Blood Bowl 2
Good Friendly Violent Fun in Store For All.
Τα στοιχεία που σχετίζονται με το management και έχουν περιορισμένο maximum αριθμό, είναι οι assistant coaches, οι cheerleaders, τα team re-rolls, ιατρικό team και βοηθάνε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο το στήσιμο και την απόδοση της ομάδας, ενώ το Team Value καθορίζει το match making, αλλά και το σημαντικότατο μηχανισμό του petty cash. Για να καλύψει το ποιοτικό κενό που προκύπτει από τη διαφορά στην αξία των ομάδων, δίνει ένα bonus νομισμάτων που διαθέσιμα για ξόδεμα μόνο για τον τρέχοντα αγώνα, το οποίο μπορεί να ξοδευτεί στα pre game inducements. Οπότεν είτε ξοδεύοντας χρήματα από το «ταμείο» της ομάδας, είτε εκμεταλλευόμενοι το handicap του petty cash, έχουμε τη δυνατότητα να προσλάβουμε mercenaries, παίκτες super star, έξτρα team rerolls, έξτρα ιατρικό team, δωροδοκίες διαιτητών, μαγικά ξόρκια κ.α. πριν από κάθε αγώνα και να αλλάξουμε τις ισορροπίες. Εξυπακούεται πως τα Inducements και τα petty cash γίνονται αέρας κοπανιστός μετά το τέλος του αγώνα.
Σημαντικότατο στοιχείο της ανάπτυξης της ομάδας είναι Super Star Points, τα οποία μαζεύονται με πολύ μόχθο, σκοράροντας touchdown, προκαλώντας τραυματισμούς αντιπάλων, κάνοντας πετυχημένες πάσες, και με την ανακήρυξη ενός εκ των παικτών μας ως MVP, παίρνοντας το ρόλο, ουσιαστικά, των πόντων εμπειρίας. Μαζεύοντας τους απαραίτητους πόντους, οι παίκτες μας κερδίζουν level και μπορούν να πάρουν είτε ένα καινούριο skill, είτε να αυξήσουν ένα από τα βασικά τρία χαρακτηριστικά τους (Strength, Movement, Agility). Χρειάζεται και εδώ τύχη, καθώς το αποτέλεσμα δύο εξάεδρων ζαριών καθορίζει το πως θα μπορέσουμε να επενδύσουμε στο level up. Εδώ είναι το σημείο που χρειάζεται να ανοίξει ο καινούριος παίκτης οδηγούς και manuals, να μελετήσει και να καταλάβει πλήρως πώς λειτουργεί το κάθε skill. Τα σωστά skills στους σωστούς παίκτες αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό το ρόλο τους και προσθέτουν εξτρά μεταβλητές στην εκπόνηση των τακτικών μας. Αν θα επενδύσουμε σε επιθετικά skills ή αν θα επενδύσουμε σε skill απεμπλοκής από συγκρούσεις αλλάζει εκ βάθρων τη φιλοσοφία που θα αντιμετωπίσουμε τον κάθε αγώνα.

“Πίσω από την «tongue-in-cheek» ιδιοσυστασία του παιχνιδιού, κρύβεται ένα απαιτητικό, τακτικά σύστημα, του οποίου η πλήρης κατανόηση και αντίληψη, είναι μια διαδικασία χρονοβόρα και επίπονη.”
Συνδυάστε αυτό με την ξεχωριστή και εμφανώς διακριτή φύση της κάθε ομάδας-φυλής, και σιγά σιγά, ειδικότερα στα υψηλοτέρα team values, δημιουργείται ένα πολύχρωμο παζλ από συλλόγους, που έχουν τη στάμπα της ιδιαίτερης νοοτροπίας στο παίξιμο και στήσιμο του κάθε προπονητή- χρήστη. Αναγκαία παρένθεση εδώ η στηλίτευση της τακτική της Cyanide να κάνει διαθέσιμες τις καινούριες φυλές μέσω DLC πακέτων και καινούριων εκδόσεων του παιχνιδιού (η τελευταία, «Chaos Εdition» του πρώτου έφτασε να έχει 20 συνολικά) σταδιακά και με το αζημίωτο. Είναι κατανοητό πως σε αρχική φάση είναι δύσκολο να γίνει balance σε τόσες πολλές ομάδες, οπότε λογική η καθυστέρηση, αλλά το να ζητάς για ένα μέτρια εμπορικά τίτλο χρήματα για να βάλεις συστατικά που επηρεάζουν το gameplay, είναι απαράδεκτο. Η αρχική τιμή του παιχνιδιού, 45 ευρώ, είναι αρκετή για να δικαιολογήσει την πλήρη υποστήριξη του με patches, που εμπλουτίζουν το βασικό περιεχόμενο. Το άδειασμα των πορτοφολιών των παικτών, με στοιχεία που έπρεπε να είναι δεδομένα, αφήνει, δυστυχώς, τη στυφή γεύση της εκμετάλλευσης και της αφαίμαξης των φανατικών, που στηρίζουν από τη day one τον τίτλο. Ως πότε θα συνεχίζεται αυτή η φάρσα;
Αργά η γρήγορα η AI θα αποτελέσει βούτυρο στο ψωμί σας, αφού οι κινήσεις της, αν και βελτιωμένες, λειτουργούν με συγκεκριμένα μοτίβα και θα αναζητήσετε την πραγματική πρόκληση στο online gaming. Είτε μέσω απλού φιλικού αγώνα, είτε μέσω της συμμετοχής σας σε κάποια λίγκα, θα δείτε να ανοίγεται μπροστά σας η πραγματική αξία του παιχνιδιού. Παράτολμες και πρωτότυπες τακτικές, περίεργα builds, αγώνες που μας κρατάνε στην «τσίτα» μέχρι την τελευταία σειρά, αλλά και ragequits λόγω άσχημης ζαριάς, περίεργο και κάπως άδικο matchmaking και injury super star points farming από κάποιους παίκτες (ενώ χάνουν, κυνηγάνε να τραυματίσουν και να σκοτώσουν τους αστέρες μας), προσφέρουν ένα αποτέλεσμα ικανό να σας μαγέψει για πολλές ώρες ή να σας εκνευρίσει και να αρχίστε να πετάτε στον τοίχο πληκτρολόγια και ποντίκια.

Τα features που υπάρχουν ήδη, όπως τα κερδισμένα από τους αγώνες Cyanide Coins (για περαιτέρω εξατομίκευση και καλλωπισμό της ομάδας), η εποχιακή live αγορά μεταγραφών μεταξύ των παικτών καθώς και το τι θα προσφέρει η αναβάθμιση του γηπέδου της ομάδας μας (μέχρι στιγμής μόνο αισθητικές αλλαγές), δεν έχουν μπει στην τελική τους μορφή στο παιχνίδι, οπότε δεν μπορούν και να κριθούν. Είναι στο σωστό δρόμο πάντως. H Cyanide είναι γνωστό ότι πάσχει στην επικοινωνία της με το κοινό και στην εκμετάλλευση του feedback των βετεράνων, αλλά διορθώνει και προσθέτει συνέχεια συστατικά του gameplay (κάποια skills παρουσιάζουν bugs) και κατάφερνει να δημιουργήσει έναν απόλυτα ικανοποιητικό τίτλο στον πυρήνα του, που σέβεται και εκμεταλλεύεται το «απόσταγμα» της τριακονταετούς ύπαρξης του σύμπαντος του Blood Bowl.
Το αν θα απολαύσετε, όμως, εσείς το παιχνίδι, εξαρτάται 100% από την υπομονή και τη θέλησή σας. Θέλει να εντρυφήσεις στους μηχανισμούς του και τους κανόνες του. Θέλει να συμβιβαστείς με τις αποτυχίες και τις ήττες, και θέλει να παίζεις για τη χαρά του παιχνιδιού ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Η RNG πτυχή του δεν αφήνει περιθώρια για μεγαλόπνοα σχέδια στο σχεδιασμό της ομάδας και δέσιμο με τους παίκτες μας. Όλοι και όλα είναι αναλώσιμα και επαναλαμβάνουμε πως η κορυφή και ο πάτος είναι σιμά. Ένας ικανός αντίπαλος, ένα καπρίτσιο του Nuffle, μια λάθος τακτική απόφαση και το ντόμινο αποκτά τη απαιτούμενη κινητική ενέργεια για να προκαλέσει την αλυσιδωτή κατάρρευση του «οικοδομήματός» μας . Touchdown…
Το review βασίστηκε στην PC έκδοση του παιχνιδιού.