Romancing SaGa

Ένα παραμύθι, σχεδιασμένο για σκληροπυρηνικούς θιασώτες της ιαπωνικής RPG σχολής

Ένα παραμύθι, σχεδιασμένο για σκληροπυρηνικούς θιασώτες της ιαπωνικής RPG σχολής

Neverending Story

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΗ σειρά SaGa του διάσημου Ιάπωνα developer Akitoshi Kawazu, διατηρεί εδώ και χρόνια τα σκήπτρα των πιο ιδιόμορφων και «hardcore» RPG παιχνιδιών που έχουν δημιουργηθεί ποτέ. Αν και ποτέ δεν κατάφεραν να αγγίξουν την εμπορική επιτυχία τίτλων όπως οι Final Fantasy, Dragon Quest, Breath of Fire και Grandia, τα παιχνίδια της σειράς SaGa είχαν πάντα κάτι διαφορετικό να προσφέρουν στο κοινό. Βέβαια, αυτή τους η εμπορική αποτυχία δεν οφειλόταν μόνο στη διαφορετική τους φιλοσοφία, αλλά και σε ορισμένες αμφιλεγόμενες σχεδιαστικές επιλογές από την πλευρά του Kawazu, ο οποίος ποτέ δεν αφουγκράζεται τα «θέλω» του κοινού και ακολουθεί μονίμως το δικό του δρόμο. Το τελευταίο επεισόδιο της σειράς που είχε κυκλοφορήσει στην Ευρώπη (και αν δεν απατόμαστε και το μοναδικό) ήταν το Unlimited SaGa, ένας τίτλος που διανεμήθηκε στη Γηραιά Ήπειρο υπό την αιγίδα της Atari, αλλά που, τελικώς, δεν κατάφερε να αγγίξει τις ευαίσθητες χορδές των παικτών και συνεπώς να σημειώσει την οποιαδήποτε εμπορική επιτυχία.

Η νέα προσπάθεια «κατάκτησης» των Ευρωπαίων παικτών από τον Kawazu θα γίνει τους ερχόμενους μήνες με ένα νέο παιχνίδι της σειράς, ονόματι Romancing SaGa: Minstrel Song. Σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα επεισόδια της σειράς, όπου η δημιουργία των χαρακτήρων και των τοπίων γινόταν στο χέρι από καλλιτέχνες της Square και το σύστημα μάχης ήταν εξαιρετικά δύσκολο, το Romancing SaGa ακολουθεί μια πιο mainstream προσέγγιση στην κατηγορία των RPG.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΑυτή τη φορά λοιπόν μεταφερόμαστε σε έναν κόσμο, που αποτελεί μείξη του ευρωπαϊκού μεσαίωνα και της ιαπωνικής φαντασίας. Αυτός ο κόσμος ονομάζεται Mardias και βρίσκεται μπροστά σε μια θανάσιμη απειλή. Πριν από χίλια χρόνια ένας δαίμονας ονόματι Saruin είχε φυλακιστεί από μια ομάδα ηρώων. Τώρα, τα δεσμά του δαίμονα αρχίζουν να αποδυναμώνονται και η απειλή του αρχίζει να σκιάζει τον κόσμο της Mardias για μια ακόμη φορά. Η ιστορία ίσως να σας προκαλεί ένα συναίσθημα déjà vu και να σας φέρνει στο μυαλό μυριάδες άλλα RPG που προηγήθηκαν του Romancing SaGa, ωστόσο, η σειρά του Kawazu ανέκαθεν ξεχώριζε από τα υπόλοιπα παιχνίδια της κατηγορίας για δύο κυρίως λόγους και αυτοί οι λόγοι υπάρχουν και στο νέο του πόνημα. Αρχικά, έχουμε τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πολλών διαθεσίμων χαρακτήρων.

Στην περίπτωση του Romancing SaGa αυτοί είναι οκτώ, οι οποίοι χωρίζονται στις κλασικές κατηγορίες του ξιφομάχου, του μάγου, του κλέφτη και ούτω καθεξής. Όπως είναι αυτονόητο κάθε χαρακτήρας έχει τις δικές του ιδιότητες, ένα διαφορετικό τρόπο στην αύξηση των επιπέδων και ξεχωριστές τακτικές μάχης. Όμως, όποιον από αυτούς και αν διαλέξουμε, η ιστορία παραμένει η ίδια, έχοντας όμως κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις στην ανάπτυξή της. Βέβαια, μιλώντας για την ιστορία του παιχνιδιού, φτάνουμε στην δεύτερη ιδιαιτερότητα της σειράς SaGa, η οποία δεν είναι άλλη από το εντελώς ανοιχτό storyline.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΤα παιχνίδια SaGa είναι ορισμένα από τα ελάχιστα ιαπωνικά RPG, στα οποία μπορεί να αποδοθεί αυτολεξεί ο όρος «free roaming». Θυμίζοντας λίγο από τη σειρά Elder Scrolls (τηρουμένων των αναλογιών), το Romancing SaGa επιτρέπει στον παίκτη να ακολουθήσει οποιοδήποτε μονοπάτι επιθυμεί, να μεταβεί σε κάθε σημείο του χάρτη, να εξερευνήσει μπουντρούμια, να πολεμήσει με τέρατα, να προβεί σε αγοραπωλησίες αντικειμένων, να σφυρηλατήσει πανοπλίες και όπλα και γενικότερα να πράξει όπως αυτός επιθυμεί, χωρίς καν να αγγίξει την κεντρική γραμμή του σεναρίου. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα ένα κυριολεκτικά τεράστιο παιχνίδι, το οποίο όσες φορές και να το παίξεις δεν είναι ίδιο και που μπορεί να διαρκέσει περισσότερες από 40 ώρες.

Ως «επικό» μπορεί λοιπόν να χαρακτηριστεί το νέο πόνημα του Kawazu, μιας και αποτελεί την πραγματοποίηση των ονείρων κάθε θιασώτη των κλασικών ιαπωνικών RPG. Ωστόσο, τα διάφορα προβλήματα και οι ιδιοτροπίες της σειράς συνεχίζουν να υφίστανται. Αυτά τα προβλήματα είναι που θα δράσουν ανασταλτικά προς τους αμύητους στην κατηγορία, οι οποίοι θα νιώσουν εντελώς αβοήθητοι από το τεράστιο μέγεθος, τις ελάχιστες βοήθειες που προσφέρει, το δυσνόητο σύστημα μάχης και τον υψηλό βαθμό δυσκολίας του Romancing SaGa.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΕίναι χαρακτηριστικό πως το παιχνίδι ξεκινά προσφέροντας ελάχιστη πληροφορία σχετικά με τα γεγονότα της ιστορίας, κάτι που αφήνει τον παίκτη να προσπαθεί να βρει το δρόμο του μέσα σε έναν τεράστιο χάρτη γεμάτο τέρατα, πόλεις, χωριά και δεκάδες quests, χωρίς ουσιαστικά να γνωρίζει τι ακριβώς πρέπει να κάνει. Βέβαια, κάπου εδώ κάνει την εμφάνισή του ο Minstrel, μια μυστηριώδης φιγούρα που, περιστασιακά, δίνει συμβουλές στην ομάδα του παίκτη, ενώ κάποιες άλλες…απλά κάνει την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη, μιλώντας με γρίφους και αφήνοντας υπονοούμενα που είναι ιδιαιτέρως δύσκολο να κατανοηθούν. Από τα παραπάνω δικαιολογείται και ο χαρακτηρισμός του «hardcore» που αποδώσαμε στο παιχνίδι και η αιτία που οι παίκτες με λίγο χρόνο ή με ελάχιστη πρότερη εμπειρία στην κατηγορία θα αντιμετωπίσουν τεράστιες δυσκολίες με το Romancing SaGa.

Μπορεί τα χειροποίητα σκίτσα του Unlimited SaGa να αποτελούν πλέον παρελθόν και ένα 3D περιβάλλον να έχει δώσει τη θέση του στα sprites των δύο διαστάσεων, αλλά το Romancing SaGa, συνεχίζει να διατηρεί την ξεχωριστή αισθητική που εδώ και χρόνια χαρακτηρίζει τη σειρά. Τα γραφικά είναι, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλο το παιχνίδι, ένα κράμα δυτικού και ανατολικού ύφους.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΤα μεγάλα κεφάλια, τα μικρά σώματα και τα έντονα χαρακτηριστικά των φιγούρων που εμφανίζονται στο παιχνίδι παραπέμπουν στη σχολή anime, ενώ την ίδια στιγμή έχουμε όπλα, πόλεις και χωριά που μοιάζουν να ξεπήδησαν από το μεσαίωνα της Ευρώπης. Στο ίδιο «δυτικοπρεπές» μήκος κύματος κυμαίνονται και τα υπέροχα μουσικά θέματα του συνθέτη Kenji Ito, τα οποία εκτιμούμε πως είναι ένα από τα δυνατότερα «χαρτιά» του Romancing SaGa, καθώς καταφέρνουν να συμβάλουν τα μέγιστα στη δημιουργία μιας εξαιρετικής ατμόσφαιρας. Παρόλα αυτά, η απειρία των συνεργατών του Kawazu στα 3D «χωρικά ύδατα» είναι εμφανής. Τα μοντέλα των χαρακτήρων αποτελούνται από μικρό αριθμό πολυγώνων, το aliasing είναι έντονο, ενώ (ελάττωμα απαράδεκτο για τίτλο του 2006), δεν υπάρχει η παραμικρή δυνατότητα ρύθμισης της κάμερας στον οριζόντιο άξονα, κάτι, που σε συνδυασμό με την καθυστέρηση ή την αδυναμία έγκαιρης περιστροφής της πίσω από την πλάτη του χαρακτήρα, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στον τρόπο που ο παίκτης παρακολουθεί τα επί της οθόνης τεκταινόμενα.

Μετά από την πρώτη μας επαφή με το Romancing SaGa, διαπιστώσαμε πως, παρά τις όποιες εικαστικές αλλαγές του, το νέο παιχνίδι του Kawazu, παραμένει πιστό στο ύφος της σειράς, με οποία θετικά ή αρνητικά αυτό συνεπάγεται. Είμαστε βέβαιοι πως όταν βρει το δρόμο του προς την ευρωπαϊκή αγορά, αυτό το νέο επεισόδιο δύσκολα θα κάνει την υπέρβαση και για μια ακόμη φορά θα γίνει αρεστό σε ένα πολύ συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό.

Κυκλοφορία 2ο τρίμηνο 2006

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης