Conflict Denied Ops: Η συνέντευξη

Ο σχεδιαστής του νέου shooter μιλά για τον εικόνικο πόλεμο της Pivotal Games

Ο σχεδιαστής του νέου shooter μιλά για τον εικόνικο πόλεμο της Pivotal Games

Ο σχεδιαστής του νέου shooter μιλά για τον εικόνικο πόλεμο της Pivotal Games

Ακόμα μια συνέντευξη έφτασε στο inbox του GameOver από το XCN. Αυτή τη φορά, «ανακρίνουμε» τον βασικό σχεδιαστή του ολοκαίνουργου shooter των Pivotal Games και Eidos Interactive James Nicholls. Παρακάτω θα διαβάσετε το πώς μεταφέρθηκε η γνωστή σειρά Conflict στη νέα γενιά συστημάτων και στο τι έχει να προσφέρει το Denied Ops στους παίκτες που θα το προτιμήσουν

Είναι εύκολο να ειπωθεί ότι το Conflict: Denied Ops είναι ακόμα ένα στρατιωτικό shooter, σαν τα τόσα άλλα που κυκλοφορούν για το Xbox 360. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από αντίστοιχες δημιουργίες όπως το Battlefield 2 καθώς και από τίτλους που έρχονται σύντομα όπως είναι το Frontlines Fuel of War;

Νομίζω πως σε σύγκριση με τους δύο τίτλους που αναφέρατε, εμείς συγκεντρώσαμε την προσοχή μας στο να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό single player καθώς και ένα απαιτητικό co-op. Πρακτικά υπάρχουν πολλά στοιχεία που διαφοροποιούν τον δικό μας τίτλο, αλλά αν έπρεπε να αναφέρω μερικά, αυτά θα ήταν το co-op καθώς και η τακτική που απαιτείται. Γιατί ναι μεν πολλοί τίτλοι το προσφέρουν σαν κάτι extra, αλλά σε εμάς αποτέλεσε τον κεντρικό κορμό πάνω στον οποίο βασίστηκε όλη η ανάπτυξη. Παίζοντας ακόμα και σε solo mode, είναι απαραίτητο να γίνουν αρκετές κινήσεις τακτικής, τοποθετώντας τους δύο χαρακτήρες σε διαφορετικές θέσεις. Ένας άλλος τομέας για τον οποίο είμαστε περήφανοι είναι αυτός της διαδραστικότητας των γύρω χώρων. Υπάρχουν πολλά αντικείμενα που εκρήγνυνται και καταστρέφονται και γενικότερα πρόκειται για μια αίσθηση που δεν γίνεται να αποτυπωθεί μέσω ορισμένων screenshots.

Μπορείτε να μας πείτε λίγα πράγματα σχετικά με την ιστορία του τίτλου; Σε ποιον πόλεμο λαμβάνουμε μέρος, πότε και γιατί;

Στην αρχή του τίτλου μια στρατιωτική ομάδα με αρχηγό τον Στρατηγό Ramirez ξεκινάει ένα εμφύλιο πόλεμο με πολλές απώλειες. Και ενώ ξεκινάει μια έρευνα από τις UN forces, ο Ramirez ξαφνιάζει τους πάντες μιας και απειλεί πως θα προβεί σε πυρηνικές επιθέσεις, που όμοιές τους δεν έχει αντικρίσει κανένας. Μη θέλοντας να ρισκάρει την φήμη της, η CIA καλεί την Special Activities Division για να φέρει εις πέρας την αποστολή και έτσι οι Graves και Lang στέλνονται στην Βενεζουέλα για να βρουν στοιχεία αν υπάρχει πραγματικά μια πυρηνική απειλή.

Μπορείτε να μας πείτε για τα περιβάλλοντα καθώς και για τον βαθμό που αυτά καταστρέφονται; Παράλληλα τι είναι η  Puncture Technology και πως επηρεάζει το gameplay;

Στο Conflict: Denied Ops αν κάτι φαίνεται πως μπορεί να καταστραφεί, είναι πολύ πιθανό αυτό να γίνεται. Περισσότερα από 1000 αντικείμενα μπορούν να καταστραφούν, ενώ με την χρήση της τεχνολογίας Puncture, οι παίκτες μπορούν να δημιουργήσουν τρύπες σε λεπτές επιφάνειες, όπως για παράδειγμα είναι το γυαλί και να στοχεύουν από εκεί τους αντιπάλους τους. Σχετικά με το gameplay, αυτό είναι κάτι που ο παίκτης θα καταλάβει όταν καθίσει και ασχοληθεί με τον τίτλο. Έτσι για παράδειγμα αν εμφανιστούν τρεις αντίπαλοι, ο παίκτης μπορεί να τους εξουδετερώσει έναν έναν, ρισκάροντας όμως κάποιος να ξεφύγει και να καλέσει ενισχύσεις. Από την άλλη αν υπάρχει κάποιο βυτίο με καύσιμα κοντά ή κάποιο βαρέλι με εκρηκτικό υλικό, τότε η κατάσταση είναι σαφώς ευκολότερη και εντυπωσιακότερη. Όσο περισσότερο ασχοληθεί κανείς με το Denied Ops, τόσο περισσότερο θα ψάχνει για τέτοια αντικείμενα.

Σε επίπεδο οπτικών εφέ, είμαστε πολύ περήφανοι από τις εκρήξεις και τα εφέ καπνού. Πετώντας μια χειροβομβίδα σε μια περιοχή γεμάτη εχθρούς και δημιουργώντας αλυσιδωτές εκρήξεις, το θέαμα είναι οπωσδήποτε εντυπωσιακό. Παράλληλα δαπανήσαμε πολύ χρόνο και στις επιφάνειες και ειδικά στον τρόπο που αυτές ανταποκρίνονται στα πυρά. Τέλος σε σχέση με την ιστορία, οι καταστροφές αποδεικνύουν πως οι δύο αυτοί Πράκτορες έχουν πάρει βασικά τον νόμο στα χέρια τους – δεν χρειάζονται άδεια για να κάνουν οτιδήποτε – για αυτό και την ύπαρξή τους δεν αναγνωρίζει επίσημα η αμερικάνικη κυβέρνηση.

Το Denied Ops προσεγγίζει με ένα αρκετά ενδιαφέρον τρόπο το Campaign mode. Πείτε μας παρακαλώ πως η επιλογή Flexible Mission Flow λειτουργεί και πως αυτό θα επηρεάσει τον τρόπο παιχνιδιού.

Η Flexible Mission Flow επιτρέπει στους παίκτες να ακολουθήσουν όποιο δρόμο θέλουν αυτοί μέσα στα επίπεδα τόσο στο campaign, όσο και στα solo και co-op mode. Αφού ολοκληρωθεί η πρώτη αποστολή, ανοίγουν τρεις διαφορετικές επιλογές, όπου και ο παίκτης μπορεί να ασχοληθεί μαζί τους με όποια σειρά επιθυμεί, ενώ και το επίπεδο δυσκολίας διαμορφώνεται ανάλογα. Με την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, νέος εξοπλισμός θα είναι διαθέσιμος όπως εκτοξευτές ρουκετών, καραμπίνες καθώς και αναβαθμίσεις για τα υπάρχοντα όπλα, ενώ αν ο παίκτης κολλήσει σε μία από αυτές, μπορεί να επιστρέψει αργότερα και με τον επιπλέον εξοπλισμό που θα έχει αποκτήσει να την φέρει εις πέρας ευκολότερα.

Έχετε υποσχεθεί ένα πλήθος στρατηγικών επιλογών που θα αφορούν της έκβαση της κάθε αποστολής. Μπορείτε να το αναλύσετε και να μας δώσετε ορισμένα παραδείγματα;

Το κλειδί στο Conflict Denied Ops είναι ο παίκτης να δημιουργεί καταστάσεις που να ξαφνιάζει τον αντίπαλο. Υπάρχουν πολλές επιλογές για να το κάνει αυτό, μιας και τα περισσότερα επίπεδα προσφέρουν δύο διαδρομές ή ακόμα καλύτερα αρκετά είναι ανοικτά προς εξερεύνηση. Παράλληλα ο τίτλος προτρέπει τους παίκτες να ολοκληρώσουν τα επίπεδα με διαφορετικούς τρόπους και ειδικά με διαφορετικές τακτικές, που όλα αυτά θα προσφέρουν πέρα από τον επιπλέον εξοπλισμό, ακόμα περισσότερους πόντους, ενώ και τα achievements δεν είναι και τόσο εύκολα. Κάνοντας τον χειρισμό όσο το δυνατό περισσότερο απλό, οι παίκτες μπορούν να εναλλάσσουν τους χαρακτήρες με το απλό πάτημα ενός πλήκτρου και έτσι η δυνατότητα να αλλάζουν την τακτική τους είναι ευκολότερη όσο ποτέ άλλοτε.

Για παράδειγμα, ο παίκτης μπορεί να δώσει εντολές στον Lang να προσφέρει πυρά κάλυψης την ώρα που ο άλλος χαρακτήρας θα προσπαθεί να κινηθεί κρυφά από τους αντιπάλους. Με την ίδια λογική είναι δυνατό ο Graves να καλύπτει μια ολόκληρη περιοχή, χωρίς όμως να πυροβολεί ακατάπαυστα. Βέβαια ο τίτλος ζωντανεύει σε επίπεδο co-op, μιας και εδώ οι επιλογές για δύο παίκτες είναι αμέτρητες και ουσιαστικά το Denied Ops μεταμορφώνεται σε μια άλλη εμπειρία και γίνεται κάτι που οι παίκτες θα θέλουν να ασχοληθούν ξανά και ξανά. Όλα αυτά αποσκοπούν στο να δημιουργηθεί ένα είδος gameplay που μπορεί να μοιάζει καινούργιο, αλλά δεν ξεφεύγει από το γνωστό ύφος της σειράς Conflict.
{PAGE_BREAK}
Αναφερθήκατε στο γεγονός πως ο χειρισμός έχει δημιουργηθεί με σκοπό να ικανοποιήσει τους παίκτες όλων των επιπέδων. Γιατί κάνατε αυτή την κίνηση και πόση δουλειά χρειάστηκε;

Πήραμε την απόφαση να δημιουργήσουμε ένα co-op fps που ασχολείται με την δράση / τακτική και που προπάντων θα είναι προσβάσιμο από ένα ευρύ κοινό, οπότε και δαπανήσαμε πολύ χρόνο για να το επιτύχουμε Η απόφαση να συμπεριλάβουμε δύο κεντρικούς χαρακτήρες και επιπλέον να μεταφέρουμε την σειρά Conflict στην κατηγορία των fps μας ανάγκασε να κάνουμε το σύνολο όσο το δυνατό απλούστερο σε θέματα χειρισμού. Θα ήταν σαφώς πιο πολύπλοκο αν εισάγαμε τέσσερις χαρακτήρες γιατί δεν πρόκειται για έναν τίτλο τρίτου προσώπου. Άσχετα που αν συνέβαινε αυτό η τεχνολογία Puncture δεν θα μπορούσε να επιδείξει όλες τις αρετές της

Η AI είναι επίσης μοναδική και φτιάχτηκε με σκοπό να προσαρμόζεται στο επίπεδο του παίκτη. Παράλληλα ασχολείται με το γεγονός πως πρωταγωνιστούν δύο κεντρικοί χαρακτήρες, ο καθένας με τις ιδιαιτερότητές του και έτσι πιστεύω πως στον συγκεκριμένο τομέα κάναμε καλή δουλειά. Οι οπαδοί της σειράς θα δουν πως το gameplay δεν έχει ουσιαστικά αλλάξει. Οι δύο χαρακτήρες έχουν διαφορετικούς ρόλους μέσα στο παιχνίδι, με τον καθένα να έχει τον δικό του εξοπλισμό. Παράλληλα οι σφαίρες είναι αρκετές, η ενέργεια αναπληρώνεται αυτόματα και γενικότερα αυτές οι προσθήκες θα κρατήσουν τους παίκτες προσηλωμένους στην δράση, δίχως εκνευριστικές διακοπές.

Υπάρχουν επιλέξιμα οχήματα στον τίτλο;

Ναι υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα οχήματα στον τίτλο, τα οποία απαιτείται να χρησιμοποιηθούν σε επίπεδο co-op. Όπως θα έχετε ήδη δει, διαθέσιμο είναι το BMP APC, αλλά αργότερα την εμφάνισή τους θα κάνουν ένα άρμα μάχης καθώς και ένα hovercraft. Σε κάθε ένα από αυτά το οχήματα, κάθε Πράκτορας θα έχει έναν συγκεκριμένο ρόλο: ο ένας θα αναλαμβάνει την οδήγηση και ο άλλος την σκόπευση. Αν ο παίκτης παίζει σε solo mode, αναμενόμενα θα μπορεί να ελέγχει μόνο έναν από τους δύο τομείς. Αλλά ακόμα και αν εγκαταλείψει κάποιο όχημα, θα έχει την δυνατότητα να δώσει διαταγές στον οδηγό ή τον πυροβολητή όπως για παράδειγμα να τον καλύψει.

Πόσο χρόνο θα πάρει στους παίκτες να ολοκληρώσουν το single player campaign;

Είναι δύσκολο να το υπολογίσεις γιατί μπορείς να παίξεις τον τίτλο με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και έτσι αν κινείσαι αργά και μεθοδικά, καλύπτοντας τα νότα σου, απαιτούνται περίπου 12 με 14 ώρες. Παράλληλα υπάρχουν αρκετοί λόγοι να ασχοληθεί κάποιος ξανά μαζί του, δοκιμάζοντας το co-op ή ακόμα και να προσπαθήσει να προσεγγίσει μια αποστολή κάνοντας χρήση stealth τακτικών. Έχουμε συμπεριλάβει έναν μεγάλο αριθμό από achievements και ειδικά στα τελευταία επίπεδα και έτσι όσοι αναζητούν ένα υψηλό Gamerscore θα βρουν πολλούς λόγους να ασχοληθούν μαζί του.

Πως λειτουργεί το Hot Swap; Θα είναι διαθέσιμο σε επίπεδο co-op;

Παίζοντας σε solo mode ο παίκτης μπορεί πολύ εύκολα και γρήγορα να αναλάβει έναν από τους δύο χαρακτήρες απλά πιέζοντας το πλήκτρο Β. Ο χρόνος θα κινείται αργότερα από το κανονικό ενώ και η κάμερα θα μεταφερθεί από τον έναν Πράκτορα στον άλλο, σε οποιοδήποτε σημείο του επιπέδου και αν βρίσκεται. Το θετικό είναι πως κατά την μετάβαση αυτή και με την προϋπόθεση πως οι χαρακτήρες είναι απομακρυσμένοι, η κάμερα θα ακολουθήσει την πορεία του εκάστοτε χαρακτήρα. Σε επίπεδο co-op οι παίκτες επιλέγουν Πράκτορα πριν αρχίσει κάποιο επίπεδο ενώ μπορούν να αλλάξουν μόνο όταν χάσουν και οι δύο.

Ποια όπλα θα είναι διαθέσιμα;

Ο Graves είναι εξοπλισμένος με ένα sniper rifle όπου μπορεί να αναβαθμιστεί με έναν σιγαστήρα, μια καραμπίνα καθώς και με ένα όπλο – κάμερα που του επιτρέπει να κοιτάει από τις γωνίες. Ο Lang από την άλλη διαθέτει ένα ελαφρύ αυτόματο που μπορεί να αναβαθμιστεί με ένα grenade launcher, καθώς και να γίνει γρηγορότερο στην εκπυρσοκρότηση και να δεχθεί περισσότερες σφαίρες. Έτσι με βάση τα παραπάνω οι δύο χαρακτήρες έχουν πρόσβαση σε διαφόρων ειδών όπλα και χειροβομβίδες και στην περίπτωση του Lang, σε ένα grenade launcher

Σχεδιάζετε να προσφέρετε επιπλέον υλικό για το Denied Ops και ίσως ένα demo μέσω του Xbox LIVE Marketplace;

Ναι υπάρχει ήδη ένα demo προς download ενώ επιπλέον υλικό θα είναι διαθέσιμο μετά την κυκλοφορία του τίτλου.

Είναι το Denied Ops η αρχή μιας νέας αποχής για την σειρά Conflict; Για πότε είναι προγραμματισμένο το επόμενο Conflict;

Η σειρά Conflict έχει μια σταθερή βάση χρηστών από την εποχή του Desert Storm και πιστεύω πως οι παίκτες θα αναγνωρίζουν πως το πάντρεμα της δράσης και της στρατηγικής ήταν πάντοτε το στοιχείο που την ξεχώριζε. Πάντοτε προσθέταμε στην σειρά στοιχεία από πραγματικά γεγονότα που συμβαίνουν στον κόσμο ενώ στόχος μας ήταν οι παίκτες να έχουν την αίσθηση πως τα όσα βιώνουν είναι πραγματικά.

Οπότε και θέλαμε αυτό το μίγμα δράσης / τακτικής να το χρησιμοποιήσουμε και με ένα διαφορετικό τρόπο. Για την συγκεκριμένη δημιουργία σκοπός μας ήταν να εξαλείψουμε σχεδόν ολοκληρωτικά το inventory καθώς και το micro – management και να αναδείξουμε την εύκολη πρόσβαση από όλους τους παίκτες. Τώρα πλέον έχουμε την εμπειρία αλλά και την τεχνολογία για να δημιουργήσουμε μελλοντικά τίτλους με οπτική πρώτου ή τρίτου προσώπου, καθώς και να εισάγουμε ομάδες των τριών ή και τεσσάρων ατόμων.

{nomultithumb}

Γιώργος Τσακίρογλου
Γιώργος Τσακίρογλου

Τα videogames για τον Γιώργο δεν είναι τρόπος ζωής. Η μεγάλη αγάπη του παραμένουν οι δύο τροχοί και -αναπάντεχα- ό,τι ψηφιακό προσπαθεί να τους μοιάσει. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον τα "παιχνίδια" αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά πάντα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της, όπως είναι η μουσική, οι βόλτες, τα ταξίδια και... οι σούζες!

Άρθρα: 4264

Υποβολή απάντησης