
Simon the Sorcerer Origins | Review
Prequel, ή μήπως όχι;
Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια για την δημιουργία του Simon the Sorcerer 6, ομολογούμε πως δεν περιμέναμε να ξαναδούμε τον Simon σε νέες περιπέτειες. Η σειρά, αν και είχε ορισμένα ιδιαίτερα αγαπητά παιχνίδια, ποτέ δεν κατάφερε να ξεφύγει εντελώς από τη σκιά μίμησης των Discworld και να αναδειχθεί ως κάτι με τη δική του ξεκάθαρη ταυτότητα.
Παρόλα αυτά, η ιδέα του να έχεις ως πρωταγωνιστή έναν σκανδαλιάρη έφηβο, που ξαφνικά αποκτά μαγικές δυνάμεις και κάνει τη μία τρέλα μετά την άλλη, είναι πάντοτε μια ευκαιρία για κάφρικο βρετανικό χιούμορ και σχολικές τρελοπεριπέτειες που διασκεδάζουν μικρούς και μεγάλους.

Οι αρχικοί δημιουργοί της σειράς (Adventure Soft) κατέρρευσαν μετά την αποτυχία του Simon 3D, με τη “μπάλα” να περνάει στη Silver Style Entertainment για τα Simon 4 & 5, και εν τέλει σήμερα στην ιταλική indie ομάδα Smallthing Studios, η οποία εμφανίστηκε από το πουθενά, με βασικό της στόχο τη νεκρανάσταση του Simon.
Aπό την πρώτη στιγμή κιόλας, η πιο άμεση σύγκριση που μπορεί να γίνει για το Simon the Sorcerer Origins είναι με το reboot των Leisure Suit Larry από την Crazybunch. Kαι στις δύο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με μια ιστορική σειρά, που επανέρχεται στο προσκήνιο μέσω μιας σαφέστατα πιο low budget παραγωγής, με μεγάλες αλλαγές στο art direction αλλά και με αυτό το μοντέρνο, δυτικό “flash art” της σχολής του Nickelodeon.

Στην περίπτωση του Simon, όμως, οι δημιουργοί πήγαν ένα βήμα παραπέρα και δανείστηκαν στοιχεία παραδοσιακών, αγγλικών παιδικών βιβλίων από τα 1950s / 1970s, προσφέροντας ένα ιδιαίτερο αποτέλεσμα που ναι μεν είναι φρέσκο, αλλά ταυτόχρονα θυμίζει έντονα τεχνικές και ατμόσφαιρα κλασικών παλιών βιβλίων. Αυτή η σχεδιαστική επιλογή είναι ιδιαίτερα εμπνευσμένη και επιτρέπει στο παιχνίδι να σταθεί με περηφάνεια στα πόδια του χωρίς να απαιτεί υπερβολικό budget.
Βέβαια, όταν μπει το animation στην υπόθεση, κανένα art direction δεν μπορεί να κρύψει το μικρό budget του τίτλου. Και σε γενικές γραμμές αυτό είναι πλήρως κατανοητό, και οι απαιτήσεις μας από μικρές indie προσπάθειες είναι μαζεμένες.

Όμως αν πρέπει ένα σημείο σε ένα adventure παιχνίδι να έχει παραπάνω δουλειά στο animation, αυτό είναι στον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. Από την πρώτη κιόλας στιγμή γίνεται εμφανές ότι ο Simon χρειαζόταν μερικά ακόμα frames για να έχει αυτή την λίγο πιο ομαλή κίνηση, που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στην ευχάριστη εικόνα και σε αυτή που νομίζεις ότι το framerate έπεσε στα 10 fps/sec.
Eυτυχώς, το voice acting αλλά και η μουσική επιμέλεια του τίτλου είναι σαφέστατα σε καλύτερα επίπεδα. Η μουσική μεταφέρει όμορφα τον μαγικό κόσμο του παιχνιδιού ενώ το voice acting καταφέρνει με κάποιον ιδιαίτερο τρόπο να μιμείται καλά το ερασιτεχνικό και κωμικό στυλ των παλαιότερων τίτλων.

Στα της γραφής, το Simon the Sorcerer Origins παραδίδει μια τυπική και κλασική παιδική ιστορία μαγείας, αταξίας και προεφηβικού χιούμορ, με τον Simon να είναι όπως πάντα ο Βρετανός “Ντένις ο Τρομερός” με δυο σκαλιά καφρίλας πιο πάνω. Ένα από τα πιο ιδιαίτερα στοιχεία του παιχνιδιού είναι πως καταφέρνει να είναι prequel, sequel και reboot για τη σειρά ταυτόχρονα, και να δέσει άψογα με το πρώτο παιχνίδι. Δεν θα σας εξηγήσουμε το πώς, αλλά μέχρι και την τελευταία σκηνή θα προσπαθείτε να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει – και μόλις μάθετε, θα απορείτε με τον εαυτό σας που δεν το σκεφτήκατε νωρίτερα.
Συμπαθητική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα των γρίφων, με ορισμένα έξυπνα puzzles αλλά και έναν νέο μηχανισμό μαγείας, που επιτρέπει διαφορετική χρήση του inventory και παράλληλη σκέψη για την επίλυση συγκεκριμένων μυστηρίων.

Από την άλλη, υπάρχουν και ορισμένες περιπτώσεις που το παιχνίδι πέφτει σε αμαρτίες άλλης εποχής, με τη λύση του γρίφου να βρίσκεται εντελώς στον αέρα δίχως κάποιο hint, αναγκάζοντας τον παίκτη να ψάχνει ανορθόδοξους συνδυασμούς μέχρι κάτι να κάνει “κλικ”. Ευτυχώς, αυτές οι περιπτώσεις είναι σχετικά περιορισμένες και, ως επί το πλείστον, το gameplay του παιχνιδιού είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό.
Σε γενικές γραμμές λοιπόν, το Simon the Sorcerer Origins είναι μια συμπαθητική επιστροφή για τη σειρά. Δεν είναι το sequel / prequel που θα εξαλείψει τα προηγούμενα, του λείπει ένα παραπάνω βάθος στον κόσμο, στη γραφή αλλά και στη διάρκεια, καθώς μέσα σε μόλις 5-6 ώρες, είναι μάλλον αδύνατο να εμβαθύνεις μέσα σε έναν κόσμο όσο του χρειάζεται.
Από την άλλη, είναι μια μικρή, ευχάριστη περιπέτεια που τιμάει την ιστορία της σειράς και επαναφέρει τον Simon στη ζωή – οπότε, για τους οπαδούς της σειράς, αξίζει σίγουρα μια ενασχόληση.
Το Simon the Sorcerer Origins κυκλοφορεί από τις 28/10/25 για PS5, PS4, PC, Switch, Xbox Series και Xbox One. To review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για Xbox Series με review code που λάβαμε από την Enarxis Dynamic Media.