Gran Turismo Sport

Με το βλέμμα στα e-sports...


Με το βλέμμα στα e-sports…


“Βαρύ σαν Ιστορία” είναι το όνομα του Gran Turismo για τη βιομηχανία του gaming. Όσα λάθη και αν έχουν γίνει στο παρελθόν, όσο και αν ο ανταγωνισμός έχει κάνει άλματα και αποτελεί πλέον ένα πανίσχυρο αντίπαλο δέος, η Polyphony Digital και ο Kazunori Yamauchi έχουν πάντα πάνω από τα κεφάλια τους μια “λαιμητόμο” ευθύνης προς το κοινό, το οποίο περιμένει πάντα από τους Ιάπωνες την υπέρβαση, το κάτι παραπάνω, την καινοτομία, το επόμενο βήμα για το racing genre. Το Gran Turismo είναι ταυτόσημο με το “racing” για εκατομμύρια παίκτες ανά την υφήλιο και από αυτό περιμένουν να προχωρήσει την κατηγορία μπροστά. Και εδώ έρχεται το πρώτο μεγάλο ερώτημα;

Τί ακριβώς θέλει να κάνει ο Yamauchi με το GT Sport και γιατί δεν προχώρησε μαζί με την ομάδα του στη δημιουργία του Gran Turismo 7; Μια πολύ εύκολη, πρώτη απάντηση στο δεύτερο ερώτημα έρχεται αβίαστα στο μυαλό: Ο τελειομανής Ιάπωνας δημιουργός θα χρειαστεί περίπου… 14 χρόνια για να φέρει το Gran Turismo 7 στο επίπεδο που ενδεχομένως το έχει οραματιστεί. Τα ξέρετε. Και αφού η Sony χρειάζεται οπωσδήποτε και πάραυτα ένα GT για το PS4 (και ένα δυνατό “χαρτί” για τα Χριστούγεννα του 2016) πάρθηκε η απόφαση να ετοιμαστεί κάτι διαφορετικό, ένα “ορεκτικό”  πριν το κυρίως πιάτο, το οποίο πιάτο θα έρθει κάποια στιγμή υπό τη μορφή του GT7. Και εγένετο GT Sport.

GTSport Race Tokyo Express way 01

Ωστόσο, το GT Sport δεν είναι “Prologue”. Δεν θα είναι ένα “glorified demo”, που θα έρθει απλά και μόνο για να εξυπηρετήσει μια εμπορική ανάγκη της SCE και ένα “τικ” στη λίστα με τα exclusives που “πρέπει” να έχει το PlayStation 4. Τουλάχιστον, έτσι καταλάβαμε βλέποντας την παρουσίαση του παιχνιδιού στο Λονδίνο, την Πέμπτη 19/5, από τον ίδιο τον Kazunori Yamauchi, αφού ο σπουδαίος δημιουργός και μεγάλος οραματιστής του racing genre φαίνεται ότι έχει πάρει στα σοβαρά το εγχείρημα που ακούει στο όνομα “GT Sport”.

Αφού, λοιπόν, δόθηκε μια πρόχειρη απάντηση στο δεύτερο ερώτημα, ας προσπαθήσουμε να λύσουμε και το μυστήριο της πρώτης. Δηλαδή, το τι ακριβώς προσπαθεί να πετύχει η Polyphony Digital με ένα project σαν το Gran Turismo Sport. H απάντηση του Yamauchi εδώ δεν σηκώνει και πολλές ερμηνείες. Το GT Sport θα είναι ένα “κανονικό” Gran Turismo, με 137 -super premium, σχεδιασμένα από την αρχή- οχήματα στο δισκάκι (το DLC είναι τόσο σίγουρο, όσο το γεγονός πως αύριο το πρωί θα δείτε τον ήλιο να βγαίνει από την ανατολή…), 19 διαφορετικές τοποθεσίες με πλειάδα διαδρομών (κλασικές και νέες), πολλά είδη αγώνων (σε άσφαλτο και χώμα), livery editor, πλήρες GT campaign, υποστήριξη VR, ένα νέο και σαφώς αναβαθμισμένο photo mode (με την ονομασία Scapes) και αρκετά ακόμα καλούδια εδώ και εκεί, που αφενός δικαιολογούν τον τίτλο “πλήρες Gran Turismo” και αφετέρου εγγυώνται ότι όποιος προμηθευτεί το παιχνίδι, θα ασχοληθεί μαζί του για αρκετό καιρό.

GTSport Track Northern Isle Speedway 01

Για πόσο καιρό; Εξαρτάται από τον καθένα, αλλά όσο και να ασχοληθεί κάποιος με τα προαναφερθέντα, ούτε καν θα αγγίξει τη διάρκεια που θα έχει ο τίτλος στο mode για το οποίο, πρακτικά, δημιουργήθηκε, δηλαδή, το ανταγωνιστικό mode σε online περιβάλλον. Και ναι, ας πάψουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. To Gran Turismo Sport φτιάχτηκε για έναν κυρίως λόγο: Για να εκμεταλλευθεί τη ραγδαία γιγάντωση του competitive/ streaming/ multiplayer φαινομένου, που επικρατεί στη gaming σκηνή τα τελευταία χρόνια και που με τα e-sports games -τα οποία αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο- αναμένεται να γιγαντωθεί ακόμα περισσότερο μέσα στο επόμενο διάστημα.

Έτσι, το GT Sport, όπως ο ίδιος ο Yamauchi είπε στην παρουσίασή του, θα περιλαμβάνει δύο βασικά πρωταθλήματα online φύσεως, που -σε συνεργασία με τη FIA- θα έχουν ως στόχο να αναδεικνύουν τους καλύτερους οδηγούς του πλανήτη. Τα competitive πρωταθλήματα του GT Sport θα χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες, τα πρωταθλήματα χωρών και τα πρωταθλήματα κατασκευαστών. Βασιζόμενα στον “πατριωτισμό” και στο “brand loyalty”, οι ιθύνοντες της Polyphony εκτιμούν ότι τα πρωταθλήματα αυτά θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν το απαραίτητο πάθος στους gamers, ώστε να στελεχώνουν ομάδες, να ιδρώνουν για τους καλύτερους χρόνους, να βελτιώνονται, να ανεβαίνουν στην παγκόσμια κατάταξη και να φτάνουν στη δόξα της πρωτιάς (που για πολλούς θα επιφέρει και άλλα καλούδια εκτός της ικανοποίησης…).

GTSport Race Willow Springs Big Willow 01

Το σύστημα διαχωρισμού των πρωταθλημάτων και των αγώνων στο GT Sport προβλέπεται να είναι αρκετά περίπλοκο και σίγουρα απαιτεί τεράστιες υποδομές από την πλευρά της Sony, παρακολούθηση αποτελεσμάτων, προβολή αγώνων και, γενικώς, μια άψογη διοργάνωση. Έτσι, το παιχνίδι αυτό στηρίζεται σε δύο πυλώνες που πρέπει να τοποθετηθούν σωστά για να μη γκρεμιστεί το οικοδόμημα. Από τη μία είναι η ευθύνη των Polyphony Digital και Sony για τις υποδομές και τη διοργάνωση, και από την άλλη η “ευθύνη” των gamers για τη συμμετοχή, δηλαδή, το πόσο μεγάλη, συνεπής, και σωστή απέναντι στους κανόνες θα είναι η κοινότητα του παιχνιδιού, ώστε να μπορέσει το όλο εγχείρημα να στηθεί, υποστηριχθεί και κυλήσει ομαλά.

Μεγάλα στοιχήματα, που φεύγουν από τα “ασφαλή ύδατα” ενός single player campaign, με τη γνωστή εξέλιξη αλά Gran Turismo, και ανοίγουν νέους -και άγνωστους σε κάποιο βαθμό- για την Polyphony δρόμους. Όλα αυτά θα τα δούμε να ξεδιπλώνονται από τις 16 Νοεμβρίου και μετά, όταν δηλαδή θα γίνει διαθέσιμο το παιχνίδι στην αγορά. Αλλά μέχρι τότε, έχουμε να σας μεταφέρουμε κάποιες πρώτες εντυπώσεις από την επαφή που είχαμε με το παιχνίδι στο event του Λονδίνου (που μπορείτε να δείτε και στο video που συνοδεύει το άρθρο). Πρώτα από όλα, πρέπει να πούμε ότι το παιχνίδι βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης (παρόλο που θα πρέπει να βρίσκεται στις προθήκες των καταστημάτων σε περίπου 7 μήνες…).

GTSport Track Brands Hatch 02

Αυτό φάνηκε από τα demos που υπήρχαν στο χώρο της εκδήλωσης, αφού το GT Sport -στην παρούσα φάση- δείχνει ως μια αναβαθμισμένη έκδοση του Gran Turismo 6. Τα λεπτομερώς σχεδιασμένα οχήματα και τα πανέμορφα γραφικά, συνοδεύονταν από aliasing και κάποια stutters (μικρά και απότομα κολλήματα) στη ροή των αγώνων. Το μοντέλο καταστροφής των οχημάτων (που σε συνέντευξη που ακολούθησε μετά την παρουσίαση, ο Yamauchi δήλωσε ότι θα υπάρχει) στην έκδοση του event δεν ήταν παρόν, αλλά το σήμα κατατεθέν της σειράς Gran Turismo, το υπέροχο μοντέλο οδήγησης, δηλαδή, και η κορυφαία συμπεριφορά των αυτοκινήτων, ήταν εκεί. Και σε συνδυασμό με τη νέα τιμονιέρα της Thrustmaster, με την οποία δοκιμάσαμε το παιχνίδι, λάβαμε ένα πολύ καλό πρώτο δείγμα για το gameplay του GT Sport.

Σε αυτή τη φάση λοιπόν, μένουμε με τις υποσχέσεις της Polyphony Digital και του Kazunori Yamauchi για ένα πολύ ενδιαφέρον project, που αν όλα πάνε καλά ίσως να οδηγήσει το racing των κονσολών σε ένα νέο επίπεδο. Είναι σαφές ότι το GT Sport χρειάζεται ακόμα δουλειά και χρόνο για να φτάσει στο επίπεδο των απαιτήσεων που έχουμε από ένα παιχνίδι με τόσο βαρύ όνομα, αλλά ο Yamauchi είναι ένας δημιουργός που σπανίως απογοητεύει το κοινό του, και εκεί εναποθέτουμε τις ελπίδες μας.

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης