Trine 3: The Artifacts of Power

Οι παραμυθένιες περιπέτειες συνεχίζονται...


Οι παραμυθένιες περιπέτειες συνεχίζονται…


Πριν από έξι χρόνια η Frozenbyte, ένα ανεξάρτητο studio με έδρα το Ελσίνκι της Φινλανδίας, κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού κυκλοφορόντας το Trine, ένα fantasy/ action-platformer με κύρια χαρακτηριστικά τον εντυπωσιακό οπτικοακουστικό τομέα και την παραμυθένια ατμόσφαιρα. Το παιχνίδι απέσπασε κολακευτικές κριτικές και αποτέλεσε εμπορική επιτυχία, γεγονός που οδήγησε -όπως ήταν λογικό- στην κυκλοφορία ενός sequel, δύο χρόνια αργότερα. Το Trine 2, αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς και σαφώς ανώτερο συνολικά από τον προκάτοχό του, έθεσε τον πήχη ακόμα ψηλότερα, με αποτέλεσμα να απαριθμεί την κυκλοφορία του σε οκτώ διαφορετικές πλατφόρμες και συνολικές πωλήσεις για τη σειρά που άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια αντίτυπα. Όπως είναι λογικό, η ανακοίνωση στις αρχές του έτους ότι οι Φινλανδοί δημιουργοί σκοπεύαν να κυκλοφορήσουν το τρίτο μέρος του franchise αργότερα μέσα στη χρονιά, αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη.

Έχοντας ασχοληθεί κανείς με τους δύο προηγούμενους τίτλους της σειράς, θα είναι σε θέση να γνωρίζει περίπου τι τον περιμένει στο τρίτο μέρος της τριλογίας. Τί παραπάνω έχει όμως να προσφέρει το Trine 3 σε σχέση με τους προκατόχους του και πόσο καλύτερο μπορεί να γίνει ένα ήδη καλοδουλεμένο action platformer;

Trine 3 image 02

“Ο Amadeus -ως μάγος- έχει την ικανότητα να φτιάχνει κουτιά και να μετακινεί διάφορα αντικείμενα του περιβάλλοντος. Η Zoya μπορεί να γαντζώνεται σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στις πίστες και να εξαπολύει βέλη με το τόξο της. Ο Pontius -ως ιππότης- έχει στη διάθεσή του ασπίδα και σπαθί, κάτι που τον καθιστά ικανότερο συγκριτικά με τους άλλους δύο τόσο στην άμυνα όσο και στην επίθεση.”

Στο Trine 3: The Artifacts of Power αναλαμβάνουμε, για άλλη μια φορά, τη γνωστή τριάδα των ηρώων μας, που αποτελείται από τον Amadeus τον μάγο, τη Zoya την κλέφτρα και τον Pontius τον ιππότη και καλούμαστε να ταξιδέψουμε μαζί τους σε μία νέα παραμυθένια περιπέτεια. Η υπόθεση του τίτλου κυμαίνεται περίπου στα ίδια επίπεδα με τους προηγούμενους τίτλους και χωρίς να διεκδικεί δάφνες ποιότητας ή βραβείο πρωτοτυπίας, αποτελεί στην ουσία το έναυσμα για την έναρξη μιας ακόμα περιπέτειας στον υπέροχο κόσμο του Trine. Έτσι, η ιστορία ξεκινάει βρίσκοντας την αγαπημένη παρέα να ζει ήρεμα και να απολαμβάνει την καθημερινότητα, όταν πληροφορούνται ότι ένας τεράστιος γίγαντας πολιορκεί την Astral Academy. Χωρίς δεύτερη σκέψη, η τριάδα θα ενώσει ξανά τις δυνάμεις της και για μια ακόμα φορά θα προσπαθήσει να σώσει τον κόσμο, φέρνονται τη γαλήνη πίσω στο βασίλειο.

Η σημαντικότερη αλλαγή του παιχνιδιού εντοπίζεται στη χρήση της νέας μηχανής γραφικών της Frozenbyte, η οποία πλέον είναι 3D, επιτρέποντας αυτή τη φορά την πλήρη κίνηση στο βάθος της κάθε πίστας. Απόρροια του νέου αυτού δεδομένου είναι ότι το τρίτο κεφάλαιο της σειράς ξεφεύγει από τα όρια των προκατόχων του, που αποτελούσαν κλασικά platform σε 2,5D περιβάλλον. Η ομαλή μεταφορά στις τρεις, πλέον, διαστάσεις επιτρέπει στους χαρακτήρες μας να κινούνται ελεύθερα στο περιβάλλον, προσφέροντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στην ομάδα ανάπτυξης να ενσωματώσει στο παιχνίδι μια νέα γκάμα γρίφων και στοιχείων gameplay που δίνουν ένα άρωμα ανανέωσης στο franchise.

Trine 3 image 03

“Το παιχνίδι διαθέτει τόσο offline όσο και online co-op τριών παικτών, με δύο βασικές παραλλαγές. Η πρώτη είναι ο κάθε παίκτης να επιλέξει έναν εκ των τριών χαρακτήρων και η δεύτερη οι παίκτες να μπορούν να εναλλάσσουν τους τρεις χαρακτήρες κατά το δοκούν, όπως στο single player.”

Οι γρίφοι, αν και με μια πρώτη ματιά μοιάζουν πιο απλοϊκοί από ό,τι στο παρελθόν, έχουν ικανοποιητική ποικιλία και ωθούν τον παίκτη στη χρήση και των τριών διαθέσιμων χαρακτήρων. Το level design ακολουθεί τα στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η σειρά και η λύση των γρίφων προϋποθέτει τη σωστή χρήση των ικανοτήτων των χαρακτήρων μας, σε συνάρτηση με το περιβάλλον και, όπως είναι λογικό, τους νόμους της φυσικής.

Άξια αναφοράς είναι η προσπάθεια να διατηρηθεί η ιδανική ισορροπία και η αρμονική εναλλαγή ανάμεσα στην ποσότητα και στο επίπεδο δυσκολίας των γρίφων, στη δράση και στο platforming μέρος του τίτλου. Έτσι επιτυγχάνετε ένα αποτέλεσμα, το οποίο εν τέλει δεν αποθαρρύνει όσους αγάπησαν τα προηγούμενα Trine, άλλα ταυτόχρονα μοιάζει πολύ “φιλικό” και προσβάσιμο σε όσους δεν είχαν πρότερη επαφή με κάποιον άλλο τίτλο της τριλογίας. Σε αυτό συμβάλει καθοριστικά και η δομή των τριών πρώτων κεφαλαίων του campaign, όπου ουσιαστικά επιτελούν το ρόλο του tutorial στους gameplay μηχανισμούς του Trine 3, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να χειριστούμε τον κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά, ανακαλύπτοντας τις ικανότητες και τις αδυναμίες του καθενός.

Trine 3 image 04

“Η σημαντικότερη αλλαγή του παιχνιδιού εντοπίζεται στην χρήση της νέας μηχανής γραφικών της Frozenbyte, η οποία πλέον είναι 3D, επιτρέποντας αυτή τη φορά την πλήρη κίνηση στο βάθος της κάθε πίστας.”

Ο Amadeus -ως μάγος- έχει την ικανότητα να φτιάχνει κουτιά και να μετακινεί διάφορα αντικείμενα του περιβάλλοντος με τη χρήση των μαγικών του. Η Zoya μπορεί να γαντζώνεται σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στις πίστες επιτρέποντάς την να έχει πρόσβαση σε επίπεδα που οι υπόλοιποι χαρακτήρες είναι δύσκολο ή ακατόρθωτο πολλές φορές να φτάσουν και να εξαπολύει βέλη με το τόξο της, τα οποία εκτός από την εξουδετέρωση εχθρών είναι χρήσιμα και στην επίλυση γρίφων. Ο Pontius -ως ιππότης- έχει στη διάθεσή του ασπίδα και σπαθί, κάτι που τον καθιστά ικανότερο συγκριτικά με τους άλλους δύο τόσο στην άμυνα όσο και στην επίθεση και διαθέτει μια ειδική κίνηση που του επιτρέπει να γκρεμίζει στοιχεία του περιβάλλοντος και να αποκαλύπτει νέες περιοχές αλλά και να απωθεί ορδές εχθρών.

Η μεγάλη αλλαγή που παρατηρείτε στους χαρακτήρες του Trine 3 είναι η έλλειψη των skill trees που διέθεταν στα προηγούμενα παιχνίδια. Πλέον ο κάθε χαρακτήρας έχει συγκεκριμένες δυνατότητες που μπορεί να χρησιμοποιήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της περιπέτειας, οι οποίες δεν επιδέχονται κάποιου είδους αναβάθμισης. Αν και αυτό μπορεί να ενοχλήσει αρχικά τους χρήστες που έχουν παίξει κάποιο προηγούμενο Trine, με τη πάροδο των αρχικών επιπέδων θα συνειδητοποιήσουν ότι πρόκειται ουσιαστικά για δομική αλλαγή στο gameplay και δεν αποτελεί παράληψη της ομάδας ανάπτυξης, καθώς αναλόγως έχουν τροποποιηθεί και οι αντίστοιχοι μηχανισμοί του gameplay για την επίλυση των γρίφων.

Γιάννης Τσιτσέλης
Γιάννης Τσιτσέλης
Άρθρα: 34

Υποβολή απάντησης