Orcs & Elves

Το Orcs & Elves της id Software μεταφέρεται, απαράλλαχτο, από τα κινητά τηλέφωνα στο DS

Το Orcs & Elves της id Software μεταφέρεται, απαράλλαχτο, από τα κινητά τηλέφωνα στο DS

Το Orcs & Elves της id Software μεταφέρεται, απαράλλαχτο, από τα κινητά τηλέφωνα στο DS

Γυρνώντας λίγα χρόνια πίσω, τότε που οι φορητές κονσόλες δεν γνώριζαν την σημερινή ανάπτυξη και το θρυλικό Game Boy δεν επέτρεπε σε κανέναν να σταθεί εμπόδιο στην πορεία του, γίνεται εμφανές πως η πλειοψηφία των τίτλων περιορίζονταν κυρίως στην platform κατηγορία, με τη λογική να στηρίζεται στην κάλυψη των αναγκών ατόμων μικρότερης, κυρίως, ηλικίας. Η κατάσταση σήμερα –ευτυχώς θα λέγαμε- έχει αντιστραφεί μιας και, κυρίως λόγω ανταγωνισμού, οι εταιρίες προσπαθούν να ενισχύσουν τις κονσόλες τους με κάθε λογής δημιουργία, κάτι που σε τελική ανάλυση μόνο ως θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο πως ο μέσος όρος ηλικίας των παικτών έχει ανέβει και έτσι επιβάλλεται μια ιδιαίτερη αντιμετώπιση προς αυτό το -ηλικιακά- μεγαλύτερο κοινό. Ας μην ξεχνάμε πως στην συγκεκριμένη περίπτωση αναφερόμαστε στο Nintendo DS, μια κονσόλα που έχει καταγράψει μέχρι σήμερα μια εντυπωσιακή πορεία ανά τον κόσμο, με τις πωλήσεις του να έχουν αγγίξει απίστευτα νούμερα.

Δυστυχώς, αυτή η επιτυχία φαίνεται πως είναι δίκοπο μαχαίρι μιας και στηριζόμενες στο ευρύ κοινό, πολλές εταιρίες αρέσκονται στο να παρουσιάζουν τίτλους διαφορετικούς μεν, προχειροφτιαγμένους δε, ή ακόμα και ημιτελείς, ελπίζοντας σε κάποια επιτυχία. Και αυτό ακριβώς ισχύει και με το Orcs & Elves, το οποίο αρχικά εκπλήσσει με την ποικιλία των χαρακτηριστικών του, αλλά που γρήγορα καταντάει απίστευτα βαρετό, με τα πολλά προβλήματά του να μην το αφήνουν να ορθοποδήσει.

Το Orcs &Elves είναι μια δημιουργία της Fountainhead σε συνεργασία με την id Software, ενώ το ρόλο του publisher ανέλαβε να επιτελέσει η ΕΑ. Για όσους δεν γνωρίζουν, το Orcs & Elves ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στα κινητά τηλέφωνα και έτσι η έκδοση για το DS δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα απλό port. Και αυτό συνεπάγεται πάρα πολλά προβλήματα διότι, ας μη γελιόμαστε, η τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων -πάντα σε επίπεδο gaming- δεν είναι αντάξια με αυτήν της φορητής κονσόλας της Nintendo. Αλλά αυτό φαίνεται πως ελάχιστα απασχόλησε τον developer, ο οποίος στηριζόμενος στην αρχική επιτυχία, μάλλον κάπου στην πορεία επαναπαύτηκε. Έτσι, για όσους δεν γνωρίζουν είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί πως ο συγκεκριμένος τίτλος είναι βασικά ένα RPG πρώτου προσώπου με πάρα πολλά στοιχεία από adventure. Και αρχικά η αίσθηση που δημιουργείται είναι αρκετά καλή, έστω και αν το σενάριο δεν είναι πρωτότυπο. Η ιστορία, για την οποία δεν χρειάζεται να ειπωθούν και πολλά, όπως μαρτυρά και η ονομασία του τίτλου αναφέρεται στον πόλεμο των ξωτικών με τα Orcs, καθώς ένα ξωτικό συμμάχησε με τα δεύτερα και απειλεί την ειρήνη στο βασίλειο του Brahm. Ο παίκτης, αναμενόμενα, αναλαμβάνει το ρόλο του σωτήρα, με απώτερο σκοπό να επαναφέρει την ειρήνη.

Το κακό με το Orcs & Elves είναι πως δεν παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά και έτσι γρήγορα καταντάει κουραστικό και επαναλαμβανόμενο. Είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές σε μια παρουσίαση όπου σημαντικά θετικά στοιχεία δεν υπάρχουν και για να προχωρήσει κάποιος μέχρι τέλους στο παιχνίδι επιβάλλεται να είναι απίστευτα υπομονετικός, μιας και τα πάντα θα επαναλαμβάνονται συνεχώς.

Παρόλο που ο γράφων δεν είναι οπαδός της συγκεκριμένης κατηγορίας, είχε την τύχη (;) να δει παλιότερα την έκδοση στα κινητά τηλέφωνα και είναι αλήθεια πως τότε η πρώτη ματιά είχε φανεί ενδιαφέρουσα. Αλλά μέχρι εκεί. Η μετάβαση στην φορητή κονσόλα έγινε σίγουρα βιαστικά, με την προσθήκη νέων και ουσιαστικών στοιχείων απλά να απουσιάζει, πέρα από ορισμένες διαφοροποιήσεις στον χειρισμό. Σαν ένα τυπικό RPG, ο κεντρικός χαρακτήρας πέρα από το σπαθί του, είναι σε θέση να κάνει χρήση μαγείας, η οποία σταδιακά εμπλουτίζεται με νέα ξόρκια. Και γενικότερα όλα τα χαρακτηριστικά του αναβαθμίζονται μέσω ενός κατανοητού μενού επιλογών αλλά κρίνονται ανούσια μιας και ουσιαστική πρόκληση δεν υπάρχει. Κάπου εδώ επιβάλλεται να παρουσιαστούν τα αρνητικά στοιχεία του Orcs & Elves ούτως ώστε να μπορέσει ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του. Για αρχή, η πρώτη εικόνα είναι και η χειρότερη μιας και τα γραφικά πραγματικά απογοητεύουν.

Εδώ η id Software μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω, επαναφέροντας εν μέρει μνήμες από το Doom. Μπορεί το DS να θέτει από μόνο του σαφείς περιορισμούς, αλλά σε καμία περίπτωση το οπτικό σύνολο δεν αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες της κονσόλας. Πέρα από τα περιβάλλοντα που έχουν μια αποδεκτή εμφάνιση, οι χαρακτήρες δεν είναι τίποτα άλλο παρά 2D sprites, τα οποία όταν τα πλησιάζει η κάμερα μεταμορφώνονται σε ένα πλήθος από pixels. Και καλύτερα να μην αναφερθούμε στην κίνησή τους. Από την άλλη τα επίπεδα του τίτλου είναι στην πλειοψηφία τους σκοτεινά μπουντρούμια και κάστρα όπου η διαρκής τους επανάληψη θα προκαλέσει έντονα συμπτώματα κούρασης.

Περνώντας στο καθαρά gaming μέρος, είναι αλήθεια πως ο παίκτης δεν έχει και πάρα πολλά να κάνει. Συνεχώς θα μετακινείται σε μικρά δωμάτια αντιμετωπίζοντας τους ίδιους αντιπάλους. Σημάδια προσεκτικής δουλειάς όπως αναφέραμε παραπάνω έχει δεχθεί ο πρωταγωνιστής και ειδικά στον τομέα της μαγείας, μιας και η ποικιλία είναι μεγάλη και έτσι οι, κατά τα άλλα, βαρετές μάχες αποκτούν άλλο αέρα, ενώ και οι αντίστοιχες με τα bosses είναι αρκετά ενδιαφέρουσες. Αλλά ο συγκεκριμένος τομέας δεν είναι παρά μια σταγόνα στον ωκεανό, οπότε και από μόνος του δύσκολα μπορεί να διασώσει το σύνολο. Μέχρι στιγμής θα πρέπει να έχει γίνει σαφές πως ο τίτλος της id «υποφέρει» από πολλά προβλήματα, τα οποία δεν έχει λογική να αναφερθούν στο σύνολό τους μιας και οι περισσότεροι λίγο πολύ θα έχουν σχηματίσει μια εικόνα. Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ο ιδιόμορφος χειρισμός, που δυστυχώς και αυτός μεταφέρθηκε αυτούσιος από τα κινητά τηλέφωνα. Για κάποιο μυστήριο λόγο και πατώντας το πάνω πλήκτρο στον σταυρό κατεύθυνσης, ο χαρακτήρας δεν κινείται αλλά κάνει μόνο ένα βήμα.

Έτσι επιβάλλεται συνεχώς το επαναλαμβανόμενο πάτημα του συγκεκριμένου πλήκτρου, διαδικασία σαφώς κουραστική. Από την άλλη, η περιστροφή του χαρακτήρα γίνεται μόνο κατά 90 μοίρες κάτι που συνεπάγεται πως η επιλογή να κινηθεί ο παίκτης διαγώνια, απλά, δεν υπάρχει. Την κατάσταση δεν σώζει ούτε η χρήση του stylus, μιας και γενικότερα ο χειρισμός είναι εξαιρετικά προβληματικός.

Ο καθένας μπορεί εύκολα να συμπεράνει το πόσο μέτριος τίτλος είναι το Orcs & Elves. Το παράδοξο είναι πως η id Software αρκέστηκε σε ένα τόσο προχειροφτιαγμένο port, μιας και δεν συνηθίζει να παραδίδει τίτλους τόσο φτωχούς και άσχημους. Και φυσικά, η αντιμετώπισή του από εμάς δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική, μιας και παρά την έλλειψη αξιόλογων δημιουργιών παραπλήσιου περιεχομένου στο συγκεκριμένο σύστημα, αυτή της ΕΑ είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μέτρια.

Γιώργος Τσακίρογλου

PEGI 12+

Γιώργος Τσακίρογλου
Γιώργος Τσακίρογλου

Τα videogames για τον Γιώργο δεν είναι τρόπος ζωής. Η μεγάλη αγάπη του παραμένουν οι δύο τροχοί και -αναπάντεχα- ό,τι ψηφιακό προσπαθεί να τους μοιάσει. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον τα "παιχνίδια" αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά πάντα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της, όπως είναι η μουσική, οι βόλτες, τα ταξίδια και... οι σούζες!

Άρθρα: 4264

Υποβολή απάντησης