
Outcry: The Dawn
Όταν η «αρρωστημένη» ατμόσφαιρα συναντά το μέτριο gameplay
Όταν η «αρρωστημένη» ατμόσφαιρα συναντά το μέτριο gameplay
Η ρωσική εταιρία Phantomery Interactive, κάνει την πρώτη της απόπειρα στη βιομηχανία των videogames με ένα adventure παιχνίδι, το Outcry: The Dawn, του οποίου η πρωτότυπη ονομασία είναι "Sub lustrum", που στα Λατινικά σημαίνει «θαμπά πράγματα». Πρόκειται για έναν τίτλο που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητος, χάρη στο ιδιαίτερο σενάριό του, αλλά δυστυχώς τα πολλά προβλήματά του, του στερούν μια καλή πορεία.
Το σενάριο και οι μεταφυσικές θεωρίες
Μια μέρα λαμβάνουμε ένα γράμμα από το αδελφό μας, με τον οποίο έχουμε να ιδωθούμε πολλές δεκαετίες Σε αυτό το γράμμα, μας κάνει μια αναφορά για μία περίεργη εφεύρεση που δημιούργησε και δεν την έχει δει ακόμα ανθρώπινο μάτι. Έτσι, μας προσκαλεί στο σπίτι του για να έχουμε την τιμή να δούμε μία ανακάλυψη που όμοιά της δεν έχει υπάρξει.
Καταφθάνοντας στην κατοικία του αδελφού μας, ανακαλύπτουμε πως τίποτα δεν είναι όπως θα έπρεπε. Στο σπίτι επικρατεί το απόλυτο χάος από την ακαταστασία, με καλώδια σκόνες και σημειώσεις να είναι διάσπαρτες στο χώρο. Ο αδελφός του πρωταγωνιστή δεν βρίσκεται εκεί για να τον υποδεχτεί και σύντομα ανακαλύπτουμε το γιατί: είναι εξαφανισμένος σε άλλη…διάσταση. Κάπου εκεί ξεκινάει η δράση. Σκοπός μας είναι να εντοπίσουμε τον αδελφό μας και να ανακαλύψουμε την αλήθεια γύρω από την περίεργη εφεύρεσή του. Άξια μνείας είναι η ατμόσφαιρα του τίτλου, την οποία δεν συναντάμε συχνά σε παιχνίδια του είδους. Το Outcry καταπιάνεται με διάφορες μεταφυσικές θεωρίες σχετικά με την «διάσπαση» του μυαλού και της σκέψης από το σώμα μας, καθώς και με το ταξίδι στο χωροχρόνο.
Με τη βοήθεια του οπτικοαουστικού τομέα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν πως μπορούν να μας «απογειώσουν» σε ένα ταξίδι άγριας ομορφιάς. Όμως, η συνολική διάρκεια του παιχνιδιού δεν μας επιτρέπει να εμβαθύνουμε όσο θα θέλαμε σε αυτές τις -ενδιαφέρουσες είναι η αλήθεια- θεωρίες. Η διάρκεια του τίτλου, όπως προείπαμε, είναι εξωφρενικά μικρή για ένα adventure και, αναλόγως την «ταχύτητα» επίλυσης των γρίφων, η συνολική διάρκειά του μπορεί να μην ξεπεράσει τις τέσσερις ώρες!
Χειρισμός 360° και «γερακίσιο» μάτι
Το παιχνίδι της Phantomery Interactive είναι ένα κλασσικό point & click adventure, στο οποίο παρακολουθούμε τη δράση μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα μας. Το οπτικό μας πεδίο δύναται να περιστραφεί 360 μοίρες, είτε πηγαίνοντας τον κέρσορα στις άκρες της οθόνης είτε κρατώντας πατημένο το αριστερό κλικ και στη συνέχεια μετακινώντας το ποντίκι. Κάνοντας αριστερό κλικ, δίνουμε εντολή στο χαρακτήρα μας να μετακινηθεί στο χώρο ή, εάν βρισκόμαστε επάνω σε κάποιο hot spot, μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με αυτό (use, read, take). Με τη χρήση του δεξιού κλικ, εμφανίζονται στην οθόνη μας δύο οριζόντιες μπάρες. Η επάνω περιέχει όλα τα έγγραφα που έχουμε συναντήσει στην πορεία μας στο παιχνίδι, ενώ στην κάτω μπάρα εμφανίζεται το inventory, εντός του οποίου τοποθετούνται τα αντικείμενά μας.
Εδώ χρειάζεται να αναφερθούμε στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το παιχνίδι με τα ποντίκια υψηλών ταχυτήτων. Εάν έχετε στην κατοχή σας κάποιο ποντίκι με υψηλή συχνότητα dpi, καλό θα ήταν να τη μειώσετε αισθητά, αφού κατά τη διάρκεια της ενασχόλησης με το παιχνίδι θα δυσκολευτείτε να κρατήσετε υπό τον έλεγχό σας τον κέρσορα.
Το Outcry διαδραματίζεται σε τρεις περιοχές (κατοικία, έρημος, πύργος), οι οποίες συμπεριλαμβάνουν αντίστοιχα τρεις πολύπλοκους γρίφους -πέρα άλλων μικρότερων και ευκολότερων. Ο βαθμός δυσκολίας των γρίφων είναι βαθμιαίος -όσο προχωράμε, τόσο αυξάνεται η δυσκολία- με τον τελευταίο να διεκδικεί με άνεση το βραβείο του απαιτητικότερου γρίφου που έχουμε συναντήσει σε παιχνίδι του είδους. Ο γρίφος αυτός απαιτεί από τον παίκτη να έχει το ταλέντο του «μουσικού αυτιού» -που στην περίπτωση του υπογράφοντος αυτό δεν υφίσταται- και έναν…καλό οδηγό στρατηγικής. Επίσης, να τονίσουμε ότι χρειαζόμαστε και έντονη παρατηρητικότητα, καθώς θα αναγκαστούμε να διαβάζουμε με μεγάλη προσοχή τις διάφορες σημειώσεις, στις οποίες κρύβονται άκρως σημαντικές πληροφορίες για την επίλυση των γρίφων.
Επιπροσθέτως, το γνωστό «κουσούρι» των adventures, το pixel hunting, κάνει την εμφάνισή του και σε αυτό το παιχνίδι. Αρκετά αντικείμενα δύσκολα ξεχωρίζουν από τον περιβάλλοντα χώρο, αναγκάζοντάς μας να «σκανάρουμε» απεγνωσμένα την οθόνη.
{PAGE_BREAK}
«Αρρωστημένος» οπτικοαουστικός τομέας
Τα γραφικά του Outcry απεικονίζονται στην "κλασική" ανάλυση 1024×768 και σίγουρα δεν περνάνε απαρατήρητα. Από τα πρώτα δευτερόλεπτα της ενασχόλησής μας, το παιχνίδι δίνει την εντύπωση της «σαπίλας» και του «αρρωστημένου». Στο Outcry γίνεται επίσης η χρήση ενός οπτικού εφέ, κατά το οποίο δημιουργούνται κάθετες γραμμές και «χιονάκια», με συνέπεια να μας δίνεται η εντύπωση ότι βλέπουμε ταινία εποχής. Το art design είναι εξαιρετικής ποιότητας, καθώς θα περιηγηθούμε σε ψυχεδελικές τοποθεσίες βγαλμένες μέσα από την πιο «αρρωστημένη» φαντασία. Θα υπάρξουν στιγμές όπου θα σταματήσουμε να παίζουμε για λίγα δευτερόλεπτα μόνο και μόνο για να θαυμάσουμε τον υπέροχο σχεδιασμό των επιπέδων.
Η μουσική υπόκρουση επίσης κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και βοηθάει τα μέγιστα στη δημιουργία μιας επιβλητικής ατμόσφαιρας. Τα μουσικά κομμάτια αποτελούνται κυρίως από συνθέσεις με πιάνο και έγχορδα και δημιουργούν έντονα συναισθήματα, που δύσκολα μπορούμε να περιγράψουμε. Πρόκειται σίγουρα για μία από τις «σκοτεινότερες» μουσικές συνθέσεις, η οποία καταφέρνει να μας μεταφέρει μία συγκίνηση και θλίψη που όμοιά της δύσκολα συναντάμε σε παιχνίδι.
Outcry from Mamba Games on Vimeo.
Συμπεράσματα
Εν κατακλείδι, το Outcry: The Dawn χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, η οποία, δυστυχώς, από μόνη της δεν μπορεί να κρατήσει τον τίτλο σε υψηλά επίπεδα. Ο σχεδιασμός των επιπέδων και η μουσική επένδυση καταφέρνουν να δημιουργήσουν στον παίκτη έντονα συναισθήματα και να τον ταξιδέψουν σε ψυχεδελικές τοποθεσίες όπου κυριαρχεί το σάπιο και η «αρρωστημένη» φαντασία. Παρόλα αυτά, το παιχνίδι υποφέρει από πολλά αρνητικά στοιχεία, τα οποία το εμποδίζουν να ξεχωρίσει.
Η εξαιρετικά μικρή διάρκειά του, το επιφανειακό σενάριο -που αν και εντυπωσιάζει, δεν εμβαθύνει όσο θα έπρεπε- και οι δύσκολοι και κουραστικοί γρίφοι, που δίνουν την εντύπωση ότι δημιουργήθηκαν με μόνο γνώμονα την αύξηση της διάρκειας του τίτλου, αφαιρούν πολλούς βαθμούς από το γενικό σύνολο. Και εκτός των προαναφερθέντων, η αναγκαστική διερεύνηση σε βάθος των κακογραμμένων κείμενων -ελέω ρωσικής καταγωγής του τίτλου- και το γνωστό pixel hunting, που έχει ως απώτερο σκοπό την επίλυση των γρίφων, ίσως αποτρέψει πολλούς. Το Outcry δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας και άρτιου συνόλου, όμως σίγουρα οι λάτρεις των ατμοσφαιρικών adventures θα βρουν κάτι ενδιαφέρον δοκιμάζοντάς το.
Γιάννης Σκουλουδάκης
Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος
| Λειτουργικό | Windows XP/Vista |
| Επεξεργαστής | 1.5 GHz Pentium 4 ή Athlon XP |
| Μνήμη RAM | 256 MB |
| Σκληρός δίσκος | 1.5 GB |
| Κάρτα γραφικών | 128 MB, DirectX 9.0c με 2.0 Shaders Support (GeForce® FX 5200 ή Radeon® 9600) |