
Dungeon Siege II: Plains of Tears
Η επιστροφή ενός αγαπημένου αλλά αμφιλεγόμενου RPG.
Η επιστροφή ενός αγαπημένου αλλά αμφιλεγόμενου RPG.
H Microsoft επισκέπτεται ξανά τον κόσμο της Aranna
Με το πρώτο Dungeon Siege, η Microsoft επιχείρησε να μπει στα χωρικά ύδατα της σειράς Diablo, προσφέροντας στο κοινό ένα εντυπωσιακό παιχνίδι ρόλων με μεγάλη διάρκεια και εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά. Όμως, πέρα από το εντυπωσιακό του κέλυφος, το Dungeon Siege υπέφερε από ένα σημαντικό πρόβλημα στο gameplay. Πολλοί κατέκριναν το παιχνίδι ως πολύ «αυτοματοποιημένο», αφού κατά τη διάρκεια των μαχών, το μόνο που έπρεπε να κάνει ο παίκτης ήταν να πατά με μανία τα κουμπιά του ποντικιού και όλα τα υπόλοιπα διεξάγονταν από την τεχνητή νοημοσύνη. Παρόλα αυτά, το Dungeon Siege στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, απέκτησε ένα πακέτο επέκτασης και σε λίγο καιρό έρχεται το δεύτερο μέρος του.
Δοκιμάσαμε το Dungeon Siege II: Plains of Tears μετά από έναν ειδικό preview κώδικα που έφτασε στα γραφεία μας από την Microsoft Hellas και, παρόλο που το παιχνίδι θέλει ακόμη αρκετές ρυθμίσεις, δείχνει να βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο. Όσοι περίμεναν κάτι εντελώς ριζοσπαστικό και διαφορετικό από το πρώτο παιχνίδι μάλλον θα απογοητευθούν. Το Plains of Tears κάνει χρήση των ίδιων ακριβώς μηχανικών gameplay του προκατόχου του, έχοντας όμως σημαντικές βελτιώσεις σε αρκετούς τομείς.
Η βασική ιδέα πίσω από το παιχνίδι είναι η απλότητα και η φιλικότητα προς τον χρήστη. Χωρίς ο βαθμός δυσκολίας να είναι χαμηλός, έχουμε να κάνουμε με ένα βατό interface που βοηθά σημαντικά στη ροή των μαχών, χωρίς τη χρήση τεράστιων και ατελείωτων μενού που ίσως να προκαλούν σύγχυση σε όσους δεν είναι μυημένοι στα RPG των υπολογιστών. Το χρονικό σημείο όπου λαμβάνει χώρα η νέα περιπέτεια είναι εντελώς διαφορετικό από του πρώτου παιχνιδιού. Η ιστορία του DS II είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα από αυτήν του πρώτου τίτλου, ενώ αυτή τη φορά οι ανατροπές στο σενάριο, οι εκπλήξεις και οι προδοσίες έχουν τον πρώτο λόγο. Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από δύο μυθικά αντικείμενα, ένα σπαθί και μια ασπίδα.
Πριν από 1000 χρόνια δύο μέγιστοι πολεμιστές έφεραν αντιμέτωπα αυτά τα αντικείμενα, με αποτέλεσμα την καταστροφή του κόσμου και την αρχή μιας νέας Εποχής. Το παιχνίδι ξεκινά κατά τη Δεύτερη Εποχή του κόσμου Aranna, δίνοντας στον παίκτη τη δυνατότητα να βιώσει την ιστορία μέσα από τα μάτια τεσσάρων διαφορετικών πολεμιστών. Οι πολεμιστές αυτοί ανήκουν στις φυλές των Ανθρώπων, των Ξωτικών, των Ημι-γιγάντων και τέλος, μιας παράξενης φυλής ονόματι Dryad που μοιάζει σαν ένα κράμα φυτών και ανθρώπων.
Όπως ήταν αναμενόμενο, κάθε φυλή κλίνει προς ένα συγκεκριμένο είδος πολεμικής τεχνικής (μαγεία, τόξα, σπαθιά), όμως η χρήση συγκεκριμένων όπλων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μπορεί να αλλάξει σημαντικά τα attributes του χαρακτήρα. Όποιον πολεμιστή και αν επιλέξετε, η ιστορία ξεκινά από το ίδιο σημείο. Εσείς είστε ένας μισθοφόρος στον στρατό του άρχοντα Valdis. Αυτός ο άρχοντας ανακάλυψε το αρχαίο σπαθί που ήταν υπεύθυνο για την καταστροφή του κόσμου Aranna και σκοπεύει να το χρησιμοποιήσει ώστε να γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος. Το πρώτο επίπεδο του Plains of Tears λειτουργεί ως εκπαιδευτικό και αναλύει τα βασικά στοιχεία του παιχνιδιού. Όμως, ακόμη και από τα πρώτα αυτά λεπτά της εκπαίδευσης, καθίσταται σαφές πως το νέο παιχνίδι ξεκινά πολύ πιο δυναμικά από τον προκάτοχό του και θέτει σχεδόν αμέσως τον παίκτη στη φωτιά της μάχης.
Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο, το οποίο βλέπουμε όλο και περισσότερο τους τελευταίους μήνες, είναι αυτό των επιλογών διαλόγου. Κάθε αλληλεπίδραση με τους χαρακτήρες του παιχνιδιού ακολουθείται από μια σειρά επιλογών που θα καθορίσουν μέχρι ενός βαθμού τον χαρακτήρα του κεντρικού ήρωα. Φυσικά, ο βαθμός επιρροής που έχει ο παίκτης δεν φτάνει στα επίπεδα παιχνιδιών όπως για παράδειγμα τα Knights of the Old Republic και Jade Empire, όμως είναι ευχάριστο να υπάρχει μια περαιτέρω ανάπτυξη -πέρα των attributes- του ήρωα.
Αρκετά τεχνολογικά βήματα μπροστά
Στην παρούσα φάση τα μοντέλα των χαρακτήρων μέσα στα μενού ήταν κακοφτιαγμένα και με λίγες επιλογές διαμόρφωσης, ενώ αντιθέτως η εμφάνισή τους μέσα στο παιχνίδι μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Μπορεί ο βασικός πυρήνας του gameplay στο Dungeon Siege II να παραμένει πανομοιότυπος με αυτόν του πρώτου παιχνιδιού, όμως η τεχνολογία του είναι σαφώς καλύτερη. Η 3D μηχανή που χρησιμοποίησε η ομάδα ανάπτυξης Gas Powered Games είναι μεν η ίδια, όμως αυτή τη φορά οι υφές είναι πολύ πιο λεπτομερείς, διαθέτουν υψηλότερη ανάλυση, καθώς επίσης και τεχνική bump mapping. Υπάρχει πάντα η επιλογή περιστροφής της κάμερας προς τέσσερις κατευθύνσεις, η ρύθμιση του ύψους με τη ροδέλα του ποντικιού, αλλά και αρκετές ακόμη μικρορυθμίσεις σε ό,τι έχει να κάνει με το interface και το χάρτη που βρίσκεται στο κάτω δεξί μέρος της οθόνης.
Όπως προαναφέραμε, οι μάχες συνεχίζουν να βασίζονται στο γνωστό «point and click» του πρώτου Dungeon Siege, συνεπώς όσοι περιμένατε κάτι εντελώς διαφορετικό θα μείνετε με το όνειρο. Είπαμε πως η δοκιμή μας έγινε σε μια πρώιμη μορφή του DS II και για αυτό δικαιολογήσαμε τις μετριότατες φωνές που ακούσαμε. Εκτός του ότι στην παρούσα φάση δεν υπάρχει συγχρονισμός των χειλιών με τις φωνές, πολλοί από τους χαρακτήρες που συναντήσαμε στο δρόμο μας ακούγονταν περισσότερο σαν αγρότες του Τέξας, παρά σαν εξωπραγματικά πλάσματα ενός φανταστικού κόσμου.
Πραγματικά ελπίζουμε αυτό το τρομερό σφάλμα να διορθωθεί στην τελική έκδοση του παιχνιδιού. Σε γενικές γραμμές το Dungeon Siege II: Plains of Tears, θυμίζει έντονα το πρώτο παιχνίδι. Το βασικό gameplay παραμένει σχεδόν ίδιο, ενώ τα γραφικά έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά. Αν και το παιχνίδι βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης και οι τελευταίες πινελιές δεν έχουν μπει, εκτιμούμε πως η Microsoft με την κυκλοφορία του Dungeon Siege II σκοπεύει σε ένα πιο «mainstream» κοινό, που δεν θέλει να μπλεχτεί σε ατελείωτα μενού και απλά επιθυμεί να απολαύσει μια μεγάλης διάρκειας όμορφη περιπέτεια. Περιμένουμε μια ολοκληρωμένη έκδοση προς το τέλος του καλοκαιριού για να δώσουμε την τελική ετυμηγορία μας.
Κυκλοφορία Καλοκαίρι 2005
{nomultithumb}