FIFA 07: Η συνέντευξη

Συνομιλήσαμε με τον παραγωγό του νέου FIFA. Διαβάστε όλες τις νέες πληροφορίες για το μέλλον της σειράς.

Συνομιλήσαμε με τον παραγωγό του νέου FIFA. Διαβάστε όλες τις νέες πληροφορίες για το μέλλον της σειράς.

Συνομιλήσαμε με τον παραγωγό του νέου FIFA. Διαβάστε όλες τις νέες πληροφορίες για το μέλλον της σειράς.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΜετά την ανακοίνωση της αποκλειστικής «next-gen» κυκλοφορίας του στο Xbox 360 και των βελτιώσεων που θα διαθέτει στις υπόλοιπες εκδόσεις του, το νέο μέλος της οικογένειας FIFA έχει δημιουργήσει ένα νέο ενδιαφέρον προς το κοινό που αγαπά τα παιχνίδια ποδοσφαίρου. Με το παιχνίδι να έχει προγραμματιστεί για κυκλοφορία στα τέλη Σεπτεμβρίου, αποφασίσαμε να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το μέλλον της σειράς από τον ίδιο τον Joe Booth (φωτο δεξιά), τον άνθρωπο που είναι ο υπεύθυνος για την παραγωγή και την τελική ποιότητα του FIFA 07 και που έχει μια μακρά ιστορία στο χώρο του gaming από την εποχή του Commodore 64 μέχρι το Ghost Recon 2. Ας δούμε τι μας είπε.

GameOver Πριν ξεκινήσουμε τη συνέντευξή μας θα θέλαμε να συστηθείτε στους αναγνώστες μας.
Joe Booth Φυσικά, το όνομά μου είναι Joe Booth και είμαι ο υπεύθυνος παραγωγής του FIFA 07. Βρίσκομαι στο χώρο των videogames για 20 χρόνια, από όταν ήμουν 15 ετών και την έκανα «κοπάνα» από το σχολείο για να μάθω να προγραμματίζω στον υπολογιστή Commodore 64.

GO Σε ποια συστήματα θα πρέπει να περιμένουμε το νέο FIFA?

JB Από τη δική μου ομάδα θα το περιμένετε σε εκδόσεις PlayStation 2, Xbox, GameCube και PC, αλλά το παιχνίδι ετοιμάζεται από άλλες ομάδες για PSP, Xbox 360, DS, GBA και κινητά τηλέφωνα.

GO Θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερα για τις βελτιώσεις που προσθέσατε στο gameplay του νέου FIFA.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςJB Εργαστήκαμε πολύ στην ιδέα του να δημιουργήσουμε βάθος και ένα gameplay που θα ήταν πραγματικά μη προβλέψιμο σε κάθε παράμετρο του παιχνιδιού. Ένα από τα στοιχεία-κλειδιά ήταν η προσθήκη των κινήσεων top spin και back spin στα physics της μπάλας. Σιγουρευτήκαμε ότι κάθε υπολογισμός στο παιχνίδι χρησιμοποιεί το φάλτσο της μπάλας τα στατιστικά του εκάστοτε παίκτη και το δεδομένο του τι συμβαίνει γύρω τους. Είναι αυτή η αίσθηση του στιγμιαίου και τους σφάλματος, η οποία κρατά το παιχνίδι απρόβλεπτο και συναρπαστικό, καθώς ποτέ δεν γνωρίζεις το τι ακριβώς θα συμβεί στη συνέχεια. Ακριβώς όπως στην πραγματικότητα. Αυτή τη φορά υπάρχει πολύ περισσότερο «σφάλμα» στο παιχνίδι. Αν, για παράδειγμα, στρίψεις με τον παίκτη 180 μοίρες και κάνεις μια πάσα, θα είναι δύσκολο αυτή η πάσα να είναι επιτυχημένη.

Το σύστημα λακτισμάτων απαιτεί πλέον από τον παίκτη να είναι προσηλωμένος στο χειριστήριο και στον αγωνιστικό χώρο. Έτσι, αν απλώς γυρίσεις χωρίς να αγγίξεις τη μπάλα σωστά, τότε είναι πολύ πιθανό να τη στείλεις στις εξέδρες και όχι εκεί που θέλεις. Επίσης έχουμε εργαστεί σκληρά στους τερματοφύλακες, οι οποίοι έχουν πλέον ένα πιο «ανθρώπινο» στοιχείο στη συμπεριφορά τους. Συνεπώς, το εύρος της όρασής τους, ο χρόνος αντίδρασης και ο λάθος βηματισμός μετρούν στις αντιδράσεις τους. Η θέση που παίρνουν είναι πολλά καλύτερη, υπάρχει πιο έντονο το στοιχείο του σφάλματος, καλύτερη επικοινωνία με την άμυνά του και περισσότερη ποικιλία στις αποκρούσεις στη γραμμή. Τέλος, εργαστήκαμε και στις μάχες για τη διεκδίκηση της μπάλας στον αέρα, με συνέπεια ο παίκτης να προσπαθεί περισσότερο για να σπάει την άμυνα, στις πάσες, που είναι πιο ρεαλιστικές και βασίζονται στις συνθήκες που επικρατούν γύρω από τον αθλητή και στην επιτάχυνση και στην ανταπόκριση στις εντολές του παίκτη –με ή χωρίς τη μπάλα. Συνολικά, προσθέσαμε 1.500 animations στο παιχνίδι, ούτως ώστε να ανταποκριθεί στις αλλαγές που έχουμε κάνει.

GO Στην έκδοση 2006 FIFA World Cup, πολλοί παίκτες αντιμετώπισαν προβλήματα με τον υψηλό βαθμό δυσκολίας των Global Challenges, αναφέροντας ότι πολλοί από του αγώνες δεν είχαν σωστή ισορροπία και δεν μπορούσαν να κερδισθούν. Εργαστήκατε επάνω σε αυτά τα θέματα;

JB Στην έκδοση FIFA 07 δημιουργήσαμε νέες προκλήσεις, ούτως ώστε να φρεσκάρουμε το εν λόγω mode. Αλλά πάντα, κυριότερος σκοπός μας ήταν η βελτίωση του gameplay.

GO Το online gaming είναι πλέον ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες ενός παιχνιδιού. Μιλήστε μας για τα online modes που προσθέσατε στο νέο FIFA και για το αν υπάρχει η πιθανότητα ενός «εικονικού πρωταθλήματος» στα πρότυπα αυτού που διοργάνωσε η Microsoft με το παιχνίδι Project Gotham Racing 3.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςJB Η μεγαλύτερη νέα προσθήκη μας για αυτή τη χρονιά είναι τα online Interactive Leagues, στα οποία χτίζουμε ηλεκτρονικές εκδόσεις των Premeriship, Bundesliga, French League 1 και Mexican League. Έτσι, αν είστε οπαδός της Liverpool και η Liverpool αντιμετωπίζει την Manchester United ένα Σαββάτο στην πραγματική Premiership, τότε ο αντίστοιχος ηλεκτρονικός αγώνας θα ξεκινήσει από την Πέμπτη το βράδυ και θα περιλαμβάνει αγώνες μεταξύ οπαδών των Liverpool και Manchester United. Κατά τη διάρκεια αυτού του event, ο παίκτης θα μπορεί να παίξει όσα παιχνίδια επιθυμεί, μέχρι το Σάββατο το βράδυ οπότε και θα λήξει το event. Στη συνέχεια, ο σύλλογος που θα έχει συλλέξει τους περισσότερους βαθμούς στο online αυτό πρωτάθλημα θα λάβει 3 βαθμούς στην Interactive Premiership. Το ωραίο με αυτό το mode είναι ότι ακολουθεί την εξέλιξη των πραγματικών πρωταθλημάτων και φέρνει κοντά οπαδούς της ίδιας ομάδας, ενώ υπάρχει πάντα η δυνατότητα να εξελιχτείς στον κορυφαίο παίκτη του συλλόγου σου.

Επίσης, θα έχουμε εβδομαδιαίες αναφορές από το στούντιό μας, όπου και θα παίρνουμε συνεντεύξεις από τους κορυφαίους παίκτες. Αυτό το mode «δένει» με το «Online Everywhere», μια νέα τεχνολογία, στην οποία άπαξ και έχεις γραφτεί μια φορά, θα συνδέεσαι αυτόματα κάθε φορά που τοποθετείς το παιχνίδι στο PS2, το Xbox ή το PC σου. Επίσης, θα υπάρχει μέσα στο παιχνίδι και μια ζωντανή ειδοποίηση, η οποία χαρίζει στον παίκτη πληροφορίες όπως σκορ, εξελίξεις, αποτελέσματα και ειδήσεις από τον πραγματικό κόσμο, καθώς επίσης και από τα Interactive Leagues. Έτσι, αν ο παίκτης το επιθυμεί, μπορεί να παίξει το παιχνίδι ένα Σάββατο απόγευμα και να δει πως εξελίσσεται το άθλημα στην πραγματικότητα μέσα από τη ζωντανή ειδοποίηση.

GO Ήσασταν ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα του FIFA 06. Ποιες είναι οι αλλαγές που θα θέλατε να περάσετε στο νέο παιχνίδι;

JB Προσωπικά δεν είχα εργαστεί στο FIFA 06, αλλά μπορώ να πω ότι ήμασταν ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα αυτού του παιχνιδιού. Πάντα αναζητούμε τρόπους για βελτιώσεις, να κρατάμε τα πράγματα φρέσκα και να προσθέτουμε νέα στοιχεία για τους φίλους της σειράς.

GO Υπάρχουν πληροφορίες για τους ποδοσφαιριστές-αστέρια που θα βρίσκονται στο φετινό εξώφυλλο του FIFA;

JB Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να προβώ σε αποκαλύψεις, όμως σύντομα θα ανακοινωθούν.

GO Εκτιμάτε ότι η νέα γενιά παιχνιδομηχανών (Xbox 360, Wii, PlayStation 3) θα προσδώσει κάτι πραγματικά καινοτόμο στην εμπειρία που προσφέρει η σειρά FIFA στους παίκτες;

JB Ναι, δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι αυτή η κατηγορία παιχνιδιών θα συνεχίσει να εξελίσσεται, πως σε δέκα χρόνια από σήμερα θα κοιτάμε πίσω και θα χαμογελούμε με το πόσο απλοϊκά θα δείχνουν τότε τα σημερινά παιχνίδια ακριβώς όπως κάνουμε σήμερα για τα παιχνίδια που δημιουργήθηκαν πριν από δέκα χρόνια.

GO Σκέφτεστε να δημιουργήσετε μια έκδοση του FIFA 07 για το σύστημα Wii και αν ναι, θα εκμεταλλευτείτε τις ιδιαίτερες λειτουργίες του «Wiimote»;

JB Σκεφτόμαστε να το κάνουμε, αλλά αυτή τη στιγμή τίποτα δεν είναι σίγουρο.

GO Θεωρώντας ως δεδομένο ότι η σειρά FIFA είναι μακρόχρονη και εμπορικά επιτυχημένη, πείτε μας πως βλέπετε το μέλλον της.

JB Νομίζω πως, όπως το πραγματικό ποδόσφαιρο, έτσι και το εικονικό θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Κάθε λίγα χρόνια θα εμφανίζεται ένα νέο παιδί και θα προτείνει μερικές νέες ιδέες που θα μας συναρπάζουν. Δεν έχων καμία αμφιβολία ότι βλέπουμε μόνο την κορυφή του παγόβουνου, στο πόσο υπέροχα μπορούν τελικά να εξελιχθούν αυτά τα παιχνίδια μέσα στο χρόνια που θα ακολουθήσουν. Εκτιμώ ότι οι Interactive Leagues μας δίνουν μια ιδέα (ένα παράθυρο στο μέλλον) για το τι είναι εφικτό με το online και με τις φρέσκιες ιδέες, αλλά νομίζω ότι θα δούμε πολλές περισσότερες ιδέες σαν αυτήν.

GO Δεδομένου ότι η Konami δεν έχει –μέχρι στιγμής- ανακοινώσει μια έκδοση του Pro Evolution Soccer 6 για το PlayStation 3, ποια είναι τα σχέδια της Electronic Arts για το νέο σύστημα της Sony.

JB Όπως έγινε πρόσφατα γνωστό, η next-gen έκδοση του παιχνιδιού FIFA 07 θα είναι αποκλειστική για το σύστημα Xbox 360 της Microsoft. Περισσότερα σχόλια επάνω σε αυτό δεν μπορώ να κάνω.

GO Το αποκαλούμενο ως «Υψηλό κόστος παραγωγής» για τα παιχνίδια νέας γενιάς, είναι ικανό να δημιουργήσει προβλήματα ακόμα και σε μεγάλους εκδότες όπως είναι, για παράδειγμα, η Electronic Arts;

JB To κόστος παραγωγής είναι ένα σημαντικό θέμα για κάθε developer. Σε όλη τη βιομηχανία, τα κόστη ανάπτυξης έχουν αυξηθεί σημαντικά και γρήγορα, καθώς ανεβαίνει η ισχύς των νέων συστημάτων. Αν δεν φερθούμε υπεύθυνα, τότε η βιομηχανία θα «εκραγεί εκ των έσω». Οι παίκτες περιμένουν πάντα περισσότερα, χωρίς να θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα, συνεπώς, εμείς -ως εταιρείες ανάπτυξης- πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να είμαστε δημιουργικοί και να βρίσκουμε τρόπους να προσφέρουμε πολλά χωρίς να ξοδεύουμε πολλά.

GO Κάθε χρόνο ο ανταγωνισμός από την Konami και τη σειρά παιχνιδιών Pro Evolution Soccer γίνεται όλο και πιο έντονος. Ποια είναι η γνώμη σας για το μέλλον αυτού του συνεχιζόμενου «πολέμου» μεταξύ των δύο franchises;

JB Καταρχάς, λατρεύω τη σειρά Pro Evolution Soccer και νιώθω τυχερός που έχω έναν τόσο σπουδαίο ανταγωνιστή. Κατά την άποψή μου, τα δύο franchises ωθούνται μεταξύ τους ώστε να γίνουν καλύτερα και από αυτήν την άποψη, είναι οι φίλοι του ποδοσφαίρου που τελικά βγαίνουν κερδισμένοι από αυτή τη «σύγκρουση».

GO Ευχαριστούμε θερμά για τις απαντήσεις και το χρόνο σας.

JB Εγώ σας ευχαριστώ για τις ερωτήσεις σας.

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης