Micro Machines V4
Τα «αυτοκινητάκια» από τις ημέρες της νιότης μας επιστρέφουν. Οι πρώτες μας εντυπώσεις από το νέο παιχνίδι
Τα «αυτοκινητάκια» από τις ημέρες της νιότης μας επιστρέφουν. Οι πρώτες μας εντυπώσεις από το νέο παιχνίδι
«The most playable game in the world»
Ο τίτλος που διαβάσετε παραπάνω φυσικά και δεν έχει να κάνει με τα διάσημα Micro Machines στην ηλεκτρονική τους μεταφορά, αλλά στην παραδοσιακή μεταλλική/ πλαστική μορφή τους. Σε αυτή τη ζωή αν υπάρχει μια πραγματικότητα, είναι πως όλα ανεξαιρέτως τα αγόρια, κάποια στιγμή στη ζωή τους, έχουν παίξει και «ζήσει» αγωνιστικές καταστάσεις χρησιμοποιώντας τα, κατά κόσμο, «αυτοκινητάκια». Όλοι μας έχουμε κάποια στιγμή «οδηγήσει» τις μικρές φανταχτερές μινιατούρες σε κάποιο τραπέζι σαλονιού ή τραπεζαρίας, στη κουζίνα, ή ακόμη και στην αυλή του σπιτιού μας. Για αυτό το λόγο τα Micro Machines (και φυσικά τα Matchbox), στις διάφορες μορφές και γενιές τους θεωρούνται ως τα διασημότερα παιχνίδια όλων των εποχών.
Αυτή τη διασημότητα και την αναγνώριση των Micro Machines από κάθε άρρεν, έρχεται για να εκμεταλλευθεί η Codemasters μεταφέροντάς το αγαπημένο franchise στα videogames. Βέβαια, όσοι ασχολούνται με τα videogames τα τελευταία 8 περίπου χρόνια, θα γνωρίζουν πως το Micro Machines V4, του οποίου μια πρώιμη έκδοση θα εξετάσουμε εδώ, δεν είναι η πρώτη απόπειρα μεταφοράς των γνωστών παιχνιδιών στον ηλεκτρονικό κόσμο, αφού το 1999 είχε προηγηθεί το άκρως επιτυχημένο Micro Machines V3 της Codemasters σε PlayStation, υπολογιστές και GameBoy, ενώ τρία χρόνια αργότερα διατέθηκε στην αγορά ένα ακόμη Micro Machines -από την Atari εκείνη τη φορά- χωρίς όμως να είχε κατορθώσει να αγγίξει τις ευαίσθητες χορδές των παικτών.
Επίσης, μιας και κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, αξίζει να αναφέρουμε πως το 2000, είχε κυκλοφορήσει ένα ακόμη παιχνίδι βασισμένο στο περίφημο αυτό franchise ονόματι «Micro Maniacs», το οποίο όμως δεν χρησιμοποιούσε τα γνωστά οχήματα της σειράς αλλά μικροσκοπικά ανθρωπάκια, ενώ αν πάμε ακόμη πιο πίσω στο παρελθόν, θα συναντήσουμε και άλλες ηλεκτρονικές εκδόσεις που βασίστηκαν στα διάσημα αυτά παιχνίδια. Από το 2002 και την κυκλοφορία του Micro Machines της Atari έχουν περάσει αρκετά χρόνια και για αυτό η Codemasters έκρινε πως έφτασε η ώρα να πάρει πίσω τα δικαιώματα του franchise, να αναθέσει στο στούντιο Supersonic να δημιουργήσει ένα καινούργιο παιχνίδι και να μας δώσει εκ νέου την ευκαιρία να νιώσουμε όπως τότε που παίζαμε με τις μινιατούρες.
Στην ουσία του, το Micro Machines V4 ελάχιστα διαφέρει από το πρώτο 3D παιχνίδι της σειράς, δηλαδή το Micro Machines V3 του PlayStation. Ο σκοπός και οι μηχανικές του παραμένουν ακριβώς οι ίδιες και έχουν να κάνουν με αγώνες ταχύτητας (και μάχης) μικροσκοπικών οχημάτων, οι οποίοι διεξάγονται σε κάθε λογής επιφάνεια. Και όταν λέμε «κάθε λογής επιφάνεια» κυριολεκτούμε, μιας και στο V4 οι «πίστες» όπου διεξάγεται η δράση, ουδεμία σχέση έχουν με τις παραδοσιακές τύπου Laguna Seca, Hockenheim, Suzuka κ.λ.π. που συνήθως συναντούμε σε παιχνίδια αγώνων ταχύτητας.
Πεδίο δράσης στο παιχνίδι της Codemasters είναι δωμάτια σπιτιών, αυλές, βεράντες, τραπέζια μπιλιάρδου, κουζίνες, ντουλάπια, γραφεία, πάγκοι και οποιοδήποτε άλλο έπιπλο ή μέρος μιας οικίας μπορείτε να φέρετε στο μυαλό σας. Εδώ είναι και το σημείο όπου εντοπίζεται η διαφορετικότητα και η ξεχωριστή διασκέδαση του τίτλου της βρετανικής εταιρείας. Το παιχνίδι δεν παίρνει τον εαυτό του ποτέ στα σοβαρά, καθώς σκοπός του είναι να προσδώσει στον παίκτη μια σουρεαλιστική και κάπως «κωμική» αίσθηση των αγώνων ταχύτητας. Άλλωστε το γεγονός πως τα μικρά οχήματα που θα κληθούμε να οδηγήσουμε, κάποιες στιγμές δείχνουν να έχουν ζωή και να πανηγυρίζουν χορεύοντας για τη νίκη τους, προδίδει τις προθέσεις του developer.
Ωστόσο, μην γελιέστε, το Micro Machines V4 δεν είναι ένα «παιδικό» παιχνίδι, αλλά περισσότερο ένα παιχνίδι που κλείνει πονηρά το μάτι στα παιδικά μας χρόνια. Άλλωστε, το γεγονός πως η Supersonic, η οποία ανέπτυξε το παιχνίδι σε όλες τις εκδόσεις του (PlayStation 2, PSP, PC και DS) έκανε χρήση της μηχανής Havoc (μιας από τις πλέον καταξιωμένες μηχανές φυσικής στην ιστορία των videogames), καταδεικνύει περίτρανα το τι ακριβώς προσπάθησε να επιτύχει εδώ.
Μετά τη δοκιμή μας διαπιστώσαμε πως το V4 διαθέτει ονειρεμένο χειρισμό (κάτι που απουσίαζε και κόστισε από την έκδοση 2002 της Atari) και ένα σύστημα εξομοίωσης του χειρισμού και των φυσικών αντιδράσεων όλων ανεξαιρέτως των αντικειμένων που εμφανίζονται στην εκάστοτε διαδρομή, το οποίο με άνεση συναγωνίζεται αντίστοιχα συστήματα διάσημων τίτλων της κατηγορίας αγώνων ταχύτητας. Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση -και κατά συνέπεια μάς οδηγεί σε ειδικότερη αναφορά- είναι ο τρόπος που τα οχήματα συμπεριφέρονται στο οδόστρωμα. Αυτή η συμπεριφορά υπόκειται, κατά πρώτο λόγο, στις συνθήκες της διαδρομής, αν δηλαδή είναι βρεγμένη (και όχι με νερό αλλά με γάλα ή χυμό!!) ή στεγνή και κατά δεύτερο στην κατηγορία του οχήματος. Και εδώ είναι που το παιχνίδι της Codemasters μας εξέπληξε, μιας και τα μικροσκοπικά οχήματα που θα βρείτε μέσα του δεν είναι ούτε 20 ούτε 30 αλλά 750!
Φυσικά, μην περιμένετε διαφορετική συμπεριφορά φυσικής και από τις 750 διαθέσιμες «μικρομηχανές», αλλά κυρίως από τις διαφορετικές κατηγορίες που θα βρείτε στα μενού του. Τεράστια ποικιλία στον πρώιμο κώδικα της δοκιμής μας υπήρξε και στις διαθέσιμες διαδρομές. Παρόλο που το παιχνίδι δεν είναι ακόμη έτοιμο και μέχρι την κυκλοφορία του μεσολαβεί κάτι περισσότερο από δύο μήνες, στα τρία διαφορετικά modes υπήρχαν περισσότερες από 25 διαφορετικές διαδρομές, οι οποίες έθεταν τα Micro Machines σε κάθε λογής τοπίο.
Επίσης, σημαντικοί παράγοντες στη συνολική ποιότητα του παιχνιδιού θα είναι δύο ακόμη στοιχεία, με την επιλογή «Route Creator» -μέσω της οποίας ο παίκτης μπορεί να δημιουργήσει τις δικές τους διαδρομές- να είναι η πρώτη και πιο σημαντική εκ των δύο και τα 25 και πλέον όπλα -που χρησιμοποιούνται από τα οχήματα κατά τη διάρκεια των αγώνων- να είναι η δεύτερη. Το Micro Machines V4 δεν έρχεται για να αλλάξει τα τρέχοντα δεδομένα στα videogames, αλλά μάλλον για να προσφέρει μια ευχάριστη και διαφορετική νότα σε σχέση με αυτά που απολαμβάνουμε τα τελευταία χρόνια. Αν η ολοκλήρωση της ανάπτυξής του από τη Supersonic είναι εφάμιλλης ποιότητας με αυτό που είδαμε στην preview έκδοση, τότε το Micro Machines V4 σίγουρα θα κερδίσει μια θέση στην καρδιά μας. Περισσότερα το ερχόμενο καλοκαίρι.
Κυκλοφορία Ιούνιος 2006
{nomultithumb}