
Age of Empires III: The Asian Dynasties
Δύο χρόνια μετά, το Age Of Empires καταφέρνει να αποτελεί ένα υψηλής ποιότητας RTS
Δύο χρόνια μετά, το Age Of Empires καταφέρνει να αποτελεί ένα υψηλής ποιότητας RTS
Δύο χρόνια μετά, το Age of Empires καταφέρνει να αποτελεί ένα υψηλής ποιότητας RTS
Αναμφίβολα το franchise Age Of Empires έχει καταφέρει να αποτελεί μία από τις σημαντικότερες σειρές στο είδος των Real Time Strategy τίτλων και σίγουρα όχι άδικα. Το εύχρηστο gameplay, η αρκετά μεγάλη ποικιλία πολιτισμών αλλά και το πολύ καλό σύστημα διαχείρισης της οικονομίας αλλά και της ανάπτυξης του στρατού κατάφερναν σε κάθε έναν τίτλο να μας μεταφέρουν μία απολαυστική εμπειρία. Παρόλο που δυστυχώς δεν έχει γίνει ακόμα λόγος για μία τέταρτη συνέχεια από την Ensemble Studios (αν και το γεγονός ότι αναπτύσσουν την RTS έκδοση του Halo είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό) ευτυχώς, χάρη στην έκδοση του δεύτερου expansion pack, έχουμε μία πολύ καλή δικαιολογία για να ασχοληθούμε εκ νέου με το Age Of Empires ΙΙΙ.
Παρόλο που η ανάπτυξή του Asian Dynasties δεν έγινε από την Ensemble Studios -για πρώτη φορά στην ιστορία των Age Of Empires- η Big Huge Games (υπεύθυνη για τα Rise Of Nations) κατάφερε να δημιουργήσει ένα expansion pack με ποιότητα εφάμιλλη του ονόματος που φέρει. Μπορεί να μην περιέχει μεγάλες αλλαγές στους μηχανισμούς του gameplay, εντούτοις είναι μάλλον φυσικό καθώς εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικό sequel. Αντιθέτως, το Asian Dynasties μένοντας πιστό στη “συνταγή” της σειράς, καταφέρνει να εισάγει επιτυχώς τρεις νέες φυλές από την ήπειρο της Ασίας, οι οποίες παρουσιάζουν μερικές ενδιαφέρουσες καινοτομίες στη διαχείρισή τους καθώς επίσης και κάποιες νέες λειτουργίες.
Αρχίζουμε το παιχνίδι έχοντας ως μόνη επιλογή το ιαπωνικό campaign. Σε αυτό θα εμπλακούμε σε έναν εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα σε δύο ισχυρούς φεουδάρχες. Με την ολοκλήρωσή του θα αποκτήσουμε πρόσβαση στο κινέζικο campaign όπου θα οδηγήσουμε μία φανταστική εκστρατεία στην Αμερική προτού την ανακαλύψει ο Χριστόφορος Κολόμβος. Τέλος, θα σημάνουμε την εξέγερση των Ινδών ενάντια στον αγγλικό ζυγό. Κάθε ένα campaign αποτελείται από πέντε αποστολές, οι οποίες μπορεί να παρουσιάζουν κλιμακωτή δυσκολία ωστόσο καταφέρνουν να έχουν ικανοποιητική διάρκεια δεδομένου ότι καμία από αυτές δεν λειτουργεί, όπως συνηθίζεται, ως ένα μικρό training. Δυστυχώς καμία από τις τρεις ιστορίες δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο καθώς αναλώνονται σε διάφορα κλισέ ανάλογα με το λαό τόσο όσον αφορά στην πλοκή όσο και στις διάφορες ατάκες.
Στη μετριότητα του σεναρίου δε βοηθάει και η δουλειά των ηθοποιών, η οποία στην καλύτερη περίπτωση είναι μέτρια με την προσπάθειά τους για την απόδοση της προφοράς των διαφόρων λαών να επιτείνει το πρόβλημα. Προσπερνώντας αυτό το μελανό σημείο και ερχόμενοι στο κυρίως κομμάτι του τίτλου, που δεν είναι άλλο από το gameplay αλλά και ο τεχνικός τομέας, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ευτυχώς έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Αρχικά η κυριότερη προσθήκη που θα παρατηρήσετε αποτελεί η επανένταξη των Wonders, τα οποία περιέργως απουσίαζαν από το Age Of Empires III αλλά και το expansion Warchiefs.
Εδώ, όχι μόνο έχουμε τη δυνατότητα να τα χτίσουμε αλλά μάλιστα απαιτείται η ανέγερσή τους προκειμένου να προχωρήσουμε στην επόμενη εποχή. Μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα από πέντε μεγάλα μνημεία –ξεχωριστά για κάθε λαό- τα οποία με το χτίσιμό τους μας προσφέρουν όχι μόνο την απαραίτητη αναβάθμιση του λαού μας αλλά και διάφορες ξεχωριστές βοήθειες, ανάλογα πάντα με το μνημείο που θα επιλέξουμε. Αυτές μπορεί να αφορούν την αποστολή συγκεκριμένου αριθμού πολεμιστών, την παροχή resources, την ανακωχή των εχθροπραξιών για κάποιο χρονικό διάστημα και διάφορα άλλα. Σχετικά με τη διαχείριση της οικονομίας, έχει προστεθεί ένα νέο resource στα τρία ήδη υπάρχοντα, το οποίο αφορά στα προϊόντα που εξάγονται από το λαό μας. Ουσιαστικά το εν λόγω resource αυξάνεται από μόνο του με μικρούς ρυθμούς.
Ο ρόλος του είναι σημαντικός για τη λειτουργία του προξενείου, ενός νέου κτιρίου που μας επιτρέπει να συμμαχήσουμε με ένα ευρωπαϊκό κράτος. Πληρώνοντας το κατάλληλο αντίτιμο από αυτό το νέο resource μπορούμε να αποκτήσουμε ισχυρές μονάδες από τον σύμμαχό μας και ανάλογα με το κράτος που έχουμε επιλέξει ενώ επίσης έχουμε τη δυνατότητα να τοποθετήσουμε 5 ή 10% φόρο από τη συγκομιδή των υπόλοιπων πόρων προκειμένου να μεγαλώσει ο ρυθμός αύξησης του εξαγωγικού προϊόντος. Η ενδιαφέρουσα χρήση των πρωτευουσών που είχε εισαγάγει το Age Of Empires III κάνει για άλλη μία φορά την εμφάνισή του, παρέχοντάς μας σημαντικές βοήθειες και ανάλογες με τον πολιτισμό μας.
{PAGE_BREAK}
Ο πιο ενδιαφέρον λαός είναι μάλλον ο ιαπωνικός, αν και αποτελεί καθαρά υποκειμενική γνώμη δεδομένης της μεγάλης συμπάθειας του γράφοντα στον πολιτισμό τους. Διαθέτει το ισχυρότερο πεζικό του τίτλου, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων τους εντυπωσιακούς σαμουράι και νίντζα, καθώς επίσης και αρκετά δυνατό ιππικό ενώ οι αξιωματικοί “Daimyo”, τους οποίους μπορούμε να στρατολογήσουμε με την χρήση των Home Cities, ενισχύουν τη δύναμη των μονάδων που βρίσκονται γύρω τους προσφέροντας ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα στο πεδίο της μάχης. Από την άλλη μεριά οι Κινέζοι αντλούν τη δύναμή τους από το μεγάλο αριθμό μονάδων που μπορούν να παράγουν.
Αυτό γίνεται σαφές από το γεγονός πως έχουν κατά είκοσι μονάδες μεγαλύτερο όριο πληθυσμού σε σχέση με τους υπόλοιπους πολιτισμούς με την επιλογή για δημιουργία μεμονωμένων μονάδων να απουσιάζει πλήρως επιτρέποντάς μας να επιλέγουμε σχεδόν αποκλειστικά ανάμεσα από μίξεις στρατιωτών. Έτσι παραδείγματος χάρη δεν μπορούμε να φτιάξουμε μόνο τοξότες αλλά αναγκαστικά θα πρέπει να δημιουργήσουμε τρεις τοξότες μαζί με τρεις έφιππους στρατιώτες οι τρεις πεζικάριους.
Οι Ινδοί παρουσιάζουν τις περισσότερες επιλογές για την ανάπτυξη στρατού, έχοντας αποτελεσματικό πεζικό χάρη στα ισχυρά τυφέκια αλλά και ισχυρό ιππικό ενώ επίσης η δυνατότητα για δημιουργία ελεφάντων που φέρουν κανόνια στις πλάτες τους δίνουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο πεδίο της μάχης. Σημαντικό μειονέκτημα αποτελεί η πληρωμή ξύλου για τη δημιουργία εργατών, στοιχείο που οδηγεί στην πιο αργή ανάπτυξη του εν λόγω λαού. Βέβαια ως γνήσιο Age Of Empires η βασικότερη στρατηγική δεν είναι άλλη από την στρατολόγηση μεγάλου αριθμού ποικίλων δυνάμεων καθώς οι μάχες κερδίζονται κυρίως από αυτόν που υπερισχύει αριθμητικά. Οι στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν είναι ελάχιστες και αφορούν περισσότερο την χρήση του πυροβολικού προκειμένου να καταστρέψουμε τις αντίπαλες οχυρώσεις πριν εφορμήσουμε με τον κύριο όγκο του στρατού.
Δεν θα λέγαμε ότι αποτελεί αρνητικό στοιχείο αυτή η απλούστευση των συγκρούσεων καθώς ανέκαθεν τα Age Of Empires αφορούσαν την εύκολη διεξαγωγή μαχών. Δυστυχώς, όσον αφορά στο campaign, η χρήση του ναυτικού είναι ιδιαίτερα περιορισμένη δεδομένου ότι ήταν ελάχιστες οι φορές που χρειάστηκε να εμπλακούμε σε κάποια ναυμαχία ή έστω να μεταφέρουμε στρατό σε κάποιο άλλο νησί. Σίγουρα αποτελεί αρνητική έλλειψη καθώς οι ναυμαχίες ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακές στο τρίτο μέρος της σειράς. Περνώντας στα του τεχνικού τομέα, η δουλειά που έχει πραγματοποιήσει η Ensemble Studios είναι εκπληκτική καθώς μπορεί το Age Of Empires III να έχει κυκλοφορήσει εδώ και δύο χρόνια εντούτοις ακόμα και σήμερα τα γραφικά του φαίνονται ελάχιστα “γερασμένα”.
Ο σχεδιασμός των επιφανειών είναι ιδιαίτερα λεπτομερής ενώ επίσης υπάρχει μεγάλη ποικιλομορφία μεταξύ των κτιρίων και των μονάδων των διαφόρων λαών και φυσικά πάντα ανάλογα με τους ξεχωριστούς πολιτισμούς τους. Επιπλέον η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον καταφέρνει να είναι εντυπωσιακή ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα με την απεικόνιση των εκρήξεων που προκαλούν οι σφαίρες του πυροβολικού να μην φτάνουν ποτέ σε σημείο να είναι κουραστικές, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η εξαιρετική απεικόνιση των particles. Το άρτιο οπτικό θέαμα περιβάλλει όμορφα το πολύ όμορφο ορχηστρικό soundtrack, το οποίο μπορεί να αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από μίξης των θεμάτων του Age Of Empires IIΙ όμως παρόλα αυτά δεν παύει να κάνει εξαιρετική δουλειά στη δημιουργία επικής ατμόσφαιρας.
Τα ηχητικά εφέ είναι εξίσου καλά συμβάλλοντας καταλυτικά στη δημιουργία έντονων συγκρούσεων ενώ ευτύχημα αποτελεί το γεγονός ότι οι ατάκες που εκστομίζουν οι διάφορες μονάδες όταν τους δίνουμε εντολές βρίσκονται σε πολύ καλύτερη μοίρα από αυτές των πρωταγωνιστών. Τελειώνοντας με το campaign (αν και δεν είναι αναγκαίο φυσικά) το Asian Dynasties συνεχίζει να προσφέρει διασκέδαση επιτρέποντάς μας είτε offline είτε online να αναμετρηθούμε με τους υπόλοιπους λαούς των Age Of Empires III και Warchiefs. Την εμφάνισή τους κάνουν και τρία νέα και αρκετά ενδιαφέροντα multiplayer modes.
Στο Regicide χρειάζεται να προστατεύσουμε μία συγκεκριμένη μονάδα, η εξόντωση της οποίας σημαίνει αυτομάτως τη νίκη ή την ήττα μας. Στο King Of The Hill πρέπει να κατακτήσουμε ένα οχυρό και να το προστατεύσουμε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ τέλος το Treaty απαγορεύει οποιαδήποτε σύγκρουση για ένα προεπιλεγμένο χρονικό διάστημα. Εν κατακλείδι το Asian Dynasties καταφέρνει να προσφέρει ένα ακόμα άρτιο κεφάλαιο σε αυτήν την εξαιρετική RTS σειρά. Το Gameover εκτιμά ότι οι “fans” των Age Of Empires αλλά και του είδους γενικότερα θα εκτιμήσουν τις προσθήκες και τους τρεις νέους λαούς που έχει να προσφέρει το δημιούργημα της Big Huge Games.
Ελάχιστες Απαιτήσεις Συστήματος
Επεξεργαστής 1.4 GHz
Μνήμη 256 MB
Κάρτα Γραφικών 64 MB
Σκληρός Δίσκος 2 GB