
Electronic Arts @ E3 2006
Φαίνεται ότι η κορυφή δεν είναι αρκετή για τη μεγαλύτερη εκδότρια games του πλανήτη
Φαίνεται ότι η κορυφή δεν είναι αρκετή για τη μεγαλύτερη εκδότρια games του πλανήτη
Ο γίγαντας των videogames
Όσο και αν η σκέψη και μόνο ίσως ενοχλήσει κάποιους, η ιστορία έχει αποδείξει πως πλατφόρμα χωρίς τη στήριξη της Electronic Arts, δεν μπορεί να καθιερωθεί στην αγορά. Αυτό οφείλεται στα μεγέθη, στα οποία έχει εξελιχθεί η αμερικανική εταιρεία, μια από τις αρχαιότερες και πλέον επιτυχημένες του χώρου. Κατά συνέπεια, κάθε κατασκευάστρια hardware -μετά το σχεδιασμό του προϊόντος της- το πρώτο πράγμα που φροντίζει να πράξει είναι να κλείσει μια πολύ καλή συμφωνία με την ΕΑ. Αυτή η δυναμική της Electronic Arts διαφάνηκε και στη φετινή Ε3. Αν και, σε ό,τι έχει να κάνει με τον όγκο του software, η παρουσία της το 2006 ήταν σαφώς μικρότερη από αντίστοιχες άλλων ετών, τα παιχνίδια που παρουσιάστηκαν στο περίπτερό της ήταν τουλάχιστον εντυπωσιακά και ικανά να μαγνητίσουν τα βλέμματα των επισκεπτών.
Επίσης, κατά παράδοση η Electronic Arts είχε στήσει ένα εντυπωσιακό περίπτερο, το οποίο στο κέντρο του είχε ένα τεράστιο κυκλικό δωμάτιο, με μια εντυπωσιακή οθόνη 360 μοιρών να παίζει τα πιο κινηματογραφικά trailer που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και το πάτωμα να τρέμει κυριολεκτικά από τα subwoofers. Τι γίνεται όμως με τα παιχνίδια; Αυτή τη φορά η Electronic Arts κινήθηκε σε δύο επίπεδα. Από τη μια παρουσίασε τα παραδοσιακά, εμπορικά της ονόματα (Madden NFL 07, NASCAR 07, Def Jam: Fight for New York- The Takeover, The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II), αλλά από την άλλη έδειξε στο κοινό ορισμένα νέα προϊόντα, τα οποία ο κόσμος του gaming -και δη αυτός του PC gaming- αναμένει με αγωνία εδώ και αρκετό καιρό.
Χωρίς αμφιβολία, το πλέον αναμενόμενο παιχνίδι της Electronic Arts είναι το Crysis, δηλαδή η άτυπη συνέχεια της σειράς FarCry από την Crytek. Στο περίπτερό της η Electronic Arts είχε στήσει ένα σημαντικό αριθμό από υπολογιστές τελευταίας τεχνολογίας, επάνω στους οποίους έτρεχε το νέο παιχνίδι. Το Crysis είναι πραγματικά χάρμα οφθαλμών, καθώς όλα τα videos και οι εικόνες που τον τελευταίο καιρό είχαμε απολαύσει δικαιώνονται από το αποτέλεσμα που είδαμε στην Ε3. Physics κατά πολύ ανώτερα όσων έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, γραφικά απαράμιλλης ομορφιάς, σκιάσεις και φωτισμοί που σε κάνουν να αναρωτιέσαι για το αν παίζεις παιχνίδι ή παρακολουθείς ταινία και ταχύτητα της 3D μηχανής, που αν και ορισμένες φορές έπεφτε δραματικά λόγω της πρώιμη φύσης του κώδικα, σε άφηνε άναυδο. Βέβαια, από ένα σύντομο demo το μόνο που μπορείς να αποκομίσεις είναι τα τεχνολογικά στοιχεία ενός τίτλου και εδώ το Crysis διαπρέπει. Ωστόσο, είναι γεγονός πως αυτό το λίγο που είδαμε χρίζει βελτιώσεων, καθώς το περιβάλλον ήταν μονότονο (η περιήγηση στη ζούγκλα γρήγορα κατάντησε κουραστική), ενώ ορισμένα στοιχεία του gameplay χρειάζονται σημαντική αναβάθμιση, ούτως ώστε το Crysis να αποφύγει την παγίδα του να εξελιχθεί σε ένα, πανέμορφο μεν, απλοϊκό δε, First Person Shooter.
Η απογοήτευση από το περίπτερο της Electronic Arts, ήρθε εξ αιτίας της απουσίας τριών άκρως αναμενόμενων τίτλων. Τα Spore (PC), Command & Conquer 3: Tiberium Wars (PC) και Army of Two (PS3, Xbox 360) δεν υπήρχαν σε playable μορφή στην έκθεση, αλλά μόνο σε ορισμένα videos που προβάλλονταν στο εντυπωσιακό κυκλικό video wall της εταιρείας. Και αν για την απουσία των Army of Two και C&C 3: Tiberium Wars υπάρχει μια σοβαρή δικαιολογία, καθώς μόλις πριν από τρεις εβδομάδες ανακοινώθηκε η ύπαρξη αυτών των τίτλων, το Spore του περιβόητου δημιουργού της σειράς The Sims, Will Wright, διανύει την δεύτερή του έκθεση Ε3, συνεπώς η απουσία του ήταν μάλλον αδικαιολόγητη.
Εντούτοις, δια χειρός Will Wright είδαμε ένα νέο πακέτο επέκτασης της σειράς The Sims. Έχοντας εξαντλήσει όλα τα θέματα, αυτή τη φορά η Maxis δίνει στους PC gamers τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τη συλλογή τους με κάθε λογής κατοικίδιο ζώο μέσα από το The Sims 2: Pets. Η παρουσία της Electronic Arts κλείνει με δύο σημαντικά στοιχεία. Το πρώτο έχει να κάνει με το παιχνίδι Superman: Returns, το οποίο βασίζεται στη φερώνυμη κινηματογραφική παραγωγή. Μέχρι την έναρξη της Ε3, η εκτίμηση των περισσοτέρων ήταν ότι το εν λόγω παιχνίδι δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια απλή εκμετάλλευση του franchise. Ωστόσο, αυτό που είδαμε σε playable μορφή είναι σαφώς κάτι περισσότερο από τον παραπάνω χαρακτηρισμό.
Το Superman Returns (PS2, PSP, Xbox 360, Xbox, DS) δείχνει να εξελίσσεται σε ένα άκρως ενδιαφέρον παιχνίδι, με τεχνολογία που εκμεταλλεύεται σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες της εκάστοτε κονσόλας, εντυπωσιακό σχεδιασμό ορίζοντα και μια αίσθηση χρήσης των δυνάμεων του αγαπημένου υπερήρωα, την οποία σπάνια αποκομίζουμε από παιχνίδια του είδους. Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο που εντοπίσαμε στο περίπτερο της EA, έχει να κάνει με την στροφή της εταιρείας προς το φορητό gaming. Και όταν λέμε «φορητό» δεν εννοούμε απλά και μόνο τις κονσόλες DS, PSP και GBA, αλλά και τα κινητά τηλέφωνα, Είναι χαρακτηριστικό πως, ένα πολύ μεγάλο μέρος του περιπτέρου ήταν αφιερωμένο σε αυτές τις πλατφόρμες και όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει από την Electronic Arts, τότε δεν μπορεί να είναι τίποτε λιγότερο από ένα δείγμα των πραγμάτων που έρχονται.
Η Electronic Arts απέδειξε για μια ακόμη φορά πως η κορυφή της βιομηχανίας της ανήκει. Αν και είμαστε βέβαιοι ότι εντός του 2006 και πριν την Ε3 του 2007, η εταιρεία θα προχωρήσει στην κυκλοφορία και πολλών άλλων τίτλων που δεν ήταν καν στην έκθεση, η φετινή της παρουσία ήταν -δίχως άλλο- δεσπόζουσα και καταλυτική για τη βιομηχανία. Το GameOver ελπίζει η Electronic Arts να συνεχίσει την εστίασή της στα νέα franchises, καθώς τέτοιες κινήσεις από μια τόσο μεγάλη εταιρεία μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει στο χώρο. Όπως έχουμε πράξει με όλα τα σχετικά άρθρα μας, έτσι και σε αυτό εδώ μπορείτε να πάρετε μια γεύση από το περίπτερο της Electronic Arts, βλέποντας τον περιβάλλοντα χώρο, παιχνίδια, αλλά και τον περιβόητο κυκλικό κινηματογράφο. Δείτε το video (WMV 16MB) πατώντας εδώ.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ GAMEOVER ΣΤΗΝ Ε3 2006
{nomultithumb}