Crysis 3

Μία τρίτη εκδοχή ζούγκλας…

Μία τρίτη εκδοχή ζούγκλας…

Το νέο έτος θα βρει τους οπαδούς των FPS με μία ακόμα ελκυστική πρόταση από την Crytek μέσα από την κυκλοφορία του τρίτου μέρους της δημοφιλούς -και τεχνικά αρτιότατης- σειράς Crysis. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της γερμανικής εταιρίας, που παρουσίασε το παιχνίδι στην E3, αυτή η δεύτερη συνέχεια θα φέρει το κλείσιμο της τριλογίας, προσφέροντας διάφορες απαντήσεις. Όπως έγινε γνωστό, το Crysis 3 θα λαμβάνει χώρα είκοσι χρόνια μετά το πέρας του δεύτερου μέρους, με τον παίκτη αυτή τη φορά να παίρνει το ρόλο του Prophet. Όσοι είχαν ασχοληθεί με το Crysis 2, θα θυμούνται ότι ο συγκεκριμένος χαρακτήρας άφηνε την τελευταία του πνοή στα πρώτα λεπτά του εισαγωγικού επιπέδου, δημιουργώντας ερωτηματικά για την επιστροφή του.

Όπως πληροφορηθήκαμε, η… ανάσταση του Prophet θα παραμείνει ένα μυστήριο μέχρι να έχουμε την ευκαιρία να πάρουμε τον τίτλο στα χέρια μας τον Φεβρουάριο του ερχόμενου έτους. Στο τελευταίο μέρος της τριλογίας, λοιπόν, θα έχουμε ως στόχο την αντιμετώπιση των εξωγήινων Seth, προκειμένου να σώσουμε ουσιαστικά το μέλλον της Γης.

Για να το καταφέρουμε αυτό, θα πρέπει να πολεμήσουμε μέσα στη ζούγκλα της Νέας Υόρκης, με τη συγκεκριμένη περιγραφική λέξη για την αμερικάνικη μεγαλούπολη να έχει πλέον τόσο μεταφορική όσο και κυριολεκτική σημασία. Με μία ενδιαφέρουσα σχεδιαστική επιλογή, λοιπόν, η γερμανική εταιρία επιχειρεί να ικανοποιήσει εξίσου τους οπαδούς και των δύο πρώτων Crysis, συνδυάζοντας τα δασώδη αλλά και αστικά περιβάλλοντα στα οποία μας έχουν συνηθίσει.

Έπειτα από τόσα χρόνια εγκατάλειψης της Νέας Υόρκης, η φύση έχει καταφέρει να βρει χώρο για ανάπτυξη, με τη χλωρίδα να έχει καταλάβει μεγάλο μέρος της πόλης. Πλήρως ανεπτυγμένα δέντρα και τεράστια κλαδιά θα περιτριγυρίζουν ακόμα και τους πιο ψηλούς ουρανοξύστες, μεταφέροντάς μας έτσι σε ένα… όμορφα κατεστραμμένο περιβάλλον, που μπορεί να θυμίζει Enslaved (και The Last of Us πλέον…) αλλά φέρει τη μοναδική υπογραφή της εξαιρετικής CryEngine 3.

Διάφορα άλλα δασώδη στοιχεία θα κάνουν την εμφάνισή τους, όπως βάλτοι και πυκνοί θάμνοι, όπου θα μπορούμε να κρυβόμαστε. Το gameplay που συνηθίσαμε επιστρέφει χωρίς πολλές εκπλήξεις -τουλάχιστον από αυτά που μας είπαν και μας παρουσίασαν οι άνθρωποι της Crytek κατά την επίδειξη. Η δυνατότητα για stealth προσέγγιση συνεχίζει να υφίσταται, με τη στολή του Prophet να επιτρέπει να γίνεται αόρατος για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Γενικά, οι ιδιότητες της στολής επιστρέφουν για άλλη μία φορά αυτούσιες, παρέχοντάς μας την απολαυστική ισχύ που γνωρίζουμε στο franchise.

Όπως ίσως έχετε δει από διάφορα βίντεο, ένα όπλο επιστρέφει από το παρελθόν, με τον Prophet να βρίσκει από τα πρώτα στάδια του τίτλου ένα εντυπωσιακό τόξο. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Crytek, οι δημιουργοί θέλησαν να σχεδιάσουν ένα αξιομνημόνευτο όπλο, ικανό να αποτελέσει “εργαλείο” για κάθε κατάσταση και στυλ παιξίματος χάρη στους διαφορετικούς τύπους βελών.

Στην παρουσίαση που παρακολουθήσαμε είδαμε το κλασσικό, απλό βέλος για stealth προσέγγιση, ενώ επιπλέον υπήρχαν βέλη με εκρηκτικές κεφαλές καθώς και βέλη που κολλούν σε επιφάνειες (ή στρατιώτες…) για να σκάσουν μετά από λίγα δευτερόλεπτα. Επίσης, για πρώτη φορά στο franchise θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα εξωγήινα όπλα. Το μοναδικό που μπορέσαμε να δούμε στην παρουσίαση αφορούσε έναν εκτοξευτή βομβίδων, οι οποίες είχαν μία εξωγήινη “πινελιά”, καθώς κάθε μία από αυτές άφηνε ένα όμορφο μπλε ίχνος κατά την τροχιά της, ενώ και το ίδιο το όπλο παρουσίαζε όμορφο, φουτουριστικό σχεδιασμό.

Η δράση που παρακολουθήσαμε διαδραματιζόταν σε ένα ανοιχτό περιβάλλον της πόλης, το οποίο μας έδινε την εντύπωση ότι ήταν αρκετά πιο απλωμένο σε έκταση σε σχέση με το δεύτερο μέρος, προσεγγίζοντας την ελευθερία κινήσεων του πρώτου Crysis. Σε γενικές γραμμές, ο τομέας της δράσης δε φάνηκε να έχει ουσιαστικές διαφορές από το Crysis 2, κάτι βέβαια που δεν είναι απαραιτήτως κακό.

Το μελανό σημείο που αποτελούσε η τεχνητή νοημοσύνη του πρώτου sequel, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν διορθώθηκε, καθώς από το demo που είδαμε δε ήταν δυνατόν να βγάλουμε συμπέρασμα για τον τρόπο που κινούνται οι εχθροί καθώς και τις τακτικές επίθεσής τους. Κατά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, όπου έπρεπε να καταστρέψουμε ένα φράγμα, είδαμε μία νέα δυνατότητα της στολής, η οποία επέτρεπε το hacking διαφόρων ηλεκτρονικών συσκευών.

Με αυτήν την ικανότητα θα μπορούμε πλέον να “χακάρουμε” τα εχθρικά αμυντικά όπλα και να στρέφουμε τα πυρά τους στους εχθρούς, καθώς επίσης να ανοίγουμε διάφορες πόρτες που είναι κλειδωμένες με ηλεκτρονικές κλειδαριές. Η λήξη της παρουσίασης, μας έφερε μπροστά στην ανατίναξη του φράγματος και σε ένα –αναμφίβολα- εντυπωσιακό set piece, με το καλοσχεδιασμένο υγρό στοιχείο να πλημμυρίζει μεγάλο κομμάτι της πόλης.

Το τελευταίο μέρος της τριλογίας Crysis, λοιπόν, φαίνεται πως θα διατηρήσει την υψηλή ποιότητα του franchise, ακολουθώντας ωστόσο την πεπατημένη –όπως φάνηκε τουλάχιστον από την πρώτη αυτή παρουσίαση. Εμείς δεν μπορούμε να πούμε ότι αυτό αποτελεί σημαντικό πρόβλημα, δεδομένου ότι η ενιαία αστική και τροπική ζούγκλα θα μας μεταφέρει σε ένα ενδιαφέρον περιβάλλον για stealth τακτικές αλλά και για επιθέσεις κατά μέτωπο, αρκεί βέβαια να προσφέρει μία καλύτερη κορύφωση σε σχέση με το Crysis 2. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Psycho του Crysis: Warhead επιστρέφει, προκειμένου να βοηθήσει στον αγώνα του Prophet. Σίγουρα το άκουσμα της βαριάς βρετανικής προφοράς του από τον ασύρματο ήταν κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη…

Νικόλας Μαρκόγλου

{nomultithumb}

Νικόλας Μαρκόγλου
Νικόλας Μαρκόγλου

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από το Atari 2600 που εμφανίστηκε ένα ωραίο πρωινό στο σαλόνι. Έκτοτε, το πάθος για τα βιντεοπαιχνίδια εκτοξεύθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς. Ο κινηματογράφος είναι η δεύτερη αγάπη του και παρακολουθεί συχνά ταινίες από την εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα σύγχρονα blockbusters του Hollywood.

Άρθρα: 1434

Υποβολή απάντησης