
Dragonshard
Ετοιμαστείτε για την πρώτη RTS Dungeons & Dragons εμπειρία
Ετοιμαστείτε για την πρώτη RTS Dungeons & Dragons εμπειρία
Τα κομμάτια του Δράκου
Όταν η Atari ανακοίνωσε πως είχε στα σκαριά τη δημιουργία ενός τίτλου στρατηγικής πραγματικού χρόνου βασισμένου στο σύμπαν Dungeons & Dragons, οι λάτρεις της σειράς ενθουσιάστηκαν. Το ευχάριστο είναι πως μετά από αρκετές ώρες δοκιμής με την πρώιμη έκδοση του παιχνιδιού που έφτασε στα γραφεία μας από την Atari Hellas, εμείς ενθουσιαστήκαμε ακόμη περισσότερο. Η ομάδα ανάπτυξης Liquid Entertainment χρησιμοποίησε όλα τα στοιχεία που έχουμε απολαύσει τα προηγούμενα χρόνια στα παιχνίδια ρόλων D&D, τα συνδύασε με εξαιρετικό τρόπο με τις μηχανικές των τίτλων στρατηγικής και είναι σχεδόν έτοιμη να προσφέρει στο κοινό μια εμπειρία που έχουμε να απολαύσουμε από το άκρως επιτυχημένο Warcraft III: Reign of Chaos.
Η ιστορία του Dragonshard εξελίσσεται στον κόσμο του Eberron. Πρόκειται για έναν πλανήτη όπου η μαγεία έχει συνδυαστεί με την τεχνολογία και επάνω στον οποίο κυριαρχούν τρεις φυλές. Ο πλανήτης Eberron περιβάλλεται από ορισμένα δαχτυλίδια που αποτελούνται από χιλιάδες κομμάτια κρυστάλλου, τα οποία, σύμφωνα με έναν αρχαίο θρύλο, ανήκουν στο σώμα ενός μυθικού δράκου. Κατά περιόδους αυτοί οι κρύσταλλοι πέφτουν σαν μετεωρίτες στο έδαφος του πλανήτη και όποιος τα βρίσκει αποκτά τεράστιες μαγικές δυνάμεις. Μια μέρα στην επιφάνεια του Eberron έπεσε το μεγαλύτερο από αυτά τα κομμάτια του δράκου, ένα κομμάτι που σύμφωνα με το θρύλο ήταν η καρδιά του αρχαίου δράκου και που όποιος το αποκτούσε, αυτομάτως θα κυριαρχούσε επάνω σε κάθε μορφή ζωής.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο κόσμος του Eberron είναι ο πιο καινούργιος στο σύμπαν Dungeons & Dragons, μεταφέρεται για πρώτη φορά σε βιντεοπαιχνίδι και το σενάριο του Dragonshard είναι γραμμένο από τον δημιουργό του Eberron, Keith Baker.
Στρατηγική και μαγεία
Στο Dragonshard ο παίκτης θα πρέπει να εξοικειωθεί με δύο διαφορετικά είδη gameplay. Όπως αναφέραμε, το παιχνίδι της Liquid είναι κυρίως τίτλος στρατηγικής πραγματικού χρόνου, κάτι που σημαίνει πως ο παίκτης θα πρέπει να δημιουργήσει βάσεις, στρατόπεδα, μονάδες, οπλισμό και όλα τα γνωστά στοιχεία που έχουν χαρακτηρίσει τη συντριπτική πλειοψηφία των τίτλων στρατηγικής τα τελευταία χρόνια. Στο Dragonshard όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται με τη συλλογή δύο μόνο στοιχείων, δηλαδή του χρυσού και των μαγικών κρυστάλλων. Στέλνοντας τις μονάδες για την περισυλλογή αυτών των αναγκαίων συστατικών είναι μια απλή διαδικασία που λειτουργεί όπως στα περισσότερα RTS παιχνίδια.
Όλες οι μονάδες μπορούν να συλλέξουν συστατικά, μιας και δεν είναι απαραίτητη η δημιουργία χωρικών ή παρόμοιων μονάδων που είναι αφοσιωμένες σε αυτού του είδους τις ενέργειες. Όμως εκεί που το παιχνίδι της Atari ξεχωρίζει είναι στον τρόπο που αναπτύσσει το gameplay του.
Αντί λοιπόν να δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα να ακολουθήσει τη γνωστή διαδικασία και να ξεκινά μια επίθεση στο αντίπαλο στρατόπεδο από τα πρώτα κιόλας λεπτά, το παιχνίδι κυλά με διαφορετικό τρόπο και δίνει κίνητρο για προσεγμένες και μεγάλης κλίμακας επιθέσεις μόνο αφού οι στρατιές είναι πλήρεις και σωστά οργανωμένες. Εκτός από το τμήμα της στρατηγικής πραγματικού χρόνου, το Dragonshard διαθέτει ένα ίσο μέρος βασισμένο στην κατηγορία ρόλων. Καθώς οι «Ήρωες» που ηγούνται των στρατών και οι πολεμιστές που ακολουθούν περιφέρονται στον κόσμο του Eberron, θα χρειαστεί να εισχωρήσουν σε δεκάδες μπουντρούμια. Σε αυτό το σημείο το παιχνίδι αλλάζει εντελώς τη φιλοσοφία του, επιτρέπει την είσοδο μιας μικρής ομάδας στο μπουντρούμι και από εκεί και έπειτα τα πάντα θυμίζουν Baldur’s Gate.
Στα υπόγεια επίπεδα, έχουμε το κλασικό gameplay ρόλων, με αναβαθμίσεις επιπέδων στους πολεμιστές (κάτι που επιτυγχάνεται διαμέσου των κτιρίων που έχουν χτιστεί στην επιφάνεια του πλανήτη), απόκτηση ιδιοτήτων, συλλογή χρυσού, άνοιγμα σεντουκιών και φυσικά μάχες, σε μικρότερη κλίμακα αυτή τη φορά, με κάθε λογής πλάσμα (όπως τα dragons, beholders, bugbears, trolls και zombies), που έχει εμφανιστεί στο σύμπαν Dungeons & Dragons.
Το Dragonshard χρησιμοποιεί την ίδια ακριβώς μηχανή γραφικών (η οποία, σύμφωνα με την Liquid Entertainment, δημιουργήθηκε από το μηδέν) για την απόδοση εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με εξίσου καλά αποτελέσματα. Υπάρχει η δυνατότητα εστίασης σε πολύ κοντινά επίπεδα με τη λεπτομέρεια να παραμένει πάντα σε κορυφαία επίπεδα. Δοκιμάσαμε το Dragonshard σε δύο υπολογιστές και ενώ ο «μεγάλος» της δοκιμής μας (Pentium 3.2 GHz, 1GB RΑΜ και κάρτα γραφικών 256ΜΒ) δεν αντιμετώπισε απολύτως κανένα πρόβλημα με όλες τις λειτουργίες ενίσχυσης γραφικών ενεργοποιημένες (normal mapping, anti-aliasing, reflections κ.λπ), στο δεύτερο μηχάνημα (Pentium 3.0 GHz, 512MB RΑΜ, κάρτα γραφικών 128ΜΒ) έπρεπε να μειώσουμε αισθητά την ποιότητα των γραφικών για να απολαύσουμε με ικανοποιητική ταχύτητα τις μάχες μεγάλης κλίμακας ή την εμφάνιση των γιγάντων στα μπουντρούμια. Ετοιμαστείτε λοιπόν για κάποιες αναβαθμίσεις στα PC σας.
Αυτό που η Atari επιχειρεί να υλοποιήσει μαζί με την Liquid Entertainment, είναι ένα άκρως φιλόδοξο, πρωτότυπο και ριζοσπαστικό παιχνίδι. Μπορεί να έχουμε δει παρόμοιες μηχανικές στο αγαπημένο Warcraft III, όμως τo «πάντρεμα» αυτών των δύο ειδών gameplay στο Dragonshard έχει γίνει με τόσο αξιοσημείωτη επιτυχία, που μετά από λίγα μόλις λεπτά παιχνιδιού, είναι δυσδιάκριτά τα σημεία στρατηγικής από αυτά των ρόλων. Η ροή και η ισορροπία του Dragonshard είναι άριστες και το εξαιρετικό gameplay μόνο με αυτό του παιχνιδιού της Blizzard μπορεί να συγκριθεί. Κυριολεκτικά μετράμε τις μέρες μέχρι την κυκλοφορία του.
Κυκλοφορία Φθινόπωρο 2005
{nomultithumb}