PlayStation Move

Video παρουσίαση για την πρόταση της Sony στο "gesture gaming"

Video παρουσίαση για την πρόταση της Sony στο “gesture gaming”

Είναι ευρέως γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια η αγορά του gaming έχει διευρυνθεί εντόνως. Αυτή η σημαντική εξέλιξη οφείλεται σε σωρεία λόγων και αιτιών, όπως οι ακριβές παραγωγές που οδήγησαν τα videogames κοντά στο Hollywood και οι πολλές νέες ιδέες σε παιχνίδια, που αγκαλιάστηκαν από νέο δημογραφικό. Ωστόσο -κατά τη δική μας άποψη- ο κυριότερος λόγος για την εμπορική αυτή άνθηση εντοπίζεται στο “casual gaming”. Αν και η είσοδος ανθρώπων χωρίς πρότερη εμπειρία στα videogames -και χωρίς διάθεση να παίζουν για ώρες- είχε ξεκινήσει πριν την αλλαγή της χιλιετίας, το μεγάλο βήμα έγινε με την επιλογή της Nintendo να ακολουθήσει ένα διαφορετικό μονοπάτι και να λανσάρει στην αγορά το Wii. Το περιβόητο “gesture gaming”, δηλαδή ο τρόπος παιχνιδιού που βασίζεται σε κινήσεις του ατόμου, που με τη σειρά τους μεταφέρονται εντός του παιχνιδιού, έφερε μια σημαντική επανάσταση στη βιομηχανία και σημαντικά κέρδη στην εταιρεία του Kyoto.

Σε μια αγορά όπου οι ρυθμοί είναι ταχύτατοι και το επιχειρείν πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς, λογικό και επόμενο ήταν πως θα βλέπαμε του ανταγωνιστές της Nintendo να προσπαθήσουν να εισχωρήσουν σε αυτό το φάσμα του gaming, καταθέτοντας τις δικές τους προτάσεις.

Έφτασε, λοιπόν, η στιγμή που η Sony είναι έτοιμη να ολοκληρώσει το “πακέτο” του PlayStation 3, προσφέροντας έτσι ένα σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας που, σύμφωνα με τα λεγόμενα της εταιρείας, “θα τα κάνει όλα”. Με την είσοδο του PlayStation Move στην αγορά, η Sony έρχεται για να κλείσει έναν κύκλο που είχε μείνει ημιτελής και να φέρει “ξανά πίσω”, τα κορίτσια, τις οικογένειες, τις μικρότερες ηλικίες και τις παρέες, που τα τελευταία χρόνια προτίμησαν το Wii έναντι του PS3. Αν και στο video/ παρουσίαση που θα βρείτε εντός του κειμένου, λέμε τα πάντα για το νέο αυτό κομμάτι hardware, αξίζει να γράψουμε μερικές γραμμές για το τι εστί “PlayStation Move”.

Το Move, ως γενικότερη έννοια, αποτελείται από τρία διακριτά κομμάτια, τα οποία, ωστόσο, πρέπει να συνυπάρχουν για να αποκτήσουμε τη συνολική εμπειρία –με ορισμένες εξαιρέσεις. Τα τρία αυτά μέρη αποτελούνται από το χειριστήριο Move, που είναι και ο βασικός πυλώνας αυτού του εγχειρήματος, την κάμερα PlayStation Eye και, τέλος, το Navigation Controller.

Η Sony τελειοποίησε μια τεχνολογία, η οποία όμως αναπτυσσόταν εδώ και πολλά χρόνια, μέσω της οποίας η κάμερα ανιχνεύει τον ειδικό στρογγυλό λαμπτήρα που υπάρχει στο επάνω μέρος του χειριστηρίου Move. Στη συνέχεια, ως καθρέπτης, το λογισμικό μεταφέρει τις κινήσεις του παίκτη εντός του παιχνιδιού. Η ιδιομορφία αυτής της τεχνολογίας, και η σημαντικότερη διαφοροποίησή της σε σχέση με την αντίστοιχη της Nintendo, έχει να κάνει με την ανάγνωση του χειριστηρίου όχι σε δύο, αλλά σε τρεις άξονες. Εν ολίγοις, αυτό σημαίνει ότι η κάμερα PlayStation Eye διαβάζει και την κίνηση του Move σε «βάθος» χώρου, σε τρεις διαστάσεις δηλαδή.

Πέρα από τα δύο αυτά σημαντικότερα τμήματα του συνόλου, έχουμε και το Navigation Controller, το οποίο, πρακτικά, δεν είναι τίποτα περισσότερο από το…κομμένο αριστερό τμήμα του Dual Shock 3. Αυτό το “sub” χειριστήριο θα χρησιμοποιείται στα πιο παραδοσιακά παιχνίδια, επιτρέποντας στους παίκτες να ελέγχουν τους χαρακτήρες τους στο χώρο.

Το χειριστήριο Move, σε συνδυασμό με την κάμερα Eye, αποτελούν τα πιο σημαντικά συστατικά για την εμπειρία που προσπαθεί να αποδώσει αυτό το σύστημα χειρισμού. Χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο περιφερειακά, θα μπορούμε να παίζουμε κυρίως casual παιχνίδια, όπως αυτά που θα δείτε στο video. Η δεύτερη «κατηγορία» τίτλων που θα υποστηρίζει το νέο χειριστήριο της Sony είναι λίγο παράξενη. Αυτό οφείλεται στο ότι έχουμε να κάνουμε με τίτλους που έχουν ήδη κυκλοφορήσει στην αγορά εδώ και καιρό (Heavy Rain και M.A.G. για παράδειγμα), οι οποίοι θα γίνουν συμβατοί με το νέο μοντέλο χειρισμού αφού οι χρήστες κατεβάσουν στην κονσόλα τους ένα patch (διορθωτικό αρχείο), που θα το ενεργοποιήσει.

{PAGE_BREAK}

Τέλος, περνάμε στην τρίτη κατηγορία τίτλων. Εδώ έχουμε να κάνουμε με κλασικά, παραδοσιακά, hardcore παιχνίδια, όπως είναι το SOCOM 4, το LittleBIGPlanet 2 και το Killzone 3. Όλα αυτά τα παιχνίδια διατηρούν ένα «διπλό προφίλ», αφού θα υποστηρίζουν το κλασικό μοντέλο χειρισμού με το Dual Shock 3, αλλά και τη χρήση του Move σε συνδυασμό με το Sub Controller. Για αρχή, το PlayStation Move θα συνοδεύεται από ένα μεγάλο αριθμό παιχνιδιών αποκλειστικά για το εν λόγω περιφερειακό, τα οποία μάλιστα θα διατίθενται σε χαμηλότερη τιμή από αυτήν που έχουμε συνηθίσει στην τρέχουσα γενιά συστημάτων (περίπου 39 ευρώ).

Τα παιχνίδια που από τις 15 Σεπτεμβρίου -όταν δηλαδή θα διατεθεί το PlayStation Move και επίσημα στην αγορά- θα μπορούμε είτε να προμηθευτούμε, είτε να δοκιμάσουμε με το νέο χειριστήριο κατεβάζοντας το ανάλογο patch είναι τα: Beat Skecher, Echochrome II, EyePet Move Edition, Heavy Rain Move Edition, Hustle King, King Fu Rider, Sports Champions, Start the Party!, The Fight, The Shoot, Tumble και TV Superstarts, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν πολλά ακόμα.

{VIDEO_2}

Αυτά σε ό,τι αφορά τα παιχνίδια που θα δούμε σε λίγο καιρό και θα κάνουν χρήση του Move. Ποιες οι εντυπώσεις μας, όμως, από το ίδιο το hardware; Η αλήθεια είναι ότι οι φωτογραφίες μάλλον αδικούν ελαφρώς τα περιφερειακά της Sony. Η κατασκευή τους είναι αρκετά στιβαρή και το πλαστικό δεν είναι όσο «φθηνό» φαντάζει στις φωτογραφίες (για την ακρίβεια, η ποιότητα και η υφή είναι μάλλον ίδια με αυτή του Dual Shock 3).

Η φωτεινή σφαίρα που βρίσκεται στο επάνω μέρος του Move είναι λαστιχένια και ιδιαίτερα μαλακή, ενώ το χρώμα της αλλάζει ανάλογα με το παιχνίδι και το πόσοι παίκτες παίζουν ταυτόχρονα. Το Move, αλλά και το Sub Controller, διαθέτουν τo κλασικό “PS” κουμπί που έχουμε και στο Dual Shock 3, καθώς επίσης και το «Move» κουμπί, που επιτρέπει την επικοινωνία με το σύστημα και τη ρύθμιση (calibration) του χειριστηρίου Move. Δονήσεις εντοπίσαμε μόνο στο Move και όχι στο Sub Controller, δονήσεις που ήταν μάλλον αδύναμες και επιπέδου Wii Remote. Τέλος, και τα δύο χειριστήρια διαθέτουν τα κλασικά, PlayStation κουμπιά (Χ, Τετράγωνο, Κύκλος και Τρίγωνο στο Move -μόνο Κύκλος και Χ στο Navigation Controller), και αναλογικές σκανδάλες.

{VIDEO_1}

Το ευχάριστο είναι ότι δοκιμάζοντας τις τελικές εκδόσεις δύο τίτλων από τη γκάμα “Move”, διαπιστώσαμε ότι κάθε είδους lag (καθυστέρηση στην απόκριση των εντολών μας), που είχαμε εντοπίσει κατά την επαφή μας με το χειριστήριο στην έκθεση Ε3, έχει πλέον εξαλειφθεί. Η ανταπόκριση του λογισμικού στις εντολές μας ήταν πάντα άμεση και ταχύτατη, προσφέροντας μια άρτια εμπειρία gesture gaming. Βέβαια, αξίζει να τονίσουμε ότι οι δοκιμές μας περιορίστηκαν σε casual games, και σε αυτό το επίπεδο το Move διέπρεψε. Θα θέλαμε να δούμε αν το νέο αυτό χειριστήριο θα τα πάει εξίσου καλά και σε πιο παραδοσιακά παιχνίδια. Αλλά αυτό θα γίνει εν καιρώ.

Πριν σας αφήσουμε να δείτε την 35λεπτη παρουσίαση του PlayStation Move, να υπενθυμίσουμε ότι η κυκλοφορία του χειριστηρίου θα γίνει επίσημα στις 15 Σεπτεμβρίου και σε πολλαπλές προτάσεις. Θα υπάρχει ένα πακέτο με το όνομα "Starter Pack", που θα περιλαμβάνει ένα χειριστήριο Move, την κάμερα PlayStation Eye και ένα demo disc με κόστος περίπου 65 ευρώ (και όχι το Sports Champions με κόστος 90 ευρώ όπως αναφέρεται στο video), το Navigation Controller θα πωλείται χωριστά, ενώ θα υπάρχει και συσκευασία με ένα Move. Επίσης, η Sony θα διαθέσει στην αγορά μια ειδική βάση φόρτισης για δύο χειριστήρια Move (αν και γίνεται κανονικότατη φόρτιση με απλά USB καλώδια) και ένα “όπλο” στο οποίο θα προσαρμόζουμε το Move ώστε να έχουμε μια πιο…“GunCon” αίσθηση σε παιχνίδια βολών όπως το The Shoot.

Τέλος, από τις 15 Σεπτεμβρίου θα διατεθεί και ένα μεγάλο πακέτο, που θα περιλαμβάνει μια κονσόλα PlayStation 3 με σκληρό δίσκο 320GB μαζί με ένα Dual Shock 3 και το προαναφερθέν Starter Pack με κόστος 349 ευρώ.

Γιώργος Καλλίφας

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης