Diablo III

Οι εντυπώσεις μας από την πρόσφατη beta

Οι εντυπώσεις μας από την πρόσφατη beta

Παίζοντας στη beta του Diablo III επιβεβαιώθηκαν – για άλλη μια φορά ίσως – δύο χαρακτηριστικά αναφορικά με τη σχεδιαστική φιλοσοφία των τίτλων της Blizzard: Η δέουσα προσοχή που δείχνει στη λεπτομέρεια και το, σχεδόν ανεξήγητα, (μ)εθιστικό gameplay. Το Diablo III επικοινωνεί τόσο ξεκάθαρα, τόσο πρακτικά και τόσο στυλιζαρισμένα με τον παίκτη, που ο τελευταίος δεν μπορεί παρά να αισθάνεται γοητευμένος κάθε φορά που εισέρχεται στον κόσμο του. Αρκεί να δει κανείς το κάθε μενού στο interface του τίτλου για να αντιληφθεί το πόσο άμεσα, εύχρηστα και καλαίσθητα μεταφέρεται κάθε σημαντική και μικρή πληροφορία, σχεδιασμός που μαρτυρά τη φροντίδα με την οποία σχεδίασε η Blizzard το νέο της τίτλο.

Από τη log in οθόνη, στην περιήγηση των μενού με τις ικανότητες και τον εξοπλισμό του χαρακτήρα, στο inventory, το crafting και τη διάταξη των πλήκτρων στη μάχη, τα πάντα γίνονται δεύτερη φύση στον παίκτη από την πρώτη κιόλας επαφή. Η απλότητα στην παρουσίαση δεν συνάδει πάντα με την έλλειψη πολυπλοκότητας ή, αν θέλετε, ισούται της απλοποίησης, αντιθέτως καταδεικνύει ικανό και έξυπνο σχεδιασμό, στοιχεία που δεν λείπουν από το Diablo III.

H ίδια αυτή προσοχή στη λεπτομέρεια παίρνει σάρκα και οστά στις περιπλανήσεις μας στα περίχωρα και τις κατακόμβες γύρω από το New Tristam, όπου μέσα από τα δύο διαθέσιμα quests της beta ήρθαμε αντιμέτωποι με καλογραμμένες ιστορίες, επενδυμένες με εξαιρετικό voice acting, χαρακτηριστικά που καταφέρνουν να παίξουν σωστά το ρόλο τους, δηλαδή να ντύσουν με την απαραίτητα μουντάδα το gameplay και να αναδείξουν το κυρίαρχο σκοτεινό στοιχείο της ιστορίας.

Μερικά δε σκηνικά, όπως οι αποπνικτικές αίθουσες του Cathedral, με τα μυστηριώδη μπλε χάσματα στο έδαφος και τους λουσμένους με ένα απόκοσμο πράσινο φως διαδρόμους, καθώς και η ομίχλη που αγκαλιάζει τις περιοχές γύρω από το Νεκροταφείο, δημιουργούν αυτήν ακριβώς την ατμόσφαιρα που θα περίμενε κανείς από έναν τίτλο που φέρνει το όνομα Diablo.

Στα του gameplay, η αμεσότητα στη διαχείριση των ικανοτήτων με τις αμέτρητες γενοκτονίες απέθαντων και το ακατάπαυστο looting, ενώνονται σε ένα εκρηκτικό μείγμα που καθιστά απολαυστικό κάθε λεπτό που περνά παίζοντας τον τίτλο. Η μαγεία της click’n’kill ρουτίνας καλά κρατεί, βάλτε στην εξίσωση και την προοδευτική άνοδο του χαρακτήρα μας και το dungeon crawling/ hack’n’slash/ click’n’kill/action (βαφτίστε το όπως θέλετε) RPG της Blizzard είναι ικανό να προσφέρει εξαιρετικές ώρες χαλάρωσης και gaming ευχαρίστησης, στις οποίες θα υπάρχει και η αντίστοιχη πρόκληση ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που θα προτιμήσει ο παίκτης.

Προχωρώντας τη beta άνοιξαν κάποια στοιχεία που έδωσαν την απαιτούμενη ποικιλία στη ροή του παιχνιδιού και την πρόοδο του χαρακτήρα μας. Ένα από αυτά είναι οι Followers, npcs που συμμαχούν μαζί μας κατά τη διάρκεια της ιστορίας, προσφέροντας τόσο βοήθεια στις μάχες όσο και συντροφιά στη μοναχική μας περιπέτεια. Στην αλληλεπίδραση με ένα Follower μπορούμε να συνομιλήσουμε μαζί του, να τον εξοπλίσουμε με βασικό και δευτερεύων οπλισμό, καθώς και να επιλέξουμε τις ικανότητες που θα μάθει όταν φτάσουμε στο κατάλληλο επίπεδο.

Ένα δεύτερο στοιχείο είναι αυτό του crafting, όπου ολοκληρώνοντας το side-quest του blacksmith στο New Tristam, ανοίγει η επιλογή να φτιάξουμε το δικό μας εξοπλισμό μέσα από ένα εξίσου πρακτικό και περιεκτικό μενού τεσσάρων καρτελών. Έτσι, μπορούμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας όπλα και εξάρτηση, να σπάσουμε μπλε αντικείμενα για πρώτες ύλες, καθώς και να ανεβάσουμε επίπεδο στο crafting, πληρώνοντας το ανάλογο χρηματικό αντίτιμο. Τα αντικείμενα που δημιουργούμε είναι όλα magical (μπλε) ποιότητας και έρχονται με δύο τυχαία στατιστικά όπου συνηθως – τουλάχιστον στα αντικείμενα που φτιάξαμε – αυτά ταιριάζουν στην κλάση που παίζουμε.

Πέραν μιας αξιόπιστης πηγής εκτός του looting για ανεύρεση αντικειμένων, το crafting θα αποτελέσει και έναν καλό τροφοδότη του Auction House, στο οποίο δυστυχώς δεν είχαμε πρόσβαση στο διάστημα που μας απασχόλησε η beta ώστε να πάρουμε μια γεύση από τον τρόπο λειτουργίας των αγοραπωλησιών μεταξύ των παικτών.

{PAGE_BREAK}

Σχετικά με τους χαρακτήρες, παίζοντας με έναν Witch Doctor και μια Monk, αφενός διαπιστώσαμε ότι τόσο η εξαποστάσεως όσο και η κοντινής απόστασης μάχη λειτουργούν εξίσου εξαιρετικά, αφετέρου η επιλογή μεταξύ Barbarian, Witch Doctor, Μοnk και Demon Hunter θα αποτελέσει έναν ευχάριστο πονοκέφαλο κατά τη διάρκεια του πρώτου μας playthrough, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη συνεχόμενη ενασχολησή μας με το τίτλο χάρη στις τόσο διαφορετικές και καλοσχεδιασμένες κλάσεις που παρουσιάζει. Ψήγματα της προόδου του χαρακτήρα μας μέσω του skill system έγιναν εμφανή, σε καμμία περίπτωση όμως πάτημα για ασφαλή συμπεράσματα.

Θα κρίνουμε σωστή τη τακτική της επιλογής βασικής και δευτερεύουσας επίθεσης στα πλήκτρα του mouse, καθώς και αυτής των πλήκτρων 1 έως 5 στο πληκτρολόγιο, εν αντιθέσει με ένα αράδιασμα των ικανοτήτων σε όλο το φάσμα του πληκτρολογίου μας, τακτική που αν μη τι άλλο προσδίδει ευχρηστία, καθώς και χώρο για πειραματισμό στο χτίσιμο της κλάσης μας για την εύρεση του συνδυασμού ικανοτήτων που μας ταιριάζει.

Η εύρεση ρούνων, που προσθέτουν διαφορετικά bonuses στις βασικές επιθέσεις μας, αποτελεί ένα επίσης καλοδεχούμενο στοιχείο και αφορμή για αρκετές συζητήσεις στο σχεδιασμό της αγαπημένης μας κλάσης, χαρακτηριστικά που θα δούμε καλύτερα εις βάθος να ξεδιπλώνεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Στην οπτική της single-player εμπειρίας που βασίστηκε το preview, το Diablo III δείχνει κάτι παραπάνω από ικανό να προσφέρει άφθονες ώρες διασκέδασης σε όσους επενδύσουν χρόνο και χρήμα επάνω του.

Η συνοχή των επιμέρους στοιχείων του φανέρωσαν έναν καλοσχεδιασμένο τίτλο σε όλους τομείς, πράγμα εξαιρετικά θετικό, αφού πολλά θα μπορούσαν να πάνε στραβά μιας και θα μπορούσε εύκολα να εγκλωβιστεί στο φανατικό κοινό του Diablo ή να απευθύνεται μόνο στους φανς της συγκεκριμένης κατηγορίας παιχνιδιών. Η εις βάθος ενασχόληση με το multiplayer και το αμφιλεγόμενο Auction House είναι κάτι που θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα στο review του τίτλου.

Αναμφίβολα, πάντως, πρόκειται για μια απ’τις σημαντικότερες κυκλοφορίες για το 2012 και οι λόγοι δεν περιορίζονται μόνο στην ίδια τη ποιότητα του τίτλου καθώς ουκ ολίγοι περιμένουν να δουν την απήχηση που θα έχει το "always-on DRΜ" και τι μπορεί αυτό να σημαίνει για το μέλλον του PC gaming, σε μια από τις πλέον καταξιωμένες σειρές της βιομηχανίας. Εν καιρώ λοιπόν, ο Μάης είναι κοντά.

Οδυσσέας Γιαννιώτης

{nomultithumb}

Οδυσσέας Γιαννιώτης
Οδυσσέας Γιαννιώτης

Keep Playing and Praise the Sun

Άρθρα: 98

Υποβολή απάντησης