The Walking Dead: Episodes 1-2
Ένα ατμοσφαιρικό παιχνίδι, αντάξιο της σειράς
Ένα ατμοσφαιρικό παιχνίδι, αντάξιο της σειράς
Το όνομα Walking Dead έγινε ευρέως γνωστό από την τηλεοπτική σειρά που προβάλλεται -και θα συνεχίσει να προβάλλεται- επιτυχώς εδώ και δύο χρόνια στην Αμερικανική τηλεόραση. Ωστόσο, προϋπάρχει εδώ και μερικά χρόνια από τα ανάλογα comics που κυκλοφόρησαν το 2003. Εκμεταλλευόμενη την επιτυχία του ονόματος "Walking Dead", η Telltale, γνωστή για τα adventures της όπως Sam & Max, Tales of Monkey Island και Jurassic Park, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα ανάλογο παιχνίδι περιπέτειας εμπνευσμένο από τον κόσμο που δημιούργησαν κυρίως τα comics, και όχι τόσο πολύ από την τηλεοπτική σειρά.
Το πόνημα της Telltale αποτελείται από πέντε αυτοτελή επεισόδια τα οποία θα δίνονται στη διάθεση του κοινού σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το πρώτο επεισόδιο "A New Day" κυκλοφόρησε στα τέλη Απριλίου, ενώ στις 27 Ιουνίου έγινε διαθέσιμο το πιο πρόσφατο επεισόδιο με τίτλο "Starved for Help". Το κόστος του εκάστοτε επεισοδίου βρίσκεται στα 400 Microsoft Points (λιγότερο από €5), ενώ η διάρκειά τους υπολογίζεται γύρω στις δύο με τρεις ώρες (έκαστο).
Ένα διαφορετικό Walking Dead
Στο Walking Dead αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Lee Everet ενός καθηγητή ιστορίας ο οποίος βρίσκεται σε ένα περιπολικό που απομακρύνεται από την Atlanta, οδεύοντας προς τη φυλακή εξαιτίας μια δολοφονίας που διέπραξε, όταν στο δρόμο τους εμφανίζεται ξαφνικά ένας Walker. Από εκεί και πέρα ο Lee θα κληθεί να σώσει τον εαυτό του και μια ομάδα ανθρώπων με την οποία θα συναντηθεί σύντομα. Το παιχνίδι δεν ακολουθεί τα μονοπάτια της τηλεοπτικής σειράς, οπότε οι φίλοι της θα μάλλον θα απογοητευθούν, αλλά θα συναντήσουμε ορισμένους χαρακτήρες από τα comics οι οποίοι συμμετέχουν και στη σειρά, όπως ο Glenn ή ο Hershel.
Όχι Walkers, αλλά αποφάσεις
Ο τίτλος είναι στον πυρήνα του ένα adventure, με μικρές δόσεις δράσης, το οποίο θυμίζει έντονα το Heavy Rain. Όσοι περιμένατε ένα Left 4 Dead θα πρέπει να αναθεωρήσετε, καθώς το παιχνίδι εστιάζει στην πάλη των ανθρώπων που έχουν επιβιώσει από την καταστροφή, καθώς και στις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει και αποτελεί τον λόγο που το παρομοιάζουμε με το Heavy Rain είναι ο περιορισμένος χρόνος που διαθέτουμε σε πολλές κρίσιμες στιγμές του παιχνιδιού, είτε αφορούν σημαντικούς διαλόγους, είτε στιγμές δράσης.
Επίσης σημαντικό στοιχείο αποτελεί ότι όλες οι παραπάνω αποφάσεις που κλινόμαστε να πάρουμε θα αποτελέσουν βαρόμετρο για την εξέλιξη και την τροπή που θα λάβει το παιχνίδι. Οι συνάνθρωποί μας θα θυμούνται τι τους έχουμε πει σε σημαντικές συζητήσεις και στο μέλλον μερικές από αυτές θα μας γυρίσουν…μπούμερανγκ, ενώ αρκετές φορές θα κληθούμε να πάρουμε πολύ σημαντικές αποφάσεις για την ομάδα μας, όπως για παράδειγμα αν θα ζήσει ένα συγκεκριμένο άτομο έναντι κάποιου άλλου, καθώς και πολλές άλλες επιλογές τις οποίες για εύλογους λόγους δε θα αποκαλύψουμε.
Μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε πως οι επιλογές που κλινόμαστε να λάβουμε "ανεβαίνουν" στους servers του παιχνιδιού (εφόσον είμαστε συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο) και στο τέλος του εκάστοτε επεισοδίου μπορούμε να παρακολουθήσουμε ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία των κρίσιμων αποφάσεων και το πως αντέδρασαν σε αυτές οι υπόλοιποι παίκτες.
Δυστυχώς, εδώ όμως ελλοχεύει το σημαντικότερο αρνητικό του παιχνιδιού, τα κολλήματα. Οι δημιουργοί δεν κατάφεραν να διατηρήσουν μια ομαλή ροή στο παιχνίδι και έτσι μετά από κάθε κρίσιμο διάλογο ή σκηνή, η εικόνα παγώνει για μερικά δευτερόλεπτα και επιστρέφει επίσης απότομα, με αποτέλεσμα να χάνεται η ομαλότητα και η ροή του τίτλου για περίπου δύο με πέντε δευτερόλεπτα σε κάθε απόφαση. Δε γνωρίζουμε αν το πρόβλημα υπάρχει και σε άλλες πλατφόρμες, αλλά στο Xbox 360 που το δοκιμάσαμε ήταν το λιγότερο ενοχλητικό.
{PAGE_BREAK}
Το παιχνίδι -gameplay,γραφικά,ήχος
Το gameplay του τίτλου είναι αρκετά απλό και δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να προσαρμοστούμε. Ελέγχουμε τον κεντρικό χαρακτήρα με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, ενώ με τον δεύτερο αναλογικό ελέγχουμε έναν κέρσορα σε σχήμα d-pad με τη βοήθεια του οποίου αλληλεπιδράμε με το περιβάλλον. Με τα πλήκτρα (ή με το d-pad) του χειριστηρίου διαλέγουμε τις επιλογές που είναι διαθέσιμες όταν περνάμε τον κέρσορα πάνω από σημεία ενδιαφέροντος, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι σε κρίσιμες στιγμές δράσης θα πρέπει να κεντράρουμε τον κέρσορα και να πάρουμε γρήγορα μια απόφαση πριν τελειώσει ο χρόνος.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι σχεδιασμένα με cel-shaded τεχνική, θυμίζοντας έντονα Borderlands, αλλά παρ’ όλα αυτά η βία και η ατμόσφαιρα του Walking Dead δεν υποβαθμίζονται από αυτή την επιλογή της εταιρίας, κάτι που καθιστά τον τίτλο ως απολύτως ενήλικο. Η συγκεκριμένη τεχνική απεικόνισης βοηθά στην ένταση του χρώματος που θέλουν να επιλέξουν οι δημιουργοί, επηρεάζοντας κατά πολύ και την ψυχολογία του παίκτη όταν οι μουντές τοποθεσίες μέσα στις πόλεις θα δίνουν τη θέση τους σε ηλιόλουστες φάρμες γεμάτες χρώμα και ζωή.
Το παιχνίδι αντιμετωπίζει -πέρα από τα κολλήματα που προαναφέραμε- και μερικά προβλήματα στα γραφικά, με το tearing να είναι το πιο σύνηθες, αλλά σε πολύ μικρό βαθμό, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει τους παίκτες.
Ο ήχος του παιχνιδιού δε διεκδικεί δάφνες ποιότητας, αλλά επιτυγχάνει τον σκοπό του και με το παραπάνω, ο οποίος είναι να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα. Σαφέστατα και θα επιθυμούσαμε όλοι να ακούσουμε γνωστές μελωδίες και το κεντρικό θέμα από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, ιδιαίτερα όταν η εταιρία κάνει αξιόλογη δουλειά πάνω στον ηχητικό τομέα. Οι φωνές των χαρακτήρων είναι επίσης πολύ καλές και ο χρωματισμός τους τέτοιος ώστε να μεταβάλλουν το συναίσθημα του παίκτη αναλόγως τις σκηνές, αν και δυστυχώς υπάρχουν και…παραφωνίες με κακές επιλογές ηθοποιών.
Aν είστε fan, αξίζει
Εν τέλει, η τηλεοπτική σειρά Walking Dead βρήκε μία αντάξια σειρά βιντεοπαιχνιδιών. Τα δύο επεισόδια που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα έχουν δημιουργήσει έναν εξαιρετικής ατμόσφαιρας κόσμο και η αγωνία για κάθε νέο επεισόδιο, γίνεται όλο και πιο ανυπόφορη. Αν το πρώτο επεισόδιο σας άρεσε, το δεύτερο θα σας ενθουσιάσει, καθώς η ιστορία βαδίζει σε πολύ βαθύτερα (ψυχολογικά) μονοπάτια τα οποία αφορούν τις σχέσεις που δημιουργούμε με τους υπόλοιπους επιζήσαντες. Δυστυχώς, θα πρέπει να κάνουμε τεράστια υπομονή μέχρι το τρίτο επεισόδιο να φανεί στις οθόνες μας. Μέχρι τότε μπορούμε να ξαναπαίξουμε τα επεισόδια χάρης τη μεγάλη αντοχή τους στο χρόνο.
Γιάννης Σκουλουδάκης