
Urban Reign
Οι δημιουργοί των Tekken και Soul Calibur, ετοιμάζουν ένα μοντέρνο Final Fight
Οι δημιουργοί των Tekken και Soul Calibur, ετοιμάζουν ένα μοντέρνο Final Fight
Take it to the Streets
Τους τελευταίους μήνες η κλασική και για πολλά χρόνια ξεχασμένη κατηγορία των street brawlers δείχνει σαφή σημάδια αναβίωσης. Μετά το εξαιρετικό The Warriors και τα μέτρια Fists of Vengeance και Crime Life: Gang Wars, η Namco αποφάσισε να διεκδικήσει τα πρωτεία στο είδος -ως κορυφαία γνώστρια των παιχνιδιών ξύλου- και να μεταφέρει την εμπειρία της σε ένα αρκετά ξεχωριστό παιχνίδι «ξύλου των δρόμων». Ο κώδικας του Urban Reign που έφτασε στα γραφεία μας ήταν αρκετά σύντομος και δεν μας επέτρεψε μια εκ βαθέων ματιά στην ιστορία που κρύβεται πίσω από τις μάχες. Όμως το σίγουρο είναι πως για να απολαύσεις ένα τέτοιο παιχνίδι, δεν χρειάζεσαι καμία απολύτως «σεναριακή» δικαιολογία. Το παιχνίδι της Namco είναι ένα κλασικό beat ‘em’ up, πιστό στη φιλοσοφία της παλιάς σχολής των arcades και προσαρμοσμένο στη σύγχρονη εποχή.
Η δοκιμή μας έγινε σε τρία επίπεδα, εκ των οποίων το πρώτο ήταν εκπαιδευτικό. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως θα ήταν άτοπο να προχωρήσουμε σε θετικούς ή αρνητικούς χαρακτηρισμούς. Απλά θα σας παραθέσουμε τις ιδιομορφίες και τη γενικότερη αίσθηση που αποκομίσαμε δοκιμάζοντας αυτά τα τρία επίπεδα και σύντομα -και αφού λάβουμε μια πιο προχωρημένη έκδοσή του- θα προχωρήσουμε σε περαιτέρω ανάλυση.
Στο Urban Reign κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ο Brad Hawk. Ακολουθώντας το single player campaign, αυτός θα είναι και ο χαρακτήρας που θα ελέγχει ο παίκτης. Όμως εδώ κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες ιδιομορφίες του παιχνιδιού. Σε κάθε μια από τις αποστολές, ο Brad συνοδεύεται από ένα σύμμαχο. Πριν την έναρξη αυτών των αποστολών, ο παίκτης θα κληθεί να επιλέξει μέσα από -ούτε λίγο ούτε πολύ- 60 διαφορετικούς χαρακτήρες, ο οποίοι (και εδώ εισέρχεται η τεράστια εμπειρία της Namco στα παιχνίδια ξύλου) διαθέτουν ξεχωριστό στυλ μάχης και διαφορετική γνώση πολεμικών τεχνών. Ανάλογα με τη φύση και τους αντιπάλους του κάθε επιπέδου, ο παίκτης θα πρέπει να επιλέξει με προσοχή τον σύμμαχό του, ώστε ενώνοντας τις δυνάμεις τους να αντεπεξέλθουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά τους. Περιττό να αναφέρουμε πως, ο υποστηρικτικός χαρακτήρας μπορεί είτε να ελέγχεται από την ΑΙ ή από έναν δεύτερο παίκτη.
Αφού γίνει η επιλογή συμμάχου, περνάμε στο κυρίως παιχνίδι. Εδώ διαπιστώσαμε πως, σε αντίθεση με το The Warriors ή ακόμη και με το παλιό και αγαπημένο Final Fight, το Urban Reign δεν χρησιμοποιεί επίπεδα στα οποία οι χαρακτήρες προχωρούν αντιμετωπίζοντας αντιπάλους προκειμένου να φτάσουν στο επόμενο checkpoint, αλλά πολύ μεγάλες αρένες, που πολλές φορές περιλαμβάνουν ολόκληρες πλατείες ή το εσωτερικό ενός μεγάλου κτιρίου. Δε σας κρύβουμε πως εδώ επήλθε μια μικρή απογοήτευση μιας και περιμέναμε κάτι ανάλογο του The Warriors, όμως αυτό το μειονέκτημα έχει μια δικαιολογία: Τα γραφικά.
Από τα πρώτα δευτερόλεπτα παιχνιδιού, είναι προφανές πως το Urban Reign χρησιμοποιεί τη μηχανή γραφικών του Tekken 4, κάτι που αυτομάτως σημαίνει υπέροχα γραφικά, λεπτομερώς σχεδιασμένο περιβάλλον και εξαιρετικό animation στους χαρακτήρες. Γραφικά τέτοιου επιπέδου, ήταν αδύνατο να δημιουργηθούν σε streaming παιχνίδι από το PlayStation 2 και για αυτό το λόγο, η Namco απέρριψε την ιδέα ενός τίτλου στο ύφος The Warriors και προχώρησε στη δημιουργία κλειστών πεδίων μάχης. Από τη σειρά Tekken είναι δανεισμένες και πολλές από τις κινήσεις των χαρακτήρων, αν και το σύστημα μάχης είναι εντελώς διαφορετικό, βασίζεται κυρίως σε one button combos, κάνει χρήση όπλων (ρόπαλα, λοστούς κ.λ.π.), αλλά και co-op χτυπημάτων μεταξύ των συμμάχων.
Σε γενικές γραμμές, το Urban Reign μοιάζει με κλασική περίπτωση «καλογυαλισμένου» τίτλου, με υψηλά production values και ενδιαφέρον σύστημα μάχης. Όμως, το σίγουρο είναι πως σίγουρα δεν μπορείς να παραβλέψεις το γεγονός πως κάτι του λείπει από το gameplay.
Η επιλογή της Namco να δημιουργήσει κλειστά πεδία μάχης και όχι ένα συνεχόμενο streaming περιβάλλον δεν αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις, ενώ το σχεδόν ανύπαρκτο και επιδερμικό storyline (κρατώντας πάντα τις επιφυλάξεις μας για εκτενέστερη δοκιμή με την τελική έκδοση) καθιστά το παιχνίδι ρηχό. Για μια ακόμη φορά, βρισκόμαστε μπροστά στο φαινόμενο «Grand Theft Auto», δηλαδή την ανύψωση του πήχη σε μια κατηγορία από έναν τίτλο της Rockstar (σε αυτήν την περίπτωση βλέπε The Warriors). Έχοντας αυτόν τον υπέροχο τίτλο ως δεδομένο, εκτιμούμε πως το Urban Reign δύσκολα μπορεί να βρει τη θέση του στην αγορά. Για τώρα θα μείνουμε στα παραπάνω και θα επανέλθουμε στις αρχές του 2006, οπότε και θα λάβουμε την τελική έκδοση του νέου τίτλου της Namco.
Κυκλοφορία 1ο τρίμηνο 2006
{nomultithumb}