
Pro Evolution Soccer 6
Το GameOver ρίχνει την πρώτη -αποκλειστική για online Μέσα- ματιά στο 6ο μέρος της διάσημης σειράς
Το GameOver ρίχνει την πρώτη -αποκλειστική για online Μέσα- ματιά στο 6ο μέρος της διάσημης σειράς
Η επιστροφή του βασιλιά
To GameOver έχει την χαρά να είναι το πρώτο και μοναδικό online μέσο που πήρε στα χέρια του των πρώιμο κώδικα του πολυαναμενόμενου Pro Evolution Soccer 6, του νέου μέλους της οικογένειας ποδοσφαιρικών τίτλων της Konami που αναμένεται να κυκλοφορήσει προς το τέλος της χρονιάς σε Xbox 360, PS2, PSP, PC και Nintendo DS. O κώδικας που παρέλαβε το GameOver είναι αυτός του PlayStation2 και είναι εξελιγμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο που είχαν την ευκαιρία να δουν όλοι οι επισκέπτες της φετινής Ε3 και μπορούμε με μία πρώτη ματιά να αναφέρουμε ότι η ιαπωνική εταιρία κατάφερε για άλλη μια φορά το ακατόρθωτο, να βελτιώσει δηλαδή ακόμα περισσότερο τη σειρά. Μπορεί η έκδοση να μην περιελάμβανε αρκετές ποδοσφαιρικές ομάδες, αλλά από την δουλειά που έχει γίνει σε αυτές που είδαμε, με μεγάλη ευκολία μπορούμε να διακρίνουμε ότι ολοένα και πληθαίνουν τα επίσημα στοιχεία που εμφανίζονται στον τίτλο.
Οι πιο γνωστοί παίκτες όπως πχ. ο David Beckham στην εθνική ομάδα της Αγγλίας, ο Esteban Cambiasso στην εθνική Αργεντινής ή ο Francesco Totti στην εθνική Ιταλίας έχουν γίνει πιο αληθοφανείς από ποτέ τόσο σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης όσο και σε επίπεδο τρόπου παιχνιδιού. Οι ομάδες που περιλήφθηκαν σε αυτή την πρώιμη έκδοση εμφανίζονται όλες με τις επίσημες εμφανίσεις τους και κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα λεπτομέρειας, ενώ είναι πασιφανές ότι η Konami έχει δουλέψει πάρα πολύ στα πρόσωπα και τον σωματότυπο των γνωστότερων ποδοσφαιριστών, έτσι ώστε στα πλάνα από την κοντινή κάμερα και στα replays η εικόνα να δείχνει όσο καλύτερη γίνεται.
Η είσοδος των ομάδων εξακολουθεί να γίνεται με τον ίδιο εντυπωσιακό τρόπο, καθώς οι συνθέσεις και οι λεπτομέρειες για τις καιρικές συνθήκες εισάγουν τον παίκτη στον αγωνιστικό χώρο. Η κάμερα οδηγείται στην φυσούνα όπου και γίνεται το πρώτο κοντινό πλάνο στις ομάδες που μπαίνουν στον αγωνιστικό χώρο και παρατάσσονται για την έναρξη του αγώνα. Η λεπτομέρεια στο γήπεδο κινείται σε καλύτερα επίπεδα από του Pro Evolution Soccer 5, αλλά ακόμα απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί ικανοποιητική αφού οι οπαδοί φαίνονται πολύ ψεύτικοι και τα πανό που κοσμούν τις κερκίδες χρίζουν σημαντικών βελτιώσεων. Ίσως το πέρασμα στην επόμενη γενιά να δώσει στην Konami την ευκαιρία να ασχοληθεί και με αυτό το κομμάτι, το οποίο, ωστόσο, δεν παίζει κανένα απολύτως ουσιαστικό ρόλο στο gameplay, αλλά απλά βελτιώνει την οπτική αίσθηση που αφήνει ο τίτλος.
Όσον αφορά τώρα στο παιχνίδι αυτό καθ’ αυτό, το Pro Evolution Soccer 6 είναι αρκετά βελτιωμένο σε πολλούς τομείς που το κάνουν να πλησιάζει ακόμα περισσότερο στην τελειότητα. Το animation είναι πληρέστερο σε όλους τους τομείς, αφού στην παραμικρή διεκδίκηση της μπάλας για παράδειγμα, οι παίκτες που συμμετέχουν αντιδρούν αρκετά ρεαλιστικά. Αρκετές νέες κινήσεις πάσας έχουν προστεθεί σε κάθε ποδοσφαιριστή, ενώ και η αμεσότητα στην μεταφορά των εντολών από το χειριστήριο στο γήπεδο είναι ένα από τα σημεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις. Η κίνηση των παικτών, που δεν ελέγχει στην ομάδα του ο παίκτης, είναι αρκετά βελτιωμένη με συνεχή κίνηση προς όλες τις κατευθύνσεις και βελτιωμένη τεχνητή νοημοσύνη, ενώ πολλές φορές ο ελεύθερος παίκτης «δείχνει» προς τα που θα πάει για να δεχτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πάσα.
Η ντρίμπλα έχει γίνει ελαφρώς πιο εύκολη στο νέο τίτλο και σε αντίθεση με αυτό, για να ισορροπήσει κάπως τα πράγματα, η Konami κατάφερε να δυσκολέψει κάπως τις πάσες και τα σουτ. Πλέον δεν αρκεί απλά να στοχεύετε έναν συμπαίκτη σας και να πατάτε το πλήκτρο της πάσας. Ακόμα, τα σουτ επηρεάζονται πολύ περισσότερο από το σημείο που βρίσκεται ο παίκτης που έχει την κατοχή της μπάλας, καθώς επίσης και από την κλίση του σώματός του, κάτι που ανάγει τη συγκεκριμένη διαδικασία σε ό,τι πιο κοντινό στην πραγματικότητα έχει δημιουργηθεί μέχρι σήμερα. Όσον αφορά τέλος στα τάκλιν, ο αμυνόμενος που καταφέρνει να επιτύχει ένα τάκλιν χωρίς να κάνει φάουλ, αποκτάει σαφώς ταχύτερα την κατοχή της μπάλας και με αυτό τον τρόπο μπορεί να οργανώσει με πιο γρήγορο και πιο αποτελεσματικό τρόπο την αντεπίθεση για την ομάδα του.
Τέλος έχουν γίνει πολλές βελτιώσεις σε επίπεδο φυσικής της μπάλας, κάτι που εντοπίζεται εμφανέστερα κατά την διάρκεια επίτευξης κάποιου τέρματος, όταν και η μπάλα παίρνει μια συγκεκριμένη πορεία. Σε επίπεδο τεχνικού τομέα ο τίτλος παρουσιάζει τις απαραίτητες βελτιώσεις που περίμεναν οι παίκτες που θα απολαύσουν για τελευταία φορά (με τα μέχρι σήμερα δεδομένα) στην παρούσα γενιά συστημάτων τη σειρά Pro Evolution Soccer. Κλέινοντας, στον τομέα του ήχου θα πρέπει να τονίσουμε ότι το παιχνίδι δεν παρουσιάζει έντονες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα προηγούμενα της σειράς. Η περιγραφή κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα (άλλωστε, αυτό ποτέ δεν ήταν το δυνατό σημείο της σειράς Pro Evolution Soccer), ενώ τα επιφωνήματα από τις κερκίδες έχουν παραμείνει σε… διακοσμητικό ρόλο. Ο ήχος που πηγάζει από το γήπεδο δεν είναι πλούσιος και περιορίζεται στην μεταφορά των εντολών του προπονητή στα αυτιά του παίκτη.
Το GameOver έμεινε απόλυτα ικανοποιημένο από την δεύτερη αυτή επαφή του με τον τίτλο της Konami, αλλά μένουν ακόμα πολλά στοιχεία που πρέπει να εμφανιστούν έστω και σε επίπεδο preview. Λόγω περιορισμού στα δεδομένα που μπορεί αυτή τη στιγμή να αποκαλύψει η ιαπωνική εταιρία, δεν είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε πολλά από τα νέα modes, ενώ είναι κάτι πάνω από βέβαιο ότι θα δοθεί πολύ μεγάλο βάρος και στο online παιχνίδι. Από τα μέχρι στιγμής δεδομένα πάντως, ο τίτλος φαίνεται ότι «βαδίζει» στο σωστό δρόμο με απαραίτητες προσθήκες/ βελτιώσεις να έχουν γίνει εκεί που χρειάζονταν. Με την πορεία που παρουσιάζει η σειρά, το μόνο που μένει να δούμε είναι πόσο κοντά θα καταφέρει να πλησιάσει ο ανταγωνισμός και πόσο μακρικά μπορεί να φτάσει η σειρά…
Κυκλοφορία Φθινόπωρο 2006
{nomultithumb}