα τους, αλλά και για την θέση που παίρνουν στην πίστα, μην αφήνοντας και πολλά περιθώρια για ανάσες. Ο παίκτης με τη σειρά του θα ιδρώσει ώστε να κρατήσει τα οχήματα στο δρόμο και αφού κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να διακριθεί, με έκπληξη θα διαπιστώσει πως μετά βίας θα βρεθεί στη μέση της κατάταξης.

Είναι αλήθεια πως χρειάζονται ώρες δοκιμών και πειραματισμών με το επίπεδο δυσκολίας και τις διαθέσιμες βοήθειες οδήγησης, ώστε να φέρει ο καθένας το GRID Autosport στα μέτρα του. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, οι αντίπαλοι οδηγοί εξαφανίζονται σαν πύραυλοι στις ευθείες, για να φρενάρουν στη συνέχεια πολλά μέτρα νωρίτερα από το ιδανικό. Αυτά τα σκαμπανεβάσματα στην απόδοσή τους θα φέρουν πολλές φορές την υπομονή του παίκτη στα όριά της, γιατί παρόλο που γνωρίζει πως έχει κάνει ό,τι το καλύτερο, για ακόμα μια φορά αυτό δεν θα είναι αρκετό.

grid-autosport-review-05

Σε επίπεδο χειρισμού, το Autosport γέρνει περισσότερο προς το πρώτο μέρος της σειράς, αποφεύγοντας τις υπερβολές του δεύτερου, αν και είναι εμφανές πως η οδήγηση με ένα χειριστήριο και ειδικά με το Dual Shock, είναι μια κανονική ταλαιπωρία. Ο χρήστης καλείται να κάνει κοφτές κινήσεις και να διορθώνει συνεχώς, ενώ η έλλειψη πληροφοριών στο τιμόνι, όπως είναι για παράδειγμα η έντονη υποστροφή, θα δημιουργήσουν μία λανθασμένη εικόνα σε όσους δεν μπορούν να επενδύσουν στην αγορά μιας τιμονιέρας.

Σε αυτή την περίπτωση και ξεκαθαρίζοντας ο καθένας στο μυαλό του πως το GRID Autosport είναι ένα απαιτητικό arcade racer και τίποτα περισσότερο, θα απολαύσει την οδήγηση των αυτοκινήτων –αγνοώντας τα τερτίπια της AI- και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος τους, θα εκτελέσει με άνεση όμορφες “πιρουέτες” εντός πίστας. Όμως, όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, το single player career καταντάει σύντομα αφόρητα κουραστικό και επαναλαμβανόμενο. Ευτυχώς που υπάρχει η δυνατότητα τα πάντα να διεξαχθούν σε online περιβάλλον. Στην προκειμένη περίπτωση ο παίκτης θα νιώσει πως όντως παρουσιάζει μία πρόοδο, πως αναμφίβολα η ομάδα όντως υπάρχει στο πλευρό του και ευτυχώς θα έχει να αντιμετωπίσει αντιπάλους που θα βρίσκονται κοντά στις ικανότητές του.

grid-autosport-review-06

Η επιλογή Racenet επιστρέφει, και όπως συμβαίνει και σε άλλες προτάσεις της Codemasters, θα αποτελέσει έναν σημαντικό σύμμαχο, παρέχοντας πολλές δυνατότητες. Το σημαντικότερο όμως όλων είναι πως οι παίκτες θα μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους ομάδες, να διοργανώσουν τα δικά τους τουρνουά και γενικότερα να ζήσουν την απολαυστική οδήγηση που ο τίτλος μπορεί να προσφέρει, απαλλαγμένοι από το εκνευριστικό άγχος που προκύπτει εξαιτίας της ΑΙ και όλων των άλλων εμποδίων του offline τομέα.

Πραγματικά είναι δύσκολο να συγκεντρώσει κάποιος τις σκέψεις του και να γράψει δέκα λέξεις για το GRID Autosport (ιδιαίτερα έχοντας κατά νου το παρελθόν της Codemasters). Η παρούσα πρόταση απλά δεν δικαιολογεί την ύπαρξή της στην αγορά, ενώ οι σαφέστατοι περιορισμοί και το αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα στους δικτυακούς και μη αγώνες, θα οδηγήσουν σε έντονο προβληματισμό.

Δυστυχώς, δημιουργείται η εντύπωση πως ο τίτλος θα μπορούσε να έχει free to play μορφή και αν ο όρος “αρπαχτή” που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως φαντάζει υπερβολικός, τι έχετε να πείτε για τα 8 προγραμματισμένα DLC που βρίσκονται καθοδόν;

Το review βασίστηκε στην PS3 έκδοση του παιχνιδιού.

Γιώργος Τσακίρογλου
Γιώργος Τσακίρογλου

Τα videogames για τον Γιώργο δεν είναι τρόπος ζωής. Η μεγάλη αγάπη του παραμένουν οι δύο τροχοί και -αναπάντεχα- ό,τι ψηφιακό προσπαθεί να τους μοιάσει. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον τα "παιχνίδια" αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά πάντα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της, όπως είναι η μουσική, οι βόλτες, τα ταξίδια και... οι σούζες!

Άρθρα: 4264

Υποβολή απάντησης