Killzone: Mercenary

Έρχεται η μεγάλη έκπληξη;

Έρχεται η μεγάλη έκπληξη;

Ήρθε, λοιπόν, η ώρα που λάβαμε τον preview κώδικα του Killzone: Mercenary από τη Sony Hellas. Ο γράφων γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν είναι ορθό να βγάζεις συμπεράσματα τόσο νωρίς -πόσο μάλλον από μια πίστα διάρκειας μισής ώρας- αλλά το Mercenary, το νέο επεισόδιο στο FPS franchise Killzone, φαίνεται πως θα είναι ο τίτλος που θα θέσει τον πήχη ψηλά για όλους τους επόμενους αποκλειστικούς τίτλους του PS Vita. Μπορεί στο τιμόνι της ανάπτυξης να μην βρίσκεται η Guerilla Games αλλά η Guerilla Cambridge, πρώην Sony Cambridge, γεγονός που μπορεί να μη "γεμίζει το μάτι", αλλά πιστέψτε μας λίγη σημασία έχει αυτό όταν θα πέσετε για πρώτη φορά στο πεδίο μάχης.

Όπως προδίδει και το όνομα του παιχνιδιού, θα αναλάβετε το ρόλο του Dunner, ενός μισθοφόρου που ενεργεί πάντα με συμφέρον το χρήμα και δεν παίρνει το μέρος καμίας παράταξης. Λίγη σημασία έχει το υπόβαθρο της ιστορίας, όμως, μιας και το ζουμί του Mercenary βρίσκεται στο gameplay και σε… διπλάσια ποσότητα στα γραφικά. Ξεκινώντας το demo λοιπόν, πέφτουμε με τη βοήθεια ενός glider στην πίσω πόρτα των εγκαταστάσεων των Helghast, με σκοπό να σαμποτάρουμε ένα radar και να αφοπλίσουμε ένα αντιαεροπορικό κανόνι.

Και εδώ είναι που το σαγόνι έπεσε απότομα στο πάτωμα, καθώς ο οπτικός τομέας είναι κάτι το πρωτοφανές για τα επίπεδα του PS Vita αλλά και των φορητών συσκευών γενικότερα. Οι υφές διαπρέπουν με την καθαρότητά τους, με την ανάλυση και το antialiasing να γεμίζουν όλα τα pixels της οθόνης του Vita και τον αριθμό των πολυγώνων να φτάνουν εξωφρενικά επίπεδα.

Ειλικρινά θα μπορούσαμε να γράψουμε ένα preview μόνο για τα γραφικά του Mercenary, τα οποία ολοκληρώνονται από την προσθήκη πολλών πολύπλοκων και μοναδικών εφέ, όπως lens flare, ζωντανό skybox, ανεπτυγμένες αντανακλάσεις, αληθοφανή physics και ragdoll animations, αποδεικνύοντας ότι είναι πολύ πιο δυνατό από κάθε high end mobile παιχνίδι. Τέλος, το frame έπεφτε σε περιπτώσεις "στρεσαρίσματος" της κονσόλας, κάτι που εκτιμούμε ότι στην πάρουσα φάση είναι φυσικό λόγω του κώδικα.

Τι είναι αυτό που κάνει το Mercenary να ξεχωρίζει μετά το πέρας των πρώτων σοκαριστικών λεπτών; Αυτό είναι το στήσιμο των μαχών αλλά και το level design, το οποίο αποτελείται από ξεχωριστά «δωμάτια» και προσφέρουν διαφορετική αντιμετώπιση της μάχης ανάλογα με τον εξοπλισμό του παίκτη (stealth και όλα-τα-σφάζω-όλα-τα-πυροβολώ). Κάθε δωμάτιο περιλαμβάνει και ένα σεντούκι ανεφοδιασμού, από όπου ο «μαυραγορίτης» προμηθευτής πουλάει εξοπλισμό ανεπανάληπτης ποικιλίας, πάντα στα πλαίσια του franchise.

Εδώ, το χρήμα κερδίζεται εξοντώνοντας με ποικίλους τρόπους τους Helghast. Τα headshots, τα πολλαπλά kills και οι πισώπλατες μαχαιριές δίνουν τα περισσότερα χρήματα, επιβραβεύοντας έτσι τις ποικίλες προσεγγίσεις. Ο εξοπλισμός που αγοράζετε έχει αντίκτυπο στο gameplay, καθώς άλλο armor και όπλα θα κουβαλήσετε για καταστάσεις “James Bond”, οι οποίες παραβαίνουν τη φύση του Killzone και είναι πιο απολαυστικές, και άλλα για καταστάσεις “Rambo”. Ακόμη, δίνεται και ένα ειδικό ability, ενεργοποιούμενο από την οθόνη αφής, που διαφέρει πάντα με την προσέγγιση. Οι επιλογές είναι οι εξής: camouflage suit, Porcupine launcher, Mantys Engine (ένα drone για αθόρυβες αναγνωριστικές πτήσεις) και το particle beam.

Ακόμη μια ευχάριστη έκπληξη είναι ο touch χειρισμός, που επιβάλλεται μόνο στα melee kills και τα Vanguard System όπλα, ενώ είναι προαιρετική για όλες τις άλλες ενέργιες. Κάπου εδώ όμως εξοντώσαμε το AA Canon και σαμποτάραμε τα radar, τελειώνοντας έτσι μια σύντομη εμπειρία με το πόνημα της Guerilla Cambridge. Το βρετανικό παράρτημα της Guerilla, με αυτό το δείγμα που παίξαμε, φαίνεται πως έδωσε στο πόνημά της όλα τα εχέγγυα για να γίνει ο αποκλειστικός τίτλος που τόσο απελπισμένα χρειάζεται εδώ και μήνες το Vita.

Στιβαρό και ποικίλο gameplay, έντονη αίσθηση των όπλων, ευελιξία στην προσέγγιση της μάχης και γραφικά που κόβουν την ανάσα είναι το σκηνικό που συνθέτει το Killzone: Mercenary, για το οποίο θα μάθουμε αν εν τέλει επιβεβαιώνει τα μέχρι στιγμής στοιχεία όταν κυκλοφορήσει, δηλαδή στις 6 Σεπτεμβρίου, αποκλειστικά για το PS Vita.

Κυριάκος Στεργιάδης

{nomultithumb}

Υποβολή απάντησης