Heroes of the Storm

United we stand... or united we fall?


United we stand… or united we fall?


To Heroes of the Storm -αφού πέρασε από χίλια κύματα κατά τη διαδικασία ανάπτυξής του- έχει πλέον κυκλοφορήσει επίσημα. Το παιχνίδι αρχικά ξεκίνησε ως ένα mod για το Starcraft 2, υπό την ονομασία “Blizzard DotA”, προκειμένου να δείξει η Βlizzard στο κοινό τις ικανότητες του map editor. Μετά από δικαστικές διαμάχες με μια άλλη εταιρία-κολοσσό, τη Valve, η οποία ήθελε να χρησιμοποιήσει το όνομα DotA 2 (sequel του Warcraft 3 mod, DotA Allstars), τελικά αποφασίστηκε η Valve να κρατήσει το “DotA” και η Blizzard το “Allstars”.

Έτσι το project μετονομάστηκε σε Blizzard Allstars, αλλά και αυτό ήταν βραχύβιο… Βλέποντας τη γιγάντωση των free-to-play MOBAs, ιδίως του League of Legends (LoL), η Blizzard αποφάσισε να μην δώσει απλά ένα mod για το Starcraft, αλλά το δικό της, αυτόνομο παιχνίδι… και κάπως έτσι εγένετο το “Heroes of the Storm”. Βέβαια, πέρα από τις αλλαγές στο όνομα και τα “reboots”, ο τίτλος είδε και μεγάλες αλλαγές κατά τη φάση των alpha και beta. Πολλές ιδέες και μηχανισμοί που είχε η Blizzard τελικά δε δούλεψαν σωστά (από το σύστημα των Artifacts/ Trinkets/ Gems, το οποίο αφαιρέθηκε στην τελική έκδοση, μέχρι την επί πληρωμή πρόσβαση στη beta ενός free-to-play παιχνιδιού). Μετά την σύντομη ιστορική αναδρομή του παιχνιδιού πάμε στο τώρα…

Heroes-of-the-storm-image-09

Το Heroes of the Storm (Heroes) είναι το πρώτο MOBA (ή Hero-Brawler όπως το αποκαλεί η ίδια) παιχνίδι της Blizzard και ο δεύτερος free-to-play τίτλος της (μετά το Hearthstone). To Heroes αποτελεί έναν φόρο τιμής στο πλούσιο multiverse της Blizzard, μιας και φέρνει όλους τους εικονικούς χαρακτήρες από τα τρία σύμπαντα (Warcraft, Starcraft και Diablo) σε ειδικά διαμορφωμένα πεδία μάχης. Οι ήρωες επιδίδονται σε αγώνες 5v5, σε μάχες οι οποίες κρίνονται στη συνεργασία, το κατάλληλο timing αλλά και τη σωστή τοποθέτηση στο χάρτη (positioning). Ο κάθε ήρωας έχει το δικό του ξεχωριστό ρόλο, οπότε προσφέρονται ευκαιρίες για combos, τα οποία όταν εκτελεσθούν σωστά δίνουν μια αίσθηση ικανοποίησης στον παίκτη.

Σε αντίθεση με τα LoL και DotA (μια σύγκριση που θα γίνεται αρκετά συχνά σε αυτό το κείμενο), oι μάχες συμβαίνουν πιο νωρίς αλλά και πιο συχνά, καθώς οι χάρτες έχουν διάφορους στόχους (objectives) τα οποία είναι καίριας σημασίας. Ο κάθε χάρτης έχει τα δικά του objectives. Για παράδειγμα, στο Blackheart’s Bay θα πρέπει να μαζέψουμε νομίσματα από σεντούκια και πειρατές (neutral mobs) και να τα επιστρέψουμε στο πλοίο που βρίσκεται στο κέντρο του χάρτη. Αφού το καταφέρουμε, το πλοίο θα σημειώσει σημαντική ζημιά στα κτήρια της αντίπαλης ομάδας. Από την άλλη, στο Dragon Shire η ομάδα θα πρέπει να χωριστεί. Δύο ομάδες θα πρέπει να καταλάβουν το βόρειο και το νότιο ναό, και όταν γίνει αυτό, ο παίκτης στο κέντρο του χάρτη θα μπορεί να μεταμορφωθεί στον πανίσχυρο “Dragon Knight”, δίνοντας σημαντικό πλεονέκτημα στην ομάδα του. Τα objectives του Heroes είναι πολύ καθαρά και κατανοητά. Από την άλλη πλευρά, στα υπόλοιπα MOBAs, όπως για παράδειγμα το DotA, τα objectives είναι πιο θολά (π.χ. gank στο carry της αντίπαλης ομάδας, counter-warding, Roshan κ.λπ.) και απαιτείται πολύ περισσότερη ενασχόληση για να κατανοηθούν από το μέσο παίκτη.

heroes-of-the-storm-05

Βέβαια, τα ξεκάθαρα objectives δεν είναι και απαραίτητα πλεονέκτημα… ίσα-ίσα! Η ανταμοιβή για αυτά είναι τόσο σημαντική, που δεν ενθαρρύνει τους παίκτες να παίξουν όπως παίζουν τα συμβατικά (και εξαιρετικά δημοφιλή) MOBAs (δεν υπάρχει δηλαδή “laning phase” ή “ganks”) αλλά ένας διαρκής αγώνας δρόμου για την κατάκτηση των objectives. Δεν δίνεται διαφορετική επιλογή στον παίκτη – εάν αγνοήσει τα objectives απλά θα χάσει. Ένα άλλο, μεγάλο, μειονέκτημα είναι ότι επειδή, όπως αναφέραμε, τα objectives δίνουν τεράστιο πλεονέκτημα, η ομάδα που θα κερδίσει πρώτη τα 2-3 πρώτα είναι μάλλον και η νικήτρια. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που στα MOBAs ονομάζεται “snowballing” και είναι κάτι το οποίο τόσο το DotA όσο και το LoL προσπαθούν να μετριάσουν στα πιο πρόσφατα patches. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι και το πιο ευχάριστο ή ενδιαφέρον να παίζεις ή να βλέπεις ένα παιχνίδι και να ξέρεις ποιος θα είναι ο νικητής από τα πρώτα λεπτά!

Από τα παραπάνω, ίσως να σας έγινε αισθητό ότι το Heroes φιλοδοξεί να είναι ένα πιο ομαδικό παιχνίδι. Πράγματι, το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί πάνω σε αυτό τον κορμό. Έτσι, δεν έχει ο κάθε παίκτης τους δικούς του πόντους εμπειρίας και επίπεδο, αλλά οι πόντοι εμπειρίας συσσωρεύονται στην ομάδα. Έτσι ανεβαίνει όλη η ομάδα ταυτόχρονα επίπεδο (δεν υπάρχει το φαινόμενο που βλέπαμε σε MOBAs με το carry να αποκτά σημαντικό προβάδισμα έναντι των supports). Δυστυχώς, αυτό καθιστά σχεδόν αδύνατο να έχουμε “playmakers”, οι οποίοι χάρη στο προβάδισμά που πήραν έναντι των άλλων, οδήγησαν την ομάδα τους στη νίκη. Εάν η αντίπαλη ομάδα πάρει προβάδισμα στα επίπεδα, η ανατροπή θα είναι σπάνια.

Heroes-of-the-storm-image-01

Μια άλλη σημαντική διαφορά από τα MOBAs είναι ότι δεν υπάρχει καθόλου η έννοια των Last-Hit/ Deny/ Gold/ Inventory. Όσοι έχετε ασχοληθεί με κάποιο MOBA, θα ξέρετε ότι αυτό είναι απλά τεράστιο! H παραμετροποίηση του παίκτη γίνεται μέσω των “ταλέντων”. Ανά κάποια επίπεδα (1, 4, 7, 10, 13, 16, 20) ο παίκτης μπορεί να κάνει μια επιλογή μεταξύ 2 έως 5 διαφορετικών επιλογών για μια ικανότητα. Η ικανότητα αυτή μπορεί να είναι παθητική, να ενδυναμώνει για παράδειγμα κάποιο από τα “ξόρκια” του ήρωα ή ενεργητική, δηλαδή να δίνει ένα νέο “ξόρκι” στον ήρωα.

Αν και αυτό το σύστημα ακούγεται ενδιαφέρον, ούτε καν καταφέρνει να φτάσει το βάθος του παραδοσιακού συστήματος Gold/ Inventory που βλέπουμε στον ανταγωνισμό. Βέβαια, αυτό που καταφέρνει η Blizzard, είναι να δώσει έναν ξεκάθαρο τρόπο στους αρχάριους παίκτες να τροποποιήσουν τους χαρακτήρες τους. Η αλήθεια είναι ότι σε άλλα MOBAs, ένας αρχάριος παίκτης “χάνονταν”, προσπαθώντας να ακολουθήσει ακόμα και το συνιστώμενο item-build για τον ήρωά του. Όταν όμως κατάφερνε να εξοικειωθεί πλήρως με τους μηχανισμούς, μπροστά του ανοίγονταν μια γκάμα επιλογών και στρατηγικών, τις οποίες σε καμία περίπτωση δε προσφέρει το σύστημα του Heroes.

Γιώργος Τσορμπατζόγλου
Γιώργος Τσορμπατζόγλου
Άρθρα: 126

Υποβολή απάντησης