
Sony @ E3 2006
Εκθαμβωτική η παρουσία του πρωτοπόρου της αγοράς με τίτλους για κάθε γούστο και πλατφόρμα
Εκθαμβωτική η παρουσία του πρωτοπόρου της αγοράς με τίτλους για κάθε γούστο και πλατφόρμα
At the Top of the World
Δέκα χρόνια έχουν περάσει από την είσοδο της Sony στη βιομηχανία των videogames, δέκα χρόνια γεμάτα επιτυχίες, πωλήσεις που ξεπερνούν κάθε φαντασία εκπληκτικά παιχνίδια, τρεις κονσόλες, αλλά και αμφισβήτηση και «μίσος» από μεγάλη μερίδα του κοινού. Ωστόσο και παρά τις ακραίες απόψεις που πολλές φορές έχουν ακουστεί για τον ιαπωνικό κολοσσό, το σίγουρο είναι ότι η Sony έχει ένα σημαντικό μερίδιο προσφοράς στην ανάπτυξη τη βιομηχανίας, μια προσφορά που, μετά την παρουσία της στην έκθεση Ε3 206 και την πλήρη παρουσίαση του PlayStation 3, δείχνει πως στο μέλλον θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Κατά τη διάρκεια της Ε3, η συντριπτική πλειοψηφία των Μέσων Ενημέρωσης εστίασε την προσοχή της στο νέο οικιακό σύστημα της εταιρείας, το, σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, παντοδύναμο PlayStation 3. Εντούτοις, το νέο αυτό σύστημα βρίσκεται ακόμη αρκετούς μήνες μακριά μας και μέχρι να έρθει η στιγμή που το κοινό θα το πιάσει στα χέρια του, η Sony έχει φροντίσει ώστε να προσφέρει ένα άκρως ενδιαφέρον line-up τίτλων για το υπερεπιτυχημένο PlayStation 2, αλλά και για το ανερχόμενο PSP, το οποίο μπορεί σε παγκόσμιες πωλήσεις να βρίσκεται πίσω από το DS της Nintendo, αλλά που δείχνει να έχει μια όλο και αυξανόμενη δυναμική, η οποία προβλέπεται πως θα φτάσει στο αποκορύφωμά της όταν κυκλοφορήσει το PlayStation 3 και βγουν στην επιφάνεια όλες οι αλληλεπιδραστικές λειτουργίες που θα έχουν μεταξύ τους τα δύο συστήματα.
Portable Love
Όσον αφορά στο PSP, η Sony θέλει να πιστεύει πως το 2006 θα είναι η χρονιά του. Εκτός από την ανακοίνωση κυκλοφορίας της πανέμορφης Ceramic White έκδοσης, που σύντομα θα είναι διαθέσιμη στις Δυτικές αγορές, για το τρέχον έτος η Sony έχει «κρυμμένους στα μανίκια της» πολλούς άσσους. Στο περίπτερό που είχε στην έκθεση, αλλά και στο ειδικό lounge περιορισμένης πρόσβασης που υπήρχε για τους δημοσιογράφους, η Sony παρουσίασε έναν άκρως εντυπωσιακό -σε ποικιλία και όγκο- αριθμό παιχνιδιών, ορισμένα εκ των οποίων είναι εντελώς πρωτότυπα και νέα franchises, ενώ κάποια άλλα ανήκουν στην κατηγορία των «σίγουρων» και μεγάλων ονομάτων. Εκτός λοιπόν από τα αναμενόμενα F1 06, Ape Academy 2 και World Tour Soccer 2 (βλέπε φορητή έκδοση της σειράς This is Football), τα παιχνίδια που κυριολεκτικά έκλεψαν την παράσταση, ακόμη και από ορισμένα μεγάλα «αδελφάκια» τους για τις μεγάλες κονσόλες, ήταν τα Loco Roco, Tekken: Dark Resurrection, Talkman, Syphon Filter: Dark Mirror και Moto GP.
Λόγω του ό,τι έχουμε ήδη στα χέρια μας πρώιμες ή ολοκληρωμένες εκδόσεις πολλών εξ αυτών των τίτλων, δεν θα προβούμε σε ανάλυσή τους. Απλά θα αναφέρουμε πως το Loco Roco είναι ένα παιχνίδι τόσο ιδιόμορφο, που σπάνια συναντάμε σε πλατφόρμα που δεν ανήκει στη Nintendo, ενώ το Tekken: Dark Resurrection, το οποίο παίξαμε μετά μανίας, όσο και αν ακούγεται παράδοξο είναι εφάμιλλο (αν όχι καλύτερο) κάθε προσθήκης της σειράς που έχει κυκλοφορήσει για το PlayStation 2. Στη συνέχεια έχουμε το εξαιρετικό Syphon Filter: Dark Mirror, το οποίο δανείζεται πολλά στοιχεία από τα παιχνίδια Splinter Cell της Ubisoft και επιστρέφει την αγαπημένη σειρά στις επιτυχίες, το Killzone: Liberation, που αφήνει κατά μέρος την προοπτική πρώτου προσώπου και κάνει χρήση μιας ισομετρικής κάμερας ¾, το Moto GP -μια απλή μεταφορά των διάσημων τίτλων της Namco στο portable gaming- το Ace Combat X: Skies of Deception, το οποίο δεν αποτελεί μεταφορά από το PS2, αλλά εντελώς νέα προσθήκη στη σειρά, το Ratchet & Clank: Size Matters, ένα παιχνίδι που σηματοδοτεί το πέρασμα της γνωστής σειράς από το PS2 στο φορητό σύστημα της Sony και το ATV Offroad Fury Pro.
Τέλος, είδαμε δύο τίτλους, οι οποίοι, για διαφορετικούς λόγους ο κάθε ένας, δύσκολα θα πετύχουν στην αγορά και δη στην ελληνική. Το πρώτο ήταν το Gangs of London, μια «φορητή» προσπάθεια από τους δημιουργούς της σειράς The Getaway, το οποίο μετά τη δοκιμή μας δεν μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα και το δεύτερο το Planet PSP. Το Planet PSP δεν είναι αμιγές παιχνίδι, αλλά περισσότερο ένας interactive τουριστικός οδηγός, δημιουργημένος από τη Sony σε συνεργασία με το περιοδικό Lonely Planet, ο οποίος διαθέτει τεράστιο όγκο πληροφοριών (χάρτες αξιοθέατα, εστιατόρια και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε) για τις πόλεις: Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη, Βαρκελώνη, Άμστερνταμ και Πράγα. Εκτός του software, στον κυρίως χώρο του περιπτέρου της, η Sony εγκαινίασε και την υπηρεσία PlayStation Spot, της γνωστής Wi-Fi υπηρεσίας, η οποία επιτρέπει στους κατόχους της φορητής κονσόλας να κατεβάσουν demos παιχνιδιών από τα σημεία όπου θα υπάρχει η αντίστοιχη ένδειξη. Για να δείξει την απλότητα και αμεσότητα αυτής της υπηρεσίας, η Sony είχε τοποθετήσει στο χώρο πολλά από αυτά τα Spots και έδινε στους επισκέπτες τη δυνατότητα να κατεβάζουν στις κονσόλες τους demos από τα παιχνίδια της έκθεσης. Σε γενικές γραμμές, η παρουσία του PSP στο περίπτερο της Sony ήταν δεσπόζουσα, καθώς η «μαμά» του δείχνει να επιθυμεί να το ανάγει -και σύντομα μάλιστα- στην πρώτη φορητή κονσόλα της αγοράς. Βέβαια ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και το DS Lite σε ένα περίπου μήνα θα βρεθεί και στη Δυτικά αγορά, όμως μετά την επαφή μας με το εντυπωσιακό line-up της Sony στην έκθεση, το μέλλον φαντάζει απρόβλεπτο.
{PAGE_BREAK}
Ποιος χρειάζεται τη next-gen όταν υπάρχει το God of War II;
Μπορεί ο παραπάνω τίτλος να έχει μέσα του μια δόση υπερβολής, αλλά το God of War II σίγουρα είναι ένα παιχνίδι, με το οποίο πολλοί «next-gen» τίτλοι θα ήθελαν να μοιάζουν. Μετά το καταπληκτικό πρώτο παιχνίδι, από τα στούντιο Santa Monica της SCEA δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από αυτό που είδαμε και παίξαμε στην έκθεση. Το God of War II, βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2007. Μετά από το σύντομο hands on που είχαμε με τη συνέχεια του αρχικού αριστουργήματος, διαπιστώσαμε πως το νέο God οf War συνεχίζει να διαθέτει το γνωστό κορυφαίο animation, εντυπωσιακό σχεδιασμό του ορίζοντα, νέα και υπέροχα μοντέλα χαρακτήρων, αλλά και αρκετές νέες κινήσεις (melee και μαγικές) για τον Kratos. Εκτός από τα τέρατα που είχαμε δει και στο πρώτο παιχνίδι, στο God of War II τα Santa Monica Studios μελέτησαν περαιτέρω την ελληνική μυθολογία και προσέθεσαν μέσα του πολλά νέα πλάσματα, τα οποία εξυψώνουν ακόμη περισσότερο την ήδη κορυφαία αισθητική του τίτλου. Σε κάθε περίπτωση, το God of War II -ακόμη και αν δεν κάνει πολλά βήματα εμπρός σε σχέση με τον προκάτοχό του- είναι σίγουρο πως θα αγαπηθεί από εκατομμύρια παίκτες ανά τον κόσμο.
Φυσικά, το περίπτερο της Sony δεν είχε να κάνει μόνο με το God of War II, καθώς μέσα του υπήρχαν πολλά ακόμη παιχνίδια, τα οποία θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον των κατόχων PlayStation 2 τους επόμενους μήνες. Το εξαιρετικό bike simulator, που είναι γνωστό ως «Tourist Trophy» και έχει αναπτυχθεί από την Polyphony Digital, είναι ήδη έτοιμο και αναμένεται να κυκλοφορήσει σε λίγες εβδομάδες. Αντιθέτως, τα Rogue Galaxy, Forbidden Siren 2, Shinobido και Ape Escape: Million Monkeys, βρίσκονται αρκετούς μήνες μακριά μας. Το Rogue Galaxy είναι το νέο πόνημα της Level 5, της γνωστής δημιουργού κορυφαίων τίτλων όπως οι Dark Cloud, Dark Chronicle και Dragon Quest: The Journey of the Cursed King.
Πρόκειται για έναν τίτλο action/ RPG, με γραφικά Cel Shaded και ύφος που θυμίζει τα Phantasy Star Online και Skies of Arcadia της SEGA. To Forbidden Siren 2, είναι η συνέχεια του τρομακτικού πρώτου τίτλου της SCEJ, το οποίο έχουμε ήδη στα χέρια μας και θα σας το παρουσιάσουμε σύντομα και το Shinobido: Way of the Ninja, ένα action/ stealth παιχνίδι, φτιαγμένο με έντονες επιρροές από τη σειρά Tenchu. Τέλος, για το 2006, η Sony θα διαθέσει στην αγορά μια σειρά από παιχνίδια για τα περιφερειακά EYE TOY (Kinetic: Combat, Sports, Lemmings) και BUZZ! (Junior, Junior: Jungle Party και Sports). Η επιμονή της Sony να προωθεί αυτά τα καινοτόμα περιφερειακά, της έχει αποφέρει όχι μόνο κέρδη, αλλά και κύρος στην αγορά, καθώς βασίζονται σε πρωτότυπες ιδέες που τόλμησε να τις υλοποιήσει με απόλυτη επιτυχία και σε κόντρα με κάθε πρόβλεψη και ιστορικό στοιχείο που θέλει τα περιφερειακά για τις κονσόλες να αποτυγχάνουν παταγωδώς στην αγορά. Τα υπόλοιπα παιχνίδια του PS2, που παρουσίασε η Sony στην Ε3 ήταν τα: ATV Offroad Fury 4, Ace Combat: The Belkan War, B-Boy, NBA ’07 και Rule of Rose.
Τhe EYE of Judgement: Hands on
Η μεγάλη έκπληξη της Sony για φέτος ήρθε από ένα project που θα λατρέψουν οι θιασώτες των σειρών Magic the Gathering και Yu-Gi-Oh!, καθώς το The EYE of Judgement του PS3 είναι ένα βήμα μπροστά για τα επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων και ειδικότερα για αυτά που χρησιμοποιούν κάρτες. Συνδυάζοντας μια νέα τεχνολογία EYE TOY 1.3 Megapixel και το κλασικό gameplay των turn based παιχνιδιών με κάρτες, το φιλόδοξο αυτό project είναι ικανό να δημιουργήσει ένα virtual περιβάλλον, μέσα από το οποίο γίνονται «πραγματικότητα» μάχες σαν αυτές που εδώ και χρόνια προβάλλονται στην τηλεοπτική σειρά anime Yu-Gi-Oh! Πως ακριβώς λειτουργεί αυτό το νέο παιχνίδι; Η βασική ιδέα βασίζεται επάνω σε δύο θεμελιώδεις αρχές: Την παρουσία ενός πίνακα και τη χρήση μιας ειδικής κάμερας EYE TOY. Το παιχνίδι αρχίζει ακουμπώντας τον πίνακα σε ένα τραπέζι και τοποθετώντας την κάμερα πάνω από αυτόν. Στη συνέχεια και αφού γίνουν οι κατάλληλες ρυθμίσεις της μάχης, ο κάθε παίκτης παίρνει ένα αριθμό από κάρτες, οι οποίες -εκτός από το μεγαλύτερο μέγεθός τους- με μια πρώτη ματιά δεν διαφέρουν από αυτές του Magic the Gathering.
Ωστόσο, οι διαφορές στις κάρτες του The EYE of Judgement είναι κρυμμένες κάτω από ένα στρώμα χρώματος και εντοπίζονται σε ένα ειδικό bar code που βρίσκεται χαραγμένο επάνω τους. Μετά την έναρξη του κάθε γύρου, τα blocks του πίνακα που έχουμε τοποθετήσει στο τραπέζι αλλάζουν υπόσταση και μεταμορφώνονται σε πεδία μάχης που με τη σειρά τους αντικατοπτρίζουν ένα από τα πέντε elements του παιχνιδιού (Fire, Water, Air, Earth, Mech). Τοποθετώντας μια κάρτα επάνω σε ένα από τα πεδία, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα (ένα ή δύο αν δεν μας απατά η μνήμη μας), η κάμερα διαβάζει το bar code που είναι κρυμμένο μέσα της και, ως δια μαγείας, στην οθόνη της τηλεόρασης εμφανίζεται ο χαρακτήρας -που είναι ζωγραφισμένος επάνω στην κάρτα- σε όλο το 3D μεγαλείο του.
Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως, πριν την έναρξη της μάχης, ο παίκτης μπορεί να βάλει ο χέρι του μέσα στον πίνακα και να «παίξει» με το πλάσμα που εμφανίστηκε, χαϊδεύοντάς το ή εκνευρίζοντάς το ρίχνοντάς του χτυπήματα, ούτως ώστε να είναι πιο επιθετικό στη μάχη που θα ακολουθήσει (η πεμπτουσία της εικονικής αλληλεπίδρασης). Αφού ρίξαμε την κάρτα μας και στην οθόνη εμφανίστηκε ένας ιππότης που ίππευε έναν εντυπωσιακό πράσινο δράκο, ήρθε η σειρά ενός από τους παραγωγούς του παιχνιδιού να κάνει την κίνησή του. Γνωρίζοντας καλά τα μυστικά του παιχνιδιού, πρώτα χρησιμοποίησε μια κάρτα που άλλαξε το πεδίο του από Water σε Mech και στη συνέχεια έριξε στο τραπέζι την κάρτα ενός γιγάντιου ρομπότ. Το αποτέλεσμα; Μόλις οι δύο πολεμιστές ήρθαν αντιμέτωποι (μέσα από μια αλλαγή απεικόνισης σε πλήρες 3D περιβάλλον ύφους παιχνιδιού fighting), άρχισε μια εκπληκτική μάχη που σαν αποτέλεσμα είχε την ταπεινωτική ήττα μας…. Το The EYE of Judgement είναι ένα παιχνίδι πραγματικά επαναστατικό και εκτιμούμε πως όχι μόνο θα φέρει τα card based επιτραπέζια παιχνίδια σε ένα ευρύτερο κοινό, αλλά πως καταφέρνει να τα εξελίξει σε τέτοιο βαθμό, που μέχρι πριν από λίγα μόλις χρόνια θα έμοιαζε με επιστημονική φαντασία.
Οι υπόλοιποι τίτλοι για το PS3 που υπήρχαν σε playable μορφή στην έκθεση ήταν οι: F1 06, Genji 2, Gran Turismo HD, Warhwak, Heavenly Sword και Resistance Fall of a Man. Ειδικά τα δύο τελευταία έκλεψαν την παράσταση, καθώς το -ύφους Ninja Gaiden/ Dynasty Warriors- Heavenly Sword εντυπωσίασε με τα γραφικά και την ταχύτητά του, ενώ το Resistance: Fall of a Man είναι η πρώτη (και άκρως ενδιαφέρουσα απο ό,τι είδαμε) προσπάθεια της Insomniac (δημιουργού της σειράς Ratchet & Clank) στην κατηγορία των First Person Shooters. Περισσότερα για την παρουσία της Sony στην έκθεση Ε3 2006 και ειδικότερα την άποψή μας για το PlayStation 3, τη δοκιμή μας με το νέο σύστημα της Sony και ένα ενδιαφέρον video από το χώρο, θα βρείτε στο ειδικό άρθρο μας πατώντας εδώ.
{nomultithumb}