Eidos Interactive Day
Στελέχη της Eidos ταξίδεψαν στην Ελλάδα και έδειξαν στον Τύπο τα παιχνίδια που ετοιμάζουν για το υπόλοιπο του 2006
Στελέχη της Eidos ταξίδεψαν στην Ελλάδα και έδειξαν στον Τύπο τα παιχνίδια που ετοιμάζουν για το υπόλοιπο του 2006
H επιστροφή της Eidos
Όσοι ασχολούνται με τα videogames σίγουρα θα γνωρίζουν τη βρετανική Eidos Interactive. Αν και η εταιρεία έχει στο ενεργητικό της μια τεράστια συλλογή από παιχνίδια, γνωστή έγινε, κυρίως, από τις σειρές Blood Omen και Tomb Raider, οι οποίες σημάδεψαν ανεξίτηλα τη βιομηχανία. Παρά τα όποια οικονομικά προβλήματα αντιμετώπισε μετά το 2002, η Eidos ανέκαμψε και μετά την εξαγορά της από την, επίσης βρετανική, SCi, επέστρεψε στο προσκήνιο δριμύτερη. Το πρώτο εξάμηνο του 2006 ήταν μια πολύ καλή περίοδος για την Eidos και αυτό οφείλεται στην εξαιρετική πορεία που διέγραψε το πρόσφατο Tomb Raider Legend σε όλες τις εκδόσεις του, αλλά και στην ικανοποιητική αποδοχή του Hitman: Blood Money από το κοινό. Εχθές, 11 Ιουλίου, είχαμε την τύχη να βρεθούμε στα γραφεία της Centric Multimedia, η οποία είναι επίσημη αντιπρόσωπος της Eidos Interactive στην Ελλάδα, προκειμένου να δούμε από κοντά το σύνολο των τίτλων που η βρετανική εταιρεία σκοπεύει να διαθέσει στην αγορά μέχρι το τέλος του 2006. Η παρουσίαση των έξι νέων αυτών παιχνιδιών έγινε από στελέχη της Eidos που επισκέφθηκαν τη χώρα μας ακριβώς για αυτό το σκοπό και μέσα από αυτό το άρθρο θα σας μεταφέρουμε τις πρώτες πληροφορίες και τις αρχικές μας εντυπώσεις από το φθινοπωρινό line-up της Eidos Interactive.
Reservoir Dogs
To όνομα και μόνο του τίτλου είναι ικανό να δημιουργήσει ανατριχίλες. Βασισμένο στην πασίγνωστη ταινία του Quentin Tarantino, το παιχνίδι της Eidos δεν αποτελεί μια πιστή μεταφορά της κινηματογραφικής παραγωγής στον κόσμο των videogames, αλλά μια προσπάθεια ανάλυσης του τι συνέβη πριν και μετά τα γεγονότα αυτής. Πρωταγωνιστές είναι οι γνωστοί έξι χαρακτήρες που εμφανίστηκαν στην ταινία (Mr. Blue, Mr. Pink, Mr. Blonde κ.λπ.), ωστόσο, την εμφάνισή τους κάνουν και πολλοί άλλοι. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο τίτλος της Eidos βασίζεται σε μια θεμελιώδη αρχή, η οποία δεν είναι άλλη από την ακατάπαυστη χρήση όπλων και βίας. Αυτή η βία είναι που έχει οδηγήσει τις αρχές της Αυστραλίας να απαγορέψουν την κυκλοφορία του τίτλου στη χώρα τους πολύ πριν ολοκληρωθεί η ανάπτυξή του, αλλά και μεγάλη μερίδα του κοινού στο να αδημονεί για το τελικό αποτέλεσμα και να αναρωτιέται για το πόσο θα είναι τελικά πιστό στο πνεύμα της ταινίας. Εκτός από τις αποστολές τρίτου προσώπου, όπου ο παίκτης ελέγχει έναν από τους χαρακτήρες και αδειάζει δεκάδες γεμιστήρες κατά των αστυνομικών, το Reservoir Dogs θα περιέχει και αρκετές αποστολές με χρήση οχημάτων σε ύφος GTA, χωρίς όμως την ελευθερία που προσφέρουν οι τίτλοι της Rockstar, καθώς το παιχνίδι της Eidos βασίζεται σε ολοκλήρωση γραμμικών αποστολών. Το Reservoir Dogs αναμένεται το φθινόπωρο του 2006 σε εκδόσεις PC, PlayStation 2 και Xbox.
Just Cause
Ίσως η πιο ελπιδοφόρα προσπάθεια της Eidos για τη φετινή χρονιά. Το Just Cause αναπτύσσεται από τα Avalanche Studios και έρχεται για να επαναπροσδιορίζει τον όρο «free roaming gameplay». Αν και υπάρχει μια κεντρική γραμμή σεναρίου που πρέπει να ακολουθηθεί (ένας νεαρός πιστολάς καλείται να ξεκινήσει μια επανάσταση σε ένα νησί της κεντρικής Αμερικής), το Just Cause ξεχωρίζει για το επίπεδο ελευθερίας κινήσεων που χαρίζει στον παίκτη. Για την ακρίβεια, στη διάθεση του παίκτη δίνονται περίπου 1000 τετραγωνικά χιλιόμετρα τοπίου ενός συμπλέγματος νήσων, τα οποία σχεδιάζονται σε πραγματικό χρόνο και μπορούν να εξερευνηθούν οποιαδήποτε στιγμή. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι αυτή η εξερεύνηση μπορεί να γίνει είτε με τα πόδια, είτε χρησιμοποιώντας κάθε είδους μεταφορικό μέσο μπορεί να βρούμε στο δρόμο μας (αυτοκίνητα, φορτηγά, ελικόπτερα, αεροπλάνα, ταχύπλοα σκάφη). Ο ήρωας της ιστορίας αναλαμβάνει μια σειρά από αποστολές, τις οποίες για να φέρει εις πέρας πρέπει να χρησιμοποιήσει τα προαναφερθέντα οχήματα συνδυαστικά, ενώ μόλις φτάνει στο σημείο όπου πρέπει να εκτελέσει την αποστολή του, το gameplay αλλάζει και βρισκόμαστε μπροστά σε ένα καλοφτιαγμένο shooter τρίτου προσώπου.
Η επίδειξη του Just Cause από τα στελέχη της Eidos έγινε χρησιμοποιώντας ένα αντίτυπο του Xbox 360 και σε αυτό το σύστημα το παιχνίδι δείχνει τουλάχιστον εντυπωσιακό, με υπέροχο σχεδιασμό της βλάστησης και του γενικότερου περιβάλλοντος (αν και εντοπίσαμε κάποια προβλήματα στο rendering του τοπίου) και πολύ καλή ταχύτητα της μηχανής γραφικών. Ωστόσο, έχουμε διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για το πόσο ένα τόσο «βαρύ» παιχνίδι θα μπορεί να τρέχει χωρίς προβλήματα στο PlayStation 2. Αυτήν την απάντηση θα την έχουμε σύντομα και θα τη μοιραστούμε μαζί σας, μόλις δοκιμάσουμε τις preview εκδόσεις για το PS2 και το Xbox που λάβαμε εχθές.
Bionicle Heroes
Οι άνθρωποι της Eidos δεν έκρυψαν ούτε για μια στιγμή το γεγονός πως το Bionicle Heroes είναι φτιαγμένο με γνώμονα τους παίκτες νεαρής ηλικίας. Αν και στη χώρα μας το κοινό που ακολουθεί τη σειρά είναι περιορισμένο, στο εξωτερικό και κυρίως σε χώρες όπως η Αγγλία και οι Η.Π.Α. το ενδιαφέρον για τα Bionicle είναι τεράστιο και επάνω εκεί η Eidos βασίζει τις ελπίδες της για αυτό το παιχνίδι. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με έναν τίτλο δράσης και βολών τρίτου προσώπου, στο οποίο έρχονται αντιμέτωπες δύο φατρίες Lego Bionicle. Ο παίκτης παίρνει το ρόλο των «καλών» της ιστορίας και χρησιμοποιώντας τις ειδικές δυνάμεις κάθε ενός εξ αυτών των χαρακτήρων (δυνάμεις που προκύπτουν από μάσκες που βρίσκουμε μέσα σε κάθε επίπεδο) θα κληθεί να λύσει γρίφους και, φυσικά, να εξολοθρεύσει ορδές από αντίπαλα πλάσματα. Αν και το κοινό που θα δείξει ουσιαστικό ενδιαφέρον για αυτό το παιχνίδι της Eidos είναι σίγουρα περιορισμένο, αξίζει να αναφέρουμε ότι την ανάπτυξή του έχει αναλάβει η TT games, η οποία ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία του εξαιρετικού και αγαπημένου Lego Star Wars. Το Bionicle Heroes θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις PC, PlayStation 2, GameCube, DS και GBA.
{PAGE_BREAK}
Justice League Heroes
Εδώ έχουμε να κάνουμε με το μοναδικό παιχνίδι της Eidos Interactive για το επερχόμενο φθινόπωρο, το οποίο δεν είναι δική της δημιουργία. Το Justice League αναπτύσσεται από τα Snowblind Studios για λογαριασμό της Warner Bros και η Eidos έχει αναλάβει τη διανομή του στην ευρωπαϊκή αγορά. Ως τίτλος της Snowblind, το Justice League Heroes φέρει επάνω του τη βαριά κληρονομιά του κορυφαίου Baldur’s Gate: Dark Alliance, μια κληρονομιά που διαφαίνεται από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα της περιπέτειας. Στην ουσία, έχουμε να κάνουμε με ένα action RPG, στο οποίο πρωταγωνιστούν τα μέλη της Justice League, δηλαδή της γνωστής ομάδας υπερηρώων από τα κόμικς της DC. Βασικοί πρωταγωνιστές είναι οι: Superman, Batman, Flash, Green Lantern και Wonderwoman, ωστόσο τα στελέχη της Eidos έκαναν λόγο και για αρκετούς ακόμη, οι οποίοι αρχικά θα είναι κλειδωμένοι και θα γίνονται διαθέσιμοι κατά τη διάρκεια της περιπέτειας.
Το Justice League Heroes θυμίζει έντονα τη σειρά X-Men Legends της Activision, η οποία με τη σειράς της έχει δανειστεί παρά πολλά στοιχεία από το Dark Alliance. Σκοπός μας είναι να πάρουμε τον έλεγχο ενός εκ των διαθεσίμων ηρώων και με τη βοήθεια ενός ακόμη -που είτε θα ελέγχεται από την ΑΙ, είτε από ένα φίλο μας- να τα βάλουμε με ατελείωτες ορδές αντιπάλων προκειμένου να σώσουμε την ανθρωπότητα. Το κλασικό σύστημα αναβάθμισης δυνάμεων και κινήσεων που βασίζεται στη συλλογή βαθμών εμπειρίας υπάρχει και εδώ, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως δίνεται η δυνατότητα επιλογής οποιουδήποτε από τους δύο χαρακτήρες που βρίσκονται στην οθόνη με το πάτημα ενός κουμπιού. To Justice League θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις PlayStation 2, Xbox, PSP, DS και GBA.
Tomb Raider Legend
Μάλλον απογοητευτική μοιάζει η μεταπήδηση της αγαπημένης Lara Croft στον κόσμο των φορητών της Nintendo. Ειδικότερα η έκδοση για το GameBoy Advance, ξεφεύγει εντελώς από το ύφος των εκδόσεων για τις μεγάλες κονσόλες και μεταφέρεται σε έναν δισδιάστατο κόσμο, με gameplay πλατφόρμας και ελάχιστα στοιχεία εξερεύνησης και επίλυσης γρίφων. Στη σύντομη παρουσίαση που έγινε, είδαμε τη Lara να κινείται σε επίπεδα δύο διαστάσεων, να εκτελεί άλματα και να πυροβολεί κατά των αντιπάλων της, χωρίς όμως τη χάρη και το υπέροχο animation των υπολοίπων εκδόσεων. Φυσικά, οι περιορισμοί που θέτει το hardware του GBA δύσκολα θα επέτρεπαν κάτι καλύτερο από αυτό που είδαμε στην παρουσίαση, ωστόσο, εκτιμούμε ότι από τη στιγμή που η πλατφόρμα δεν επιτρέπει κάτι καλύτερο, ίσως θα ήταν προτιμότερη η μετονομασία του τίτλου, παρά η χρήση του «σίγουρου» Tomb Raider: Legend για διαφημιστικούς και μόνο σκοπούς. Ευχής έργο είναι πως, η έκδοση για το Nintendo DS, δείχνει σαφώς καλύτερη. Εδώ έχουμε πλέον να κάνουμε με ένα πλήρως 3D παιχνίδι, το οποίο είναι αρκετά πιστό στις εκδόσεις που έχουμε ήδη δει και που προσφέρει στους παίκτες ορισμένες ενδιαφέρουσες προσθήκες. Για παράδειγμα, η δράση του Legend στο DS εμφανίζεται στην επάνω οθόνη με την κάτω να απεικονίζει το ευρετήριο της ηρωίδας. Όμως, όταν έρχεται η ώρα για τη Lara να βουτήξει σε μια λίμνη, αυτομάτως η κάτω οθόνη του συστήματος αλλάζει την απεικόνισή της και δείχνει τη Lara να κολυμπά κάτω από την επιφάνεια του νερού. Κατά τα λοιπά, από τη σύντομη παρουσίαση που έγινε, η ποιότητα της 3D μηχανής δείχνει αρκετά καλή, ο αριθμός των πολυγώνων που δημιουργούν τα μοντέλα των χαρακτήρων και το περιβάλλον ικανοποιητικός, ενώ –σε αντίθεση με την έκδοση GBA όπου γίνεται χρήση στατικών εικόνων- η ανάπτυξη της ιστορίας στην έκδοση για το DS περιγράφεται μέσα από videos.
Battlestations: Midway
Υπό ανάπτυξη εδώ και αρκετά χρόνια, το Battlestations: Midway φαίνεται να βρίσκεται μόλις λίγο πριν την τελική ευθεία. H Eidos, αφού αγόρασε το στούντιο που είναι υπεύθυνό για τη δημιουργία του παιχνιδιού και το μετονόμασε σε Eidos Hungary, δείχνει να έχει εναποθέσει πολλές ελπίδες στο Battlestations, καθώς πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια με σημαντικές προοπτικές για καλή πορεία στην αγορά. Το παιχνίδι καταπιάνεται με τις πολεμικές συρράξεις που διεξήχθησαν μεταξύ Αμερικανών και Ιαπώνων στον Ειρηνικό Ωκεανό κατά τη διάρκεια του B΄ Παγκοσμίου Πολέμου και δίνει στον παίκτη έναν αξιόλογο αριθμό από στρατιωτικές μονάδες για να αντιμετωπίσει τον αντίπαλό του. Ωστόσο, αυτό που αρχικά μοιάζει με ένα νέο Heroes of the Pacific ή ένα Blazing Angels, στην πραγματικότητα είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Το Battlestations: Midway είναι πρώτα ένα παιχνίδι στρατηγικής πραγματικού χρόνου και έπειτα ένας arcade τίτλος.
Η βασική του ιδιομορφία εντοπίζεται στο ότι ο παίκτης δύναται να αναπτύξει τις δυνάμεις του στο εκάστοτε πεδίο μάχης χρησιμοποιώντας κλασικές κινήσεις στρατηγικής και αναπτύσσοντας τα στρατεύματά του (αεροπλανοφόρα, φρεγάτες, υποβρύχια και αεροπλάνα) και στη συνέχεια να αποκτήσει τον έλεγχο όποιου εξ αυτών επιθυμεί σε πραγματικό χρόνο. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα και με το πάτημα ενός ή δύο κουμπιών, ένα ενδιαφέρον RTS μετατρέπεται σε ένα αγωνιώδες action/ shooter. Η παρουσίαση που έγινε στο παιχνίδι κράτησε αρκετή ώρα, ούτως ώστε να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις πολλές πτυχές του τίτλου και η αλήθεια είναι ότι το Battlestations δείχνει να πετυχαίνει το σκοπό του, καθώς είναι ικανό να τραβήξει κοντά του δύο διαφορετικές κατηγορίες παικτών και να τις ικανοποιήσει εξίσου. Το Battlestations: Midway αναμένεται προς τα τέλη του έτους και σε εκδόσεις PC και Xbox 360.
Γιώργος Καλλίφας
{nomultithumb}