Overwatch
Το μαγικό ραβδάκι της Blizzard είναι εδώ...
Μόλις φορτώσει ο χάρτης, ο παίκτης θα κληθεί να διαλέξει χαρακτήρα ανάμεσα από 21 διαθέσιμες επιλογές, οι οποίες κατηγοριοποιούνται ως εξής: Offense, Defense, Support και Tank. Οι χαρακτήρες της κάθε κλάσης, αν και δεν είναι ισάριθμοι, είναι υπέρ αρκετοί -τουλάχιστον για τον πρώτο καιρό κυκλοφορίας του παιχνιδιού- ώστε να πειραματιστεί ο παίκτης και να επιλέξει αυτόν που του ταιριάζει καλύτερα. Κάθε χαρακτήρας φέρει ένα βασικό όπλο και δύο με τρία διαφορετικά abilities -πέραν της Ultimate, που είναι το charge attack του κάθε χαρακτήρα και αποτελεί το δυνατότερό του “όπλο”. Εδώ βρίσκεται αυτή τη στιγμή και το σημαντικότερο πρόβλημα του Overwatch. Σε ένα παιχνίδι το οποίο βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στους χαρακτήρες του, το να υπάρχουν ορισμένοι με πολύ πιο δυνατά abilities και όπλα (overpower) είναι κάτι το οποίο μπορεί να ζημιώσει την εμπειρία. Ο συνδυασμός, μάλιστα, των overpower χαρακτηρων με κάποια δομικά λάθη στις πίστες, τη δυνατότητα επιλογής του ίδιου χαρακτήρα πάνω από μια φορά στην ομάδα και κάποιων συγκεκριμένων modes, είναι ικανά να διαλύσουν ένα match σε δευτερόλεπτα.
Από την άλλη, η αίσθηση των όπλων είναι μοναδική σε κάθε χαρακτήρα και αποδίδεται πολύ καλά, με εξαίρεση ίσως έναν ή δύο χαρακτήρες, των οποίων τα όπλα δεν προσδίδουν το επιθυμητό “βάρος” στα χεριά του παίκτη σε σύγκριση με το damage που κάνουν. Μεγάλο ενδιαφέρον συναντάται κατά τη διάρκεια των matches και συγκεκριμένα στο σύστημα με το οποίο ο παίκτης σημειώνει κάποιο kill. Στο παιχνίδι τα kills έχουν αντικατασταθεί με eliminations, μια πολύ έξυπνη λύση στο πρόβλημα των assist kills, αφού ουσιαστικά κάθε assist καταμετράται ως elimination ακριβώς όπως και κάθε κάθε kill. Με άλλα λόγια, σε περίπτωση που κάποιος χαρακτήρας σκοτωθεί από τα πυρά κάποιου συμπαίκτη μας -ενώ έχει πρώτα τραυματιστεί από εμάς- το παιχνίδι το αναγνωρίζει σαν elimination και για τους δύο.

To Overwatch αποτελεί ένα από τα ταχύτερα FPS παιχνίδια που κυκλοφορήσαν πρόσφατα, αφού τόσο οι χαρακτήρες με συγκεκριμένα abilities όσο και οι πίστες βοηθούν στη συνεχή αναμέτρηση των εχθρών και σε κάποιες χαοτικές μάχες. Σε πίστες όπως η Ιlios και η Hollywood -ανεξαρτήτως mode- οι face-to-face μάχες και τα συνεχή respawn της κάθε ομάδας, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια λάθους. Με το respawn time να ανέρχεται στα 7 δευτερόλεπτα και τα σημεία που κάνει respawn η κάθε ομάδα να είναι πάντα τοποθετημένα στις δυο άκρες της πίστας, εδώ φαίνεται πόσο οργανωμένη στις επιθέσεις ή στην απόκρουση αυτών είναι κάθε ομάδα. Αν οι εχθροί εξολοθρεύσουν όλους τους παίκτες από την περιοχή, θα έχουν μεγάλο πλεονέκτημα χρόνου μέχρι να επιστρέψει σύσσωμη η αντίπαλη ομάδα για να προσπαθήσει να ανακτήσει το objective.
Μιλώντας για οbjective, όλα τα modes στο Overwatch βασίζονται σε αυτόν τον μηχανισμό. Για αυτό το λόγο κάθε mode έχει και συγκεκριμένες πίστες/ χάρτες. Για παράδειγμα, η Illios -ναι πάλι αυτή, αφού είναι ελληνική- διαθέτει ένα κεντρικό σημείο το οποίο πρέπει να γίνει capture από την κάθε ομάδα. Οι πίστες που συμπεριλαμβάνονται στο εν λόγω mode έχουν δομηθεί πολύ σωστά, έτσι ώστε μια ομάδα να μην απέχει περισσότερο από το objective σε σχέση με την άλλη, και διαθέτουν περισσότερες από μια διόδους για να γίνει η κατάληψη του σημείου. Μεγάλη βοήθεια, δε, προσφέρουν χαρακτήρες που στα abilitites τους έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν το verticality της πίστας, μιας και μπορούν να αποσυντονίσουν ή και να εξολοθρεύσουν τους εχθρούς από κάποιο ψηλό σημείο όσο επιτίθενται πεζοί οι υπόλοιποι παίκτες.

Φυσικά, όλοι οι χαρακτήρες δεν είναι το ίδιο γρήγοροι στην κίνηση και δεν μιλάμε μόνο για τα προφανή (tank characters) αλλά και για δυνατούς offence χαρακτήρες όπως ο Reaper. Εδώ έρχεται να προστεθεί η πολύ καλή αίσθηση που η Blizzard έχει αποδόσει στο παιχνίδι της. Χαρακτήρες που είναι πιο αργοκίνητοι, κρατούν ένα μεγάλο όπλο, το οποίο κάνει περισσότερο damage, σε αντίθεση με πιο ευκίνητους που μπορεί η βασική τους επίθεση να είναι το melee. Πέρα λοιπόν από το κομμάτι των μαχών, το Overwatch φέρει και αναβαθμίσιμους χαρακτήρες, αλλά μόνο ως προς το εικαστικό τους κομμάτι και όχι τις δυνατότητές τους. Μετά το πέρας κάθε multiplayer match, ο παίκτης ανεβαίνει -μέσω XP- ranks (50 στο σύνολο).
Για κάθε ένα που θα ανεβαίνει, το παιχνίδι του χαρίζει και ένα loot box. Το Loot Box (το οποίο πωλείται κιόλας μέσω του εκάστοτε online store) προσφέρει τη δυνατότητα όταν το ανοίξει ο παίκτης να κερδίσει τυχαία μερικά αντικείμενα, ώστε να “αναβαθμίσει” εικαστικά τον χαρακτήρα του. Ο κάθε χαρακτήρας έχει 54+ διαφορετικές παραμετροποίησεις που μπορεί να δεχτεί, οι οποίες μπορεί να είναι: Skins, Emotes, Victory Poses, Victory Lines, Sprays, Higlight Intros ή Coins για να αγοράσει κάποιο από τα προαναφερθέντα αντικείμενα σε περίπτωση που δεν του τύχει. Το συγκεκριμένο κομμάτι αποτελεί και τα microtransactions του παιχνιδιού, τα οποία είναι εντελώς διακοσμητικά και δεν επηρεάζουν με κανένα τρόπο το παιχνίδι.

Τέλος, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο τεχνικό κομμάτι του παιχνιδιού. Καθόλη τη διάρκεια της ενασχόλησής μας με το Overwatch δεν συναντήσαμε κανένα bug, κανένα glitch, κανένα κόλλημα και το framerate δεν έπεσε ούτε για ένα δευτερόλεπτο -δείγμα της προσοχής που έχει δεχθεί ο τίτλος από την Blizzard. Τα γραφικά μπορεί να μην είναι “ρεαλιστικά” και με όλα τα εντυπωσιακά εφέ που έχουμε δει σε πρόσφατες κυκλοφορίες, είναι όμως γοητευτικά με το δικό τους τρόπο. Ολόκληρος ο κόσμος του Overwatch είναι “πνιγμένος” στα έντονα χρώματα, τα οποία μεταφέρουν στο παίκτη την αίσθηση πως βρίσκεται σε έναν κόσμο φτιαγμένο από πλαστικό. Εκεί που η ομάδα ίσως να μην προσπάθησε αρκετά -ή και καθόλου- είναι στη μουσική επένδυση, η οποία… απουσιάζει. Δυστυχώς, τόσο στα μενού όσο και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού κανένα μουσικό κομμάτι δεν συνοδεύει την εμπειρία μας, πέρα από τους ήχους που προκύπτουν από κάποιες λειτουργίες.
Συνοψίζοντας, με το Overatch έχουμε να κάνουμε σίγουρα με μια online εμπειρία η οποία στρέφεται γύρω από τους χαρακτήρες και τις δυνατότητές τους. Ο τίτλος προσφέρει πάμπολλους συνδυασμούς και δυνατότητες ανάπτυξης στρατηγικής για μια ομάδα που θέλει να ανακηρύσσεται νικήτρια σε κάθε match. Σαν solo εμπειρία, το Overwatch μπορεί να προσφέρει αρκετά στον παίκτη, αλλά εκεί που η διασκέδαση σίγουρα εκτινάσσεται στα ύψη, είναι όταν μια ομάδα 6 ατόμων συνεννοείται για να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μέσα από τη συνεργασία της. Και αυτός είναι ίσως ένας τρόπος για να καταπολεμήσει το άνισο πλεονέκτημα που έχουν κάποιοι χαρακτήρες. Πέρα όμως από αυτό, το Overwatch αποτελεί μια υπέροχη εμπειρία που θα απορροφήσει αμέτρητες ώρες από τη ζωή του παίκτη μέχρι να του δώσει όλα όσα διαθέτει.
To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.
Διαβάστε επίσης



