Tekken Dark Resurrection

Το πρώτο Tekken για το PSP, κοιτάζει στα μάτια τις «μεγάλες» εκδόσεις και προσφέρει ένα μοναδικό πακέτο

Το πρώτο Tekken για το PSP, κοιτάζει στα μάτια τις «μεγάλες» εκδόσεις και προσφέρει ένα μοναδικό πακέτο

Δέκα χρόνια Tekken

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΜε την είσοδο του 2006 έκλεισε ένας κύκλος δέκα ετών από την πρώτη κυκλοφορία της σειράς Tekken στις εκδόσεις της για τα οικιακά συστήματα. Μπορεί η σειρά της Namco να μην ήταν η πρώτη προσπάθεια της κατηγορίας στις τρεις διαστάσεις (είχε προηγηθεί το Virtua Fighter της SEGA), ωστόσο, η επιτυχία και η αποδοχή που γνώρισε το πρώτο, αλλά κυρίως το δεύτερο, παιχνίδι της σειράς Tekken από το κοινό, κατάφερε να το ανάγει ως το πρώτο στις προτιμήσεις των παικτών. Βέβαια, πολύ μεγάλο ρόλο στην επιτυχία της σειράς Tekken έπαιξε και η τεράστια εγκατεστημένη βάση του PlayStation και η επιλογή της Namco να το διαθέσει μόνο σε συστήματα της Sony, κάτι που, φυσικά, λειτούργησε και αντίθετα, αφού η τόσο σημαντική αυτή αποκλειστικότητα, οδήγησε ορδές παικτών στο να προτιμήσουν τα συστήματα της Sony έναντι οποιουδήποτε άλλου, μόνο και μόνο γιατί σε αυτά θα είχε τη δυνατότητα να απολαύσει ένα από τα Tekken.

Με το κλείσιμο μιας δεκαετίας τίτλων Tekken, η Namco αποφάσισε να διαθέσει στην αγορά ένα ξεχωριστό επετειακό παιχνίδι, με το οποίο θα γιόρταζε την επιτυχία της μακρόχρονης σειράς της. Αυτός ο τίτλος δεν είναι άλλος από τον Tekken: Dark Resurrection, μια, ουσιαστικά, αναβαθμισμένη έκδοση του ήδη βελτιωμένου από το αρχικό, Tekken 5 από τα arcades. Στην ουσία, δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο νέο επεισόδιο της σειράς, αλλά με μια συλλογή, η οποία περιλαμβάνει τους σημαντικότερους από τους χαρακτήρες που μέσα στα χρόνια έχουν παρελάσει από τις οθόνες μας, καθώς επίσης και μια σωρεία από νέα modes, τα οποία για πρώτη φορά κάνουν την εμφάνισή τους σε εμπορική έκδοση Tekken.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΤο Dark Resurrection που λάβαμε από τη Sony Hellas πριν από λίγες ημέρες, είναι μια ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ, του πρώιμου demo που για πρώτη φορά είδαμε στην Ε3 και της τελικής εκδόσεως, η οποία αναμένεται να βρίσκεται κοντά μας αμέσως μετά το τέλος του καλοκαιριού. Εκτός από τις κλασικές επιλογές Quick Battle, Story Battle και Arcade Battle, τις οποίες έχουμε συναντήσει στα περισσότερα από τα Tekken που έχουμε απολαύσει μέχρι σήμερα, στο Dark Resurrection, βρεθήκαμε μπροστά στις άκρως ενδιαφέρουσες επιλογές Tekken Dojo, Attack και Network. Στην πρώτη εξ αυτών, έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο mode, το οποίο θέτει τον χαρακτήρα που θα επιλέξουμε μέσα σε διαφορετικά dojos, που βρίσκονται σε ένα μυστικό νησί ιδιοκτησίας του Mishima Zaibatsu.

Μέσα από συνεχόμενες μάχες και νίκες που θα έρχονται υπό ειδικές συνθήκες, σκοπός μας θα είναι να αναχθούμε σε έναν Tekken Lord και να διεκδικήσουμε το στέμμα του καλύτερου μαχητή. Παρόμοιας φιλοσοφίας, αλλά πιο arcade ύφους είναι το Attack, όπου, ξανά υπό συγκεκριμένες συνθήκες, θα κληθούμε να νικήσουμε αντιπάλους είτε μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, είτε έχοντας περιορισμένη ενέργεια, είτε συλλέγοντας χρήματα που εμφανίζονται στην αρένα κάθε φορά που εκτελούμε χτυπήματα κατά των αντιπάλων μας.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΑν και κάτι παρόμοιο με το τελευταίο είδος αγώνων (το οποίο ονομάζεται Gold Rush), είχαμε δει και στο Tekken 5, εδώ η λειτουργία του δείχνει να προχωρά ένα βήμα μπροστά, καθώς τα χρήματα που θα συλλέγει ο παίκτης από αυτούς τους αγώνες, θα του δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργεί τους δικούς του χαρακτήρες και να τους ντύνει όπως αυτός επιθυμεί, επιλέγοντας μέσα από μια database διπλάσιου μεγέθους από αυτήν που είχε εμφανιστεί στο Tekken 5 του PlayStation 2. Εκεί όμως που το πρώτο Tekken για το φορητό σύστημα της Sony προβλέπεται ότι θα διαπρέψει, είναι στην επιλογή Network. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία Wi-Fi του PSP, δίνεται η δυνατότητα για multiplayer μάχες σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο, αφού υπάρχει η δυνατότητα χρήσης όχι μόνο των default χαρακτήρων, αλλά και όσων ο παίκτης έχει δημιουργήσει με τα χρήματα που θα κερδίσει από το Gold Rush mode.

Το αρνητικό στην προκειμένη, έχει να κάνει με την απουσία υποστήριξης Infrastructure mode (δηλαδή της online υπηρεσίας του PSP), γεγονός που δεν επιτρέπει online αγώνες με παίκτες από κάθε γωνιά της Ευρώπης, αλλά μόνο με όσους βρίσκονται κοντά μας. Πέρα από την πλειάδα των modes που θα βρίσκονται στο πολλά υποσχόμενο «πακέτο» του Dark Resurrection, αξίζει να αναφέρουμε πως, σε ό,τι έχει να κάνει με το χειρισμό και τα γραφικά του, η δεύτερη και πιο εκτενής επαφή μας μαζί του μας άφησε με τις καλύτερες των εντυπώσεων. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν δεις το Dark Resurrection να «τρέχει» στο PSP δεν μπορείς να πιστέψεις ότι ένα πλήρες και πιστό στο Arcade, Tekken, θα μπορούσε να απεικονίζεται με τέτοια ποιότητα στο PSP.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΚάθε λεπτομέρεια που είδαμε στο Tekken 5 βρίσκεται εδώ. Φωτοσκιάσεις, Particle εφε, υφές πολλαπλών επιπέδων, ομαλή κίνηση στα 30 fps, εξαιρετικό animation, όλα κάνουν μια μεγαλειώδη εμφάνιση και δείχνουν να οδηγούν το φορητό της Sony στα όριά του. Βέβαια, όπως συνέβη σε όλα τα Tekken πριν από αυτό, έτσι και εδώ έχουμε να κάνουμε με αρένες κλειστού τύπου, οι οποίες πολλές φορές δεν θυμίζουν τρισδιάστατα επίπεδα, καθώς οι μαχητές κινούνται περισσότερο σε δύο άξονες παρά σε τρεις διαστάσεις. Αυτό όμως είναι ένα φαινόμενο που χαρακτηρίζει τη σειρά Tekken εδώ και αρκετά χρόνια και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως μειονέκτημα της έκδοσης για το PSP, αλλά μάλλον ως μια αναχρονιστική τακτική της Namco, που μάλλον θα αλλάξει με την κυκλοφορία του Tekken 6 στο PlayStation 3.

Όσον αφορά στο χειρισμό και στο στυλ μάχης των 30 και πλέον χαρακτήρων που διατίθενται (παραδόξως στην Preview έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν διαθέσιμοι όλοι), δεν βρεθήκαμε προ εκπλήξεων. Το γνωστό σύστημα μάχης της σειράς Tekken έκανε και εδώ την εμφάνισή του, έχοντας συγχρόνως όλα τα θετικά αλλά και τα αρνητικά του. Για μια ακόμη φορά λοιπόν, η Namco δείχνει να μοιράζει το Tekken σε δύο κατηγορίες παικτών, με αυτούς που ψάχνουν την απλότητα και τη γρήγορη δράση να βλέπουν ότι μπορούν με χαρακτηριστική ευκολία να εκτελούν εντυπωσιακά combos και τους hardcore να έχουν στη διάθεσή τους δεκάδες δύσκολες, αλλά συγχρόνως αποτελεσματικές και άκρως εντυπωσιακές κινήσεις.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΦυσικά, το air juggle συνεχίζει να υφίσταται, όπως και αρκετά άλλα σχεδιαστικά προβλήματα του συστήματος μάχης, αλλά εκτιμούμε ότι χωρίς αυτά, το Dark Resurrection δεν θα ήταν ένα γνήσιο Tekken, τουλάχιστον όχι όπως αυτά που έχουμε γνωρίσει και αγαπήσει τα τελευταία δέκα χρόνια. Σύντομα αναμένουμε την πλήρη έκδοση του πρώτου Tekken για το PSP, μέσω της οποίας θα έχουμε τη δυνατότητα να το δοκιμάσουμε εκτενέστερα, καθώς επίσης να αναλύσουμε και κάποια από τα modes που δεν ήταν διαθέσιμα στον preview κώδικα αυτής της παρουσίασης.

Κυκλοφορία Σεπτέμβριος 2006

{nomultithumb}

Μάριος Θεοτοκάς
Μάριος Θεοτοκάς
Άρθρα: 749

Υποβολή απάντησης