
Kaido Racer
Μια εναλλακτική racing πρόταση μάς έρχεται από την Ιαπωνία
Μια εναλλακτική racing πρόταση μάς έρχεται από την Ιαπωνία
Μάχες στα βουνά της Ιαπωνίας
Περισσότερο χρησιμοποιημένη αλλά και κορεσμένη κατηγορία videogames από αυτήν των αγώνων ταχύτητας ίσως να μην υπάρχει. Τα τελευταία χρόνια τα έχουμε δει και παίξει σχεδόν όλα: simulators, arcade racers, import racers και πολλά άλλα. Τι ακριβώς λοιπόν θέλει να πετύχει η Konami και πως θα καταφέρει να τραβήξει κοντά της τους παίκτες που εδώ και μήνες απολαμβάνουν τα Gran Turismo 4, TOCA 2, Enthusia, Forza Motorsport, Need for Speed Underground και τόσα άλλα; Η αποστολή για το κάτι διαφορετικό ανατέθηκε στα στούντιο της Genki, μιας ιαπωνικής ομάδας ανάπτυξης που εδώ και αρκετό καιρό σκεφτόταν τη δημιουργία ενός διαφορετικού παιχνιδιού αγώνων ταχύτητας και με τη βοήθεια της Konami φαίνεται πως το κατόρθωσε.
Το Kaido Racer είναι ένα αρκετά ξεχωριστό παιχνίδι, που είναι βαθιά επηρεασμένο από τη σύγχρονη ιαπωνική κουλτούρα. Δύσκολα θα μπορούσε κανείς να το κατατάξει σε μια συγκεκριμένη κατηγορία racer, μιας και οι δημιουργοί του έχουν καταφέρει να συνδυάσουν στοιχεία από τα κλασικά παιχνίδια εξομοίωσης και τα απολύτως arcade της σχολής Illegal Street Racing.
Το πόσο διαφορετικό είναι το Kaido από τα παιχνίδια που είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμα στην αγορά, διαφαίνεται από τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται το mode της καριέρας. Σε αυτό το παιχνίδι δεν υπάρχουν αγώνες με την παραδοσιακή έννοια του όρου, αλλά περισσότερο διαδρομές που επιβραβεύουν τους οδηγούς όταν οδηγούν με στυλ και, κυρίως, όταν χρησιμοποιούν την τεχνική drifting (δηλαδή τα γνωστά γλιστρήματα). Το mode της καριέρας χωρίζεται σε δύο αγωνιστικά μέρη που είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους. Καθώς οι μέρες περνούν, ο παίκτης θα αγωνίζεται σε πρωινούς αγώνες, στους οποίους θα πρέπει να κερδίζει βαθμούς οδηγώντας εντυπωσιακά και κερδίζοντας φήμη και σεβασμό από την αγωνιστική κοινότητα, αλλά και τους επίσημους σπόνσορες.
Όταν όμως περνάμε στις νυχτερινές διαδρομές η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Εδώ έχουμε να κάνουμε με αγώνες παρόμοιους με αυτούς της κλασικής σειράς Tokyo Highway Battle (επίσης δημιουργημένη από τα στούντιο της Genki). Πριν από κάθε αγώνα, ο παίκτης θα επισκέπτεται τους σκοτεινούς χώρους στάθμευσης της ιαπωνικής εξοχής, όπου βρίσκονται παρκαρισμένοι οι αντίπαλοι.
Εκεί θα μπορεί να επιλέξει ποιον από αυτούς θα προκαλεί και στη συνέχεια να επιδοθεί σε παράνομους νυχτερινούς αγώνες. Ανάλογα με το αποτέλεσμα του αγώνα, θα κερδίζονται βαθμοί που στη συνέχεια θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αγορά νέων αυτοκινήτων, αλλά και ανταλλακτικών και βελτιωτικών για τα ήδη υπάρχοντα. Ορισμένα επιπρόσθετα στοιχεία που αποδίδουν έναν ελαφρώς RPG χαρακτήρα στο Kaido, είναι η παρουσία των Lovers και η συνεχής επικοινωνία με την αγωνιστική κοινότητα μέσω e-mail. Οι Lovers είναι απλοί οδηγοί, που αν κερδίσετε το σεβασμό τους, θα σας στηρίξουν φανατικά όταν χρειαστεί, ενώ στην περίπτωση των ηλεκτρονικών μηνυμάτων ταχυδρομείου, θα διαπιστώσετε πως θα έρχονται καθημερινά νέες πληροφορίες σχετικά με διοργάνωση αγώνων, εμφάνιση νέων χορηγών και την εξέλιξη πρωταθλημάτων.
Από ιδιομορφίες και ξεχωριστό σχεδιασμό το Kaido βρίσκεται σε καλό δρόμο, όμως σε ό,τι έχει να κάνει με το gameplay, αυτό που διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας ήταν μάλλον αρνητικό. Αρχικά έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι. Οι βαθμοί που αποκομίζει ο παίκτης μετά από κάθε drifting, μηδενίζονται με το άγγιγμα και μόνο σε μια μπαριέρα, ενώ ο χειρισμός των οχημάτων -που κλίνει προς την εξομοίωση- είναι απίστευτα δύσκολος.
Επίσης, ενώ το περιβάλλον είναι σχεδιασμένο με ικανοποιητικό επίπεδο λεπτομέρειας (οι διαδρομές είναι αντίγραφα πραγματικών τοπίων της ιαπωνικής επαρχίας), τα αυτοκίνητα δεν είχαν την ίδια τύχη, με το φτωχό τους σχεδιασμό να φέρνει στο μυαλό τίτλους πρώτης γενιάς του PlayStation 2. H πρώτη μας επαφή με το Kaido Racer απέδειξε περίτρανα πως το παιχνίδι της Genki είναι πραγματικά κάτι διαφορετικό. Είναι όμως αυτό αρκετό; Σίγουρα όχι. Οι όποιες πρωτοτυπίες έχουν εισαχθεί στο παιχνίδι πρέπει και να υλοποιηθούν σωστά, κάτι που στη παρούσα φάση δεν συμβαίνει. Οι πολλές ρυθμίσεις στο σύστημα οδήγησης, η μείωση του βαθμού δυσκολίας και η βελτίωση των γραφικών θεωρούνται από εμάς ως επιβεβλημένες διορθώσεις και αν τελικά αυτές δουν το φως της ημέρας, το Kaido έχει ελπίδες διάκρισης στην αγορά. Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα εξελιχθεί σε μια ακόμη προσπάθεια που θα αποτύχει να αποδώσει καρπούς.
Κυκλοφορία Νοέμβριος 2005
{nomultithumb}