Μια αναδρομή στην πορεία που διέγραψε, από την κυκλοφορία του μέχρι και σήμερα, το φορητό της Nintendo.
Nintendo DS: To μηχάνημα που αναβίωσε τη Nintendo
Όταν η Nintendo παρουσίαζε στις αρχές του 2004 το πρώτο φορητό gaming σύστημα που θα έφερε δύο οθόνες και μάλιστα με την μία εκ των δύο με δυνατότητες αφής, κανείς δεν πίστευε ότι ένα χρόνο μετά θα χρειαζόμασταν αρκετές σελίδες στο Word μας για να καταγράψουμε τις επιτυχίες που έφερε το Nintendo DS. Το GameOver επιχειρεί να ρίξει μία αναλυτική ματιά στις σημαντικότερες ημερομηνίες της πορείας του συστήματος καθώς και να καταγράψει τις επιτυχίες του. Αν και ο τίτλος αναφέρει τους 13 μήνες που το Nintendo DS δηλώνει το παρόν στην Ευρώπη, είναι αρκετά πιο χρήσιμο να δούμε αναλυτικά την πορεία του σε παγκόσμιο επίπεδο.
21/01/04 Η Nintendo αποστέλλει σε όλα τα μέσα μια λιτή ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει ότι στην Ε3 της ίδιας χρονιάς, η εταιρία θα παρουσιάσει την νέα πρόταση στα φορητά συστήματα, δίνοντας απλά λίγες πληροφορίες για το μέγεθος της κάθε οθόνης, την τεχνολογία τους καθώς και την ενσωματωμένη μνήμη. Λίγες ημέρες πριν από την Ε3 της ίδιας χρονιάς αρχίζουν να διαρρέουν στο διαδίκτυο και τα περιοδικά του ειδικού Τύπου πληροφορίες και πιθανές φωτογραφίες του συστήματος, ενώ η Nintendo ανακοινώνει ότι πάνω από 100 εταιρίες (ανάμεσά τους οι THQ, EA, Activision, Atari, Ubisoft, Majesco, Capcom, Sega, Konami, Namco, Bandai και Square-Enix) έχουν παραλάβει ήδη τα development kits τους και ετοιμάζουν τίτλους για το νέο και πρωτοποριακό σύστημα. Φτάνοντας στην μεγάλη έκθεση, το τμήμα marketing της Nintendo θεωρεί ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή να προχωρήσει σε αποκαλύψεις…
Το όνομα Nintendo DS φαίνεται να επιβεβαιώνεται (αρχικά το project ξεκίνησε με την ονομασία Project Nitro) για το σύστημα, ενώ δίνονται και πληροφορίες για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά σε όλους τους τομείς. Την πρώτη τους «εμφάνιση» κάνουν: το stylus, το ενσωματωμένο μικρόφωνο, η δυνατότητα ασύρματης δικτύωσης, η δυνατότητα απεικόνισης τρισδιάστατων γραφικών, ο virtual surround ήχος που μπορούν να αποδώσουν τα δύο ηχεία που βρίσκονται στο πάνω μέρος, οι δύο ξεχωριστοί επεξεργαστές ARM9 και ARM7 καθώς και τα δύο ξεχωριστά slots για τα DS και GBA Cartridges.
Τα πρώτα παιχνίδια δεν αργούν να αποκαλυφθούν και έτσι οι φίλοι της ιαπωνικής εταιρίας που βρίσκονται στην Ε3 μπορούν να δουν με τα μάτια τους το όραμα του Iwata για νέα προσέγγιση στα videogames, απολαμβάνοντας τα: Metroid Prime: Hunters, Super Mario 64×4, PictoChat, WarioWare, Inc και αρκετά tech demos που έδωσαν ξεχωριστό χρώμα στο booth της Nintendo. Παράλληλα, ανακοινώνονται οι τίτλοι που βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης με τα βλέμματα να στρέφονται κυρίως στα Spider-Man 2 (Activision), Viewtiful Joe (Capcom), Need for Speed (EA), Dynasty Warriors (Koei), Project Rub (Sega), Final Fantasy (Square-Enix), Dragon Quest (Square-Enix) και Rayman (Ubisoft).
28/07/04 Αντιδρώντας με ταχύτητα που σε καμία περίπτωση δεν είχε πράξει στο παρελθόν, η Nintendo λίγους μόλις μήνες μετά την Ε3 και έπειτα από τις παρατηρήσεις όλων όσοι έπιασαν στα χέρια τους το νέο σύστημα, η Nintendo ανακοινώνει ότι το τελικό σχήμα του DS θα είναι διαφορετικό και σαφώς πιο μοντέρνο από το πρωτότυπο που εμφανίστηκε στο Λος Άντζελες. Η κωδική ονομασία Nintendo DS ορίζεται πλέον ως το επίσημο όνομα του συστήματος (DS=Dual Screen), ενώ δίνει στον Τύπο και την φωτογραφία του τελικού προϊόντος.
02/08/04 Η υποστήριξη του Nintendo DS από τις ιαπωνικές εταιρίας είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο και το επίσημο Δελτίο Τύπου της εταιρίας το επιβεβαιώνει. Πάνω από 32 Ιάπωνες developers επιβεβαιώνουν ότι εργάζονται πάνω στο νέο φορητό σύστημα και ετοιμάζουν πάνω από 64 παιχνίδια. Τις εντυπώσεις κλέβουν τα: Shin Megami Tensei (Atlus), Mobile Suit Gundam Seed (Bandai), Meteos (Bandai), Dragonball Z (Banpresto), Megaman Battle Network (Capcom), Viewtiful Joe (Capcom), Bomberman (Hudson), Dynasty Warriors (Koei), Boktai (Konami), Castlevania (Konami), World Soccer Winning Eleven (Konami), Yu-Gi-Oh! Nightmare Troubadour (Konami), Vandal Hearts (Konami), Mr. Driller (Namco), Pac-Pix (Namco), Pac ‘n Roll (Namco), Sonic DS (Sega), Final Fantasy Crystal Chronicles (Square-Enix), Dragon Quest (Square-Enix, Secret Of Mana (Square-Enix), Puzzle Bobble (Taito) και Monster Rancher (Tecmo).
10/08/04 Η απάντηση της Δύσης δεν αργεί και έρχεται ακριβώς 8 ημέρες αργότερα. Πάνω από 60 τίτλοι αποκαλύπτονται από την Nintendo σε συνεργασία με τις Electronic Arts, Square-Enix, Capcom, Atari, Sega, Activision, Konami, Namco, Ubisoft, Vivendi Universal, THQ, Majesco και πολλούς άλλους. Μέσα στο πανικό των συνεχόμενων ανακοινώσεων αποκαλύπτονται τίτλοι όπως: Atari Classics (Atari), Snowboard Kids (Atlus), GoldenEye (EA), Need for Speed: Underground (EA), Tiger Woods PGA Tour Golf (EA), The Urbz: Sims In The City (EA), Nanostray (Majesco), Aspalt GT (Ubisoft) και Robots (Vivendi Universal).
21/09/04 Η 21η Σεπτεμβρίου μπορεί να χαρακτηριστεί ως μία από τις σημαντικότερες ημέρες στην πορεία του Nintendo DS, καθώς αποτελεί το σημείο όπου η Nintendo αποφάσισε να προχωρήσει σε πλήρη αποκάλυψη των τεχνικών λεπτομερειών, της τιμής του συστήματος καθώς και την τιμή στην εκάστοτε αγορά (πλην της Ευρώπης). Η Αμερική θα είναι η πρώτη χώρα που θα υποδεχτεί το νέο φορητό στις 21 Νοεμβρίου στην τιμή των 149,99 δολαρίων.
06/10/04 Η εταιρία RF Micro Devices, Inc ανακοινώνει ότι ολοκλήρωσε την παραγωγή ειδικών transceivers ασύρματου δικτύου, οι οποίοι θα ενσωματωθούν στο Nintendo DS. Ουσιαστικά πρόκειται για την εταιρία στην οποία η Nintendo και οι κάτοχοι του DS οφείλουν την δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης τόσο μεταξύ των συστημάτων, όσο και με την υπηρεσία Nintendo Wi-Fi Connection.
{PAGE_BREAK}
O πυρετός αρχίζει…
25/10/04 Οι μέρες μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του Nintendo DS στην Αμερική συνεχώς λιγοστεύουν και η εταιρία του Κιότο αρχίζει μία εντυπωσιακή καμπάνια με την φράση «Touching Is Good», η οποία μετατρέπεται και στο… επίσημο μοτό του συστήματος. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε περιοδικά, συνεργασίες με celebrities, αφίσες στους δρόμους, τηλεοπτικά σποτάκια και ηχητικά clips πλημμυρίζουν την αμερικάνικη αγορά και δημιουργούν τεράστιο θόρυβο γύρω από το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα στοίχημα της σύγχρονης ιστορίας της Nintendo σε επίπεδο φορητών.
01/12/04 Το… έως και δολοφονικό χαμόγελο του Reggie-Fils Aime αρχίζει να σχηματίζεται αφού τα πρώτα δείγματα μιλούν για μοναδική αποδοχή του συστήματος. Η Nintendo ανακοινώνει την πρώτη μέρα του Δεκεμβρίου ότι κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου πάνω από 500.000 συστήματα κατάφεραν να φτάσουν στα χέρια των καταναλωτών, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 90% των συνολικών DS που βρέθηκαν στα ράφια των καταστημάτων. Σε αρκετές περιοχές τα καταστήματα μένουν χωρίς στοκ, ενώ η ιαπωνική εταιρία έχει αρχίσει τον προγραμματισμό νέου εφοδιασμού της αγοράς με σκοπό να πιάσει τον αριθμό του 1 εκατομμυρίου κομματιών μέχρι το τέλος του χρόνου, αριθμός που κατάφερε να φτάσει το iPod της Apple 19 μήνες! Το εντυπωσιακό άνοιγμα του DS εκτοξεύει παράλληλα και το Game Boy Advance (και το Game Boy Advance SP) σε πωλήσεις που αγγίζουν τα 800.000 κομμάτια σε 1 εβδομάδα, ενώ και το GameCube καταφέρνει με το ειδικό πακέτο Mario Kart: Double Dash να φτάσει πωλήσεις της τάξης των 250.000 κομματιών.
02/12/04 Η απόφαση της Nintendo να δώσει στην δημοσιότητα τα πρώτα νούμερα μόνο ως τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Μία ημέρα μετά, το πρωτοποριακό σύστημα της εταιρίας κυκλοφορεί επίσημα στην Ιαπωνία και τα εργοστάσια παραγωγής του DS δουλεύουν στο 110%, καταφέρνοντας να παραδώσουν μέχρι και την τελευταία στιγμή 500.000 κομμάτια αντί των 300.000 που είχε αρχικά ανακοινωθεί. Η τιμή του συστήματος στην Ιαπωνία φτάνει τα ¥15,000.
09/12/04 Οι προβλέψεις της Nintendo δεν πλησιάζουν ούτε κατά διάνοια την τεράστια ζήτηση της αγοράς και έτσι η παραγωγή συνεχίζει να αυξάνεται, έτσι ώστε η εταιρία να προλάβει να παραδώσει στην αγορά της Αμερικής πάνω από 1,4 εκατομμύριο συστήματα πριν το τέλος του 2004, την ώρα που οι συνολικές πωλήσεις αγγίζουν τις 700.000. Παράλληλα με αυτή την ανακοίνωση έρχονται στο φως της δημοσιότητας και τα πρώτα στοιχεία για το λανσάρισμα του DS στην Ιαπωνία. Πάνω από 500.000 κομμάτια εξαφανίζονται από τα καταστήματα σε μόλις 4 ημέρες, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό πωληθέντων συστημάτων μέχρι εκείνη την ημέρα στα 1.200.000.
21/12/04 Το γραφείο Τύπου της Nintendo δεν προλαβαίνει να εκδίδει ανακοινώσεις, αφού το σύστημα συνεχίζει να εξαφανίζεται από τα ράφια των καταστημάτων σε Ιαπωνία και Αμερική. Το τέλος της χρονιάς βρίσκει την Nintendo να έχει πουλήσει 1 εκατομμύριο κομμάτια στην Αμερική και 1 εκατομμύριο κομμάτια στην Ιαπωνία, ενώ τα εργοστάσια συνεχίζουν να παραδίδουν κομμάτια στα καταστήματα, ανεβάζοντας την παραγωγή μέχρι τις 31/12 στα 2,8 εκατομμύρια συστήματα. Ο Jim Merrick, πρώην (πλέον) Senior Director του τμήματος μάρκετινγκ της Nintendo Ευρώπης κάνει την πρώτη δήλωση στελέχους για την αγορά της Ευρώπης, τονίζοντας ότι η Ευρώπη περιμένει με αγωνία το σύστημα που κατάφερε να ξετρελάνει τους Αμερικάνους και τους Ιάπωνες gamers το Μάρτιο του 2005.
11/01/05 Η πρώτη ανακοίνωση της χρονιάς για το Nintendo DS έρχεται από την Nintendo Australia, με την τελευταία να ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι το νέο φορητό σύστημα θα διατίθεται προς πώληση σε όλη την ήπειρο από τις 24 Φεβρουαρίου προς $199,95.
27/01/05 Η πρώτη ανακοίνωση εκ μέρους της Nintendo Of Europe (NOE) για την ευρωπαϊκή κυκλοφορία έρχεται στα τέλη Ιανουαρίου. Οι τίτλοι που θα συνοδεύσουν το σύστημα στα καταστήματα είναι οι εξής 15: Super Mario 64 DS (Nintendo), WarioWare: Touched! (Nintendo), Pokemon Dash (Nintendo), Polarium (Nintendo), Project Rub (Nintendo), Project Rub (Sega), The Urbz: Sims In The City (EA), Tiger Woods: PGA Tour (EA), Mr. Driller: Drill Spirits (Namco), Spider-Man 2 (Activision), Rayman DS (Ubisoft), Asphalt Urban GT (Ubisoft), Sprung: The Dating Game (Ubisoft), Zoo Keeper (Ignition), Robots (Vivendi) και Ping Pals (THQ). Ακόμα, ανακοινώνεται ότι η κυκλοφορία του συστήματος θα γίνει στις 11 Μαρτίου 2005 στην τιμή των €149,99 με τους τίτλους να κυμαίνονται από €29,99 έως €29,99, ενώ καθορίζεται και το μοτό της ευρωπαϊκής προώθησης που δεν είναι άλλο από το «Touch Me!». Μάλιστα, παρουσιάζεται για πρώτη φορά το τηλεοπτικό σποτ που δείχνει έναν έφηβο να επιδεικνύει με διάφορους τρόπους την «δύναμη» που έχει στο να κάνει διάφορες ενέργειες με τα δάκτυλά του. Στη χώρα μας αντί για ένα, προβλήθηκαν δύο διαφορετικά spots διάρκειας περίπου 30 δευτερολέπτων έκαστο.
04/03/05 H Nintendo Of Europe ανακοινώνει ότι στην ευρωπαϊκή αγορά θα διατεθούν μόλις 650.000 κομμάτια στο λανσάρισμα και πάνω από 2,5 εκατομμύρια τεμάχια σε επίπεδο software. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρίας πάνω από 30.000 καταστήματα σε όλη την Ευρώπη θα διαθέσουν στις 11 Μαρτίου το Nintendo DS στους καταναλωτές, ενώ παράλληλα ανακοινώνεται ότι αυξήθηκαν οι ρυθμοί παραγωγής του φορητού συστήματος, με αποτέλεσμα να κατασκευάζονται 144.000 μονάδες ημερησίως.
17/03/05 Λίγο πριν συμπληρωθεί μία εβδομάδα του Nintendo DS στην αγορά, η ιαπωνική εταιρία ανακοινώνει ότι μέσα σε δύο ημέρες, μόνο στην Αγγλία, διατέθηκαν σε τελικό καταναλωτή πάνω από 87.000 κομμάτια, κάτι που ανέβασε εκείνη την εποχή τον συνολικό αριθμό πωληθέντων συστημάτων στα 3 εκατομμύρια.
31/03/05 Το τέλος του Μαρτίου βρίσκει την Nintendo Of Europe να αποκτάει ένα πλατύ χαμόγελο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, πάνω από 500.000 συστήματα έχουν πωληθεί σε όλες της ευρωπαϊκές χώρες, ποσοστό που αντιστοιχεί σε ποσοστό λίγο πάνω από το 70% των Nintendo DS που διατέθηκαν. Το Super Mario 64 DS κατάφερε να φτάσει τα 250.000 κομμάτια ενώ στην δεύτερη θέση ακολούθησε το WarioWare: Touched!
19/04/05 Θέλοντας να ενισχύσει την γκάμα στον τομέα του DS, η Nintendo ανακοινώνει την διάθεση ενός νέου χρώματος hardware που δεν είναι άλλο από το electric blue. Το νέο χρωματιστό Nintendo DS θα αρχίσει να πωλείται από τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, ενώ ταυτόχρονα η Nintendo Of America ανακοινώνει ότι οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το νέο φορητό της σύστημα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια.
{PAGE_BREAK}
On line…on the go
10/05/05 Στο πλαίσιο της Ε3 2005, η Nintendo ανακοινώνει την συνεργασία της με την IGN Entertainment, που έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία μίας online υπηρεσίας με την ονομασία Nintendo Wi-Fi Connection. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι χρήστες του Nintendo DS θα μπορούν να συνδέονται ασύρματα μεταξύ τους και να απολαμβάνουν ταυτόχρονη δράση από κάθε γωνιά του πλανήτη. Η συμμετοχή της IGN θα γίνει μέσω των servers του Gamespy, που αποτελούν την online λύση ακόμα και για πολλά από τα πιο επιτυχημένα PC Games μέχρι σήμερα. Λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 17/05/05, η Nintendo ανακοινώνει ότι οι τρεις πρώτοι τίτλοι που θα εκμεταλλεύονται την online υπηρεσία μέσα στο 2005 θα είναι τα Mario Kart DS, Animal Crossing και Tony Ηawk.
28/06/05 Η Ευρώπη συνεχίζει να δέχεται την είσοδο του Nintendo DS στην αγορά των φορητών συστημάτων με ακόμα υψηλότερες πωλήσεις. Το νέο προϊόν της Nintendo φτάνει τα 1 εκατομμύριο τεμάχια σε τρεις μήνες από το λανσάρισμά του.
16/08/05 Το πρώτο μεγάλο παιχνίδι μετά το λανσάρισμα ακούει στο όνομα Nintendogs. Ο Shigheru Miyamoto παρουσιάζει στο αμερικάνικο κοινό το νέο puppet simulator που κατάφερε να πουλήσει στην Ιαπωνία πάνω από 700.000 κομμάτια σε μόλις 4 μήνες. Η κυκλοφορία του Nintendogs συνοδεύεται και από μια εντυπωσιακή πτώση τιμής του DS στην Αμερική στα $129,99.
17/08/05 Η Nintendo Of Europe ανακοινώνει την κυκλοφορία των δύο νέων χρωμάτων για την ευρωπαϊκή αγορά, το ροζ και το μπλε στις 7 Οκτωβρίου. Η ημερομηνία μόνο τυχαία δεν είναι, αφού την ίδια μέρα ανακοινώνεται ότι θα κυκλοφορήσουν και τα Nintendogs. Κανείς τότε δεν πίστευε ότι αυτός ο εντυπωσιακός τίτλος θα κυρίευε λίγους μήνες αργότερα και την Ευρώπη…
26/09/05 Στα τέλη Σεπτεμβρίου η Nintendo Of Europe έχοντας απέναντί της πλέον ένα σοβαρό αντίπαλο, όπως είναι το PSP, προχωράει σε μία εντυπωσιακή κίνηση. Αρχικά ανακοινώνει ότι το Nintendo DS θα πωλείται από τις 7 Οκτωβρίου προς €129,99, ενώ παράλληλα ενημερώνει το κοινό ότι οι δύο από τις τρεις εκδόσεις του Nintendogs θα κυκλοφορήσουν και σε μορφή bundle μαζί με το σύστημα στην παλαιά τιμή των €149,99. Ουσιαστικά δηλαδή, η Nintendo έδωσε την ευκαιρία σε όσους χρήστες δεν είχαν προτιμήσει το Nintendo DS στην τιμή των €149,99, να το αποκτήσουν μαζί με έναν τίτλο χωρίς να δώσουν ούτε ένα ευρώ παραπάνω.
05/10/05 H Nintendo δίνει επιτέλους στην δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για την online υπηρεσία της. Σύμφωνα με το επίσημο δελτίο Τύπου της εταιρίας, στις 14 Νοεμβρίου ξεκινάει επίσημα η λειτουργία του Nintendo Wi-Fi Connection, το οποίο θα παρέχεται μάλιστα χωρίς καμία επιπλέον χρέωση. Πέραν της δυνατότητας σύνδεσης με οποιοδήποτε ασύρματο δίκτυο, η Nintendo παρέχει στους κατόχους του φορητού τους συστήματος να δημιουργήσουν ένα ασύρματο περιβάλλον και στο σπίτι τους με την κυκλοφορία του ειδικού περιφερειακού Nintendo USB Wi-Fi Connector.
03/11/05 Το δεύτερο ειδικό πακέτο Nintendo DS έρχεται με την ανακοίνωση της κυκλοφορίας του ειδικού Mario Kart Bundle. Το πακέτο περιλαμβάνει εκτός από το Nintendo DS και τον πρώτο τίτλο της Nintendo που υποστηρίζει την online υπηρεσία της, στην τιμή των €149,99.
04/01/06 Τα πρώτα επίσημα στοιχεία πωλήσεων έρχονται στο φως της δημοσιότητας την τέταρτη μέρα της νέας χρονιάς. Σύμφωνα με την Nintendo, πάνω από 4 εκατομμύρια κομμάτια έχουν πουληθεί στην αγορά της Αμερικής, την ώρα που το Mario Kart DS σπάει το φράγμα του 1 εκατομμυρίου τεμαχίων. Το φαινόμενο Nintendogs καταγράφει μέχρι τις πρώτες ημέρες του 2006 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα.
26/01/05 O πρόεδρος της Nintendo, κ. Satoru Iwata, ανακοινώνει την κυκλοφορία ενός ανα-σχεδιασμένου Nintendo DS με την ονομασία DS Lite. Το νέο σύστημα θα είναι μειωμένο κατά 1/3 όσον αφορά στον όγκο που καταλαμβάνει, ενώ οι οθόνες του θα είναι 20% πιο φωτεινές από τις αντίστοιχες του Nintendo DS. Η κυκλοφορία του DS Lite ανακοινώνεται για τον Μάρτιο στην Ιαπωνία, ενώ δεν γίνεται καμία περαιτέρω αναφορά στις αγορές της Αμερικής και της Ευρώπης.
09/02/06 Τα πρώτα στοιχεία για την online υπηρεσία Nintendo Wi-Fi Connection έρχονται στις 9 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της ιαπωνικής εταιρίας, πάνω από 20 εκατομμύρια συνδέσεις έχουν επιτευχθεί από 850.000 μοναδικούς χρήστες μέσα σε διάστημα λίγο μεγαλύτερο από 2 μήνες.
15/02/06 Η γνωστή εταιρία Opera ανακοινώνει σε συνεργασία με την Nintendo την ανάπτυξη ενός ειδικού browser για το Nintendo DS με την ονομασία Opera DS. Το νέο αυτό software θα πωλείται ξεχωριστά με την μορφή DS Game Card και θα επιτρέπει στους χρήστες να σερφάρουν στο διαδίκτυο μέσα από ένα ειδικά σχεδιασμένο για το Nintendo DS interface.
Η μέχρι σήμερα πορεία του νέου καινοτόμου συστήματος της Nintendo αποδεικνύει ότι η αγορά -ασχέτως ηπείρου- μπορεί να υιοθετήσει νέες ιδέες και προϊόντα που προσφέρουν νέου είδους εμπειρίες στον gamer, καθώς επίσης πως η δυναμική της Nintendo στις φορητές κονσόλες συνεχίζει να είναι αυτή που της δίνει τη δυνατότητα να στέκεται με αξιώσεις στην αγορά. Η μέχρι σήμερα υποστήριξη τόσο της Nintendo, όσο και των τρίτων εταιριών ανάπτυξης έχουν φτάσει όσο ψηλά δεν θα μπορούσε να υπολογίζει ούτε ο πιο φανατικός φίλος της ιαπωνικής εταιρίας, προμηθεύοντας το σύστημα με εξαιρετικά παιχνίδια, αν και τελικά λίγα είναι αυτά που καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο βαθμό της ιδιομορφίες του. Μέχρι σήμερα ο άμεσος ανταγωνιστής του DS –το περιβόητο PSP της Sony- έχει δείξει πως μπορεί μεν να κοντράρει το πόνημα της Nintendo, αλλά πως έχει μείνει πίσω λόγω περιορισμένου καινοτόμου software, κάτι που τους τελευταίους μήνες η Sony προσπαθεί να βελτιώσει.
Ο Satoru Iwata μπορεί να είναι περήφανος για το πρώτο σύστημα που είδε το φως της αγοράς επί προεδρίας του, αν και το μεγάλο του στοίχημα ακούει στο όνομα «Revolution». Όσοι πίστευαν ότι ο Reggie-Fils Aime δεν θα φορέσει και στην φετινή Pre-E3 Conference της ιαπωνικής εταιρίας το σαρδόνιο (και πολλές φορές ενοχλητικά υπεροπτικό) χαμόγελό του αναλύοντας τα νούμερα και τις πωλήσεις του Nintendo DS, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν. Ο «πόλεμος» των φορητών μόλις άρχισε και οι επόμενες μάχες αναμένονται συναρπαστικές…
{nomultithumb}